abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88505999
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:00 schreef linkse_proleet het volgende:

[..]

zoals?
Ongelijkheid tussen man/vrouw, als Jood is antisemitisme ook niet echt geweldig te noemen, het negeren van vaderlandse geschiedenis is een teloorgang, en bovendien creëert het een samenleving die totaal niet stroopt met de Nederlandse, en zal het alleen maar meer botsingen veroorzaken dan dat we nu al hebben.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88506019
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, op die manier dus die Islamitische kinderen worden op die basisscholen geïndoctrineerd, volgens Bolkestein, om niet in de Holocaust te geloven?
Volgens mij wordt er geen les gegeven in de geschiedenis van de Holocaust op basisscholen, ook op die overige niet-Islamitische basisscholen.
Je leert er rekenen, lezen, schrijven, wat basis dingetjes over geschiedenis, aardrijkskunde en natuurkunde.
Ik weet niet welke school jij geweest bent, maar ik kreeg wel onderwijs in de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust, op de basisschool(!).
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:04:03 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88506049
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:55 schreef linkse_proleet het volgende:

[..]

wat is er liberaal aan godsdienstvrijheid verbieden?
Wat is er liberaal aan het van overheidswege sponsoren van andermans religie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:04:26 #29
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88506062
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD heeft geen principes.
Liberaal en principes :D Je weet wat een principe is? Kijk maar even de vandale, en herhaal je zin nog maar is.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88506068
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik weet niet welke school jij geweest bent, maar ik kreeg wel onderwijs in de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust, op de basisschool(!).
Ik niet.
En jij wrs ook niet.
I´m back.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:04:43 #31
pi_88506070
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Sharia is slechts een onderdeel van een groter geheel aan rotzooi, kijk ook eens naar de andere voorbeelden die Frits voorlegt. En als 'niet moslim' ondervind je daar wel degelijk problemen van.
Ik heb meer problemen met de verplichte zondagsrust.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:04:53 #32
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_88506078
Je zegt dat in Nederland gewoon de Nederlandse wet geldt, de wet zorgt voor eenduidigheid. En dan stel je daarna voor een conflict oplossing tussen 2 muzelmannen. Is dat geen discriminatie? Je kunt niet met 2 maten meten, het is het één of het ander.

Ik wil niet zeggen dat de Sharia geldt in Nederland, maar als we steeds meer van die "Gouda" praktijken en ghetto's krijgen dat dit soort onzin ook deze kant op komt. In het Verenigd Koninkrijk geldt zoiets al. Misselijkmakend hoe dat volk onze staat indoctrineerd, en de dhimmi's knikken maar allemaal ja, want die willen niemand beledigen. Maar ze hebben zelf niet door dat ze het Nederlandse volk beledigen.
To doom or not to doom
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:05:12 #33
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88506088
Ik zag hem laatst nog zitten. Een symbool :Y
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_88506111
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik niet.
En jij wrs ook niet.
Ik weet zeker van wel, bovendien zijn er ook middelbare scholen en universiteiten blijkbaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88506142
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat is er liberaal aan het van overheidswege sponsoren van andermans religie?
niet tornen aan godsdienstvrijheid is wat anders dan blijven subsidieren daarnaast heeft de vvd ook compromissen moeten sluiten natuurlijk
“The basic law of capitalism is you or I, not both you and I.”
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:07:47 #36
294269 mlg
pi_88506145
In ieder geval moeten we preventieve maatregelen nemen. Islamitische scholen sluiten lijkt me een goed begin voor deze maand.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:07:54 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_88506147
De manier om dit te voorkomen is het insluiten van moslims in de samenleving en juist niet het uitsluiten ervan, zoals de PVV wil.
pi_88506153
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ongelijkheid tussen man/vrouw, als Jood is antisemitisme ook niet echt geweldig te noemen, het negeren van vaderlandse geschiedenis is een teloorgang, en bovendien creëert het een samenleving die totaal niet stroopt met de Nederlandse, en zal het alleen maar meer botsingen veroorzaken dan dat we nu al hebben.
dat wakkert alleen maar nationalisme aan :r
pi_88506158
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:00 schreef mlg het volgende:

[..]

Bolkestein is niet bepaald een fan van Wilders,
:? ik heb wilders verder niet genoemd ? het mekkeren over moslims en ebweren dat die de 'wereld overnemen' is volgens mij niet iets waarop wilders een monopolie heeft, al zal hij daar ook vast een poging toie willen doen, maar in dit geval hebben we het over een uitspraak van Bolkesetin, iemand die vroeger liberaal was.

quote:
maar los daarvan: Moslims die volgens de sharia regels leven staat mij niet aan. Ze doen iets wat volgens onze wet niet goed is.
grote bullshit.... moslims die op een bepaalde wijze willen leven, mogen dat gewoon, ook volgens onze wet...

Waar ze wetten overtreden kunnen ze daarvoor aangepakt en bv veroordeeld worden maar dat heeft verder geen ene flikker met 'sharia-levensregels' te maken...
het leven volgends een bepaalde religieuze richtlijn is juist iets dat in onze grondwet als 'grondrecht' gezien wordt
.

Overigens is het bijna eng hoeveel mensen schijnbaar niet het geringste bergip hebben van het verschil tussen strafrecht, privaatrecht en ook bepaalde 'religieuze levensrichtlijnen' via 'religieuze wetten'...

het woord 'wet' kent daarbij een heel verschillende betekenis.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_88506171
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En hoe kom je er bij dat deze zaken worden geleerd op islamitische basisscholen?

Overigens is dit weer gehuil om niets, het toepassen van sharia wetgeving kun je zien als mediation en vindt plaats binnen de huidige juridische 'kaders'. Doorlopen maar mensen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:09:06 #41
294269 mlg
pi_88506185
Het valt me op dat moslima's een stuk liberaler zijn dan de mannelijke conservatieve moslims. Vrouwen eerst toch?
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:09:49 #42
294269 mlg
pi_88506209
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hoe kom je er bij dat deze zaken worden geleerd op islamitische basisscholen?

Overigens is dit weer gehuil om niets, het toepassen van sharia wetgeving kun je zien als mediation en vindt plaats binnen de huidige juridische 'kaders'. Doorlopen maar mensen.
Daarom moeten we de wetgeving aanpassen, zodat dit niet meer binnen de juridische kaders past.
pi_88506216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:08 schreef linkse_proleet het volgende:

[..]

dat wakkert alleen maar nationalisme aan :r
Ja precies, dat zegt Bolkestein dus ook, een gesegregeerde samenleving.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:10:45 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_88506235
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:09 schreef mlg het volgende:

[..]

Daarom moeten we de wetgeving aanpassen, zodat dit niet meer binnen de juridische kaders past.
Waarom? Sharia vervangt de Nederlandse rechtspraak niet.
pi_88506243
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

idd sharia _O_
pi_88506260
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik weet zeker van wel, bovendien zijn er ook middelbare scholen en universiteiten blijkbaar.
Nee, volgens mij niet, dude, misschien dat WO2 een keer genoemd is, maar daar krijg je geen les over.
Ja, er zijn welgeteld blijkbaar 2 Islamitische middelbare scholen en geen Islamitische universiteiten.
En op die Islamitische middelbare scholen zullen ze gewoon het Nederlandse leerplan moeten aanhouden, en niet dat van meneer Ahmadinedjad. Daar hebben we de inspectie voor.
Flauwekul van Bolkestein. Ik denk bijna dat Bolkestein dit ook nooit gezegd heeft.
I´m back.
pi_88506271
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:09 schreef mlg het volgende:

[..]

Lolwut?
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:12:59 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_88506296
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet, dude, misschien dat WO2 een keer genoemd is, maar daar krijg je geen les over.
Ja, er zijn welgeteld blijkbaar 2 Islamitische middelbare scholen en geen Islamitische universiteiten.
En op die Islamitische middelbare scholen zullen ze gewoon het Nederlandse leerplan moeten aanhouden, en niet dat van meneer Ahmadinedjad. Daar hebben we de inspectie voor.
Flauwekul van Bolkestein. Ik denk bijna dat Bolkestein dit ook nooit gezegd heeft.
Misschien was ie dronken :+
pi_88506334
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:07 schreef remlof het volgende:
De manier om dit te voorkomen is het insluiten van moslims in de samenleving en juist niet het uitsluiten ervan, zoals de PVV wil.
Behalve dan dat de observatie van Bolkestein geheel onaannemelijk is.
I´m back.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:14:55 #50
pi_88506353
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:07 schreef linkse_proleet het volgende:

[..]

niet tornen aan godsdienstvrijheid is wat anders dan blijven subsidieren daarnaast heeft de vvd ook compromissen moeten sluiten natuurlijk
De verplichte zondagsrust is geen subsidiëring van het Gristendom?

Ik kots op compromissen. Als je een land bestuurd moet je goede beslissingen nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')