quote:Zwitsers voor uitzetten criminele immigranten
BERN - De Zwitsers kunnen binnenkort stemmen over een voorstel alle immigranten meteen het land uit te zetten als ze een misdrijf hebben begaan. Het referendum wordt gehouden op 28 november en volgens de polls gaat een meerderheid voorstemmen.
De nieuwe wet moet ook gaan gelden voor burgers uit de Europese Unie en heeft betrekking op een reeks misdrijven, zoals moord maar ook uitkeringsfraude. Het doet er niet toe of de misdadiger een verblijfsvergunning heeft. Ook zijn persoonlijke omstandigheden spelen geen rol. Op deze manier zou Zwitserland veiliger moeten worden.
Het wetsvoorstel komt van de rechtse volkspartij SVP. Vorig jaar stemden de Zwitsers in met een voorstel van dezelfde partij om minaretten te verbieden. De campagne voor het nieuwe voorstel gaat gepaard met posters waarbij een zwart schaap uit het land wordt geschopt door een wit schaap.
"Onze luxe gevangenissen schrikken al lang niet meer af. Voor sommige buitenlanders uit de Derde Wereld is het leven er zelfs beter dan thuis," motiveert SVP-kopstuk Adrian Amstutz het voorstel.
De meeste Zwitserse partijen hebben uit vrees voor de internationale reactie een tegenvoorstel gedaan. Daarin kan alleen de rechter misdadigers uitzetten en zou wel rekening gehouden moeten worden met persoonlijke omstandigheden. Hier wil de SVP niets van weten. "Zwitserland mag geen land van melk en honing worden voor buitenlandse criminelen," zegt SVP-parlementslid Walter Wobmann tegen de Daily Telegraph
Telegraaf
Het is nog geen stormloopquote:Op donderdag 11 november 2010 19:09 schreef Holograph het volgende:
Ik zit te wachten op de reacties dat Zwitserland een racistisch en rechts-extremistisch land is.
OT: Goede ontwikkeling, Europa verrechts.
quote:
Zal de rest van de wereld je in dank afnemen, tenzij... wordt er op dit moment niet ergens ter wereld een voorheen in Nederland opererende piloot berecht die met dit soort zaakjes enige ervaring zou hebben?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:22 schreef Arth_NL het volgende:
Waarom alleen voor immigranten? Gooi alle criminelen eruit, als mensen zich niet aan onze regels willen houden zoeken ze maar een andere plek om te leven.
Dat beweert ook niemand, maar volgens mij was dat ook vanwege de SVP.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zwitserland zit niet in de EU...
Nederland godzijdank wel.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
Ben wel benieuwd overigens hoe ze dat willen handhaven. Is een naar Zwitserland verhuisde Nederlander ook een immigrant? En bij welke generatie trekken ze zo'n arbitraire grens?
Ja, het geldt ook voor andere EU landen en denk daarmee ook de rest van de wereld.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
Ben wel benieuwd overigens hoe ze dat willen handhaven. Is een naar Zwitserland verhuisde Nederlander ook een immigrant? En bij welke generatie trekken ze zo'n arbitraire grens?
En wanneer behoor je in Zwitserland tot de groep immigranten?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:54 schreef mlg het volgende:
Ja, het geldt ook voor andere EU landen en denk daarmee ook de rest van de wereld.
Hebben we al. Er worden verblijfsvergunningen ingetrokken en vreemdelingen uitgezet na een veroordeling voor een misdaad. Zwitserland heeft ook al een dergelijke regeling.quote:
Als je een verblijfsvergunning hebt.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wanneer behoor je in Zwitserland tot de groep immigranten?
Het gaat over criminele immigranten dus je kunt er als immigrant zelf voor zorgen dat je niet in die categorie valt.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wanneer behoor je in Zwitserland tot de groep immigranten?
http://www.bk.admin.ch/th(...)rZ6lhuDZz8mMps2gpKfoquote:Die ausländische Wohnbevölkerung der Schweiz umfasst
rund 1,7 Millionen Personen, dies entspricht einem Anteil
von etwa 21,7% an der Gesamtbevölkerung.
Daar ga ik zoizo tegen stemmen; links geneuzel.quote:«Steuergerechtigkeits-Initiative»
Die Steuergerechtigkeits-Initiative will für hohe Einkommen und Vermögen für die ganze Schweiz Mindeststeuersätze einführen. Bundesrat und Parlament empfehlen, die Initiative
abzulehnen.
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:17 schreef freako het volgende:
[..]
Als je een verblijfsvergunning hebt.
quote:Het doet er niet toe of de misdadiger een verblijfsvergunning heeft. Ook zijn persoonlijke omstandigheden spelen geen rol. Op deze manier zou Zwitserland veiliger moeten worden.
Dit in Nederland voeren heeft dus nauwelijks effect, de meesten hier zijn van de 2e of 3e generatie.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
http://www.bk.admin.ch/th(...)rZ6lhuDZz8mMps2gpKfo
Hiero nog wat meer info: gaat dus, volgens mij, om de groep zonder Zwitsers paspoort, die niet in Zwitserland is geboren.
[ afbeelding ]
http://www.bfs.admin.ch/b(...)07/blank/key/04.html
Tweede afstemming gaat over een minimaal belastingstarief voor hogere inkomens.
[..]
Daar ga ik zoizo tegen stemmen; links geneuzel.![]()
Dat bedoel ik niet. Word je aangemerkt als zijnde immigrant als je hier niet geboren bent, als je grootouders hier niet geboren zijn, of wat?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat over criminele immigranten dus je kunt er als immigrant zelf voor zorgen dat je niet in die categorie valt.
Simpel toch?
En goed recht van die Zwitsers om criminelen eruit te gooien.Ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen dit soort lui graag in hun land willen houden.
Zwitserland heeft dan ook een referendum. Dat hebben wij in Nederland niet omdat het volk niet altijd de goede afwegingen kan maken. Laten we dat ook zo houden graagquote:Op donderdag 11 november 2010 19:06 schreef mlg het volgende:
In Nederland is het nog steeds boe boe tegen een hard immigratiebeleid, stoppen met het bouwen van moskeeën, three strikes out etc.
Maar in Zwitserland gaan ze verder dan dat. In Zwitserland wordt er een referendum gehouden om een 'zero tolerance' beleid in te voeren, tegen buitenlanders die bij een misdaad meteen uitgezet kunnen worden. Daar kan Wilders nog een puntje aan zuigen.
[ afbeelding ]
[..]
Het gaat ze er om dat er geen race naar de bodem ontstaat; op zich een redelijk bezwaar tegen het huidige systeem. Maar het is gewoon een potentiële uitbreiding van de staatsmacht en een beperking van de macht van de Kantons.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:26 schreef mlg het volgende:
Ik dacht dat deze partij juist zo liberaal was op economisch vlak..
Deze redenatie is natuurlijk de doodsteek voor de democratie. Ikzelf vind niet zozeer de gewone burgers te dom om te stemmen; maar negers en vrouwen mag van mij het stemrecht per direct afgenomen worden wegens te dom.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:34 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Zwitserland heeft dan ook een referendum. Dat hebben wij in Nederland niet omdat het volk niet altijd de goede afwegingen kan maken. Laten we dat ook zo houden graag
Dus hebben ze nog wel wat te zeggen over hun eigen immigratiebeleid. Benijdenswaardig.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er zijn er heel wat , die juist dat prefereren. Sterker nog.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat over criminele immigranten dus je kunt er als immigrant zelf voor zorgen dat je niet in die categorie valt.
Simpel toch?
En goed recht van die Zwitsers om criminelen eruit te gooien.Ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen dit soort lui graag in hun land willen houden.
Tja, als we 't dan toch over goede afwegingen kunnen maken hebben dan wil ik graag verwijzen naar bijvoorbeeld de ovchipkaart. Ik denk dat zo'n beetje iedere burger bij voorbaat al had kunnen zien aankomen dat dit een faalproject zou gaan worden, niet handiger noch beter dan het al bestaande alternatief. Achterlijk opgezet en bij voorbaat al achterhaald en onveilig, maar ach.. geeft niet in ogen van de initiatiefnemers.. als 't echt fout gaat gooien ze er gewoon nog wat miljoenen gemeenschapsgeld tegenaan om een chip te gaan gebruiken die wél veilig is. (En ja, dat laatste hebben ze bijna letterlijk zo gesteld..)quote:Op donderdag 11 november 2010 20:34 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Zwitserland heeft dan ook een referendum. Dat hebben wij in Nederland niet omdat het volk niet altijd de goede afwegingen kan maken. Laten we dat ook zo houden graag
Het gaat in het referendumvoorstel om Ausländer. Onder "Ausländer" vallen volgens mij ook in Zwitserland geboren niet-Zwitsers. Je plaatje geeft bij "Bevölkerung mit Migrationshintergrund 3 categorieën:quote:Op donderdag 11 november 2010 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
Hiero nog wat meer info: gaat dus, volgens mij, om de groep zonder Zwitsers paspoort, die niet in Zwitserland is geboren.
[ afbeelding ]
http://www.bfs.admin.ch/b(...)07/blank/key/04.html
Weet je al wat je gaat stemmen mbt het immigratie-referendum?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
Tweede afstemming gaat over een minimaal belastingstarief voor hogere inkomens.
[..]
Daar ga ik zoizo tegen stemmen; links geneuzel.![]()
Marokkanen in Zwitserland?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
Prima, tuig uit het Rifgebergte moet gewoon kei en keihard aangepakt worden. Aanpassen of oprotten. Voor de rest ben je wmb wel welkom.
Nee, want het gaat om criminele immigranten.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:02 schreef IHVK het volgende:
Kunnen ze ook gelijk die criminele PVV kamerleden uitzetten?
Dan is de hele Groenlinks fractie geroyeerd!quote:Op donderdag 11 november 2010 21:02 schreef IHVK het volgende:
Kunnen ze ook gelijk die criminele PVV kamerleden uitzetten?
quote:Op donderdag 11 november 2010 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan is de hele Groenlinks fractie geroyeerd!
En tuig uit Graubünden of de Achterhoek?quote:Op donderdag 11 november 2010 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
Prima, tuig uit het Rifgebergte moet gewoon kei en keihard aangepakt worden. Aanpassen of oprotten. Voor de rest ben je wmb wel welkom.
Stel dat ze die in Marokko zouden hebben..quote:Op donderdag 11 november 2010 21:52 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
En tuig uit Graubünden of de Achterhoek?
Stel dat ze van de planeet Krypton kwamen om de Aarde te redden van de ondergang...quote:Op donderdag 11 november 2010 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Stel dat ze die in Marokko zouden hebben..
Ja. Doen ze goed.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:47 schreef GSbrder het volgende:
Goedzo Zwitserland.
Zo blijf je rijk.
quote:Op donderdag 11 november 2010 22:47 schreef GSbrder het volgende:
Goedzo Zwitserland.
Zo blijf je rijk.
Klopt. Vreemdelingenhaat overspoelt Europa. Wanneer hebben we toch eerder gezien? Denken, denken, denken.....quote:Op donderdag 11 november 2010 19:09 schreef Holograph het volgende:
Ik zit te wachten op de reacties dat Zwitserland een racistisch en rechts-extremistisch land is.
OT: Goede ontwikkeling, Europa verrechts.
Omdat we graag het land arm houden.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
En dat is iets om blij mee te zijn, omdat?
1930quote:Op donderdag 11 november 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Vreemdelingenhaat overspoelt Europa. Wanneer hebben we toch eerder gezien? Denken, denken, denken.....
Verdomd. Nu je het zegtquote:
Dus is het goed dat er nu vanuit meerdere landen xenofoben regeren. Dat voorkomt frustratie, vermeende tolerantie en verschillen binnen de EU en creeert die oh zo handige "gezamelijke vijand."quote:Op donderdag 11 november 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Vreemdelingenhaat overspoelt Europa. Wanneer hebben we toch eerder gezien? Denken, denken, denken.....
Het wordt op die manier wel lastig om een geschikt land te vinden om heen te emigreren indien het ondenkbare gebeurt: de PVV die de grootste wordt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus is het goed dat er nu vanuit meerdere landen xenofoben regeren. Dat voorkomt frustratie, vermeende tolerantie en verschillen binnen de EU en creeert die oh zo handige "gezamelijke vijand."
ik kan me nog geschiedenislessen herinneren over zeer hoogstaande humane samenlevingen die te soft waren tegenover vreemden/indringers.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je dit werkelijk denkt dan raad ik je aan de docu The Nazis: A Warning From History te bekijken. Daar wordt ook aan zo'n bejaarde Duitser gevraagd of het niet wat idioot was om onschuldige mensen te haten. Volgens hem leefde echt het gevoel dat joden misdadigers waren die de wereld over wilde nemen. Dat werkt ook aangetoond met zogenaamd 'bewijsmateriaal'. Onder meer de Thora werd veelvuldig geciteerd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:05 schreef flasaldi het volgende:
ander saillant detail is dat de joden onschuldig waren en de marokkanen nogal oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en zo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt op die manier wel lastig om een geschikt land te vinden om heen te emigreren indien het ondenkbare gebeurt: de PVV die de grootste wordt.
dus je zegt dat het cbs en alle onderzoeken een groot complot zijn van wildersquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je dit werkelijk denkt dan raad ik je aan de docu The Nazis: A Warning From History te bekijken. Daar wordt ook aan zo'n bejaarde Duitser gevraagd of het niet wat idioot was om onschuldige mensen te haten. Volgens hem leefde echt het gevoel dat joden misdadigers waren die de wereld over wilde nemen. Dat werkt ook aangetoond met zogenaamd 'bewijsmateriaal'. Onder meer de Thora werd veelvuldig geciteerd.
Want tegenwoordig is dat niet meer het geval?quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:14 schreef martinus- het volgende:
[..]
![]()
Emigreerden die linkse papen maar eens, dan was het tijd allang gekeerd.
En verwijzen naar een Docu over de Nazi's...come'on. In die tijd was de communicatie selectief en geregiseerd, dus totaal niet meer vergelijkbaar met de huidige situatie.
Er staat gewoon zoveel achterlijkheid in deze post dat ik niet weet waar ik moet beginnen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:05 schreef flasaldi het volgende:
[..]
ik kan me nog geschiedenislessen herinneren over zeer hoogstaande humane samenlevingen die te soft waren tegenover vreemden/indringers.
die beschavingen zijn op gruwelijke manier verwoest.
en daarnaast doel je uiteraard op onze besnorde vriend die een hekel had aan joden, homosexuelen, dissidenten, gehandicapten (wie sloegen er laats bij een lift een bejaarde gehandicapte?).
ander saillant detail is dat de joden onschuldig waren en de marokkanen nogal oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en zo...
Oei, dat staat ons dus ook te wachten als we nu niet hard optreden dus?quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:05 schreef flasaldi het volgende:
ik kan me nog geschiedenislessen herinneren over zeer hoogstaande humane samenlevingen die te soft waren tegenover vreemden/indringers.
die beschavingen zijn op gruwelijke manier verwoest.
Begrijp je eigenlijk wel wat je zegt?quote:ander saillant detail is dat de joden onschuldig waren en de marokkanen nogal oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en zo...
toen was er nog geen objectieve media aangezien alles door de nazi's werd gecensureerd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:18 schreef IHVK het volgende:
Joden waren onschuldig, niet volgens de Europeanen van toen.
Veel mensen hadden een ontzettende hekel aan ze.
\quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er staat gewoon zoveel achterlijkheid in deze post dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Nee.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:19 schreef flasaldi het volgende:
[..]
toen was er nog geen objectieve media aangezien alles door de nazi's werd gecensureerd.
En dat is nu anders omdat?quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:19 schreef flasaldi het volgende:
[..]
toen was er nog geen objectieve media aangezien alles door de nazi's werd gecensureerd.
Simpel? Het is pas simpel als je zegt dat Marokkanen 'schuldig' zijn omdat bij hen meer criminaliteit voorkomt. Dan zijn arme mensen ook schuldig. En mannen ook. Allemaal afvoeren.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:19 schreef flasaldi het volgende:
[..]
\
simpel zo'n opmerking als je weet dat je geen gelijk hebt...
vaak gebasseerd op leugens door een kleine groep verteld.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee.
Voor de oorlog.
In heel Europa. Heel veel jodenhaat. Lees een boek of een krant.
ik denk dat het eerder bij bepaalde volkeren genetisch bepaald is dat ze agressiever en meer crimineler zijn dan andere rassen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Simpel? Het is pas simpel als je zegt dat Marokkanen 'schuldig' zijn omdat bij hen meer criminaliteit voorkomt. Dan zijn arme mensen ook schuldig. En mannen ook. Allemaal afvoeren.
Ga terug naar school.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:23 schreef flasaldi het volgende:
[..]
ik denk dat het eerder bij bepaalde volkeren genetisch bepaald is dat ze agressiever en meer crimineler zijn dan andere rassen.
komt ook wel een beetje door al dat geneuk binnen de familie/stam.
maar gelukkig hebben we wetenschappelijke cijfers die aantonen dat marokkanen gewoon crimineler en gewelddadiger dan anderen zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |