Je staat erinquote:Op maandag 8 november 2010 22:23 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Kan niet anders dan het met je eens zijn. Het is ook erg leuk om zelf te beoefenen.
Mijn Mal voor in de op; http://myanimelist.net/animelist/ArcticBlizzard
Ben ik goed of niet?quote:Op maandag 8 november 2010 22:29 schreef Ascendancy het volgende:
Ik herken het topic niet meer terug
Done!quote:Op maandag 8 november 2010 22:35 schreef Qunix het volgende:
Btw: http://myanimelist.net/clubs.php?cid=24010
Deze mag ook in de OP.
[..]
Ben ik goed of niet?![]()
![]()
![]()
bier en tieten, shalalalaquote:Op maandag 8 november 2010 22:29 schreef Ascendancy het volgende:
Ik herken het topic niet meer terug
Heb nog nooit echt over manga nagedacht of wat dan ook, maar dit maakt het zeker interessanterquote:Op maandag 8 november 2010 23:16 schreef Ascendancy het volgende:
Het is dat ook van de makers van DN he. Manga is ook erg mooi
Jup, ik wil het gewoon in originele taalquote:Op maandag 8 november 2010 23:48 schreef Yi-Long het volgende:
Nog even over dat theoretische anime-kanaal....
Vrijwel niemand hier, wat toch de doelgroep zou zijn van zo'n kanaal, zou toch gaan kijken als het allemaal nagesynchroniseerd zou zijn in het engels, of nog erger, in het nederlands...!?
... maar mocht zo'n kanaal er komen, dan weet je nu eigenlijk al vrijwel zeker dat ze toch weer gewoon die fout zullen maken.
ach, ik weet dat ik CCS nog wel kon waarderen in het nederlands (vermoedelijk doordat ik die ook als eerst in NL gezien heb, en de stemmen best oke gekozen waren)quote:Op maandag 8 november 2010 23:48 schreef Yi-Long het volgende:
Vrijwel niemand hier, wat toch de doelgroep zou zijn van zo'n kanaal, zou toch gaan kijken als het allemaal nagesynchroniseerd zou zijn in het engels, of nog erger, in het nederlands...!?
... maar mocht zo'n kanaal er komen, dan weet je nu eigenlijk al vrijwel zeker dat ze toch weer gewoon die fout zullen maken.
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 8 november 2010 23:48 schreef Yi-Long het volgende:
Oké... Over dat theoretische anime-kanaal.quote:Op maandag 8 november 2010 23:48 schreef Yi-Long het volgende:
Wij zijn niet de doelgroep. De doelgroep van de anime die ik in gedachten had is alle Nederlanders (of Nederlandstaligen) tussen de 16-30. Slechts een verwaarloosbaar klein deel hiervan heeft interesse of kennis van de Japanse cultuur. Ik durf te wedden dat de overgrote meerderheid de Japanse stemmen ergerlijk zal vinden en verward wegzappen. want zoals het gezegde gaat. Wat de boer niet kent kijkt hij niet.quote:Vrijwel niemand hier, wat toch de doelgroep zou zijn van zo'n kanaal, zou toch gaan kijken als het allemaal nagesynchroniseerd zou zijn in het engels, of nog erger, in het nederlands...!?
We denken na over een rendabel model of niet soms? Een rendabel model dat op ten duur centjes moet opleveren. Niet iets om de kleine anime gemeenschap in Nederland een plezier te doen. Die mensen zullen al blij genoeg zijn dat er überhaupt anime op televisie te zien is en dat voor zover ze is staat zijn de series die ze leuk vinden steunen.quote:... maar mocht zo'n kanaal er komen, dan weet je nu eigenlijk al vrijwel zeker dat ze toch weer gewoon die fout zullen maken.
Ik ben het met je eens, behalve dat 'de kindertjes dat rare japans niet kunnen volgen'. Er zullen vast wel genoeg volwassen zijn die ook moeilijk kunnen omgaan met de taal. Er zijn nog zoveel mensen die weinig de cultuur en de manier van praten niet begrijpen. En snel afhaken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
Kijk, er zullen altijd wel mensen zijn die er op neerkijken, mensen die het te sexistisch vinden, die het te gewelddadig vinden, die het kinderachtig vinden, die het te 'raar' vinden, etc etc.
Boeiend.
Dan kijken die mensen lekker niet.
Heel simpel.
Als het gewoon een kwalitatief goede serie is, zoals One Piece, of Naruto, of zelfs vage series als Ebichu of Excel Saga, dan vindt het gewoon een eigen publiek die er WEL van geniet.
Prima toch?
En als er dan wat huismoedertjes zijn die Naruto te geweldadig vinden, of vinden dat Ebichu iets te 'volwassen' is qua humor, of dat de kindertjes dat rare japans niet kunnen volgen... tja... jammer dan! Dan gaan je kinderen maar lekker Nickelodeon kijken ofzo. Of Cartoon Network.
Je kunt nooit iedereen tevreden houden, en dat moet je ook niet proberen. Je weet ongeveer wat de doelgroep van deze series wil, en dan geef je ze dat... en als je de boel gaat aanpassen in de hoop dat je er dan een andere doelgroep bij kan scoren, dan gaat het vaak mis, dus dat moet je ook niet willen. Gewoon vertrouwen hebben in het product en het op de juiste manier brengen, en dan zal het succesvol zijn.
Natuurlijk, maar als het overgrote deel van de populatie dat vind dan doe je iets fout.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
Kijk, er zullen altijd wel mensen zijn die er op neerkijken, mensen die het te sexistisch vinden, die het te gewelddadig vinden, die het kinderachtig vinden, die het te 'raar' vinden, etc etc.
Zo'n zender heeft inkomsten nodig. Als men het niet kijkt is het zinloos om het uit te zenden.quote:Boeiend.
Dan kijken die mensen lekker niet.
Heel simpel.
De meningen verschillen over wat kwalitatief goede series zijn. Je kan dan wel naar objectieve dingen gaan kijken zoals animatiekwaliteit of artwork... Maar het moet wel goedbekeken worden. Anders heb ik liever dat het geld dat voor zo'n zender besteed word om bijvoorbeeld armoede te bestrijden.quote:Als het gewoon een kwalitatief goede serie is, zoals One Piece, of Naruto, of zelfs vage series als Ebichu of Excel Saga, dan vindt het gewoon een eigen publiek die er WEL van geniet.
quote:Prima toch?
Eerst huismoeders, daarna belangenverenigingen en daarna de politiek die het gaat verbieden. Nederland is lang niet zo liberaal meer als ze ooit was. Kinderen hebben relatief veel vrije tijd (die ze achter de tv zouden kunnen doden) ze zijn dus een aantrekkelijke doelgroep voor televisiemakers.quote:En als er dan wat huismoedertjes zijn die Naruto te geweldadig vinden, of vinden dat Ebichu iets te 'volwassen' is qua humor, of dat de kindertjes dat rare japans niet kunnen volgen... tja... jammer dan! Dan gaan je kinderen maar lekker Nickelodeon kijken ofzo. Of Cartoon Network.
Zoals ik al zei, het is zinloos om een te kleine vraag te accommoderen. Ik ben wel vrij tevreden met de anime/manga die ik koop en download en de Nederlandse vraag heeft vrijwel geen invloed op de Japanse markt.quote:Je kunt nooit iedereen tevreden houden, en dat moet je ook niet proberen. Je weet ongeveer wat de doelgroep van deze series wil, en dan geef je ze dat... en als je de boel gaat aanpassen in de hoop dat je er dan een andere doelgroep bij kan scoren, dan gaat het vaak mis, dus dat moet je ook niet willen. Gewoon vertrouwen hebben in het product en het op de juiste manier brengen, en dan zal het succesvol zijn.
*kuch* homo *kuch*quote:Op maandag 8 november 2010 23:47 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zou je een held vinden als je in een drukke manga-winkel een hele yaoi serie zou kopen
Je sluit ze niet buiten, maar het is nu eenmaal een kwestie van gewenning, en dat duurt misschien 1-2 afleveringen en dan zijn ze hooked. Net als dat men vroeger dacht dat kinderen niet naar Sky Channel of Super Channel zouden kijken omdat het alleen maar in het engels was, of dat ze dachten dat de mensen niet zaten te wachten op engelstalige programmering op de publieke omroepen (NL1 en 2).quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:42 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, behalve dat 'de kindertjes dat rare japans niet kunnen volgen'. Er zullen vast wel genoeg volwassen zijn die ook moeilijk kunnen omgaan met de taal. Er zijn nog zoveel mensen die weinig de cultuur en de manier van praten niet begrijpen. En snel afhaken.
Het is juist verstandig om kinderen ook aan te trekken vind ik, want er is genoeg anime wat voor kinderen is en dan is het wel fijn voor ze als ze het een beetje kunnen volgen.
Ik ben met je eens dat iedereen weleens zeikt en dat je niet iedereen tevreden kan houden, maar je kan ze niet zomaar buiten sluiten met je 'jammer dan'. Er moet wel genoeg mensen zijn die het kijken zodat de zender uberhaupt in de lucht kan blijven toch? Soms moet je dingen op kunnen offeren, zoals de taal, vind ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |