Vergeef me, als ik fouten maak. Ik ben niet de meest ervaren opener van topics. Hierbij open ik het nieuwe deel. Qua topictitel kon ik niet veel verzinnen, dus ik maak er dit van.quote:Op woensdag 10 november 2010 01:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad wat jij zegt, want in de casus staat dat hij zijn bedrijfspand laat schilderen. Het zou een andere zaak zijn als hij zijn eigen huis liet schilderen, waar toevallig bijvoorbeeld een kantoor aan huis zou staan. In mijn ogen is dus de reflexwerking dus niet van toepassing. Dus moet Fabers inderdaad een beroep doen op Art 6:248 BW omdat het exoneratiebeding onredelijk bezwarend is. Mocht Fabers inderdaad als consument handelen, dan zou je waarschijnlijk de reflexwerking wel kunnen toepassen, maar als ik mij niet vergis is art 6:237 sub f de Grijze lijst en dan wordt dan iets op de Grijze Lijst vermoed onredelijk bezwarend te zijn.
De rest van de vragen kijk ik morgenmiddag wel naar.
Ja, maar wij hadden in de werkgroep zo'n casus waarbij een handelaar (werkgever met 5 werknemers( in fruit (o.i.d.) wel beroep kon doen op de grijze lijst. In dat geval had de verkoper van het bestrijdingsmiddel volledige schuld uitgesloten. Mij lijkt het een vergelijkbaar geval of niet? Want die bestrijdingsmiddelen gebruikte hij voor zijn bedrijf.quote:Op woensdag 10 november 2010 01:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad wat jij zegt, want in de casus staat dat hij zijn bedrijfspand laat schilderen. Het zou een andere zaak zijn als hij zijn eigen huis liet schilderen, waar toevallig bijvoorbeeld een kantoor aan huis zou staan. In mijn ogen is dus de reflexwerking dus niet van toepassing. Dus moet Fabers inderdaad een beroep doen op Art 6:248 BW omdat het exoneratiebeding onredelijk bezwarend is. Mocht Fabers inderdaad als consument handelen, dan zou je waarschijnlijk de reflexwerking wel kunnen toepassen, maar als ik mij niet vergis is art 6:237 sub f de Grijze lijst en dan wordt dan iets op de Grijze Lijst vermoed onredelijk bezwarend te zijn.
De rest van de vragen kijk ik morgenmiddag wel naar.
Ik heb morgen het eindtentamen verbintenissenrecht voor mijn kiezen. Ik ga nog even kijken naar de vragen die in de nacht zijn gepost in het vorige topic. Daarnaast kijk ik nog even naar de reactie op de post van mij.quote:
Leukquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:09 schreef Dionysius85 het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1009298
Ik ben het nu aan het kijken, maar waarom dan? (dat je minder interesse hebt.)quote:Op woensdag 10 november 2010 14:57 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Leuk![]()
Draagt er wel aan bij dat mijn interesse in de strafrechtadvocatuur nog meer wegzakt. Nuttig om gezien te hebben dus.
Ach je hoeft toch geen strafrechtadvocaat te worden als je strafrecht studeert... gewoon doenquote:Op woensdag 10 november 2010 15:42 schreef Complexiteit het volgende:
Het lijkt me niet iets voor mij, om het uitschot van de samenleving te gaan verdedigen en daar veel mee in contact te komen.
Natuurlijk zal je niet alleen criminelen hoeven te verdedigen, maar ik heb sterk het idee dat dat wel het gros van je taakstelling is.
En dat terwijl ik misschien juist strafrecht wil gaan studeren. Dilemma.
Deze documentaire is trouwens onderdeel van de themaweek over advocaten en rechters.quote:Deel twee begint op wekelijkse vrijdagochtend vergadering waarin de zaak wordt besproken van een jonge studente die tot twee keer toe haar babys direct na de bevalling om het leven heeft gebracht. De babylijkjes zijn net ontdekt en de pers zit er bovenop.
Theo H., is bekend als de langstzittende tbs-er in Nederland. Deze vergeten gevangene zit al 48 jaar in tbs. Wim Anker probeert al jaren om via de rechtbank een andere plek voor hem te vinden, zodat hij zijn laatste jaren kan slijten in een kliniek die minder gesloten en iets humaner is. Nederland is het enige land in Europa waar levenslang echt levenslang is, tot de dood erop volgt. Anker heeft gezworen dat hij Theos 50-jarig jubileum in de tbs niet gaat meemaken. Maar het ministerie van justitie is een taaie tegenstander.
Bedankt! Dan moet ik eens bij Joho langsgaan, want ik heb de het oude oefenpakket verbintenissenrecht (van vorig jaar) en daar staan heel veel antwoorden niet tussen.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:03 schreef Kimochi het volgende:
Ik heb antwoorden onder voorbehoud uit het boekje van de JoHo:
[/i]
Jaa, ik had er 7 van de 10 goed! Ben ik zeer tevreden meequote:Op dinsdag 9 november 2010 20:31 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Haha, goed zo!! Heb je al je meerkeuze vragen nagekeken?
Waar studeer je? In Leiden hadden we alleen maar wijn (twee jaar terug, dan). Prima wijn, overigens. Maar af te raden op een lege maag als je net terugkomt van een vakantie waarin je nauwelijks geslapen hebt...quote:Op donderdag 11 november 2010 13:03 schreef Kudtstudent het volgende:
Gisteravond propedeuse uitreiking gehad. Pfff wat was er veel gratis bier. Tevens een tvp
Ik heb nooit een openboektentamen (of je moet de wetbundel als een boek zien) gehad en ik kan me er ook geen voorstelling van maken.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Mijn vraag is hoe jullie zo'n openboektentamen van twee uur lang zouden aanpakken als jullie deze zouden moeten maken.
Nee, ik zie de wetbundel niet als boek in dit geval. Bij een openboektentamen mag je arrestenbundels, studieboeken, aantekeningen en andere spullen(behalve mobieltjes en laptops) gebruiken voor het openboektentamen. Dit in tegenstelling tot een regulier tentamen waar je alleen een wettenbundel zou mogen gebruiken.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:22 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Ik heb nooit een openboektentamen (of je moet de wetbundel als een boek zien) gehad en ik kan me er ook geen voorstelling van maken.
En toch lijkt zo'n tentamen op een tentamen met wetboek qua voorbereiding imvho. Bij een tentamen met wetboek zorg ik er voor ik precies weet hoe de relevante wetten in elkaar zitten en welk onderwerp waar precies staat. En dan zou ik er wel voor zorgen dat ik het ook snel kan vinden, anders schiet een tentamen nog niet op. Die snelheid van opzoeken zou ik testen aan de hand van tentamenopgaven. Bij wijze van spreken zou ik de inhoudsopgave uit mijn hoofd leren. Ik zou een OB-tentamen op zo'n zelfde manier voorbereiden.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Mijn vraag is hoe jullie zo'n openboektentamen van twee uur lang zouden aanpakken als jullie deze zouden moeten maken.
Deze was voor het vak verbintenissenrecht op Erasmus. Ik heb echter geen idee of er meer vakken zijn met een OB-tentamen op Erasmus.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus op de uni heb je nog steeds OB-tentamens?? Welke is dat ook alweer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |