abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88608283
Ohja, twee nieuwe woordjes vandaag *O* Eigenlijk meer klanken, maar ze zei het op zulke specifieke momenten dat ik ze classificeer als woordjes :Y)
Ze riep Po! mee met de teletubbies :D
En toen ze de poes aan het meppen was en ik zei dat ze moest aaien ipv slaan, zei ze "Aaaaiii". O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 11 november 2010 @ 20:13:27 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88608458
Oh wat gaaf Claudia! :Y
Hier in Gouda zit er ook eentje, maar voor ons te ver weg. Ik geloof dat M. van Bodpa daar wel heen gaat. :Y
pi_88608521
Mmmm... hoorde ik mijn naam????
  donderdag 11 november 2010 @ 20:19:28 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88608775
:o Multi-lurkster! :o
  donderdag 11 november 2010 @ 20:21:13 #30
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88608863
Oh, een boerderij opvang, hoe leuk zou dat zijn, zeg! Ik zou dat zelf wel willen! :)

En innepin, leuk is dat, die nieuwe woordjes, he! Het gaat hier opeens heel snel, echt een woordje per dag ongeveer. Nieuw zijn: poetsen (van de tanden), appel, uit, oog, meer en nog wel wat meer, maar ik vergeet het heel snel. Je went er zo aan :D

Verder moesten net de nagels van de pop geknipt worden, en zit mevrouw nu haar appel met haar beebie numero dos te delen. Hammmm, beebie? Hamm? Beebie is niet al te enthousiast.
Verbaas me daar toch over, hoe ze bepaalde dingen bedenken en dan moet dat ook zo. Vind regelmatig opeens 5 luiers op de bank, want beebie moest luier aan, maar dat is toch een beetje voor de gevorderde dreumes, en dat lukt mevrouw nog niet... Wel stinken de beebies hier altijd naar luierdoekjes... Schoon tiep, dat kind van me.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88609118
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
:o Multi-lurkster! :o
Niet! Ik kwam hier toevallig net binnen!

Maar idd Claudia, M. zit ook op een boerderij opvang. Ze hebben een konijn (GIjs), spelen onder de kap van de hooiberg als het regent en staan neus aan neus met koeien en schapen in het aangrenzende weiland. De boer komt twee keer per dag met de hand melken, er zit een imker naast, 300 verder zit een kinderboerderij. Ik smolt echt toen we er gingen kijken en een jongetje diep in gesprek verwikkeld was met een geit.
  donderdag 11 november 2010 @ 20:27:42 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88609203
*jaloers* :Y :o :D
pi_88609369
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:21 schreef Basboussa het volgende:
Verder moesten net de nagels van de pop geknipt worden, en zit mevrouw nu haar appel met haar beebie numero dos te delen. Hammmm, beebie? Hamm? Beebie is niet al te enthousiast.
Verbaas me daar toch over, hoe ze bepaalde dingen bedenken en dan moet dat ook zo. Vind regelmatig opeens 5 luiers op de bank, want beebie moest luier aan, maar dat is toch een beetje voor de gevorderde dreumes, en dat lukt mevrouw nog niet... Wel stinken de beebies hier altijd naar luierdoekjes... Schoon tiep, dat kind van me.
:D Awww da's echt een gevorderde poppenmoeder! O+
Willow houdt het nog bij simpelere dingen als flesje geven, kleertjes uittrekken (en later aan mij geven, of ik d'r pop weer even aan wil kleden), en vandaag een billendoekje voeren. Want die zijn lekker :Y)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88609534
Wickie, wat fijn dat dat zo goed werkt, dat plan!
En ook heel fijn dat jullie er veel hulp bij kregen. :Y
Mette die zo gedecideerd nee zegt, ik zie het helemaal voor me. O+

Arme Niels, dat is zo naar, hoesten in de nacht. :{ Beterschap jochie! :*

Claudia, dat klinkt heel goed. Het benadert je eigen jeugd op een bepaalde manier. Het lijkt me heerlijk voor Ivan.
Veel beter dan dat kdv tegenover jullie. Vond ik er een beetje sfeerloos uitzien. :@ Wel is dat lekker dichtbij natuurlijk. Maar met een beetje goede hoop wonen jullie daar snel, toch?

Willow aan de klets! *O*

Beisan ook al zo lekker aan het babbelen. En aan het zorgen. Lief klinkt dat zeg.

Oh Bodpa, dat klinkt echt geweldig!
Tjee, het is dat ik (liever nog) niet naar Noord wil, anders had ik Ko bij Ivan op het kdv gedaan. :D

Ko zijn kdv zit in een groot park, dat vind ik ook erg fijn. Wel een eindje fietsen voor ons, maar goed. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden daar.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88609820
Wat ontzettend lief, dat spelen met een pop! Ik heb vandaag met Ivan zijn romper bij Beer Bram aangedaan en dat vond hij wel ontzettend grappig.

Wat goed dat Beisan ineens zoveel woordjes leert! Zijn je zorgen nu weg, Basboussa?

Bodpa, dat is precies hoe ik het me voorstel! Het is inderdaad zoals je zegt, oeke, een benadering van mijn eigen jeugd. Het zou fijn zijn als ik iets daarvan naar Amsterdam kan halen voor Ivan.

Hoever is het kinderdagverblijf van Ko fietsen, oeke? Ik ben heel benieuwd hoe het hem er gaan bevallen! Ik merk dat ik het behoorlijk spannend vind omdat het me lastiger wennen lijkt voor je kind als 'ie wat ouder is. We gaan de tweede proberen sneller bij een kinderdagverblijf onder te brengen. Dat staat me wel wat tegen, want ik ben ook blij dat we opvang voor Ivan een jaar lang op deze manier hebben kunnen regelen (bij ons en bij opa/oma).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88610655
Oh, het is echt niet ver hoor, er zit er ook een hier op het plein, maar die sluit gewoon niet aan bij onze wensen.
Ik denk zo'n 5-10 minuten fietsen.
En ik denk dat het wennen misschien even moeilijk zal zijn, maar juist omdat hij zo graag bij andere kindjes is zal het naar mijn idee makkelijk voegen.
Ik bedoel eigenlijk dat ik denk dat hij nu makkelijker los van ons kan zijn dan als jonge baby.
Maar dat is persoonlijk. ;)
pi_88610988
Oh wij hebben ook zo'n kdv hier, het klinkt op papier allemaal heel mooi maar er zijn wel wat mitsen en maren voor ons helaas. T is wel bovengemiddeld duur geloof ik als ik e prijzen zo vergelijk (maar heb me er niet echt in verdiept nog) maar t is bijna 7,- per uur.
En daarnaast ligt t aan een hele drukke doorgaande provinciale weg, op de parkeerplaats van de lokale voetbalclub. Als ze naar buiten gaan of iets dan móeten ze over die weg met zn allen. T zal wel loslopen maar toch hm.

En de grootste, hij s nog niet open :P
nog steeds niet.

Maar op papier klinkt het heel leuk. Aan de ene kant zit het kdv en aan de andere kant van het gebouw zit een ouderen-centrum waar de oudjes kunnen kaarten/biljarten en waar de oudjes een soort tuintje hebben. Het idee is dat de kindjes overdag een groot deel van de tijd doorbrengen in de tuintjes of in het gemeenschappelijke ruim bij de oudjes geloof ik.
Een soort wederzijds voordeel zou dat hebben als ik het concept goed begrepen heb.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88612094
Tjemig, Claudia, nog steeds geen plek! Hopelijk bij het nieuwe kdv wel.

Over het hoesten. Ik was dus zo'n kindje dat heel de winter of onder het eczeem zat of bronchitis had. We hebben echt zo gehoopt dat Driekus het niet had. Vorige winter heeft ie wel pufjes gehad en konden we vooruit met de zalf die ik zelf heb. Tot nu toe lijkt het heel erg mee te vallen deze winter. De pufjes zijn nog niet nodig geweest! En die snotneus. Ach, die is chronisch vrees ik. Maar het zit niet dicht, dus dan laat ik het lekker zo.

We zagen vandaag trouwens in het kdv schriftje dat ie een beker melk op heeft. Erg apart. Hij lust namelijk geen melk thuis. Dus ik ga toch maar eens vragen of ie melk op heeft of dat ze em gewoon poedermelk gegeven hebben.
We zijn trouwens heel tevreden over het kdv. Wat ik wel heel erg jammer vind, is dat ik elke dag langs het leegstaande gebouw fiets waar eigenlijk het kdv in had moeten zitten. Dat is ook een tijdelijk gebouw, maar wel een mooi tijdelijk gebouw, bedoeld voor 10 jaar ofzo. Nu zit ie echt in van de portacabins. Binnen zie je er weinig meer van, maar bijvoorbeeld de ramen zitten heel hoog en ze kunnen de muren niet schilderen, want van staal enzo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:14:53 #39
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88619370
Annicka heeft zich ontzettend vermaakt met St Maarten. Ze vond het geweldig om snoep aan de kindjes uit te delen. Stond ze aan de deur te wachten, neus tegen het raam: 'Meer! Meer!' :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 12 november 2010 @ 08:23:21 #40
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88623738
Wij konden bij ons in het dorp kiezen tussen 2 stichtingen van kdv'en en de ene waar Maarten nu heen gaat zit in een oud schoolgebouw, lekker speelpleinen eromheen. De andere sprak me ook wel aan, maar was een wachtlijst voor. Die zat in een centrum waar o.a. bejaardenwoningen waren, het cb zit er, fysio etc. Dat leek me wel wat, maar achteraf blijkt wel dat ze weinig speelruimte hadden en nu zijn ze verhuist, naar een splinternieuw pand, maar zit een deel op 1 hoog. Is het nog moeilijk om naar buiten te gaan :D
(Met andere woorden: ik ben blij dat Maarten zit waar hij zit!)

Maarten heeft gisteravond nog bij 3 buren st. Maarten gelopen, zijn poncho aan, lampion ingepakt en bij 2 huizen aangesloten bij andere kindjes die wel zongen. Hij had al snel door dat hij een snoepje kreeg!

18-11-2008 Maarten Alexander
pi_88623815
Isabeau vond het vreselijk interessant al die zingende kinderen. En het was hier dus gewoon druk! Ik moest de privé snoepvoorraad van de kinderen aanspreken :o

Isabeau zwaaide iedereen uit: "Doei!"

Vanochtend heeft ze uitgeslapen tot 8 uur! :D

Lekker hoor.

Zo'n boerderij opvang lijkt me gewéldig! Maar goed, ik ben allang blij dat er een KDV in dit kleine dorpje is en dat het ook nog eens een heel fijn kdv met lieve leidsters en een goede, moderne locatie is!
pi_88624202
Er is hier ook een boerderij opvang, de wachtlijst is iets van een jaar geloof ik. Wat nog wel meevalt. Het is ook niet heel veel duurder. Maar het is een dorp verderop en dan wel precies de verkeerde kant op. Dat zou betekenen dat ik iedere dag 36 km moet fietsen in plaats van 8km. :o Wel goed voor de conditie trouwens. Nu gaat Seb naar het kdv in hetzelfde gebouw waar hij straks naar school gaat, zoals bijna alle kindjes uit de wijk O+ Wat ook wel weer erg leuk is, dan kennen ze elkaar al een beetje.

Hij heeft al een vriendje in de wijk en zijn moeder vroeg al of we een keer kwamen spelen. Precies waar ik op hoopte, dat dat zou gebeuren in deze nieuwbouwwijk. Dat vriendje is een maand jonger en roept de hele tijd Seb. (zijn moeder dacht eerst dat hij soep wilde _O- ) En als ze vragen wie zijn grootste vriend is zegt hij eerst Seb, dan papa en dan de overbuurjongen O+
Seb huilt trouwens ook nooit meer bij het wegbrengen *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88624367
36 km is wel een beetje te veel van het goede idd :). En dat hij nu bij allemaal toekomstige schoolvriendjes op het verblijf zit is ook mooi!

Rozijntje die niet binnen 3 seconden uit het doosje willen zijn hier kennelijk aanleiding tot grote drama's :') Hoe durven die rozijntjes?
pi_88624443
Dat klinkt heerlijk, Estrys! Fijn dat ze dan al een lekkere basis hebben voor school.
Leuk een vriendje zo dol op Seb. O+
En 36 km is veel! :o

Leuk al die Sint Maarten vierende dreumesen. Maarten, wat een kaboutertje ben je in je poncho, lief! O+
Hier is niemand aan de deur geweest.

Potverpee, die stoute rozijntjes moeten verboden worden! ~O>
pi_88624580
Maarten O+

Hier zijn drie groepjes kinderen langsgeweest. Het middelste groepjes waren jongens van een jaar of 11 die de stromende regen trotseerden voor... rozijntjes. Ik hoop dat ze er nostalgische gevoelens bij kregen :P

Klinkt fijn Claudia, kinderopvang op een boerderij O+

Wickie wat fijn dat die aanpak zo goed geholpen heeft en ze nu weer goed drinkt! :*

Niels is erg pieperig vandaag, gisteren ook al een beetje, en vannacht was hij vaak en lang wakker :O Geen idee wat er aan de hand is.
Hij hoest trouwens niet heel erg hoor, maar hij hoest vlak voor hij wakker wordt, of misschien juist omdat hij dan half wakker is.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88624611
Maarten O+

Merel begint eindelijk wat te praten. Tot voor kort zei ze eigenlijk geen woord. Heel af en toe mama of papa, en Saja (Sara), verder niets. Maar nu begint te toch wel met losse woordjes (ato = auto, bal, miauw=poes koooookie= koekie).
Mag ook wel, ze wordt volgende maand 2 :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88624745
Oh en Sara heeft vandaag barbapapa ondergoed aan. Merel trok vanmorgen steeds de trui van Sara omhoog om ze te aaien O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88624783
Maarten O+

Wij zagen gisteren wel wat groepjes kindjes toen we naar het theater gingen. Gelukkig was het hier wel droog op dat moment. Niemand bij ons aan de deur geweest, maar dat verwacht ik ook niet in een winkelstraat op 3 hoog ;)

Claudia, kinderopvang op een boerderij klinkt geweldig O+ Wat lijkt me dat heerlijk voor kinderen.

Merel aan het kletsen *O* e

Ik bracht net Senna naar het kdv (met twee dikke ogen en een snotneus, ze is echt snotverkouden) en toen ik wegging liep ik langs een moeder die haar zoontje weg kwam brengen. Hijw as dus nog geen 4, want hij kwam nog naar het kdv, en hij was enorm onsmakelijk aan het knauwen op een enorme bol kauwgom die zo zoet rook als van die bubbelgum kauwgom :o Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het eerst kauwgom had, maar ik zat volgens mij al lang en breed op de basisschool.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:26:03 #49
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88624799
Isabeau, Bram deelt je drama over de stoute rozijntjes

Fuente, fijn dat Merel nu wat meer begint te babbelen, wij zijn hier verwend met een enorme kletskous. Liedjes zingen is helemaal hot, van In de maneschijn via Bob de Bouwer naar K3-mamasé. Ik zal vanavond wel een filmpje uploaden, is zo lief om te zien.

Bram voelt zich gelukkig al weer een heel stuk beter, was gisteren heel leuk aan het spelen met zijn Little People. Vandaag gaat hij weer naar het kdv en morgen intocht maar op tv kijken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:18:42 #50
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88626333
Ik zit me net ineens te bedenken dat ik volgende week hier niet meer hoor, en dat ik jullie dan allemaal een beetje moet gaan missen :')
Gelukkig komen jullie allemaal ook weer naar het volgende topic!

Maarten zit nu Zandkasteel te kijken en dan gaan we de storm trotseren op de fiets...
18-11-2008 Maarten Alexander
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')