abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88633195
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En nu kom je gefrustreerd over. :{
hmzz, gefrustreerd? Integendeel ik vind het juist tof dat er zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit onderwerp.

Ik moet Loodje even een pluim geven, haar reacties zijn geweldig als in tegenhangend van wat de man denkt. Geweldig.
Plok
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:48:51 #52
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633219
Wel een mooie discussie dit :)

Het verschil tussen man en vrouw komt naar voren en dat is altijd leuk om te zien!
Daarnaast vergeten mensen wel eens dat iedereen verschillend is, ongeacht geslachtskenmerken en gedragingen.
Be dance |Be real| Be You
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:49:34 #53
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633252
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:48 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

hmzz, gefrustreerd? Integendeel ik vind het juist tof dat er zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit onderwerp.

Ik moet Loodje even een pluim geven, haar reacties zijn geweldig als in tegenhangend van wat de man denkt. Geweldig.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Platonische vriendschappen.
Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
gegroet,
de Pen
:D
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:49:57 #54
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633262
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:48 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

^O^ Ik houd enorm van dit soort onderwerpen :)
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:50:54 #55
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633313
quote:
Waardoor er een tijdje dat 'hoe leuk vinden we elkaar' contact komt wat soms leidt tot wat gezoen of sex en waardoor de platonische vriendschap weer naar zn malle moer is. Het blijft niet vaak bij een vriendschap zonder bijbedoelingen.
gegroet,
de Pen
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:49 schreef Loodje het volgende:

[..]

^O^ Ik houd enorm van dit soort onderwerpen :)
:D
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:51:10 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88633325
Mijn beste platonische vriendschappen, buiten dan met homovrienden, onderhou ik met vrienden waarmee ik in het verleden enige tijd het bed heb gedeeld. Dan is de spanning uit de lucht of zo. En de kou.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:52:22 #57
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633366
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:
Mijn beste platonische vriendschappen, buiten dan met homovrienden, onderhou ik met vrienden waarmee ik in het verleden enige tijd het bed heb gedeeld. Dan is de spanning uit de lucht of zo. En de kou.
Hoeveel goede vrienden heb jij? :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:52:39 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633376
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
Mwah, dat ligt ook aan de vrouw in kwestie net als de man in kwestie.
Of zou een homo ook nog steeds uit zijn op sex met een vrouw?
Ik durf dat wel in twijfel te trekken. ;)
Ik zie homofilie als een afwijking. Eenvoudig weg omdat het grootste deel van de mensheid geen homo is. (Net als dat mensen met blond haar een afwijking zijn, dus zonder een waarde oordeel aan het woord afwijking te hangen).

Voor de hetero mannen geldt zaad verspreiden DNA mixen
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:52:40 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_88633378
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mwah, dat ligt ook aan de vrouw in kwestie net als de man in kwestie.
Of zou een homo ook nog steeds uit zijn op sex met een vrouw?
Ik durf dat wel in twijfel te trekken. ;)
Nu haal je er een zijstraat bij. Nee, homo's zullen dat niet hebben ;) Maar, homofilie komt in de dierenwereld niet voor. Alleen bij mensen volgens mij.

Maar mannen willen zaad verspreiden. Een vrouw wil dat haar kroost in de beste omstandigheden ter wereld komt en opgroeit. Kijk je naar de dierenwereld, dan wint het sterkste mannetje het recht om te paren met het vrouwtje, of vrouwtjes, het zogenaamde Alpha mannetje.

je hebt ook dieren waarbij het vrouwtje kiest met welk mannetje ze wil paren, maar daarbij kiest het vrouwtje dus uit de gegadigden, dus die mannelijke dieren willen dus al wel, het is alleen nog maar de vraag of ze mogen bij dat vrouwtje. Nee? Dan door naar het volgende vrouwtje.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:53:29 #60
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633406
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:
Ik stel voor dat wij een platonische vriendschap gaan onderhouden :p
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:56:47 #61
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633521
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nu haal je er een zijstraat bij. Nee, homo's zullen dat niet hebben ;) Maar, homofilie komt in de dierenwereld niet voor. Alleen bij mensen volgens mij.

Maar mannen willen zaad verspreiden. Een vrouw wil dat haar kroost in de beste omstandigheden ter wereld komt en opgroeit. Kijk je naar de dierenwereld, dan wint het sterkste mannetje het recht om te paren met het vrouwtje, of vrouwtjes, het zogenaamde Alpha mannetje.

je hebt ook dieren waarbij het vrouwtje kiest met welk mannetje ze wil paren, maar daarbij kiest het vrouwtje dus uit de gegadigden, dus die mannelijke dieren willen dus al wel, het is alleen nog maar de vraag of ze mogen bij dat vrouwtje. Nee? Dan door naar het volgende vrouwtje.
Homofilie komt wel degelijk voor in de dierenwereld. ;)
Daarbij werd er net gesteld dat elke man dat heeft, ik beweer van niet. ;)

Dus omdat mannen aan sex denken en vrouwen denken aan een geschikte partner om daar sex mee te hebben is dat anders?
Beide denken aan voortplanting, alleen op een ander niveau.
Sex is sex, hoe je het went of keert, het produceert een kind, of meerdere als je geluk/pech hebt.
Je kan het zo mooi verpakken als je wilt, maar het ligt nou eenmaal in de aard van het beestje om voort te planten.
En dat geldt voor beide kanten.
Als er een mannen te kort is dan maakt het geen ruk uit maar zal die echt het bokkie zijn. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:56:52 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_88633526
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik zie homofilie als een afwijking. Eenvoudig weg omdat het grootste deel van de mensheid geen homo is. (Net als dat mensen met blond haar een afwijking zijn, dus zonder een waarde oordeel aan het woord afwijking te hangen).

Ik zie in dit licht homofilie ook als een afwijking. Immers, het doel van mannetjes is voortplanting. Dat gaat niet gebeuren als je niet met een vrouw paart. Homofilie is in dat licht bezien een zwakte. Immers, het homofiele mannetje sterft uiteindelijk, en heeft geen nakomelingen. Dat DNA wordt niet meer doorgegeven en die lijn sterft dus uit. Alleen de sterksten overleven.

Daarom komt homofilie in de natuur volgens mij ook niet voor.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:59:01 #63
16180 crew  CoolGuy
pi_88633603
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Homofilie komt wel degelijk voor in de dierenwereld. ;)

Dus omdat mannen aan sex denken en vrouwen denken aan een geschikte partner om daar sex mee te hebben is dat anders?
Beide denken aan voortplanting, alleen op een ander niveau.
Sex is sex, hoe je het went of keert, het produceert een kind, of meerdere als je geluk/pech hebt.
Je kan het zo mooi verpakken als je wilt, maar het ligt nou eenmaal in de aard van het beestje om voort te planten.
En dat geldt voor beide kanten.
Als er een mannen te kort is dan maakt het geen ruk uit maar zal die echt het bokkie zijn. ;)
Komt dat wel voor in de dierenwereld? Heb je daar een voorbeeld van? Niet dat ik je niet geloof, maar dat vind ik dan wel interessant. Ik heb het over homofilie in de zin van je aangetrokken voelen tot je eigen geslacht he.

Ik weet wel dat er in de dierenwereld dieren zijn die zich ongeslachtelijk voort kunnen planten (op de bodem van de oceaan... :P ) of zelfs dieren die beide geslachtsorganen hebben, maar dat is allemaal gericht op voortplanting, niet uit liefde voor hun eigen geslacht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:59:08 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633607
Link naar relevante post over homofilie bij dieren:
http://www.wetenschapsfor(...)iew=findpost&p=60518
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88633708
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet.
Wel.

Altijd zo'n onzin om te roepen dat het niet kan of niet bestaat. :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:02:09 #66
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633713
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Homoseksualiteit, zoals ik het liever noem, komt veel vaker voor en veel langer voor dan gedacht. Er zijn bewijzen van Grieken en Romeinen die de liefde bedreven met personen van hetzelfde geslacht. Ongeacht of de maatschappij dit goed vindt of niet, staat los van het DNA.
Is het DNA van een persoon die homoseksueel is anders dan die van een persoon die heteroseksueel is?

Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA opbouw. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.

Er lopen volgens sommige sociologen en volgens sommige mensen, teveel mensen op deze aardbol. Let op, weer risicovolle uitspraak van mij : Is het dan niet juist handig dat sommige mensen op hetzelfde geslacht vallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loodje op 12-11-2010 14:03:05 (typo) ]
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 14:05:03 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_88633817
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:02 schreef Loodje het volgende:

[..]

Homoseksualiteit, zoals ik het liever noem, komt veel vaker voor en veel langer voor dan gedacht. Er zijn bewijzen van Grieken en Romeinen die de liefde bedreven met personen van hetzelfde geslacht. Ongeacht of de maatschappij dit goed vindt of niet, staat los van het DNA.
Is het DNA van een persoon die homoseksueel is anders dan die van een persoon die heteroseksueel is?

Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA structuur. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.

Er lopen volgens sommige sociologen en volgens sommige mensen, teveel mensen op deze aardbol. Let op, weer risicovolle uitspraak van mij : Is het dan niet juist handig dat sommige mensen op hetzelfde geslacht vallen?
Ja, dat is zeker handig. Om wat ik eerder al zei. Die sterven uiteindelijk uit, want ze planten zich niet voort. Ze voeden hoogstens een nakomeling van iemand anders op, maar dat is dan niet hun DNA (adoptie bv). Niet dat ik homofilie als minderwaardig zie, maar als je de discussie houdt over voortplanting (waar dit nu wel heen aan 't gaan is) dan 'klopt' homosexualiteit (jouw woord klopt inderdaad beter) daarin niet. Tenzij je heel ver gaat en zegt dat de natuur het zo geregeld heeft dat die 'lijn' hoe dan ook al zwakker wordt, en er dus ergens al was besloten dat het voor het voortbestaan van het ras niet handig is als die zwakkere lijn doorzet, maar andere, sterkere lijnen wel. Maar dan ga je wel heel erg ver :)
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 14:06:48 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_88633883
quote:

[..]

Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA opbouw. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.

Ja, omdat mensen ook seks hebben om een andere reden dan voortplanting, namelijk omdat het lekker is. Als je dan dus gaat voor wat je lekkerder vindt, en je 'besluit' (ik ga hier heel kort door de bocht, vergeef me) dat je dat met je eigen geslacht lekkerder vindt, dan geef je dus de kans op voortplanting op.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:25 #69
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633942
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, omdat mensen ook seks hebben om een andere reden dan voortplanting, namelijk omdat het lekker is. Als je dan dus gaat voor wat je lekkerder vindt, en je 'besluit' (ik ga hier heel kort door de bocht, vergeef me) dat je dat met je eigen geslacht lekkerder vindt, dan geef je dus de kans op voortplanting op.
Ik weet offtopic maar: Adoptie is geen mogelijkheid?
Veelal mannen die homo zijn, hebben vaak een gezin gemaakt omdat ze pas later uit de kast komen, zoals ze dat noemen.

op zijn Fok's OT: Platonische vriendschappen kunnen, mits je de persoon als vriend beschouwt en niet als geliefde of neukobject:)
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:34 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633947
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
Link naar relevante post over homofilie bij dieren:
http://www.wetenschapsfor(...)iew=findpost&p=60518
Jaja tuurlijk komt het ook voor bij dieren. Net als albino's ook bij dieren voorkomen.
Ik claim alleen dat het een afwijking is maar echt zonder waardeoordeel wat afwijken hoeven niet perse slecht te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:47 #71
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633957
Denken dat een organisme zich uitsluitend zou richten op voortplanting om de soort waar te borgen!
Hallo 1900, dag 2000! :P
pi_88634007
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Denken dat een organisme zich uitsluitend zou richten op voortplanting om de soort waar te borgen!
Hallo 1900, dag 2000! :P
Echt he, altijd die zgn. wetenschappelijke benadering..... :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:11:13 #73
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634065
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Echt he, altijd die zgn. wetenschappelijke benadering..... :')
Er is wel degelijk een wetenschappelijke benadering, echter is seksuologie, waar dit stukje in valt, nog vrij nieuw on onbekend terrein voor veel mensen :)

Hallo 1900, dag 2000, is gewoon stukje geschiedenis :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 14:11:32 #74
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88634076
Ow en ik gooi meteen ff een topickiller er in. :D
Mijn vrouw en ik willen bewust geen kinderen, dus bewust geen voortplanting. :P
Dus daar gaat het verhaal dat mannen alleen aan voortplanting denken. *O*
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:12:07 #75
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634108
Haha jullie zijn niet de enige;)
pi_88634172
Het kan toch zijn dat verschillende gevoelens naast elkaar bestaan? Een vrouw kan een goede vriendin zijn wat mij betreft, helemaal los van het feit of ik haar aantrekkelijk vindt of niet.
Natuurlijk kan iemand van het andere geslacht ook gewoon goed bevriend met je zijn. Net zo goed als dat je iemand van je eigen geslacht graag kan mogen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:14:45 #77
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634200
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het kan toch zijn dat verschillende gevoelens naast elkaar bestaan? Een vrouw kan een goede vriendin zijn wat mij betreft, helemaal los van het feit of ik haar aantrekkelijk vindt of niet.
Natuurlijk kan iemand van het andere geslacht ook gewoon goed bevriend met je zijn. Net zo goed als dat je iemand van je eigen geslacht graag kan mogen.
^O^
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:16:09 #78
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634245
Nou ja ik ga me er niet mee bemoeien, maar homofilie heeft wel zo zijn evolutionaire voordelen. Een man die valt op mannen heeft wel de bouw van een man met al zijn voor of nadelen, maar is geen concurrent voor de voortplanting.

Indien het mannetje 'sterker' is dan een vrouwtje dan is de best bewaker van een vrouwtje een homofiel mannetje.

Et cetera.

Het bestaan van een soort hangt niet af van het zoveel mogelijk krijgen van nakomelingen door organismen waaruit de soort bestaat,maar die hangt af van het in stand houden van het collectief waaruit de soort bestaat. :P
pi_88634295
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:11 schreef Loodje het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een wetenschappelijke benadering, echter is seksuologie, waar dit stukje in valt, nog vrij nieuw on onbekend terrein voor veel mensen :)

Tuurlijk kun je het wetenschappelijk benaderen, maar dat gelul van ''alle mannen willen zaad verspreiden'' is zo enorm achterhaald, we leven niet meer in de prehistorie.....

Ik moet altijd een beetje lachen als men oerdriften erbij haalt bij dit soort onderwerpen, that's all.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:17:40 #80
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88634300
quote:

Blond haar is een afwijking overigens eentje die binnen enkele millennia compleet is verdwenen dan is blond uitgestorven.
quote:
Nogmaals ik geef geen waardeoordeel over homoseksualiteit. Van mij mag het bestaan ik vind roze maandag altijd wel gezellig.
Dat neemt niet weg dat ik zie als een afwijking en wetenschappers hebben de theorie dat homoseksualiteit niet is uitgestorven omdat homo's (onder sociale druk of wat dan ook) toch regelmatig hetero relaties aangaan en hierbij kinderen verwekken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:19:28 #81
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88634357
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:17 schreef PBateman1978 het volgende:
Tuurlijk kun je het wetenschappelijk benaderen, maar dat gelul van ''alle mannen willen zaad verspreiden'' is zo enorm achterhaald, we leven niet meer in de prehistorie.....

Ik moet altijd een beetje lachen als men oerdriften erbij haalt bij dit soort onderwerpen, that's all.
Jij gaat er zeker ook vanuit dat je met je bewustzijn dingen echt beslist. Guess again. Neurologisch onderzoek toont hele andere dingen aan. Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
pi_88634447
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Natuurlijk kan een vrouw een hele goede vriendin zijn.
Niemand claimt ook anders.
Plok
pi_88634488
quote:

Voor de vrouwen:
Heb jij ze?
Vraag:
Zijn er nooit gedachtes die neigen naar seksueel getinte ideeën over de desbetreffende platonische vriend(en)?

Mijn persoonlijke ervaring met platonische vriendinnen:
Bij mij draait het vroeg of laat toch weer uit op een soort van spanningsveld, waardoor platonische vriendschappen voor mij niet werken. Als de situatie zodanig draait dat we in eerste instantie niet geïnteresseerd zijn in elkaar en wel vrienden worden, gebeurt uiteindelijk het onvermijdelijke dat vroeg of laat toch ergens een vonkje voorbij flitst en er toch die spanning is die niet bij platonische vriendschappen hoort. Waardoor er een tijdje dat 'hoe leuk vinden we elkaar' contact komt wat soms leidt tot wat gezoen of sex en waardoor de platonische vriendschap weer naar zijn malle moer is. Het blijft niet vaak bij een vriendschap zonder bijbedoelingen.
Platonisch ~ Liefde zonder lichamelijk verlangen.

Ja. Ik heb best goede vrienden met wie ik echt niet naar bed zou gaan. Moet daarbij wel zeggen dat ik wel met mijn beste vriend naar bed ben geweest, maar dat dat op de vriendschap verder eigenlijk geen invloed heeft gehad.

Aan de andere kant, het was geen lichamelijk verlangen naar hem bewust, maar gewoon naar seks. En het 'hoe leuk vinden we elkaar', daar heb ik eigenlijk niet heel erg aan getwijfeld.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:24:08 #84
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634509
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Jij gaat er zeker ook vanuit dat je met je bewustzijn dingen echt beslist. Guess again. Neurologisch onderzoek toont hele andere dingen aan. Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
Wat versta je onder je bewustzijn?
Je mening wordt gevormd door je omgeving+opvoeding, oftewel nature+nurture.
Als je een beslissing maakt, gebeurt dat bewust, je hebt een keuze en op basis van je mening wordt de keuze bepaald.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:24:09 #85
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634511
quote:

[..]

Dus een mens is een machine zonder vrije wil? Hoe kan iemand een rationele beslissing nemen als alle beslissingen onbewust al zijn gemaakt? Naderhand verzin je de woorden en de reden erbij? De moord is gepleegd voordat de dader de moord overwogen heeft? :D
pi_88634538
quote:

[..]

Misschien iets minder Science Weekly lezen pik.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:26:26 #87
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634585
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:P
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:26:37 #88
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88634592
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Aangezien ik dat niet lees, vat ik dit op als compliment *O* *O*
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:28:30 #89
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634659
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:26 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Aangezien ik dat niet lees, vat ik dit op als compliment *O* *O*
Platonische Vriendschappen

Ik ben benieuwd naar je antwoord!
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:30:44 #90
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634723
Hier nog iemand :)

Kunnen we trouwens concluderen dat de mannen/vrouwen die niet in platonische vriendschappen geloven, deze dus ook niet kunnen hebben?
pi_88634760
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Loodje het volgende:

Kunnen we trouwens concluderen dat de mannen/vrouwen die niet in platonische vriendschappen geloven, deze dus ook niet kunnen hebben?
Dat lijkt me wel een goeie ja.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:34:56 #92
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634857
quote:

Nee. Iemand die niet gelooft in een platonische vriendschap kan prima een platonische vriendschap onderhouden. Misschien is die ander wel niet geschikt gevonden voor meer dan een platonische relatie op basis van - wat dan ook-.

Of om het simpel te zeggen:

Leuk, maar te dik! :P
pi_88634949
quote:

Nou, dat is dus ook wat ik bij mijn begin topic al aangaf.
Bij mij draaitn het meestal uit op meer dan gewoon vriendschap of er gebeurt iets waardoor er weer zo'n spanningsveld onstaat waardoor je net tussen vriendschap en meer dan vriendschap inhangt waardoor de vriendschap dan toch langzaam over gaat.

Soms wel zonde, maar vaak kunnen we er niets aan doen.
Plok
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:48:07 #94
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88635350
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dus een mens is een machine zonder vrije wil? Hoe kan iemand een rationele beslissing nemen als alle beslissingen onbewust al zijn gemaakt? Naderhand verzin je de woorden en de reden erbij? De moord is gepleegd voordat de dader de moord overwogen heeft? :D
Dat is een goede vraag. Ik wil hierbij wel even refereren aan al die moordenaars (Neem Sander V. om ff lekker actueel te zijn) die zeiden dat ze niet wisten wat ze deden of ze het moesten doen ofzo.
Ik ben geen afgestudeerde in de psychologie dus ik ken niet precies alle termen zoals prefrontal cortex etc. Maar er is een snelle en een langzame route door de hersenen. De langzame is nauwkeuriger en de snelle is in het grootste gedeelte van de gevallen adequaat. De snelle route gaat puur op basis van emoties / gevoelens / prikkelingen. In ieder geval zonder woorden of gedachten. De langzame route kan bij een fout van de snelle route de gedachten in het bewustzijn zo nuanceren dat de overschakeling van mening ongemerkt gaat.

Tsja vrije wil. Dat is wetenschappelijk gezien een heel lastig verhaal.
Om Richard Dawkins maar weer eens een keer aan te halen: De evolutionaire oerinstincten bepalen nog steeds ons gedrag. Het is een beetje teveel en te diep om daar hier nu helemaal op in te gaan, maar ja je kunt vragen stellen bij vrije wil ja.

Het bewustzijn is slechts een klein onderdeel van onze hersenen. Leven doe je niet bewust. Je ademt niet bewust je hart klopt niet bewust, je maag en darmen verteren geen voedsel omdat jij het met je bewustzijn mogelijk maakt. Dat gaat zo ver dat de meeste mensen hun bewustzijn zelfs los zien van hun lichaam. Alsof het lichaam een machine is waar een geest ingeplaatst is.
Dat heeft waarschijnlijk met onze christelijke traditie te maken. Maar dat is niet de realiteit. Je bent je lichaam er is geen losse geest. Dat is dat kleine stukje van je hersenen wat dat denkt.

Tuurlijk acht ik een moordenaar, en iedereen verantwoordelijk voor zijn daden.
En volgens mij is wel of geen vrije wil ook niet iets wat zwart-wit gezien kan worden.

Mensen kiezen bijvoorbeeld ook vaak partners waar ze rationeel nooit voor zouden kiezen. Dat komt ook omdat de emoties bij partnerkeuze de korte route nemen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:51:04 #95
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88635471
quote:
Nee, ik kan ze wel hebben, maar niet met elke vrouw.
En het hangt ook af van het moment in mijn leven.
Ben gelukkig met mijn vriendin dus al mijn relaties met andere vrouwen zijn platonisch.
Dat is wel een schakelaar die ik goed om kan zetten als ik een relatie heb ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:52:37 #96
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88635533
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nee, ik kan ze wel hebben, maar niet met elke vrouw.
En het hangt ook af van het moment in mijn leven.
Ben gelukkig met mijn vriendin dus al mijn relaties met andere vrouwen zijn platonisch.
Dat is wel een schakelaar die ik goed om kan zetten als ik een relatie heb ;)
Maar dan geloof je toch ook in platonische vriendschappen?

Mijn conclusie:
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:53:04 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88635548
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Mensen kiezen bijvoorbeeld ook vaak partners waar ze rationeel nooit voor zouden kiezen.
Daar zit denk ik dat het 'probleem' in de omgang tussen mannen en vrouwen. Dit is een gevolg, maar wat de oorzaken er achter zijn zou ik niet weten.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:57:29 #98
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88635730
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:53 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Daar zit denk ik dat het 'probleem' in de omgang tussen mannen en vrouwen. Dit is een gevolg, maar wat de oorzaken er achter zijn zou ik niet weten.
Zit je dan bij de juiste partner? Want als de pheromonen/hormonen uitgewerkt zijn en niet meer vanzelf het gevoel opwekken, moet je het toch ook met diegene kunnen vinden?
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 15:01:47 #99
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88635892
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef Loodje het volgende:

[..]

Zit je dan bij de juiste partner? Want als de pheromonen/hormonen uitgewerkt zijn en niet meer vanzelf het gevoel opwekken, moet je het toch ook met diegene kunnen vinden?
Dat is een keuze die een ieder voor zichzelf moet maken.
Geen idee of dat alles bepalend is. Geen idee hoe de onderliggende processen werken. :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:02:15 #100
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88635904
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het bevestigd alleen dat veel van onze keuzes niet bewust zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef Loodje het volgende:
Zit wat in en genen technisch is het blijkbaar een goede mix.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')