quote:Op donderdag 11 november 2010 14:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Beter alleen maar 'die' dan een peuter die telkens vraagt 'wat doet DAT MENS daar?'.... Echt hoor....
quote:Op donderdag 11 november 2010 14:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Beter alleen maar 'die' dan een peuter die telkens vraagt 'wat doet DAT MENS daar?'.... Echt hoor....
Goed om te weten! Ik denk dat ik er toch even over bel met de huisarts morgen. Dan vraag ik meteen of die dat kan bevestigen.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:43 schreef Memmel het volgende:
Ik las in het vorige topic over verstopte neuzen. Er is mij altijd verteld dat je het neusje echt vrij moet proberen te houden dmv zoutoplossing (spray, makkelijkst). Anders kunnen de oren nl verstopt raken met mogelijk een oorontsteking als gevolg. Xylo druppels voor kindjes onder de 2 mogen alleen op recept! Dit ivm de concentratie werkzame stof.
Ze weigerde toen bijna elke vorm van vocht, we zijn toen van de een op andere dag helemaal gestopt met flesvoeding en de fles. Ze werd helemaal hysterisch als ze die 2 zaken zag. Ze heeft een week lang wat meer yoghurt gekregen om de het wegvallen van de flesvoeding op te vangen. En voor wat extra vocht erin te krijgen het fruit prakken en vocht erbij doen.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:22 schreef oeke het volgende:
Wickie, wat fijn dat Mette nu weer meer wil drinken en eten! Wat hebben jullie een maand geleden gedaan? Om het roer om te gooien?
Niet! Ik kwam hier toevallig net binnen!quote:
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:21 schreef Basboussa het volgende:
Verder moesten net de nagels van de pop geknipt worden, en zit mevrouw nu haar appel met haar beebie numero dos te delen. Hammmm, beebie? Hamm? Beebie is niet al te enthousiast.
Verbaas me daar toch over, hoe ze bepaalde dingen bedenken en dan moet dat ook zo. Vind regelmatig opeens 5 luiers op de bank, want beebie moest luier aan, maar dat is toch een beetje voor de gevorderde dreumes, en dat lukt mevrouw nog niet... Wel stinken de beebies hier altijd naar luierdoekjes... Schoon tiep, dat kind van me.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:42 schreef Kleurdoos het volgende:
die reactie / hoofd van r als de deurbel gaat
Maar bij jullie wordt wel weer 3 koningen gevierd toch of doen jullie daar nie aan mee?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:12 schreef Estrys het volgende:
Ze doen bij ons geen SintMaartenJammer want denk dat Seb het heel interessant zou vinden.
Dan is Seb jarigquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:13 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar bij jullie wordt wel weer 3 koningen gevierd toch of doen jullie daar nie aan mee?
Dat is hier een beetje nadeel van mijn werk, gisteren liep kind opeens met een groot stuk kauwgom in de mond. Ik rook al wat, idd, die lucht is zo 'kauwgommerig', kan niet missen. Meteen eruitgevist natuurlijk, de dader nooit gevonden.... Maar vooral veel mannen die kinderen snoepjes geven....quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik bracht net Senna naar het kdv (met twee dikke ogen en een snotneus, ze is echt snotverkouden) en toen ik wegging liep ik langs een moeder die haar zoontje weg kwam brengen. Hijw as dus nog geen 4, want hij kwam nog naar het kdv, en hij was enorm onsmakelijk aan het knauwen op een enorme bol kauwgom die zo zoet rook als van die bubbelgum kauwgomIk kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het eerst kauwgom had, maar ik zat volgens mij al lang en breed op de basisschool.
Ik moest ook even diep ademhalen, met klamme handjesquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oeh kauwgom, dat vind ik zo eng bij kinderen!
oh! haha ja dan moet ie eerder gewoon trakteren ipv snoep ophalenquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dan is Seb jarig![]()
Ik heb nog nooit iemand gezien die aan drie koningen doet hier.
Handelaartje!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:28 schreef huuphuup het volgende:
Wij gingen met 3 koningen altijd langs de deuren overdag om kerstbomen op te halen, dan kun je ze bij zo'n snipperaar inleveren en kreeg je een kwartje per boom![]()
Seb is al twee keer mee op wintersport geweest. Toen hij 10 weken was en afgelopen jaar toen hij 14 maanden was. De eerste keer lag hij in de kinderwagen te slapen, nam ik hem mee in de gondel voor een paar uurtjes naar boven en dan gingen we om de beurt skien of mijn moeder of vader bleef erbij. Afgelopen jaar ging hij op de slee en kon hij zelf een beetje rondstappen. Of hij ging in de rugdrager (zo'n outdoor geval, echt een aanrader in bergachtig gebied) lekker mee wandelen. In maart is het over het algemeen minder koud dus dat gaat prima. Bij ons was het zo warm in maart dat Seb zonder jas liep (bijna 20 graden ofzo, belachelijk warm). Zorg wel voor een zonnebril!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:04 schreef _Bar_ het volgende:
st maarten kennen ze hier niet eens.
Wel had ik met halloween de boel een beetje aangekleed en kregen we wel 3 kinderen aan de deur.
3koningen doen ze hier wel weer aan, maar weer niet in deze buurt.
Carnaval hier kennen ze niet, maar ga je 5km naar het volgende dorp daar vieren ze dat weer wel.
Volgens mij is dit ook een heel protestantsdorp en kennen ze het daarom niet.
iemand trouwens ervaring hier al met een wintersport met kinderen onder de 2jaar?
Als het m'n vriend lukt om vrij te krijgen zitten we in maart in duitsland samen met m'n vader en broertjes met aanhang.
Toen ik voor de allereerste keer meemocht was ik al 5 dus kan me er nog maar weinig bij voorstellen hoe dat met Roy gaat zijn.
(wij gaan overgens niet skieen althans dat zie ik niet zo zitten met Roy, wel zullen we sleetje rijden als er sneeuw ligt)
Nou, heerlijk toch Sauerland. Niet zo'n lange reis is ook wel lekker hoor met zo'n kleintje. En lekker buiten zijn, lekker wandelen en op de sleequote:Op vrijdag 12 november 2010 15:24 schreef _Bar_ het volgende:
we aan maar naar het Sauerland dus niet zo heel heftig hoog, pa zag het nog niet zo zitten om alweer naar oostenrijk te gaan teveel herinneringen aan z'n Zoon
goed hèquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:16 schreef oeke het volgende:
Elin, spannend he?![]()
Kan me het ook niet echt herinneren, aanbellen en om snoep vragen. Wel de lampionnentocht, die wel.
[..]
Handelaartje!![]()
Gezellig Lars en Evia, samen pelen! De foto's zagen er leuk uit, inderdaad.
Poeh, kauwgom?![]()
Twinkly, zo zag ik laatst een dreumes in de buggy in de Bijenkorf met een draagbare dvd-speler.Handig voor mama, tijdens het shoppen.
Hee verrek, dat hebben wij vroeger ook gedaan. Dat was ik alweer helemaal vergetenquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:17 schreef _Bar_ het volgende:
Bij 3 koningen ga je als de 3 koningen verkleed langs de deuren en je belt aan en dan zing je het liedje van de 3 koningen.
Wij zijn de Drie Koningen met hun ster.
Wij komen gerezen van heel ver.
Wij gingen en zochten overal,
over berg en over dal.
En waar de sterre bleef stille staan,
zijn wij mee dreeën naar binnen gegaan.
Soms kreeg je snoepjes en soms kreeg je geld.
Dat dus. En je dan aankijken met een blik van: ja mam, hoe is het? Doe het lekker zelfquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:07 schreef miss_sly het volgende:
Kijk nou
maar Claudia, Senna wist dat ook heel erg goed, maar weigerde op haar verjaardag om het te doen
Ja echt hè?! Het is een complot!quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat dus. En je dan aankijken met een blik van: ja mam, hoe is het? Doe het lekker zelf
Foto? pwwwwrleaze?quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:20 schreef oeke het volgende:
Innepinnetje, wat een schatje, al die hapjes snoep.![]()
We hebben vandaag een beebie-popje voor Ko gekocht. Een kleine.
Hij vond het wel erg spannend, zo'n baby.![]()
Maar na even wennen is hij er toch heel blij mee.
Zo leuk, het is eerste kado dat we voor hem kochten vanuit hem.
Tenminste, het voelde anders dan het fietsje en de andere dingen voor zijn verjaardag.
Waarschijnlijk ook omdat hijzelf de laatste tijd zo met baby's bezig is.
Nouja, ik weet niet of ik dit helder uit kan leggen.
Ik zag Lars in het fototopic. Die vind ik nu inderdaad ineens een beetje baby-af.quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Groofs, dat was met Meike ook zo. Die kon ook gewoon meer als Lars nu.
Maar toch, is het ook geen baby meer vind ik,het zijn al hele kereltjes zo onderhand!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |