En iemand die rijbewijsloos is maar wel nuchter denkt vast wel even na voordat ie bij een dronken bestuurder instapt.quote:Op zondag 14 november 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je kunt iemand anders wel laten blazen, maar je wordt op een onverwacht moment onderweg nogmaals gevraagd te blazen. En dan heb je een probleem. Dus tenzij er iemand naast je zit die nuchter, maar rijbewijsloos is, heb je er niks aan om iemand anders te laten blazen
@Piles: Ik had ook uit gaan wijken voor de haasIk vind het zelfs zielig om over een al aangereden dier te rijden
Haas niet gevonden, daar gaat z'n enige getuige.quote:Op zondag 14 november 2010 18:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij moest niks, maar was zo dom om uit te wijken voor een haas
Ik betwijfel het eigenlijk, aangezien dit het meeste voor gaat komen bij de jeugdquote:Op zondag 14 november 2010 18:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En iemand die rijbewijsloos is maar wel nuchter denkt vast wel even na voordat ie bij een dronken bestuurder instapt.
Tuurlijk, maar tegenwoordig heeft een groot deel van de jeugd juist wel een beetje verantwoordelijkheidsgevoel. Het deel wat hier de schijt aan heeft komt er op een eigen manier achter hoe dom bezig ze zijn. Enige wat er nog overblijft is de schade en letsel die ze bij anderen veroorzaken.quote:Op zondag 14 november 2010 18:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik betwijfel het eigenlijk, aangezien dit het meeste voor gaat komen bij de jeugd
BOB; Bewust Onbeschonken Blazerquote:Op zondag 14 november 2010 18:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik betwijfel het eigenlijk, aangezien dit het meeste voor gaat komen bij de jeugd
Haha, kwam dat er zomaar uit of heb je daar een tijdje over zitten denken?quote:Op zondag 14 november 2010 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
BOB; Bewust Onbeschonken Blazer
Dat was wat me te binnen schoot toen ik dat stukkie zat te lezenquote:Op zondag 14 november 2010 19:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, kwam dat er zomaar uit of heb je daar een tijdje over zitten denken?
Mijn pa zei ook al toen ik voor het eerst hun auto meenam.quote:Op zondag 14 november 2010 22:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Je schijnt ook niet op andere manieren dat slot te kunnen laten denken dat je blaast. Iets met pomp, ballon, weet ik het wat, schijnt allemaal niet te werken. Je bent dus echt afhankelijk van een nuchtere bijrijder om dat slot te omzeilen. Wat mij betreft dikke prima dus, gauw invoeren![]()
Loslopend wild rijd ik zonder blikken of blozen plat trouwens. Het is heel simpel: óf dat beest sterft een snelle pijnloze dood (zo'n voorwiel komt best aan) óf ik loop het risico met auto en al om een boom te vouwen of op kop in de sloot te belanden. Dat is dus een vrij eenvoudige overweging
Ergens vind ik het dan ook wel weer zielig hoor, maar dan moet dat beest maar niet de weg oplopen. Als er niemand achter me rijdt wil ik nog wel eens op de rem duiken trouwens, maar uitwijken doe ik écht niet
quote:Op zondag 14 november 2010 23:23 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb een slipcursus voor m'n verjaardag gehad.
En met mn verjaardagsgeld heb ik m'n winterbanden weer terug verdient.
Schijn bedriegt. Hoezo dacht je dat?quote:Op maandag 15 november 2010 07:10 schreef Empathologica het volgende:
Wat erg!Dacht dat je ouder was haha. Maar nog gefeliciteerd!
Ik ga zo het pompstation is lastig vallen, gelukkig niet voor benzine maar voor sigaretten
Zijn dat er echt zoveelquote:Op maandag 15 november 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
Ik vind parkeerplaatssluipers bij file altijd al een beetje sneu. Vanochtend kon ik dan ook hartelijk lachen toen ik op de snelweg alweer enigszins kon doorrijden en al die stakkers tussen de benzinepompen in de rij stonden.
Nou ja, de specifieke file was vanochtend ook wel heel extreem. De A15 zat grotendeels dicht door een ongeval, waardoor de rij al in Dordrecht begon. En meestal sta je op dat punt (A16 bij HI-Ambacht) juist in de rij voor de A16 terwijl de rijstroken richting A15 (waar de parkeerplaats ook op uitkomt) nog enigszins doorstromen. Vanochtend was het precies andersom, dat zagen de sluipers denk ik niet aankomenquote:Op maandag 15 november 2010 08:49 schreef Piles het volgende:
Zijn dat er echt zoveelDacht altijd dat het er maar enkele waren
Gefeliciteerd! Erg zinvol om te doen!quote:Op zondag 14 november 2010 23:23 schreef Goddelijker het volgende:
Heel flauw inderdaad, en je schiet er ook nog eens vrij weinig mee op...quote:Op maandag 15 november 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
Ik vind parkeerplaatssluipers bij file altijd al een beetje sneu. Vanochtend kon ik dan ook hartelijk lachen toen ik op de snelweg alweer enigszins kon doorrijden en al die stakkers tussen de benzinepompen in de rij stonden.
gefeliciteerd nog!quote:Op zondag 14 november 2010 23:23 schreef Goddelijker het volgende:
Precies zo'n systeem (maar dan met een doseerlicht ipv slagboom) is in 2008 getest langs de A4 bij Hoogmade. Maar waarom het daarna niet landelijk (of in ieder geval op de belangrijkste pijnpunten) is uitgerold.... geen idee.quote:Op maandag 15 november 2010 11:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik vind dat ze bij tankstations een systeem zouden moeten aanleggen dat iemand gewoon 3 minuten op dat terrein vasthoudt. Aan de voorkant een kentekenregistratie, en aan de achterkant een slagboom. Is de 3 minuten van het kenteken nog niet voorbij? Slagboom gaat niet open. Dat ie maar door de rij wachtenden achter hem in elkaar getikt wordt
En als je er nou iets mee op zou schieten, maar de winst is echt seconden hooguit
Stond er ook een flitspaal bij? Zo nee dan is het natuurlijk heel simpel, dan rijdt je gewoon door roodquote:Op maandag 15 november 2010 11:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Precies zo'n systeem (maar dan met een doseerlicht ipv slagboom) is in 2008 getest langs de A4 bij Hoogmade. Maar waarom het daarna niet landelijk (of in ieder geval op de belangrijkste pijnpunten) is uitgerold.... geen idee.
Daarom is jouw plan dan ook niet nodig.quote:Op maandag 15 november 2010 11:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik vind dat ze bij tankstations een systeem zouden moeten aanleggen dat iemand gewoon 3 minuten op dat terrein vasthoudt. Aan de voorkant een kentekenregistratie, en aan de achterkant een slagboom. Is de 3 minuten van het kenteken nog niet voorbij? Slagboom gaat niet open. Dat ie maar door de rij wachtenden achter hem in elkaar getikt wordt
En als je er nou iets mee op zou schieten, maar de winst is echt seconden hooguit
Voor diegenen die over het tankstation rijden ja, het verkeer op de snelweg zelf kan er niet fatsoenlijk door doorstromen omdat al die graftakken zich er weer tussen snijden bij de oprit. Bovendien werkt het ergernis en dus agressie in de hand, moet je ook niet willen want dat bevordert ook de doorstroming niet.quote:Op maandag 15 november 2010 11:41 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Daarom is jouw plan dan ook niet nodig.
Het gaat altijd maar over een paar minuten.
Dat heb je ook met het van rijbaan wisselen dus je lost het nooit op.quote:Op maandag 15 november 2010 11:43 schreef JDude het volgende:
Parkeerplaatssluipers zorgen voor een hoop extra uit- en invoegbewegingen en houden daarmee de file die ze willen ontwijken deels zelf in stand. In veel gevallen wordt iedereen er dus beter van als je dat gedrag kunt ontmoedigen.
Tot op zekere hoogte wel ja, maar het is wel weer éxtra. Hoe minder het gebeurt, hoe beter het gaat. Helemaal voorkomen ga je het inderdaad niet, maar alle beetjes helpenquote:Op maandag 15 november 2010 11:50 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat heb je ook met het van rijbaan wisselen dus je lost het nooit op.
Het beste kun je zelf maar gewoon denken dat ze hun gang maar moeten gaan.
Maar om daarom maar bij elk tankstation een syteem aan te leggen?quote:Op maandag 15 november 2010 11:55 schreef Bartholomeus het volgende:
Tot op zekere hoogte wel ja, maar het is wel weer éxtra. Hoe minder het gebeurt, hoe beter het gaat. Helemaal voorkomen ga je het inderdaad niet, maar alle beetjes helpen
Daar hebben we in Nederland veel te weinig stroken voor, dat werkt niet met maar 2 rijstroken.quote:Op maandag 15 november 2010 11:59 schreef thumbnail het volgende:
Je kunt hier beter Keep youre lane invoeren.
Om nog maar te zwijgen van alle op- en afritten en weefvakken, waardoor mensen ook niet in hun strook (kunnen) blijven. Op de A16 waar ik vanochtend dus om de parkeerplaatssluipers moest lachen, sluiten die zowat naadloos op elkaar aan van Dordrecht-Centrum tot aan Rotterdam-Feijenoord...quote:Op maandag 15 november 2010 12:05 schreef Piles het volgende:
Daar hebben we in Nederland veel te weinig stroken voor, dat werkt niet met maar 2 rijstroken.
A2 en de A12?quote:Op maandag 15 november 2010 12:05 schreef Piles het volgende:
Daar hebben we in Nederland veel te weinig stroken voor, dat werkt niet met maar 2 rijstroken.
Dus voor die 2 uitzonderingen wil je het complete systeem veranderen? Of op de ene snelweg wel, en de andere niet. Dat wordt lekker duidelijkquote:
Niet bij elk station, alleen daar waar regelmatig files voorkomenquote:Op maandag 15 november 2010 11:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar om daarom maar bij elk tankstation een syteem aan te leggen?
Op die wegen heb je toch ook een spitsstrook wat andere wegen niet hebben?quote:Op maandag 15 november 2010 12:36 schreef Piles het volgende:
Dus voor die 2 uitzonderingen wil je het complete systeem veranderen? Of op de ene snelweg wel, en de andere niet. Dat wordt lekker duidelijk
Het grote probleem is dat wij ons ergeren aan anderen die voordringen.quote:Op maandag 15 november 2010 12:40 schreef Bartholomeus het volgende:
Niet bij elk station, alleen daar waar regelmatig files voorkomen
Voor keep your lane hebben we veel te weinig stroken, bovendien is dat het grootste probleem helemaal niet. Het grootste probleem is de oerhollandse en internationaal beroemruchte 'ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke' mentaliteit. Als we nou gewoon eens een beetje zouden geven en nemen met z'n allen ging het al een stuk vlotter
Hetgeen veroorzaakt wordt door de eerder genoemde egoïstische mentaliteit van het grote gros van de hollanders. Als we nou gewoon allemaal onze beurt zouden afwachten en niet zouden willen voordringen waar ook maar half mogelijk, hoeven we ons ook nergens aan te ergeren. Verder denken dan je eigen neus lang isquote:Op maandag 15 november 2010 13:38 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat wij ons ergeren aan anderen die voordringen.
Dat is bij zo'n tankstation het geval en bij het links en rechts inhalen in een file ook.
Het beste kun je zelf maar denken dat het toch niets uitmaakt maar toch erger je je eraan.
Op vrijdagmiddag begin ik altijd met het wassen van vrachtwagens, om de jongens van de eigenlijke wasploeg een voorsprong te geven. Die krijgen de klus anders niet geklaard voor zaterdagmiddag. En daar worden niet alleen je schoenen nat van, kan ik je verzekerenquote:Op maandag 15 november 2010 14:07 schreef Purdey het volgende:
Zo, m'n autootje is weer schoonHij zegt *PING*
Wat een rotklus trouwens, je broek zakt er vanaf, en je schoenen worden er nat van![]()
En dan komen er ook nog eens buren die het onvermijdelijke 'doe je de mijne zo ook even?' zeggen. En twee gehoofd-doekte vrouwen keken me aan alsof ik een bezienswaardigheid was
Dat zei hij ook. Daarom vroeg ik dus: weet je het zeker?quote:Op maandag 15 november 2010 14:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Naja je had 'em op zich van tevoren mogen inlichten over de kosten
Van hem ook niet, we hebben het op een bak koffie met een lekkere koek afgemaakt. Maar de hint was duidelijkquote:Op maandag 15 november 2010 14:35 schreef TeleluvR het volgende:
Van mij had je die 30 euro niet gekregen, verder wel een strakke actie!
Fijn he, een glimmende micraquote:Op maandag 15 november 2010 14:07 schreef Purdey het volgende:
Wat een rotklus trouwens, je broek zakt er vanaf, en je schoenen worden er nat van![]()
En dan komen er ook nog eens buren die het onvermijdelijke 'doe je de mijne zo ook even?' zeggen. En twee gehoofd-doekte vrouwen keken me aan alsof ik een bezienswaardigheid was
Hijs weer mooi blauwquote:
Onderaan beginnenquote:Op maandag 15 november 2010 15:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hijs weer mooi blauw![]()
Ik was alleen bij de onderkant begonnen, en je schijnt eerst het dak te moeten doen
Mijn dak deukt trouwens in als ik erop druk, zo'n *klokklok* geluid
Mijn dakkie doet het volgens mij niet, Het is mij iig nooit opgevallen. Ik zal het straks even checken!quote:Op maandag 15 november 2010 15:17 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Onderaan beginnensorry, maar ik moest lachen
![]()
bijna ieder dak doet dat zo'n beetjeis maar dun
Dat doe je met alles toch? Ramen zemen enzo, altijd bovenaan. Want vies water stroomt naar benedenquote:Op maandag 15 november 2010 15:25 schreef Purdey het volgende:
Haha, ik ben een autowas dummieIk had er niet echt over nagedacht
![]()
Gelukkig, dus alle dakjes klokken een beetje![]()
Grote delen van de a12 zijn nog steeds maar 2baans hoorquote:
Veel te druk in .nlquote:Op maandag 15 november 2010 11:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar om daarom maar bij elk tankstation een syteem aan te leggen?
quote:Op maandag 15 november 2010 14:07 schreef Purdey het volgende:
quote:Op maandag 15 november 2010 15:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hijs weer mooi blauw![]()
Ik was alleen bij de onderkant begonnen, en je schijnt eerst het dak te moeten doen
Mijn dak deukt trouwens in als ik erop druk, zo'n *klokklok* geluid
Ligt er maar net aan waar je duwt. Je hele auto is maar dun blik, 0.8 mm vaak (zonder de verf). Vrij logisch dat je dan plekken hebt waar je het geheel wat in kan drukkenquote:Op maandag 15 november 2010 15:18 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn dakkie doet het volgens mij niet, Het is mij iig nooit opgevallen. Ik zal het straks even checken!
Jou dak is even dun hoor!quote:Op maandag 15 november 2010 16:26 schreef Bartholomeus het volgende:
Mijn volgende auto wordt ook een blauwe. Zo'n hard blauwe metallic kleur, vind ik wel geinig. Maar het dak van de bartmobile laat zich niet indrukken hoor, duitse degelijkheid staat zoiets niet toe
Trouwens, had ik al gezegd dat mijn ouwe heer in een vlaag van midlifecrisisheid al z'n zakelijke spaarcenten stukgeslagen heeft op een full option Q5?
Het gaat er dan ook om dat jij wel wacht op je beurt terwijl een ander daar misbruik van maakt.quote:Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Hetgeen veroorzaakt wordt door de eerder genoemde egoïstische mentaliteit van het grote gros van de hollanders. Als we nou gewoon allemaal onze beurt zouden afwachten en niet zouden willen voordringen waar ook maar half mogelijk, hoeven we ons ook nergens aan te ergeren. Verder denken dan je eigen neus lang is
Ik zei ook niet dat mijn dak dikker is, alleen dat het zich niet laat indrukkenquote:Op maandag 15 november 2010 16:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Jou dak is even dun hoor!. Maar het zal waarschijnlijk net wat meer gestut worden door het hemeltje in het dak
.
Klopt, en dat misbruik ontstaat dus uit die egoïstische mentaliteit. Dus als we die mentaliteit eruit kunnen krijgen of kunnen dwarsbomen lossen we de daaruit resulterende problemen ook opquote:Op maandag 15 november 2010 16:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om dat jij wel wacht op je beurt terwijl een ander daar misbruik van maakt.
Dus je maakte wel een grapje?quote:Op maandag 15 november 2010 14:41 schreef Bartholomeus het volgende:
Van hem ook niet, we hebben het op een bak koffie met een lekkere koek afgemaakt. Maar de hint was duidelijk
Nee hoor, ik wou er wat voor hebben, en meer dan hij dacht ook. Je moet weten dat het geen buurman is waar ik normaal gesproken zomaar een bak koffie krijgquote:
Oplossing: de beleefdheidswet.quote:Op maandag 15 november 2010 16:36 schreef Bartholomeus het volgende:
Klopt, en dat misbruik ontstaat dus uit die egoïstische mentaliteit. Dus als we die mentaliteit eruit kunnen krijgen of kunnen dwarsbomen lossen we de daaruit resulterende problemen ook op
Automagische aircoquote:
Big no-go indd! Van de week m'n verwarming aan, niks. Ramen een stukje open erbij, nog niks. Pas na tien minuten werd het minder. Wat vooral irritant is, is dat m'n achterraam gister heel erg besloeg. Kon ik niet goed zien wat er achter me gebeurdequote:
Daar heb je toch ook wel achterruitverwarming voor, dat moet je micra toch wel hebben?quote:Op maandag 15 november 2010 18:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Big no-go indd! Van de week m'n verwarming aan, niks. Ramen een stukje open erbij, nog niks. Pas na tien minuten werd het minder. Wat vooral irritant is, is dat m'n achterraam gister heel erg besloeg. Kon ik niet goed zien wat er achter me gebeurde![]()
Jaja, die heb ik ook. Dat verbruikt alleen heel veel. Althans, dat vertelde de meneer van de garage mij? Die zei dat ik dat beter niet kon gebruiken..quote:Op maandag 15 november 2010 18:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar heb je toch ook wel achterruitverwarming voor, dat moet je micra toch wel hebben?
tot 15% meer ofzo. Maar als je hem maar even aanzet is er toch niets aan de hand, daarnaast is het gewoon belangrijker dat je goed zicht hebt dan dat je voor 10 cent minder aan benzine verbruiktquote:Op maandag 15 november 2010 18:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jaja, die heb ik ook. Dat verbruikt alleen heel veel. Althans, dat vertelde de meneer van de garage mij? Die zei dat ik dat beter niet kon gebruiken..
Maar het zit er toch niet voor niks opquote:Op maandag 15 november 2010 18:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jaja, die heb ik ook. Dat verbruikt alleen heel veel. Althans, dat vertelde de meneer van de garage mij? Die zei dat ik dat beter niet kon gebruiken..
Eerste set zou ik doenquote:Op maandag 15 november 2010 19:10 schreef FalleNk810i het volgende:
Zit een beetje te twijfelen tussen wat voor velgen ik nou onder mn polo wil hebben...
Ik heb deze al liggen:
ATS 13'' velgjes zonder banden.
[ afbeelding ]
Maar weet niet of dit nou wel helemaal HET is wat ik wil...
Zag laatst deze te koop staat:
OZ 14 inch zonder banden.
[ afbeelding ]
Ik zou dan bij die OZ de harten zwart willen maken en de randen polijsten...
Maarja om om 2 setjes velgen banden te laten trekken kost ook niet niks...
owja, welke velgen vinden jullie uberhaubt het mooist?
Ik heb juist dat mijn buitenspiegels beslaan en er weinig aan te doen isquote:Op maandag 15 november 2010 19:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar het zit er toch niet voor niks opEn vandaag reed ik ook zonder achterzicht, dan maar op de buitenspiegels, zie ik net zo veel in
Ik dacht dat dat electronisch was en niet van de benzine ging? Ik heb 'm best vaak aanquote:Op maandag 15 november 2010 18:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vond het ook een vaag argument. Volgende keer toch maar gewoon aanzetten. Of in elk geval even kijken hoe dat moetquote:Op maandag 15 november 2010 19:08 schreef monsterd. het volgende:
[..]
tot 15% meer ofzo. Maar als je hem maar even aanzet is er toch niets aan de hand, daarnaast is het gewoon belangrijker dat je goed zicht hebt dan dat je voor 10 cent minder aan benzine verbruikt
Trekt meer van je accu, dus meer van je dynamo, dus meer van je motor, dus meer van je benzine ofzoquote:Op maandag 15 november 2010 19:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik dacht dat dat electronisch was en niet van de benzine ging? Ik heb 'm best vaak aan
quote:Op maandag 15 november 2010 19:28 schreef Purdey het volgende:
Ik vond het ook een vaag argument. Volgende keer toch maar gewoon aanzetten. Of in elk geval even kijken hoe dat moet![]()
@House: Nee, is een benzine dingetje
Okay naja het moet maar dan, ik wil wel zicht hebben.quote:Op maandag 15 november 2010 19:28 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vond het ook een vaag argument. Volgende keer toch maar gewoon aanzetten. Of in elk geval even kijken hoe dat moet![]()
@House: Nee, is een benzine dingetje
Als je 2 buitenspiegels goed zijn heb je binnen niet echt nodigquote:Op maandag 15 november 2010 19:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Okay naja het moet maar dan, ik wil wel zicht hebben.
Mijn karretje is zéér opgeruimdquote:Op maandag 15 november 2010 19:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je 2 buitenspiegels goed zijn heb je binnen niet echt nodigAls je auto vol ligt of zit zie je binnen ook amper iets
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar vooruitquote:Op maandag 15 november 2010 19:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mijn karretje is zéér opgeruimdEr staat achterin een plastic afsluitbaar kratje waar alle nodige dingen in zitten zoals werkhandschoenen (Makkelijk als ik een band ga verwisselen?
) ijskrabber, zaklamp, veiligheidsvest etc. En er ligt een plaid, voor als ik langs de weg kom te staan en ik het koud krijg. Er ligt niet eens iets te eten/drinken in m'n auto. Een vriendin heeft een grote zak drop naast d'r liggen. Daar begin ik maar niet eens aan, want dan wil ik m'n auto niet meer uit
Ik heb meer zooi meequote:Op maandag 15 november 2010 19:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mijn karretje is zéér opgeruimdEr staat achterin een plastic afsluitbaar kratje waar alle nodige dingen in zitten zoals werkhandschoenen (Makkelijk als ik een band ga verwisselen?
) ijskrabber, zaklamp, veiligheidsvest etc. En er ligt een plaid, voor als ik langs de weg kom te staan en ik het koud krijg. Er ligt niet eens iets te eten/drinken in m'n auto. Een vriendin heeft een grote zak drop naast d'r liggen. Daar begin ik maar niet eens aan, want dan wil ik m'n auto niet meer uit
Ik ook hoor, maar het valt niet zo opquote:
Vakjes vol, halve bagageruimte volquote:Op maandag 15 november 2010 19:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar het valt niet zo opAlles ligt in de vakjes in de deur, dashboard en onder m'n achterbak (op het reservewiel). Alleen het plaid en gevarendriehoek liggen los achterin
Ach bij mijn auto is het vrij normaal dat er veel condens ontstaat. Het is ook al een 18 jaar oud bakjequote:Op maandag 15 november 2010 19:41 schreef Bartholomeus het volgende:
Als de boel zo donders beslaat, is het dan niet verstandig om eens van die vochtvreters in de auto te sodemieteren? Een beetje condens voorkom je niet, maar zo extreem is ook niet normaal toch?
Ik had ooit ook eens last van heel veel condens in de auto. Toen ik voor de verandering eens met de radio uit reed, hoorde ik iets klotsen. In eerste instantie dacht ik aan de diesel in de tank, maar op een gegeven moment zat de tank bomvol en hoorde ik nog steeds iets klotsen. Toen de vloer maar eens uit de kofferbak getrokken om te kijken in het gat van het reservewiel. En die bleek geheel onder water te staan![]()
![]()
Aanstichter van dit waterballet bleek een of ander afdichtingsrubbertje dat achter de bumper zit, dat was van z'n plaats gekomen. Naja, gelukkig zitten er in dat gat ook doppen, voor het geval er water in komt te staan. Niet geheel zonder reden, zo bleek
Ik wilde van de beslagen ruiten discussie af. In het land der gesprekverandering, ben ik koninginquote:Op maandag 15 november 2010 19:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar vooruit
Tip: leg je vestje en zaklamp wat dichter in de buurt, dat je ze meteen kunt pakkenIk had eerst ook alles achterin, maar dat is toch niet helemaal handig in noodgevallen
Het is niet nodig maar wel verdomd fijn!quote:Op maandag 15 november 2010 19:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je 2 buitenspiegels goed zijn heb je binnen niet echt nodigAls je auto vol ligt of zit zie je binnen ook amper iets
Heb je 'm ook vastgeschroefd? Als je te water gaat ga je mss wel op z'n kop. Vliegt je hamer rond je orenquote:Op maandag 15 november 2010 19:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik wilde van de beslagen ruiten discussie af. In het land der gesprekverandering, ben ik koninginM'n zaklamp wilde ik indd al eerder naar m'n zijvak verplaatsen. Zelfs m'n veiligheidshamer lag in dat kistje, tot m'n broer zei 'En als je die nodig hebt? Dan stap je even uit, open je met je sleutel je klep, doet je doosje open, en gaat weer zitten?' Oooh ja
Ik ben niet van plan te water te gaan eigenlijk. Maar nee, hij zit indd ook niet vastgeschroefd. First thing woensdagquote:Op maandag 15 november 2010 19:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je 'm ook vastgeschroefd? Als je te water gaat ga je mss wel op z'n kop. Vliegt je hamer rond je oren
Tweedehands kan werken. Achterkleprubber van de Volvo 440 van een vriend was ook lek, kwam telkens een beetje water in het achterlicht te staan terwijl het ook nog eens goed vast gekit was.quote:Op maandag 15 november 2010 19:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is niet nodig maar wel verdomd fijn!
Ik moet trouwens een hoognodige semireperatie doenrubbertje van de kofferbak moet eruit en er moet een nieuwe in zodat ie niet meer lekt. Moet zoiets nieuw zijn of werkt een tweedehands? Tweedehands lijkt me eigenlijk niet want anders zou er ook niets mis zijn met die ik nu heb
maar iemand tips? Zo'n ding kost 15, 20 euro?
Ook een goede! Zit nog naar een plekje te zoeken dat ie niet direct opvalt of in de weg zit maar wel binnen handbereik ligtquote:Op maandag 15 november 2010 19:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Waar maak je zo'n ding aan vast?!
Waar heb je die hamer dan voor?quote:Op maandag 15 november 2010 19:46 schreef Purdey het volgende:
Ik ben niet van plan te water te gaan eigenlijk.
Ik heb 'm bij m'n rechtervoet, gewoon tegen de zijkant. Kreeg 2 kleine schroefjes en een houder bij die hamer, dus hij zit mooi op z'n plaats nu. Sommige mensen doen 'm tegen het plafond, maar dat vind ik nogal opvallend zittenquote:Maar nee, hij zit indd ook niet vastgeschroefd. First thing woensdagWaar maak je zo'n ding aan vast?!
Maar hoe maak je zo'n ding eigenlijk vast? Want toen ik op vakantie ging hadden we een tijdelijke, nouja toen in onze ogen permanente, fix door met industrieel lijm dat ding te plakkenquote:Op maandag 15 november 2010 19:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tweedehands kan werken. Achterkleprubber van de Volvo 440 van een vriend was ook lek, kwam telkens een beetje water in het achterlicht te staan terwijl het ook nog eens goed vast gekit was.
Blijkbaar ging het via het rubber via de binnenkant via het luikje waardoor je lampen kan vervangen naar binnen. Tweedehands rubber van de sloop geprobeerd die er nog goed uitzag.
En het werkte, voor een paar euro
Bij de 440 zat hij gewoon geklemd.quote:Op maandag 15 november 2010 19:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Maar hoe maak je zo'n ding eigenlijk vast? Want toen ik op vakantie ging hadden we een tijdelijke, nouja toen in onze ogen permanente, fix door met industrieel lijm dat ding te plakken.
Nja, je moet zo'n ding toch hebben. Maar ze zijn zo lelijk. Ik wil 'm net als House designachtig wegwerken, maar wel 'bijdehand' hebben. Ik ga van de week weleens kijken. Er zat bij mij ook een houder bij, maar waar ik die heb gelaten. Hmm, misschien zit ie in het krat.quote:Op maandag 15 november 2010 19:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar heb je die hamer dan voor?
[..]
Ik heb 'm bij m'n rechtervoet, gewoon tegen de zijkant. Kreeg 2 kleine schroefjes en een houder bij die hamer, dus hij zit mooi op z'n plaats nu. Sommige mensen doen 'm tegen het plafond, maar dat vind ik nogal opvallend zitten
Zal morgen even fotootje nemen hoe ie bij mij zitquote:Op maandag 15 november 2010 19:53 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nja, je moet zo'n ding toch hebben. Maar ze zijn zo lelijk. Ik wil 'm net als House designachtig wegwerken, maar wel 'bijdehand' hebben. Ik ga van de week weleens kijken. Er zat bij mij ook een houder bij, maar waar ik die heb gelaten. Hmm, misschien zit ie in het krat.
Ik vind jou lief!quote:Op maandag 15 november 2010 19:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Zal morgen even fotootje nemen hoe ie bij mij zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |