kraam heeft bij mij echt pech. mijn bed kán niet op klossen, en op bv tegels zetten vertik ik, er ligt net gloednieuw laminaatquote:Op maandag 15 november 2010 14:23 schreef huuphuup het volgende:
En daarom zeg ik ook, waar mogelijk, e erg houden in veranderende dingen.
Je weet waar het vandaan komt. Als je een harde buik hebt na het sjouwen van een kast hoef je niet te vragen hoe het komtje zult er vast niet prematuur van in de bevalling schieten.
Matras op de grond och, ik heb de laatste weken van de vorige zwangerschap ook op de grond geslapen. Alles om maar niet op die klossen te hoeven.
Denk dat jij dan pech hebt en niet je kraam. Maar goe.quote:Op maandag 15 november 2010 14:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
kraam heeft bij mij echt pech. mijn bed kán niet op klossen, en op bv tegels zetten vertik ik, er ligt net gloednieuw laminaat
laatste keer was er ook geen gezeur over. Enfin, ze hoeft m'n bed toch niet te verschonen, doe ik zelf wel ..quote:Op maandag 15 november 2010 14:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Denk dat jij dan pech hebt en niet je kraam. Maar goe.
Niet om paniek te zaaien maar: Op de ICN heb ik van meerdere artsen gehoord dat de ouders van erg veel kindjes die op een ICN liggen vanwege prematuriteit middenin een verhuizing of verbouwing zaten ten tijde van de geboorte van hun kind.quote:Op maandag 15 november 2010 14:23 schreef huuphuup het volgende:
En daarom zeg ik ook, waar mogelijk, e erg houden in veranderende dingen.
Je weet waar het vandaan komt. Als je een harde buik hebt na het sjouwen van een kast hoef je niet te vragen hoe het komtje zult er vast niet prematuur van in de bevalling schieten.
Matras op de grond och, ik heb de laatste weken van de vorige zwangerschap ook op de grond geslapen. Alles om maar niet op die klossen te hoeven.
Oh dat geloof ik best hoor, maar je schiet vast niet prematuur in de bevalling van spullen ordenen en uitzoeken, of een pietsje licht kluswerk. Ik heb vanmiddag ook een rolgordijn op staan hangen waar ik een harde buik op kreegquote:Op maandag 15 november 2010 14:31 schreef Keshet het volgende:
[..]
Niet om paniek te zaaien maar: Op de ICN heb ik van meerdere artsen gehoord dat de ouders van erg veel kindjes die op een ICN liggen vanwege prematuriteit middenin een verhuizing of verbouwing zaten ten tijde van de geboorte van hun kind.
Bewust of onbewust, spanning geeft een verhuizing toch wel.
Cijfers heb ik niet, maar het scheen echt een behoorlijk percentage te zijn.
Aan de andere kant, bijna alle stellen moeten klussen of verhuizen als er een (eerste) kindje op komst is.
tja maar als je een totaalruptuur hebt of je bent helemaal kapot van onder zal je dat ni8et zo snel doen..quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
laatste keer was er ook geen gezeur over. Enfin, ze hoeft m'n bed toch niet te verschonen, doe ik zelf wel ..
Die doen we dan maar op zolderquote:Op maandag 15 november 2010 15:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
je bed hoeft niet alleen op klossen voor de bevalling he
ook voor controles enzo
over die controle's deden ze bij mij dus echt niet moeilijk, juist omdat mijn bed niet op klossen kan.quote:Op maandag 15 november 2010 15:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
je bed hoeft niet alleen op klossen voor de bevalling he
ook voor controles enzo
Dat vraagt natuurlijk om een foto.quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef danic het volgende:
Snap et denk ik niet: maar waarom kunnen sommige bedden niet op klossen/kratten? Ik dacht dat overal wel iets onder gezet kon worden......
Ben net bij de ha geweest en nog niet veel wijzer. Was een leuk en goed gesprek en hij verbaasde zich over de omvang van mijn buik. Die volgens mij toch echt nog wel meevalt voor 16 weken maar oké, tis de eerste dus ik zal er wel naast zitten.
Ik heb bij de assistent bloed moeten prikken om suiker uit te sluiten, omdat mijn symptomen op suiker konden duiden. Suiker was juist laag en kreeg de tip even wat te eten. Maar wat het nu wel is??![]()
Ik mag iig niet meer de hele dag staan, want gezien mijn maat buik (sjongejonge ik heb echt geen meloen ingeslikt, zo groot isie echt niet) zou het kunnen dat dit al te zwaar is voor rug en bekken, wat de klachten zouden kunnen veroorzaken.
Ik hou het in de gaten en anders bel ik terug of stap ik bij de buurman binnen (=fysio).
Ja, we zagen het echt op en neer gaan en bewegende beentjes, en toen ik heel rustig ging ademen op het laatst ging het ook stiller liggen en bewoog het mee op mijn ademhaling, tis bizar!quote:Op maandag 15 november 2010 16:00 schreef laiveneertiekje het volgende:
zfs, wat vreemd zeg, dat ze je klachten zo niet serieus nemen.
Juud, nu al een beweeglijk kindje! Wel apart om te bedenken dat die in mijn buik ook al bijna zo groot is als alles nog steeds goed is tenminste.
Poppedein, ik had laatst allemaal blaasjes op mijn rug nadat de fysio ermee bezig was geweest, was ook erg vaag, maar gelukkig trokken ze wel redelijk snel weg. Maar dit is wel vervelend zeg.
Ik lag vannacht met een redelijk volle blaas op mijn buik, en dat lag niet lekker meer. Ik voelde echt een bolletje onderin mijn buik. Ik begin hem nu alleen wel te knijpen voor de volgende afspraak, door van die opmerkingen dat je bij een eerste zwangerschap nooit denkt dat het misgaat, en dat je je zelfs als het nu al mis is nog steeds heel misselijk gaat voelen. Ik ga dan toch ineens weer twijfelen, terwijl er geen redenen voor zijn.
Wat zij zegt.quote:Op maandag 15 november 2010 16:22 schreef Vicky het volgende:
eigenlijk is het behoorlijk asociaal idat je regels -die er gemaakt zijn om iemand anders zijn gezondheid te bewaren- maar even lekker wegwuift als onbelangrijker dan je nieuwe vloer?
Wsat Sonnetje zegt, dan leg je er een stuk tapijt oid onder.. Ik denk dat de rug vab de kraamhulp/vk belangrijker zijn dan een stukkie laminaat..
Maar dat zijn my 2 cents
Sorry, maar ik moest even grinniken.quote:Op maandag 15 november 2010 16:44 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het ronduit asociaal dat je jouw nieuwe laminaat (wat uit je oude huis komt toch?) belangrijker vindt dan het welzijn van je kraamzorg en verloskundige DJMO.
Wat is het nou voor moeite om er even kratjes onder te doen? Die zijn vast niet moeilijk te vinden? Desnoods leg je daar nog weer stucloop oid onder.
En inderdaad, het eronderschuiven van klossen/kratten is vast wel een hulpje voor te vinden.
Jeetjejom, fijn dat je blaasontsteking weg is! Eiwitten in de urine komt ook voor bij een zwangerschapvergiftiging/HELLP maar als de arts daar niet aan denkt zou ik me nog niet zo'n zorgen maken.
als ik zeg gloednieuw, dan bedoel ik gloednieuw.. het laminaat uit het oude huis was niet te gebruiken omdat het teveel verzaagd was. En daarbij, vorige keer hadden ze er (voor allean de controle's) ook geen moeite mee. Ik ga geen honderden euro's lopen beschadigen voor zeven controle's van vijf minuten ..quote:Op maandag 15 november 2010 16:44 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het ronduit asociaal dat je jouw nieuwe laminaat (wat uit je oude huis komt toch?) belangrijker vindt dan het welzijn van je kraamzorg en verloskundige DJMO.
Wat is het nou voor moeite om er even kratjes onder te doen? Die zijn vast niet moeilijk te vinden? Desnoods leg je daar nog weer stucloop oid onder.
En inderdaad, het eronderschuiven van klossen/kratten is vast wel een hulpje voor te vinden.
Jeetjejom, fijn dat je blaasontsteking weg is! Eiwitten in de urine komt ook voor bij een zwangerschapvergiftiging/HELLP maar als de arts daar niet aan denkt zou ik me nog niet zo'n zorgen maken.
Ow, maar wij hebben niet de ombouw he, alleen de spiralen, die losstaan, twee aan elkaar vastgemaakt, maar het is de moeite waard om eens te checken, thanks!quote:Op maandag 15 november 2010 16:33 schreef Ticootje het volgende:
Voor de auping bedden zijn er speciale klossen btw.
uhhh je beschadigs het laminaat niet als je er een stuk tapijt oid oplegt. Of je koopt (of vraagt) voor 1 euro van die meubelviltjes en plakt die eronder..quote:Op maandag 15 november 2010 16:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
als ik zeg gloednieuw, dan bedoel ik gloednieuw.. het laminaat uit het oude huis was niet te gebruiken omdat het teveel verzaagd was. En daarbij, vorige keer hadden ze er (voor allean de controle's) ook geen moeite mee. Ik ga geen honderden euro's lopen beschadigen voor zeven controle's van vijf minuten ..
ff informeren bij de kraambureau.. Sommige doen nrt moeilijk over 2cmquote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef Takkembah het volgende:
Aha.
Dat worden klosjes van 2 cm![]()
![]()
Dan prop ik wel wat tussen de beide matrassen....
Sorry, maar dit vind ik echt een onwijs droevige kutopmerkingquote:Op maandag 15 november 2010 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sorry, maar ik moest even grinniken.
Wat dacht je dan, eerlijk, dat het kind opeens tussen je benen door naar buiten kruipt? Ik vrees dat er nog wat werk verricht moet worden!quote:Op maandag 15 november 2010 18:58 schreef Pvoesss het volgende:
Lekker rellen op mijn uitgerekende datum![]()
Mijn buik is loeihard en doet kneiter veel pijn maar geen baby te zien
DIe probeert zich nu een weg naar buiten te banen Pvoesss en die zie je dus over een paar uur pasquote:Op maandag 15 november 2010 18:58 schreef Pvoesss het volgende:
Ja inderdaad sorry daarvoor, bavaria 0 wordt inderdaad niet in kratten verkocht.quote:Op maandag 15 november 2010 18:49 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik echt een onwijs droevige kutopmerking.
Ik ben het er echt mee eens dat DJMO te kort door de bocht ging en wel de moeite kan doen om dat bed hogerop te krijgen, maar om dan zo laag bij de grond (no pun intended) op 'de man' te reageren dat slaat echt nergens op.
Doe s een beejte meepersen? Kijken of je vliezen brekenquote:Op maandag 15 november 2010 18:58 schreef Pvoesss het volgende:
Of je koopt een badmat van Ikea voor een paar euro, en die knip je op in stukken die groot genoeg zijn voor de klossen.... die hebben een rubberen achterkant dus dan bescherm je in één keer en je laminaat, en je weet zeker dat het niet gaat schuiven.... maar goed, das weer 8 euro natuurlijk, dat is de rug van de kraamhulp waarschijnlijk niet waard.quote:Op maandag 15 november 2010 16:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
uhhh je beschadigs het laminaat niet als je er een stuk tapijt oid oplegt. Of je koopt (of vraagt) voor 1 euro van die meubelviltjes en plakt die eronder..
Je beschadigt WEL evt de RUG! van de kraam/vk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |