abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88664317
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Over 30 jaar verdien je ook een heel ander salaris.

[..]

Ja.... oversluiten.... tegen een veel hogere rente :')
Over 30 jaar hoop je een heel ander salaris te hebben ja, jammer dat er dan relatief nog steeds evenveel naar je 'huurkrot' (want nieuwe huurwoningen komen er door de jou zo gevierde bouwstop ook niet meer bij) gaat waar je niks in mag. Als je koopt daarentegen is het aandeel woonlast (want dat is het) stukken kleiner dan nu het geval is.

(zo weer genoeg gegeneraliseerd)
pi_88664476
Ik ga vanmiddag een huis (eigenlijk een straat) bezichtigen waarvan de vraagprijs laatst gestegen is. Ik ben erg benieuwd waarom.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_88664546
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 09:56 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik ga vanmiddag een huis (eigenlijk een straat) bezichtigen waarvan de vraagprijs laatst gestegen is. Ik ben erg benieuwd waarom.
Het werkt, want je gaat kijken ;)
pi_88664671
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 10:02 schreef inXs het volgende:

[..]

Het werkt, want je gaat kijken ;)
Niet helemaal. ;)
We hebben meer interesse in een ander huis in hetzelfde blok, dus het leek mij wel leuk om daar ook eens te gaan kijken. Zo kan ik ook eens kijken wat er allemaal mogelijk is in die huizen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_88665067
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 08:31 schreef Sjabba het volgende:
Wordt er met leentokkies mensen bedoeld die een huis lenen en in ruil daarvoor elke maand aan iemand een x bedrag betalen?

Zo van ik leen je woning maar betaal daar elke maand voor.
Ja, hetzelfde principe als leenkneusjes, alleen hebben die aan het einde van de rit geen eigendom, alleen maar 30 jaar lang gedokt voor iets wat ze niet mogen bezitten.
pi_88665119
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Over 30 jaar verdien je ook een heel ander salaris.

[..]

Ja.... oversluiten.... tegen een veel hogere rente :')
Ik ga juist in deze periode oversluiten voor een lagere rente, gaat nu het universum ontploffen denk je?
  zaterdag 13 november 2010 @ 10:51:00 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88665193
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 09:56 schreef Prutzenberg het volgende:
Ze zullen wel opgestookt zijn door de buren, dat zie je veel tegenwoordig, dat de buurt zich bemoeit met de vraagprijs van het huis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 november 2010 @ 10:56:20 #183
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88665293
En vlak de traditionele Hollandse kringgesprekken met een blokje kaas en een plakje leverworst op een verjaardagsfeestje niet uit. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_88667607
Nou Xeno, kom er maar in: Senaat wil hypotheekrenteaftrek herzien
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 13 november 2010 @ 12:36:40 #185
323876 michaelmoore
pi_88667823
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nou Xeno, kom er maar in: Senaat wil hypotheekrenteaftrek herzien
Tja nu willen ze zelf de discussie starten, want ze weten allang dat de VVD het huurwaardeforfait gaat verhogen.
Dus denkt men, we gaan eerst wat regels maken zoals een geleidelijke afbouw van de HRA beginnen in 2020, en geen gerommel aan het huurwaardeforfait.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88669430
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja nu willen ze zelf de discussie starten, want ze weten allang dat de VVD het huurwaardeforfait gaat verhogen.
Dus denkt men, we gaan eerst wat regels maken zoals een geleidelijke afbouw van de HRA beginnen in 2020, en geen gerommel aan het huurwaardeforfait.
huurwaardeforfait verhogen? Leuk geprobeerd, helaas helaas, ook daar blijft men vanaf..... :)
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:16:37 #187
43642 Bayswater
pi_88674761
De Eerste Kamer behoort zich nergens mee te bemoeien.

CDA (21 zetels)
VVD (14 zetels)
PvdA (14 zetels)
SP (11 zetels)
ChristenUnie (4 zetels)
GroenLinks (4 zetels)
SGP (2 zetels)
D66 (2 zetels)
PvdD (1 zetel)
OSF (1 zetel)
Fractie-Yildirim (1 zetel)

Niet echt een afspiegeling van wat Nederland gekozen heeft dit jaar.
Life lies a slow suicide
pi_88675544
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:16 schreef Bayswater het volgende:
De Eerste Kamer behoort zich nergens mee te bemoeien.

CDA (21 zetels)
VVD (14 zetels)
PvdA (14 zetels)
SP (11 zetels)
ChristenUnie (4 zetels)
GroenLinks (4 zetels)
SGP (2 zetels)
D66 (2 zetels)
PvdD (1 zetel)
OSF (1 zetel)
Fractie-Yildirim (1 zetel)

Niet echt een afspiegeling van wat Nederland gekozen heeft dit jaar.
Wat een onzin, die mensen zitten daar nog steeds verkozen en dus hebben ze het volste recht om te spreken en moties in te dienen. Wat Nederland de afgelopen jaar gekozen heeft waren de leden van de tweede kamer, dit betreft de eerste kamer.
Overigens zie ik het niet gebeuren dat VVD en CDA een meerderheid gaan krijgen in de senaat. En de PVV kan waarschijnlijk niet genoeg ontuchtplegers vinden voor de senaat :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88675580
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 10:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ga juist in deze periode oversluiten voor een lagere rente, gaat nu het universum ontploffen denk je?
Denken dat menselijke handelingen uberhaupt van invloed zijn op het universum :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88676619
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:45 schreef xenobinol het volgende:

Denken dat menselijke handelingen uberhaupt van invloed zijn op het universum :')
Nou..... Ik heb gehoord dat Nederland in de toekomst krimpt... :D
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:27:51 #191
323876 michaelmoore
pi_88676730
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou..... Ik heb gehoord dat Nederland in de toekomst krimpt... :D
Nederland niet hoor, maar we worden snel ouder en hebben niet meer vijf-kamerwoningen nodig maar slechts twee kamers.

En we willen de hut gaan verkopen, om zo de overwaarde op te eten
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:29:15 #192
323876 michaelmoore
pi_88676753
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

huurwaardeforfait verhogen? Leuk geprobeerd, helaas helaas, ook daar blijft men vanaf..... :)
Het wordt toch 1,35% dacht ik, voor alle woningen

Het is nu 0,55% voor woningen onder de 1.000.000 WOZ
pi_88676818
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Denken wordt gewaardeerd. Bronnen nog meer.
pi_88676831
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nope ^ 2

maar het is inderdaad wel een beetje het happy-go-lucky niveau waarop al meer dan 80 delen geredeneed wordt:)
pi_88676854
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland niet hoor, maar we worden snel ouder en hebben niet meer vijf-kamerwoningen nodig maar slechts twee kamers.
Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom ik als ik ouder wordt minder ruimte tot mijn beschikking zou willen hebben.

quote:
En we willen de hut gaan verkopen, om zo de overwaarde op te eten
Ja, goed plan. En dan iets kleiners voor meer geld terughuren zeker. :D
pi_88676882
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat een onzin, die mensen zitten daar nog steeds verkozen en dus hebben ze het volste recht om te spreken en moties in te dienen. Wat Nederland de afgelopen jaar gekozen heeft waren de leden van de tweede kamer, dit betreft de eerste kamer.
Overigens zie ik het niet gebeuren dat VVD en CDA een meerderheid gaan krijgen in de senaat. En de PVV kan waarschijnlijk niet genoeg ontuchtplegers vinden voor de senaat :')
Cool man, moties :-)
pi_88677009
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Denken wordt gewaardeerd. Bronnen nog meer.
Het kabinet heeft voorheen besloten dat vanaf 2010 de regel wordt ingesteld dat huizenbezitters met een woning van meer dan EUR 1 miljoen een hoger eigenwoningforfait krijgen opgelegd, dit zal geleidelijk aan worden ingevoerd. Zodat huiseigenaren in 2016 over iedere euro boven de gestelde grens van EUR 1 miljoen euro 2,35% eigenwoningforfait moet berekenen dit in vergelijking met het eigenwoningforfait voor woningen onder de EUR 1 miljoen van 0,55%. Hetgeen waardoor meerdere huishoudens gedupeerd worden komt doordat de overheid heeft besloten de grens van EUR 1 miljoen te bevriezen vanaf 2011. Dit betekent dat steeds meer huizen onder het hoge eigenwoningforfait zullen vallen. Op dit moment valt 0,5% van de Nederlandse koopwoningen boven de gestelde grens echter de verwachting is dat dit over 15 jaar al 8% is en over 40 jaar zelfs 50% bedraagt. Hierbij wordt uitgegaan van een inflatiepercentage van 3,5% per jaar.

Het bevriezen van de grens houdt kort gezegd in dat iedere huizenbezitter met een woning van EUR 425.000 binnen een tijdbestek van 25 jaar de waarde zal zien stijgen tot boven de gestelde grens van EUR 1 miljoen euro en zal dus een hoger eigenwoningforfait moeten betalen, waardoor de hypotheekrenteaftrek gedeeltelijk/geheel wegvalt. In antwoord op deze regel doet de huizenbezitter met hypotheek er juist aan om de hypotheek tijdig af te lossen.

http://www.hypotheek-weetjes.nl/nieuws_457.htm
Goud kan je niet bijdrukken
pi_88677179
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:38 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Het kabinet heeft voorheen besloten dat vanaf 2010 de regel wordt ingesteld dat huizenbezitters met een woning van meer dan EUR 1 miljoen een hoger eigenwoningforfait krijgen opgelegd, dit zal geleidelijk aan worden ingevoerd. Zodat huiseigenaren in 2016 over iedere euro boven de gestelde grens van EUR 1 miljoen euro 2,35% eigenwoningforfait moet berekenen dit in vergelijking met het eigenwoningforfait voor woningen onder de EUR 1 miljoen van 0,55%.
Ik zie die 1,35% nergens???

quote:
Hetgeen waardoor meerdere huishoudens gedupeerd worden komt doordat de overheid heeft besloten de grens van EUR 1 miljoen te bevriezen vanaf 2011. Dit betekent dat steeds meer huizen onder het hoge eigenwoningforfait zullen vallen. Op dit moment valt 0,5% van de Nederlandse koopwoningen boven de gestelde grens echter de verwachting is dat dit over 15 jaar al 8% is en over 40 jaar zelfs 50% bedraagt. Hierbij wordt uitgegaan van een inflatiepercentage van 3,5% per jaar.
HOAX. Iedereen die dit topic gevolgd heeft weet dat de huizen de komende jaren minimaal 25%, maar waarschijnlijker 50% in waarde zullen dalen.

quote:
Het bevriezen van de grens houdt kort gezegd in dat iedere huizenbezitter met een woning van EUR 425.000 binnen een tijdbestek van 25 jaar de waarde zal zien stijgen tot boven de gestelde grens van EUR 1 miljoen euro en zal dus een hoger eigenwoningforfait moeten betalen, waardoor de hypotheekrenteaftrek gedeeltelijk/geheel wegvalt. In antwoord op deze regel doet de huizenbezitter met hypotheek er juist aan om de hypotheek tijdig af te lossen.
En nog steeds niets over de als feit gebrachte suggestie van de 1,35%

quote:
OW.... Heb je ook betrouwbare bronnen? Dit komt op mij over als die huizenmarkt-huilbel-site-.nl
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:50:45 #199
43642 Bayswater
pi_88677309
Demonstratie voor woonruimte in Amsterdam

Ik vroeg me al af waarom Xeno vanmiddag niet in dit topic aanwezig was :)
Life lies a slow suicide
pi_88677452
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:38 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Het kabinet heeft voorheen besloten dat vanaf 2010 de regel wordt ingesteld dat huizenbezitters met een woning van meer dan EUR 1 miljoen een hoger eigenwoningforfait krijgen opgelegd, dit zal geleidelijk aan worden ingevoerd. Zodat huiseigenaren in 2016 over iedere euro boven de gestelde grens van EUR 1 miljoen euro 2,35% eigenwoningforfait moet berekenen dit in vergelijking met het eigenwoningforfait voor woningen onder de EUR 1 miljoen van 0,55%. Hetgeen waardoor meerdere huishoudens gedupeerd worden komt doordat de overheid heeft besloten de grens van EUR 1 miljoen te bevriezen vanaf 2011. Dit betekent dat steeds meer huizen onder het hoge eigenwoningforfait zullen vallen. Op dit moment valt 0,5% van de Nederlandse koopwoningen boven de gestelde grens echter de verwachting is dat dit over 15 jaar al 8% is en over 40 jaar zelfs 50% bedraagt. Hierbij wordt uitgegaan van een inflatiepercentage van 3,5% per jaar.

http://www.hypotheek-weetjes.nl/nieuws_457.htm
da;s mooi man, dat de huizenprijzen met 3,5% stijgen. Jaarlijks welteverstaan :)

Nog opzienbaarender is dat de VVD in het vorige kabinet deze wetswijziging heeft doorgevoerd.

Ow ja, en www.minfin.nl is een betrouwbaardere site. Daar staan namelijk wetten op, en geen sprookjes.

Hmmmmmz, eens zien waar de zovveelste reincarnatie van Henkway daar op te zeggen heeft. Waarschijnlijk over mensen die het het moeilijkste hebben. Zeg maar de leentokkies van Xeno. ;)

Inderdaad, dit is deel 82 van een soap: slechte kopers, goede huurders :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')