ik meet niets. als je shift indrukt en dan klikt op je network properties krijg je te zien wat je transmission rate is. hier gaat het over, niet de werkeliijke throughput.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
hoe meet je die 130Mbps? 130 Mbps echte throughput is zeer goed te noemen.
Dan verbind hij op 130Mbps phy rate. 2.4Ghz of 5Ghz? Want volgens mij is de client in een macbook op 2.4Ghz 1x2 wat verklaart waarom de phy rate tot 150Mbps gaat. op 5Ghz verbind hij wel op 300Mbps.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:30 schreef unixland het volgende:
[..]
ik meet niets. als je shift indrukt en dan klikt op je network properties krijg je te zien wat je transmission rate is. hier gaat het over, niet de werkeliijke throughput.
Ha, dan was mijn vermoeden juist. De WNR3500 kan geen 5Ghz, dus dat is dan de reden.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan verbind hij op 130Mbps phy rate. 2.4Ghz of 5Ghz? Want volgens mij is de client in een macbook op 2.4Ghz 1x2 wat verklaart waarom de phy rate tot 150Mbps gaat. op 5Ghz verbind hij wel op 300Mbps.
Doe meteen een Time Capsule. Hoef je ook niet meer om te kijken naar backupsquote:Op donderdag 11 november 2010 16:20 schreef unixland het volgende:
[..]
Ha, dan was mijn vermoeden juist. De WNR3500 kan geen 5Ghz, dus dat is dan de reden.
Grrr...weer een nieuwe wireless router kopen dus ... damn...die airport basestations zijn wel prijzig hoor
Veel verschil zal je niet merken in wireless snelheid. En waarom een airport. Er zijn zat andere kwalitatief goede routers. Ik noem geen namenquote:Op donderdag 11 november 2010 16:20 schreef unixland het volgende:
[..]
Ha, dan was mijn vermoeden juist. De WNR3500 kan geen 5Ghz, dus dat is dan de reden.
Grrr...weer een nieuwe wireless router kopen dus ... damn...die airport basestations zijn wel prijzig hoor
Nou, hier kan ik er af en toe nog een eitje op bakkenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Aan zo'n iMac heb je ook niks als de cv-ketel ermee stopt, mijn vorige pc gaf tenminste fatsoenlijk warmte af.
De mijne wordt persoonlijk opgehaald in Amerika. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb ik net een bod uitgebracht op een Apple TV op eBay-Deutschland
Hoeveel willen ze wel uitgeven? Voor 6-800 euro koop je een keurige tweedehands alu iMac, zie ze regelmatig staan. Die witte iMacs kunnen ook nog wel, maar ik zou wel voor een Intel gaan, dan kun je voorlopig nog wel even de software updaten en de nodige nieuwe programmas draaien.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:10 schreef Eerin het volgende:
Hee, ik had even een vraagje: Mijn ouders willen graag een apple kopen, ik heb zelf de iMac OS X en die bevalt heel goed, maar mijn ouders hebben geen zin om nog een keer 1200 euro uit te geven aan een computer. Nou staan er veel iMac's G4 en G5 te koop, en ik vroeg me af of deze ook goed genoeg zou zijn, en of deze nog gewoon werkt heden ten dage. Ze doen niks anders dan emailen en op marktplaats zitten, dus hij hoeft geen briljante videokaart en zo te hebben, maar het zou fijn zijn als hij in ieder geval een beetje snel is. Ze hebben nu een Windows en die blijft maar vastlopen.
In ieder geval, alvast bedankt en ik hoor het wel!
Ik heb dit vorig jaar ook meegemaakt. Heb het opgelost met behulp van iDefrag.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:25 schreef Jahr00n het volgende:
[ afbeelding ]
Kan ik hier nog wat anders aan doen dan alleen formatteren?
Die lijkt verdomd veel op de melding die ik laatst kreeg. Ik heb opgestart van de Leopard schijf en de schijf hersteld, daarna werkte het weer. Twijfel nu of dat ook in de melding stond, het ging in ieder geval toen ook fout met formatteren en bestanden die niet verplaatst konden worden. Allemaal zonder dataverlies.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:25 schreef Jahr00n het volgende:
[ afbeelding ]
Kan ik hier nog wat anders aan doen dan alleen formatteren?
Dat kost je wel een uur of 5, schat ik. Misschien wel meer.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:39 schreef Jahr00n het volgende:
Hoelang duurt het ongeveer om een backup van time machine terug te zetten? 150 gb ofzo
Hangt af van de verbinding he.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:39 schreef Jahr00n het volgende:
Hoelang duurt het ongeveer om een backup van time machine terug te zetten? 150 gb ofzo
Nieuwere MacBooks zenden ook geluid uit over de DisplayPort, en dat raak je kwijt als er een stap DVI tussen zit. Als je echt Mini-DVI op je MacBook hebt maakt het niet uit.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
Hallo DIG!
Ik zou graag willen weten wat de beste manier is om een Macbook op een TV aan te sluiten. Ik heb de volgende manieren gezien:
Mini-DVI <-> DVI --X-- DVI <-> HDMI
Mini-DVI <-> HDMI --X-- HDMI <-> HDMI
Wat is nou de beste manier of maakt het verder geen kont uit?
Hee heel erg bedankt, ik zal het aan ze doorgeven! Zeker dat van Intel is misschien wel handig om te weten.quote:Op donderdag 11 november 2010 20:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hoeveel willen ze wel uitgeven? Voor 6-800 euro koop je een keurige tweedehands alu iMac, zie ze regelmatig staan. Die witte iMacs kunnen ook nog wel, maar ik zou wel voor een Intel gaan, dan kun je voorlopig nog wel even de software updaten en de nodige nieuwe programmas draaien.
Aan de andere kant, een maat van me heeft een G5, voor email en marktplaats is dat net zo prima. Je kunt er meestal nog wel Leopard op draaien (10.5)
Die draait vast geen OS X hè?quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Rare original 'Apple-1' computer sold by Steve Jobs from his parents' garage goes on sale for £150,000
Zullen we met zijn allen lappen?
Ik heb betere scifi filmpjes gezienquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
We zullen zien hoe M$ het in 2019 verprutst heeft.
Technologisch gezien ligt dat allemaal binnen handbereik. Ik zie het alleen niet in 2019 al op die schaal gebruikt gaan worden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Leuk is dat, je hele huis ineens blauw als je OS crashtquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Technologisch gezien ligt dat allemaal binnen handbereik. Ik zie het alleen niet in 2019 al op die schaal gebruikt gaan worden.
Heel tof. Maar Microsoft kennende gaat dat zooitje toch weer op Windows 10 draaien met cursor, startmenu en de hele mikmak.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
quote:Imagine failure like you never have before
To get an idea of how badly Microsoft is currently positioned, imagine if Apple had completely failed to launch the iPad; pretend that it actually suffered from all those problems the pundits had suggested and nobody bought it because it couldn’t play Flash Farmville, or because it didn’t have a removable battery, or a camera, or wasn’t running a windowing operating system designed for desktop computers.
Imagine the App Store didn’t immediately spawn 30,000 iPad apps, and Apple was forced to rush a replacement product into the market. Let’s pretend the iPad was replaced with the MacBook Air, but that Apple decided to start over from scratch with zero installed base to work from, and so it launched the Air with a crippled OS that couldn’t run Mac apps, couldn’t run iOS apps, and instead ran a proprietary version of Flash that wasn’t even compatible with Flash.
To make up for this clusterfoozle of epic proportions, Apple began advertising that its new Air was better than existing tablet devices because there were no real apps, and therefore you won’t really be sucked into using it very often. It will mostly just sit in your pocket. The punch line might be “What a time saver!”
That’s WP7.
But wait, it gets worse.
Deze heeft ook Mac erin:quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:17 schreef nelisb het volgende:
Met alle respect maar wat moeten die totaal onzinnige berichtjes over Microsoft hier elke keer?
We hebben het toch over Apple en geen Windows bash topic.
Ach, gewoon een beetje speelse rivaliteit tussen Apple en de eeuwige grote concurrent, en daarnaast is het ook voor de mensen die Apple wat serieuzer volgen best interessant om te zien waar Microsoft (en Android) zoal mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:17 schreef nelisb het volgende:
Met alle respect maar wat moeten die totaal onzinnige berichtjes over Microsoft hier elke keer?
We hebben het toch over Apple en geen Windows bash topic.
En je kan er ook de maximization van je dock mee opblazen tot 500 pixelsquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:37 schreef koffiekoekje het volgende:
Kom er net achter dat je middels "Secrets" ping kan uitschakelen in iTunes. Dat ik daar nog niet aan gedacht had.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:37 schreef koffiekoekje het volgende:
Kom er net achter dat je middels "Secrets" ping kan uitschakelen in iTunes. Dat ik daar nog niet aan gedacht had.
quote:
Ik namelijk ook niet, maar las op iphoneclub dat lui dat wel moestenquote:
Ik wil liever deze Samsung Galaxy S met iOS 4.quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:19 schreef De_Hertog het volgende:
Via [TK] Air Phone 4, iPhone clone ¤100,-
Flashquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:46 schreef Pino112 het volgende:
Whehe, mijn Safari crasht steeds door Flash
Ga naar de 'Action'. Daar liggen ook simpele sleeves voor een paar euro's.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:58 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Flash
Bij iFactors durven ze 25 euro te vragen voor een simpele MacBook pro sleeve...
Dat hoef je niet af te wachten,MS verprutst al sedert 1995 een hoop.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
helemaal waar.quote:
Maar waarom doet de rest het dan nog wel? Naja ik probeer het maar even.quote:Op maandag 15 november 2010 13:02 schreef eleusis het volgende:
169.254 is een "autoconfiguratie" IP-adres; het betekent dat hij de DHCP-server niet kan bereiken.
Als er verder niets is veranderd, zou ik even een andere kabel of een ander switchpoortje proberen.
probleem ligt dus bij de pc.quote:Op maandag 15 november 2010 13:52 schreef jakkop het volgende:
[..]
Maar waarom doet de rest het dan nog wel? Naja ik probeer het maar even.
4GSquote:Op maandag 15 november 2010 17:14 schreef Wasmachinu het volgende:
Iemand een idee'tje wat de grote aankondiging morgen gaat worden?
De iQ!quote:Op maandag 15 november 2010 16:53 schreef Aaargh! het volgende:
Grote aankondiging morgen (zie apple.com) ... benieuwd wat het is.
Hmm..quote:Apple heeft de voorpagina van haar website op wit gezet. Wie nu naar apple.nl surft, vindt daar de mededeling dat er morgen een spannende aankondiging te verwachten valt van iTunes. Het speculeren kan beginnen! Gaat Apple haar dataserver opstarten voor het massaal streamen jouw eigen muziek? Begint Apple haar eigen Spotify dienst? Welke iTunes aankondiging zou voor jou de dag van morgen onvergetelijk maken?
Maar waarom dan de aankondiging ook op NLse site?quote:Op maandag 15 november 2010 17:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iets iTunes-store met video of Apple TV. De genoemde plaatsen hebben allemaal video in de Store. Normaal heb je bij zo'n tijdaankondiging ook Parijs/Berlijn. Of misschien hebben ze streaming audio voor die landen. Verwacht in elk geval maar niets in Nederland.
Niks bijzonders. Beatles in iTunes store.quote:Op maandag 15 november 2010 17:14 schreef Wasmachinu het volgende:
Iemand een idee'tje wat de grote aankondiging morgen gaat worden?
Noem dat maar niks bijzondersquote:Op maandag 15 november 2010 18:44 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Niks bijzonders. Beatles in iTunes store.
't was wel aardige muziek, maar meer ook niet.quote:
Twitter-integratie!!quote:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ze er nu al zo lang moeilijk over doen, dat het best opzienbarend is dat ze er blijkbaar eindelijk uit zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 18:53 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
't was wel aardige muziek, maar meer ook niet.
Sure, maar onvergetelijk is het niet.quote:Op maandag 15 november 2010 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ze er nu al zo lang moeilijk over doen, dat het best opzienbarend is dat ze er blijkbaar eindelijk uit zijn.
Klok gelijk goed zetten en nergens op "Allow" klikken, daarmee verneuk je de applicatie.quote:Op maandag 15 november 2010 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, maf. m'n vrouw d'r mac pro komt uit slaapstand, reageert traag. Ze reboot. Nu is de klok gereset naar 1 januari 2001 en is hij een aantal wachtwoorden kwijt
macbook pro. Maar alleen bepaalde mail adressen en wifi passwords waren 'kwijt' In zoverre, keychain had ze nog maar toch zei mail geen wachtwoord te hebben.quote:Op maandag 15 november 2010 20:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klok gelijk goed zetten en nergens op "Allow" klikken, daarmee verneuk je de applicatie.
Langere uitleg: applicaties zijn gesigned met certificaten met een begin- en einddatum. Omdat de datum nu in het verleden staat, zijn bepaalde certificaten nog niet geldig, dus kunnen de betreffende apps niet meer bij keychains of luisteren op poorten. Als je dan "Allow" kiest, wordt er een "ad hoc" certificaat gecreëerd die het aanwezige Apple-certificaat overschrijft. Zo'n tijdelijk nepcertificaat kan later weer voor problemen zorgen. De fallout daarvan was mijn laatste OS X reinstall...
Bij mij was de datum trouwens teruggezet doordat ik de accu van een Air had laten leeglopen. Op een desktop is het wel vreemd. Batterijtje van de NVRAM misschien gaar aan het worden...
Daarnaast heeft het niet zo veel met iTunes te maken.quote:Op maandag 15 november 2010 21:37 schreef jakkop het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk, die "announcement" is al geweest.
een magic trackpad erbijquote:Op maandag 15 november 2010 22:36 schreef icebeer het volgende:
M'n huidige computer (low budget packard bell) staat op ploffen en nu wil ik een 27' iMac aanschaffen. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken bij het aanschaffen?
ik vind hem duur genoeg eigenlijk, wil alleen een toetsenbord met numpad (waarom is die niet draadloos?). Is die afstandbediening heel handig? ik kijk wel veel films.
waar kun je hem het beste kopen? gewoon via de Apple site met studentenkorting toch?
Probeer het eerst es. Ik heb na aanschaf van de Magic Trackpad m'n Magic Mouse geen enkele keer meer gebruikt.quote:Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef icebeer het volgende:
[..]
zit ff te kijken, maar dat is gewoon een grote "macbook muis"![]()
dat lijkt me echt niks
OS X kent best al wat multitouch, maar volgens Jobs wordt dat in Lion nog veel meer.quote:Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef icebeer het volgende:
[..]
zit ff te kijken, maar dat is gewoon een grote "macbook muis"![]()
dat lijkt me echt niks
Streaming muziek klinkt plausibelquote:Op maandag 15 november 2010 22:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daarnaast heeft het niet zo veel met iTunes te maken.
Dat toetsenbord, daar baal ik ook van. Ik wil ook draadloos, maar gebruik de numpad te veel om die te moeten missen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:36 schreef icebeer het volgende:
wil alleen een toetsenbord met numpad (waarom is die niet draadloos?). Is die afstandbediening heel handig? ik kijk wel veel films.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |