Ik begin nu langzamerhand toch een beetje te vrezen voor de rechtsstaat. Westerse Beschaving bijbrengen is iets wat alleen subjectief kan en dat hoort niet thuis in het onderwijs. Kinderen horen niet gevormd te worden door de staat (ik weet dat de staat beslist wat men moet weten op scholen maar dit is van een heel ander niveau).quote:De PVV wil een canon van de westerse beschaving, die verplichte lesstof moet worden op lerarenopleidingen. In de toekomst kunnen docenten hun leerlingen dan weer 'ontzag bijbrengen voor onze cultuur'. Dat heeft PVV-Kamerlid Harm Beertema woensdag gezegd tijdens een debat over onderwijs in de Tweede Kamer.
Leerlingen krijgen nu nauwelijks nog iets mee van de westerse cultuur, die volgens de PVV superieur is. "Het vak geschiedenis is uitgekleed. Er bestaat ook een vak dat 'burgerschapscompetenties' heet, maar dat is zo nikserig dat je je er bijna voor schaamt", zei Beertema. "Van al het falen van ons onderwijs is dit het ergste."
Meer aandacht voor de westerse cultuur is volgens Beertema ook goed voor de integratie van allochtone leerlingen. Hun 'hearts and minds' moeten worden gewonnen voor de westerse cultuur, zei hij.
D66-Kamerlid Boris van der Ham wees erop dat er jarenlang is gepraat over een canon van de Nederlandse geschiedenis, die er uiteindelijk is gekomen. Beertema antwoordde dat deze canon niet verplicht is voor het onderwijs. "Die vrijblijvendheid bevalt ons niet." De PVV wil dat de 'canon van de westerse beschaving' deel gaat uitmaken van de exameneisen, eerst alleen voor lerarenopleidingen, maar op termijn in het hele onderwijs.
Het moet niet gekker worden..quote:Op woensdag 10 november 2010 21:09 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik begin nu langzamerhand toch een beetje te vrezen voor de rechtsstaat. Westerse Beschaving bijbrengen is iets wat alleen subjectief kan en dat hoort niet thuis in het onderwijs. Kinderen horen niet gevormd te worden door de staat (ik weet dat de staat beslist wat men moet weten op scholen maar dit is van een heel ander niveau).
Wat moet ik me hiervan voorstellen?
"Morgen kijken we waarom het westen veel beter is dan de rest van de wereld! "
Dat geschiedenis is uitgekleed slaat ook nergens op. Het geschiedenis onderwijs is prima in Nederland.
Brrr...
Sorry voor pvv-topic 30 van deze week. Ze kunnen nou eenmaal niet zonder elke dag 2x het nieuws te halen met een idioot plan dat dan nog wordt omarmd door mensen ook....
Bij kinderen superioriteitsgevoelens kweken is dood en doodeng! Je moet je als staat absoluut niet bezig houden met het kneden van de gedachtes van je bevolking! Dictators doen dat. En in Islamitische landen gebeurt dat. In de westerse wereld hoort dat niet!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Holograph het volgende:
Morgen kijken we hoe het komt dat in de Islamitische wereld steniging een gangbare straf is, en in Europa niet.
Ik ben het met ze eens dat de Westerse Cultuur superieur is aan de Islamitische, maar ben het niet eens dat het vak Geschiedenis niks voorstelt. Ik werd doodgegooid met het ontstaan van de Republiek en Nederland met alle oorlogen en jaartallen etc.
Exact!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:18 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Bij kinderen superioriteitsgevoelens kweken is dood en doodeng! Je moet je als staat absoluut niet bezig houden met het kneden van de gedachtes van je bevolking! Dictators doen dat. En in Islamitische landen gebeurt dat. In de westerse wereld hoort dat niet!
Dus het moet verboden worden om de gruwelen uit de Islamitische wereld te vertellen? Dat vind ik persoonlijk wel eng.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:18 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Bij kinderen superioriteitsgevoelens kweken is dood en doodeng! Je moet je als staat absoluut niet bezig houden met het kneden van de gedachtes van je bevolking! Dictators doen dat. En in Islamitische landen gebeurt dat. In de westerse wereld hoort dat niet!
Dat kwam omdat het toentertijd vaak seculiere staten waren, nu zijn het theocratische staten.quote:Ook wil ik aanmerken dat je op scholen NOOIT maar dan ook NOOIT alle nuances kan meegeven aan de kinderen over de manier waarin het westen van de rest van de wereld verschilt. Dat de islamitische wereld tot pak en beet 40 jaar geleden positief tegen het westen aan keek wordt daarin natuurlijk volledig vergeten.
En hoe is dat zo gekomenquote:Op woensdag 10 november 2010 21:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat kwam omdat het toentertijd vaak seculiere staten waren, nu zijn het theocratische staten.
Begrijpend lezen is een kunst, Holoquote:Op woensdag 10 november 2010 21:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dus het moet verboden worden om de gruwelen uit de Islamitische wereld te vertellen? Dat vind ik persoonlijk wel eng.
Een indirect gevolg is dan toch dat mensen denken dat de Islamitische cultuur achterlijk is? In ieder geval dat lijkt mij dan.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is een kunst, Holo
En dus gaan we meteen maar discussieren over het indirecte gevolg en maken dat het hoofdonderwerp???quote:Op woensdag 10 november 2010 21:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Een indirect gevolg is dan toch dat mensen denken dat de Islamitische cultuur achterlijk is? In ieder geval dat lijkt mij dan.
Geef me een goede rede waarom kinderen zouden moeten weten dat in sommige islamitische landen er vreselijke dingen gebeuren?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Een indirect gevolg is dan toch dat mensen denken dat de Islamitische cultuur achterlijk is? In ieder geval dat lijkt mij dan.
Algemene kennis over de wereld, de kennis die ik op school heb gehad over de Islam was lauter propaganda. Ik vind het nog steeds belachelijk wat ze me toen probeerden wijs te maken.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:29 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Geef me een goede rede waarom kinderen zouden moeten weten dat in sommige islamitische landen er vreselijke dingen gebeuren?
Het wordt idd steeds enger, of mag je dat ook al niet meer zeggen???quote:Op woensdag 10 november 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
Excuse my Godwin, maar dit me toch een beetje denken aan de nazi's en hun kijk op het Herrenvolk.
Edit: Zolcon was me voor
Godwin is steeds meer gerechtvaardigd met die idiote voorstellen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
Excuse my Godwin, maar dit me toch een beetje denken aan de nazi's en hun kijk op het Herrenvolk.
Edit: Zolcon was me voor
Hoezo propaganda?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:33 schreef Holograph het volgende:
[..]
Algemene kennis over de wereld, de kennis die ik op school heb gehad over de Islam was lauter propaganda. Ik vind het nog steeds belachelijk wat ze me toen probeerden wijs te maken.
Zoals?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:33 schreef Holograph het volgende:
[..]
Algemene kennis over de wereld, de kennis die ik op school heb gehad over de Islam was lauter propaganda. Ik vind het nog steeds belachelijk wat ze me toen probeerden wijs te maken.
Propaganda? Weet niet wat voor school jij hebt gezeten. Ik kreeg gewoon les over het hoe en wat van de islam. Wellicht dat jij door dat soort meuk wordt gehersenspoeld, maar dat geldt gelukkig niet voor het gros van de mensen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:33 schreef Holograph het volgende:
[..]
Noem eens iets. Heb je geleerd dat suikerfeest een feestdag is waarbij moslims gezellig dingen uitdelen? dat zou echt vreselijk zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:33 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting, dat is het dan ook eigenlijk. Maar dan heb je natuurlijk ook wel watquote:Op woensdag 10 november 2010 21:35 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik dacht dat de PVV onze superieure cultuur wilde afschaffen ? Weg met het vorstenhuis, weg met kunst en cultuur, weg met tolerantie...
Wat blijft er precies over ?
Bah, wat een lelijke niet ariërs. Geen wonder dat Geert Adolf ze wilde uitroeien.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:28 schreef Zolcon het volgende:
Ik moet hier gewoon een Godwinnetje doen. Ik vind dit zo'n belachelijk en idioot voorstel dat ik dit niet kan laten. Op dat wij nooit moeten vergeten waar afzetting tegenover anderen in de wereld toe kan leiden. ( ik zeg hier duidelijk dat het KAN gebeuren en niet dat dit dan ook gebeurt dus niet "huilie huilie"doen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We mogen dit NOOIT vergeten. Het moment dat we dit vergeten zijn we weer terug bij af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
Holograph ziet graag dat we onze kinderen opvoeden als kruisvaarders met een diepgewortelde haat jegens de islam. Zodat wanneer zij volwassen zijn, deze figuren richting Mekka marcheren om de wereld islamvrij te maken.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:36 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Noem eens iets. Heb je geleerd dat suikerfeest een feestdag is waarbij moslims gezellig dingen uitdelen? dat zou echt vreselijk zijn natuurlijk.
Je houd nu gewoon jezelf voor de gek dat er islam propaganda verteld werd omdat jij ervan overtuigd bent dat elke moslim mensen wil stenigen. Dat zegt namelijk meer over je eigen bekrompen wereldbeeld dan over het onderwijs.
quote:Op woensdag 10 november 2010 21:36 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Noem eens iets. Heb je geleerd dat suikerfeest een feestdag is waarbij moslims gezellig dingen uitdelen? dat zou echt vreselijk zijn natuurlijk.
Je houd nu gewoon jezelf voor de gek dat er islam propaganda verteld werd omdat jij ervan overtuigd bent dat elke moslim mensen wil stenigen. Dat zegt namelijk meer over je eigen bekrompen wereldbeeld dan over het onderwijs.
quote:Op woensdag 10 november 2010 @ 21:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik zweer trouw aan de vlag van Nederland (maar hang alleen die van Israel op) en de constitutionele monarchie waar deze voor staat (tot we Beatrix afzetten), een land onder Geert, ondeelbaar (zeker niet deelbaar met moslims) met vrijheid en rechten voor alle rijken.
Pim zou het zo gewild hebben *pinkt traantje weg*.
Ik ook, alleen dan met een tendentieus trekje en de halve waarheid. Als ik mijn Levensbeschouwing leraar moest geloven was Mohammed een vredestichter en had hij een droomhuwelijk met Khadijah. Ik snap niet waarom ze er niet bij vertelden dat Mohammed Joden vermoordde en dat Mohammed naast Khadijah nog 9 andere vrouwen had.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Propaganda? Weet niet wat voor school jij hebt gezeten. Ik kreeg gewoon les over het hoe en wat van de islam. Wellicht dat jij door dat soort meuk wordt gehersenspoeld, maar dat geldt gelukkig niet voor het gros van de mensen.
quote:Op woensdag 10 november 2010 21:37 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Bah, wat een lelijke niet ariërs. Geen wonder dat Geert Adolf ze wilde uitroeien.Eens met je spoiler. Dit nieuwsbericht schokte me echter zodanig dat ik het niet kon laten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
Was Wilders al een issue toen jij nog een klein kereltje was? Maar kreeg jij op school dan wel te horen dat katholieke kruisvaarders massaal joden afslachtten en kinderen op een spit braadden en opvraten?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik ook, alleen dan met een tendentieus trekje en de halve waarheid. Als ik mijn Levensbeschouwing leraar moest geloven was Mohammed een vredestichter en had hij een droomhuwelijk met Khadijah. Ik snap niet waarom ze er niet bij vertelden dat Mohammed Joden vermoordde en dat Mohammed naast Khadijah nog 9 andere vrouwen had.
Oke, ik snap het misschien wel. Want stel je toch eens voor dat Wilders in zijn uitspraken werd bevestigd.
Hoe oud ben je dan? Als jouw leraren Wilders in zijn uitspraken kunnen/konden bevestigen??quote:Op woensdag 10 november 2010 21:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik ook, alleen dan met een tendentieus trekje en de halve waarheid. Als ik mijn Levensbeschouwing leraar moest geloven was Mohammed een vredestichter en had hij een droomhuwelijk met Khadijah. Ik snap niet waarom ze er niet bij vertelden dat Mohammed Joden vermoordde en dat Mohammed naast Khadijah nog 9 andere vrouwen had.
Oke, ik snap het misschien wel. Want stel je toch eens voor dat Wilders in zijn uitspraken werd bevestigd.
Tijdens zijn huwelijk met Khadija had de Profeet geen andere vrouwen, in vele opzichten inderdaad een ideaal huwelijk. Daarnaast, vele profeten hadden meerdere vrouwen, oa David, Abraham, Jacob en Salomo. Das geen probleem, natuurlijk. Het hele verhaal van David en Bathseba, dat vind ik veel lastiger dan dat de Profeet getrouwd was met meerdere vrouwen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ja, ik ben nu 20. 4 jaar geleden zat ik gewoon op de middelbare school.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was Wilders al een issue toen jij nog een klein kereltje was?
Lijkt me niet, je bent de eerste die het verteld.quote:Maar kreeg jij op school dan wel te horen dat katholieke kruisvaarders massaal joden afslachtten en kinderen op een spit braadden en opvraten?
Je weet dat Mohammed 1400 jaar geleden leefde? En je weet dat bigamie overal voorkwam? En wat deden de verheven westerse staten met de joden, in de tijden van de Pest (500/600 jaar gelden).quote:Op woensdag 10 november 2010 21:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Jij ziet alleen de slechte kanten. Goede kanten filter je weg. En dat is bij alles. Je bent een angstig mannetje. De wereld is niet zo eng als je denkt. Dat er een paar idiote imams/weetikwats in een ver land roepen dat het westen slecht is en vernietigd moet worden kan mij niet zoveel schelen. Ik weet dat dat niet zal gebeuren en ben er dus ook niet bang voor.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik wou het niet zeggenquote:Op woensdag 10 november 2010 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je dan? Als jouw leraren Wilders in zijn uitspraken kunnen/konden bevestigen??
Maar Mohammed is toch het voorbeeld van hoe een goed moslim moet leven ?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:45 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Je weet dat Mohammed 1400 jaar geleden leefde? En je weet dat bigamie overal voorkwam? En wat deden de verheven westerse staten met de joden, in de tijden van de Pest (500/600 jaar gelden).
Vooral de mensen die zo hun mond vol hebben over "cultuur" lijken heel lastig te beseffen dat cultuur niet statisch is, en dat het verleden niet te meten is met een morele meetlat uit de tegenwoordige tijd.
Ooh echt? Dacht altijd dat jij wat ouder was.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ja, ik ben nu 20. 4 jaar geleden zat ik gewoon op de middelbare school.
Heb dat ook pas geleerd nadat ik enkele docu's heb bekeken en artikelen heb gelezen over de kruistochten. Kruisvaarders hebben trouwens ook alle inwoners van Jeruzalem afgeslacht toen ze de stad veroverden. Ook geen fraai hoofdstuk uit de geschiedenis van het katholieke geloof.quote:Lijkt me niet, je bent de eerste die het verteld.
Ben jij een moslim? Scholen moeten zich beperken tot geschiedkunde, niet tot fabels. De ontwikkeling van de Islam of het Christendom moet worden besproken, de positieve en negatieve kanten moeten worden belicht. Maar we gaan op school geen sprookjes vertellen.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar Mohammed is toch het voorbeeld van hoe een goed moslim moet leven ?
Dat is sowieso linkse propaganda. Averroes was eigenlijk stiekem al een jodenhater, potenrammende homohater en deed toen al aan taqiyya om uiteindelijk de hele wereld te Islamiseren en van het Westen allemaal dhimmis te maken. Niets beschaafd aan die man, of uberhaupt die barbaarse Andalusische samenlevingquote:Op woensdag 10 november 2010 21:45 schreef Arglist het volgende:
Zouden onze kinderen dan ook leren dat de westerse beschaving mede is gebouwd op grote Arabische denkers als Averroes?
Ken je deze nog...nog...nog?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
Goed, niet dat de moslim lieverdjes waren, maar probeer enkel duidelijk te maken dat onze historie ook zwarte bladzijden kent.
Monty Pythonquote:
Toch is het eng dat er dit soort dingen geroepen worden. Er zijn mensen die dit serieus nemen. Hoe vaker dit soort berichten zich herhalen hoe meer mensen hun beeld beïnvloed wordt. Soort van propaganda dus eigenlijkquote:Op woensdag 10 november 2010 21:51 schreef ShadyLane het volgende:
Het is natuurlijk dieptriest, maar zorgen hoeven we ons niet te maken. Leraren zijn er bijzonder goed in gebleken onzin die vanuit Den Haag over hen wordt uitgestort zo min mogelijk het klaslokaal te laten bereiken.
Het zal hooguit 'n hoop geld kosten doordat er allerlei lesmateriaal moet worden gemaakt en leraren bijgeschoold gaan worden in dit onderwerp, maar de leerlingen zullen er weinig last van hebben.
Nee, geen moslim.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:51 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Ben jij een moslim? Scholen moeten zich beperken tot geschiedkunde, niet tot fabels. De ontwikkeling van de Islam of het Christendom moet worden besproken, de positieve en negatieve kanten moeten worden belicht. Maar we gaan op school geen sprookjes vertellen.
Kijk, als de PVV daar nou eens wat aan zou doen.
Misschien beter om gewoon bij het onderwerp te blijven??quote:Op woensdag 10 november 2010 21:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nee, geen moslim.
Maar sinds wanneer is Mohammed een fabeltje ? De man heeft kindjes op de wereld gezet, andere kindjes doodgemaakt en een lichaam dat nu een toeristische attractie is nagelaten.
De man bestond. En naar ik begrepen heb is zijn levensloop het voorbeeld hoe een moslim zich moet gedragen. Vandaar dat die oude oliesjeiks mogen trouwen met meisjes van 9.
Hun redenering. Niet de mijne.
Niet die van jou, en niet die van de moderne geschiedenis. Geschiedenis geeft feiten weer, geen meningen. Als je geschiedenisdocent gaat prediken zit je op een verkeerde school en is klagen zeker terecht.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nee, geen moslim.
Maar sinds wanneer is Mohammed een fabeltje ? De man heeft kindjes op de wereld gezet, andere kindjes doodgemaakt en een lichaam dat nu een toeristische attractie is nagelaten.
De man bestond. En naar ik begrepen heb is zijn levensloop het voorbeeld hoe een moslim zich moet gedragen. Vandaar dat die oude oliesjeiks mogen trouwen met meisjes van 9.
Het zal vast zo zijn volgens bepaalde teksten. Moslims doen dit gewoon niet (uitzonderingen daar gelaten). Van die hangjongeren hebben niet zoveel met de islam. 80% van de marokkaanse meisjes die ik hier in Amsterdam zie die zien er net zo uit als die 'TMF-chickies' en als ordinaire bimbo's. Niks islamitisch aan. Uit onderzoek van een universiteit (weet niet precies welke) bleek ook dat moslims net zo snel onkerkelijken als de christenen in Nederland 30 jaar geleden. Integratie of niet somsquote:Op woensdag 10 november 2010 21:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nee, geen moslim.
Ehhh, Mel Brooksquote:Op woensdag 10 november 2010 21:53 schreef Zolcon het volgende:
Monty Python![]()
![]()
Een paar politicologen en een historicus die met elkaar geweldige sketches maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |