Prima idee.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu wil ze ook nog even 2 profielen invoeren: http://www.volkskrant.nl/(...)pend-hervormen.dhtml
Die mogen de wet niet zomaar afkeuren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
Gelukkig hebben we ook de Eerste Kamer nog als buffer.. hopelijk..
Ja. Want elke vervolgstudie is Alpha of Beta. En al die veranderingen, komop. Misschien moeten we dat studiehuis weer invoeren.quote:
Die zijn in mei.. en nee, niet zomaar, maar het is wel een extra buffer... net weer iets extra's waar het doorheen moet..quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die mogen de wet niet zomaar afkeuren.
En bovendien hebben die binnenkort (na de provinciale verkiezingen) ook wel de meerderheid.
Het werkte vroeger uitstekend. Dat gehannes nu met die pretprofielen en pretstudies moet maar eens afgelopen zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Want elke vervolgstudie is Alpha of Beta. En al die veranderingen, komop. Misschien moeten we dat studiehuis weer invoeren.!
Vijfennegentig procent van de studies is inderdaad prima te doen met een beta-pakket. Ik stel voor dat we een profiel voor iedereen invoeren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. Want elke vervolgstudie is Alpha of Beta. En al die veranderingen, komop. Misschien moeten we dat studiehuis weer invoeren.!
Ik las in een ander topic dat wetten er juist niet bij gehaald worden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:53 schreef finsdefis het volgende:
De Eerste Kamer keurt doorgaans niets af op de inhoud. De Eerste Kamer let in werkelijkheid op de formaliteiten en conflicten met bestaande wetten, dus je hebt er niets aan zodra het voorstel door de Tweede Kamer is.
Vertel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik las in een ander topic dat wetten er juist niet bij gehaald worden.
Dat zei je toch? Iets met een rechter die niet op de stoel van de wetgever ging zitten..quote:
Je haalt weer vanalles door elkaar. Uiteraard mogen de kamers toetsen, dat is hun recht en daarom zijn ze er. De rechter mag dit niet, omdat ze anders op de stoel van de wetgever gaan zitten. Dit is uitdrukkelijk verboden omdat men er vanuit gaat dat in de wetgevende organen juist naar mogelijke conflicten wordt gekeken. Het grijpt dus allemaal in elkaar.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat zei je toch? Iets met een rechter die niet op de stoel van de wetgever ging zitten..
Of mag de tweede Kamer het wel afkeuren ivm het legaliteitsbeginsel?
Weet het topic ook niet meer te vinden.
Ik had begrepen dat er niet aan wetten getoetst mocht worden. Maar dat mag de eerste kamer wel doen, de rechter gewoon niet. Dan snap ik het al iets beter.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je haalt weer vanalles door elkaar. Uiteraard mogen de kamers toetsen, dat is hun recht en daarom zijn ze er. De rechter mag dit niet, omdat ze anders op de stoel van de wetgever gaan zitten. Dit is uitdrukkelijk verboden omdat men er vanuit gaat dat in de wetgevende organen juist naar mogelijke conflicten wordt gekeken. Het grijpt dus allemaal in elkaar.
Ik vraag mij af hoe het kan dat jij over rechters begint wanneer het over de eerste kamer gaat.
Ja en Ja.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat er niet aan wetten getoetst mocht worden. Maar dat mag de eerste kamer wel doen, de rechter gewoon niet. Dan snap ik het al iets beter.
Zou de eerste Kamer het kunnen verwerpen op de grond van het legaliteitsbeginsel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou niet weten hoe een wetsvoorstel zonder onderscheid verworpen kan worden op grond van discriminatie.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Mooi. Hopen we daar op.
Indien er niets voor gehandicapten geregeld wordt kan het ook nog verworpen worden op basis van discriminatie. In Januari ging het toch door de Eerste Kamer?
Ik voorspel een run op culturele antropologie/communicatie/vrijetijdsmanagement.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:01 schreef Warren het volgende:
. Die kunnen met deze dreigende boete bij hun studiekeuze en in hun studiegedrag tenminste nog enige rekening houden.
Precies. Waarom zou je een moeilijke studie doen als je bestraft wordt voor niet nominaal afstuderen? Voor zulke bedragen ga je geen risico nemen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik voorspel een run op culturele antropologie/communicatie/vrijetijdsmanagement.
Laat mensen dat lekker zelf bepalen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het werkte vroeger uitstekend. Dat gehannes nu met die pretprofielen en pretstudies moet maar eens afgelopen zijn.
Omdat het zieken dan moeilijker wordt gemaakt dan niet zieken om hoger onderwijs te gaan volgen. En iedereen die de hersens bezit om af te studeren in zou in gelijke mate toegang te hebben tot het hoger onderwijs.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe een wetsvoorstel zonder onderscheid verworpen kan worden op grond van discriminatie.
Sowieso roepen veel te veel mensen discriminatie tegenwoordig. Er zijn nauwelijks gelijke gevallen.
Eens.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Er moet helemaal geen regeling voor komen, het voorstel moet volledig naar de prullenbak worden verwezen.
Eens.. natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Er moet helemaal geen regeling voor komen, het voorstel moet volledig naar de prullenbak worden verwezen.
Prima, laat ze dan ook zelf betalen. Oh wacht, daar ben je ook tegenquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Laat mensen dat lekker zelf bepalen.
Normaal kan ik wel meegaan in redenaties, maar elke wet die geen geen onderscheid maken via een draai van 180 graden toch als discriminerend betitelen? Nee, daar kan ik niet inkomen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Omdat het zieken dan moeilijker wordt gemaakt dan niet zieken om hoger onderwijs te gaan volgen. En iedereen die de hersens bezit om af te studeren in zou in gelijke mate toegang te hebben tot het hoger onderwijs.
Je kan zeggen als iemand er 50% langer over doet om te studeren is hij dan wel slim genoeg? Iedereen kan afstuderen als hij lang genoeg de tijd krijgt.
Maar die 50% traagheid komt niet door langzaam opnemen van de stof, maar omdat men die aan de ziekte besteedt en niet aan de studie. In de tijd dat er effectief gestudeerd wordt zal de gemiddelde zieke net zo snel leren als de gemiddelde gezonde student.
Is weer een heel verhaal, maar anders moet ik in een set opeenvolgende posts weer gaan uitleggen dat een gehandicapte ook recht heeft op onderwijs ook al krijgt ie geen baan misschien en doet hij er langer over.
Maar er komt waarschijnlijk wel een regeling voor.
Nou ja ik denk niet dat men dan voor pretstudies kiest omdat die al helemaal geen niveau meer hebben. Het algehele niveau zal omlaag gaan. Veel nuttige niet-pretstudies zijn prima te voltooien binnen nominaal+1.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies. Waarom zou je een moeilijke studie doen als je bestraft wordt voor niet nominaal afstuderen? Voor zulke bedragen ga je geen risico nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |