Ongelijkheid tussen man/vrouw, als Jood is antisemitisme ook niet echt geweldig te noemen, het negeren van vaderlandse geschiedenis is een teloorgang, en bovendien creëert het een samenleving die totaal niet stroopt met de Nederlandse, en zal het alleen maar meer botsingen veroorzaken dan dat we nu al hebben.quote:
Ik weet niet welke school jij geweest bent, maar ik kreeg wel onderwijs in de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust, op de basisschool(!).quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, op die manier dus die Islamitische kinderen worden op die basisscholen geïndoctrineerd, volgens Bolkestein, om niet in de Holocaust te geloven?
Volgens mij wordt er geen les gegeven in de geschiedenis van de Holocaust op basisscholen, ook op die overige niet-Islamitische basisscholen.
Je leert er rekenen, lezen, schrijven, wat basis dingetjes over geschiedenis, aardrijkskunde en natuurkunde.
Wat is er liberaal aan het van overheidswege sponsoren van andermans religie?quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:55 schreef linkse_proleet het volgende:
[..]
wat is er liberaal aan godsdienstvrijheid verbieden?
Liberaal en principesquote:Op dinsdag 9 november 2010 09:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De VVD heeft geen principes.
Ik niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik weet niet welke school jij geweest bent, maar ik kreeg wel onderwijs in de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust, op de basisschool(!).
Ik heb meer problemen met de verplichte zondagsrust.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sharia is slechts een onderdeel van een groter geheel aan rotzooi, kijk ook eens naar de andere voorbeelden die Frits voorlegt. En als 'niet moslim' ondervind je daar wel degelijk problemen van.
Ik weet zeker van wel, bovendien zijn er ook middelbare scholen en universiteiten blijkbaar.quote:
niet tornen aan godsdienstvrijheid is wat anders dan blijven subsidieren daarnaast heeft de vvd ook compromissen moeten sluiten natuurlijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is er liberaal aan het van overheidswege sponsoren van andermans religie?
dat wakkert alleen maar nationalisme aanquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ongelijkheid tussen man/vrouw, als Jood is antisemitisme ook niet echt geweldig te noemen, het negeren van vaderlandse geschiedenis is een teloorgang, en bovendien creëert het een samenleving die totaal niet stroopt met de Nederlandse, en zal het alleen maar meer botsingen veroorzaken dan dat we nu al hebben.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Bolkestein is niet bepaald een fan van Wilders,
grote bullshit.... moslims die op een bepaalde wijze willen leven, mogen dat gewoon, ook volgens onze wet...quote:maar los daarvan: Moslims die volgens de sharia regels leven staat mij niet aan. Ze doen iets wat volgens onze wet niet goed is.
En hoe kom je er bij dat deze zaken worden geleerd op islamitische basisscholen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ongelijkheid tussen man/vrouw, als Jood is antisemitisme ook niet echt geweldig te noemen, het negeren van vaderlandse geschiedenis is een teloorgang, en bovendien creëert het een samenleving die totaal niet stroopt met de Nederlandse, en zal het alleen maar meer botsingen veroorzaken dan dat we nu al hebben.
Daarom moeten we de wetgeving aanpassen, zodat dit niet meer binnen de juridische kaders past.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe kom je er bij dat deze zaken worden geleerd op islamitische basisscholen?
Overigens is dit weer gehuil om niets, het toepassen van sharia wetgeving kun je zien als mediation en vindt plaats binnen de huidige juridische 'kaders'. Doorlopen maar mensen.
Ja precies, dat zegt Bolkestein dus ook, een gesegregeerde samenleving.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:08 schreef linkse_proleet het volgende:
[..]
dat wakkert alleen maar nationalisme aan
Waarom? Sharia vervangt de Nederlandse rechtspraak niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Daarom moeten we de wetgeving aanpassen, zodat dit niet meer binnen de juridische kaders past.
idd shariaquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe kom je er bij dat deze zaken worden geleerd op islamitische basisscholen?
Overigens is dit weer gehuil om niets, het toepassen van sharia wetgeving kun je zien als mediation en vindt plaats binnen de huidige juridische 'kaders'. Doorlopen maar mensen.
Nee, volgens mij niet, dude, misschien dat WO2 een keer genoemd is, maar daar krijg je geen les over.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik weet zeker van wel, bovendien zijn er ook middelbare scholen en universiteiten blijkbaar.
Lolwut?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Daarom moeten we de wetgeving aanpassen, zodat dit niet meer binnen de juridische kaders past.
Misschien was ie dronkenquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet, dude, misschien dat WO2 een keer genoemd is, maar daar krijg je geen les over.
Ja, er zijn welgeteld blijkbaar 2 Islamitische middelbare scholen en geen Islamitische universiteiten.
En op die Islamitische middelbare scholen zullen ze gewoon het Nederlandse leerplan moeten aanhouden, en niet dat van meneer Ahmadinedjad. Daar hebben we de inspectie voor.
Flauwekul van Bolkestein. Ik denk bijna dat Bolkestein dit ook nooit gezegd heeft.
Behalve dan dat de observatie van Bolkestein geheel onaannemelijk is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:07 schreef remlof het volgende:
De manier om dit te voorkomen is het insluiten van moslims in de samenleving en juist niet het uitsluiten ervan, zoals de PVV wil.
De verplichte zondagsrust is geen subsidiëring van het Gristendom?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:07 schreef linkse_proleet het volgende:
[..]
niet tornen aan godsdienstvrijheid is wat anders dan blijven subsidieren daarnaast heeft de vvd ook compromissen moeten sluiten natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |