Veel, niet alle dus.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Het bevestigd alleen dat veel van onze keuzes niet bewust zijn.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En volgens mij is wel of geen vrije wil ook niet iets wat zwart-wit gezien kan worden.
quote:
quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef trovey het volgende:
Ik heb gewoon vriendschappen met mannen zonder dat daar meer bij komt. Alsof mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn.Zal wel aan de hormoontjes liggen van de puberende personen hier dat ze denken dat het niet kan, gewoon wat ouder worden en er gaat een wereld voor jullie open.
Daarvan zou ik kunnen zeggen dat het iets wat stellig wasquote:
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef trovey het volgende:
Ik heb gewoon vriendschappen met mannen zonder dat daar meer bij komt. Alsof mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn.Zal wel aan de hormoontjes liggen van de puberende personen hier dat ze denken dat het niet kan, gewoon wat ouder worden en er gaat een wereld voor jullie open.
Psssst, dat is de illusie die vrouwen hebben. We hadden als mannen onder elkaar nog wel zo afgesproken dit niet uit te laten lekken. Was jij niet op die vergadering?quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:30 schreef Catbert het volgende:
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.
Oh, sorry!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:34 schreef Daniel1976 het volgende:
Psssst, dat is de illusie die vrouwen hebben. We hadden als mannen onder elkaar nog wel zo afgesproken dit niet uit te laten lekken. Was jij niet op die vergadering?
Er is een verschil tussen met iemand naar bed willen en verliefd worden natuurlijk. Verliefd word ik niet op vrouwen die ik alleen maar erg aantrekkelijk vind, daar komt meer bij kijken. Een vriendin van me, op zich een erg leuke meid, heeft een paar karaktereigenschappen die voor mij afknappers zijn. Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:43 schreef Copycat het volgende:
Bij twee vrienden is het bij mij wel een issue geweest. Dat er toch andere gevoelens bij hen kwamen bovendrijven en ik die niet beantwoordde. Dat maakt de vriendschappen heel ongemakkelijk en zo goed als passé. Jammer genoeg.
Vanuit vrouwelijk oogpunt is dit ook een zeer normale reactie natuurlijk. Ik heb mijn puberperiode al een tijdje geleden achter me gelaten. Mannen zien dit gewoon niet zoals vrouwen, de vrouwen die hier niet bekend mij zijn, zijn gewoon heel subtiel met zand in de oogjes gestrooid.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef trovey het volgende:
Als zij er ook zo over denkt, zeg ik: Doen!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:52 schreef Catbert het volgende:
Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.
Man. Ik ken er genoeg die zo'n 'vriend' achter zich aan hadden lopen en zo blij waren met die speciale vriendschap en zich des te specialer voelden omdat anderen meenden dat het niet kon en bij hun toch echt wel. En dat terwijl iedereen behalve de dame in kwestie weet dat die gast tot over z'n oren verliefd was en het "friendsladder" verhaal prefereerde boven haar helemaal niet meer zien.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:55 schreef BloodyPen het volgende:
Vanuit vrouwelijk oogpunt is dit ook een zeer normale reactie natuurlijk. Ik heb mijn puberperiode al een tijdje geleden achter me gelaten. Mannen zien dit gewoon niet zoals vrouwen, de vrouwen die hier niet bekend mij zijn, zijn gewoon heel subtiel met zand in de oogjes gestrooid.
Ik heb een tijd achter een vriendin van d'r aangelopen en hoewel ik parallel daten prima vind, vind ik twee vriendinnen toch tricky. Nu wel spijt van, ze is lekkerder dan die vriendin van d'r. En nu hebben we ook beiden een relatie dus we mogen sowieso nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:57 schreef Copycat het volgende:
Als zij er ook zo over denkt, zeg ik: Doen!
Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen met iemand naar bed willen en verliefd worden natuurlijk. Verliefd word ik niet op vrouwen die ik alleen maar erg aantrekkelijk vind, daar komt meer bij kijken. Een vriendin van me, op zich een erg leuke meid, heeft een paar karaktereigenschappen die voor mij afknappers zijn. Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.
Dat heb ik altijd met vrouwen!quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan.
Wat boeit het eigenlijk? Als ze weten dat ze geen kans maken gaan ze het waarschijnlijk ook niet proberen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan.
Dat betekent niet dat ze niet met je naar bed zouden gaan als ze de kans krijgen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:27 schreef 92Merel het volgende:
Ik heb een aantal mannelijke vrienden, waar ik zelf echt nooit meer dan puur vriendschappelijke gevoelens voor zal voelen. Bij één van hen weet ik zeker dat dit ook wederzijds is, bij de andere niet 100%, maar ga er wel vanuit, dat ze mij ook als niets meer dan een vriendin zien.
Hoewel ik niet ga ontkennen weleens met die laatste gedachte te spelen is het wel zo dat ik de kans meerdere malen geweigerd hebquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Voor de mannen:
Heb jij ze?
Stelling:
Voor een man is een platonische vriendschap niet meer dan een vrouw waar we nog geen sex mee gehad hebben. Mocht de kans zich voordoen om sex met de desbestreffende vrouw te hebben gaan we dat niet weigeren. Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
Van een aantal weet ik toch zeker dat ze het niet zouden proberen. Van een weet ik ook dat hij mij als soort zusje ziet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze niet met je naar bed zouden gaan als ze de kans krijgen.
Je hebt gewoon nog last van je hormoontjes.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.
jouw hele verhaal gaat ujit van de aanname dat de volgorde is 1) vriendschap 2) seks 3) relatie of exit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over. Als dat van 2 kanten is, prima. Als dat van 1 kant is dan gaan de verhoudingen scheef. Er is dan geen sprake meer van oprechte vriendschap, in ieder geval zeker niet van degene die verliefd is op de ander, aangezien die altijd een dubbele agenda zal hebben want hij/zij is immers niet uit op vriendschap, maar wil veel meer dan dat.
Dat gaat uiteindelijk tot frustratie leiden bij die persoon en dan maakt hij/zij een move, die dan naar alle waarschijnlijkheid niet leidt tot waar op gehoopt was, wat einde vriendschap betekent. Of, hij/zij gaat zich zo gedragen dat hij/zij de ander alleen maar verder wegdrijft of zelf zegt van 'dit werkt zo niet meer voor mij. Resultaat: einde 'vriendschap'.
Mannen zijn meestal zo dat ze wel zeggen dat ze vriendschap willen, en niets meer dan dat, maar als ze de kans krijgen neuken ze d'r wel direct mee. Dat heeft ook direct invloed op de vermeende 'vriendschap' maar, als mannen de kans krijgen dan is die hele 'vriendschap' ineens helemaal niet meer zo belangrijk, anders hadden ze de sex wel afgehouden ten faveure van de vriendschap.
dat leek mij dus ook.quote:Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil alleen ff vragen:
Waarom is het zo dat als de man geen nee zou zeggen tegen zijn vriendin als ze hem seks aanbiedt, er geen mogelijkheid tot vriendschap is?
Een man kan een vrouw toch seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben?
Een vrouw kan een man ook heel seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben.quote:Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil alleen ff vragen:
Waarom is het zo dat als de man geen nee zou zeggen tegen zijn vriendin als ze hem seks aanbiedt, er geen mogelijkheid tot vriendschap is?
Een man kan een vrouw toch seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben?
Ja, maar natuurlijk. Je bent immers vrijgezel, dus mannen zouden dan ook hun kans moeten proberen. Of heb je liever dat ze proberen wanneer je bezet bent?quote:Op zondag 14 november 2010 19:48 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Een vrouw kan een man ook heel seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben.
Als je rationeel weet dat een relatie nooit gaat werken, blijft het wat mij betreft gewoon bij flirten, en eventueel een keer of wat seks (fuckbuddy principe), zonder dat er moeilijk hoeft te worden gedaan met allerlei gevoelens en drama.
Wel heb ik gemerkt dat wanneer je denkt platonische vrienden te hebben, dit vaak zwaar tegenvalt wanneer je vrijgezel wordt. Andersom heb ik meer zoiets van, ik sla je niet af, maar mannen grijpen meer hun kans.
Zolang je bezet bent, of zij zelf bezet zijn kunnen platonische vriendschappen goed tot heel goed.
Tuurlijk, maar volgens mij is de relatie dan niet langer platonisch, iig niet volgens TS zijn definitiequote:Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil alleen ff vragen:
Dan is het een domme definitie. Elk meisje dat niet een 7 of hoger is in mijn optiek, zou ik zonder te aarzelen neuken als ik dat kan doen zonder geen enkele stress of probleem.quote:Op zondag 14 november 2010 19:58 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar volgens mij is de relatie dan niet langer platonisch, iig niet volgens TS zijn definitie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |