Hij heeft het over het taalgebruik van TS..quote:Op zondag 7 november 2010 14:35 schreef Brighter131 het volgende:
Natuurlijk, want mensen die de taal niet spreken zijn het grootste probleem in onze maatschappij.
Je hoeft geen nederlands te spreken om een prullenbak om te draaien.
Doe niet zo kortzichtig.
De toets zou gemaakt moeten worden door een onafhankelijke commissie, en deze zou dan door een andere commissie getoetst moeten worden. Zouden niet echt veel mensen voor nodig zijn aangezien de test vrij simpel kan blijven.quote:Op zondag 7 november 2010 14:47 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens, alleen wie maakt die toets? Wie beoordeelt of iemand mag stemmen?
Dat moet je dus echt niet willen. Over een tweedeling in de maatschappij gesproken.. Om het er nog maar niet over te hebben wat dat tot gevolg kan hebben..quote:Op zondag 7 november 2010 14:58 schreef Brighter131 het volgende:
[..]
De toets zou gemaakt moeten worden door een onafhankelijke commissie, en deze zou dan door een andere commissie getoetst moeten worden. Zouden niet echt veel mensen voor nodig zijn aangezien de test vrij simpel kan blijven.
Een paar algemene vraagjes over de intenties van de partijen.
Het doel is vrij duidelijk, de situatie ook.
In principe kunnen een paar mensen de test en het studiemateriaal in elkaar draaien.
Zie het als een zeer grove filter.
Maar aangezien de meeste mensen al te lui zijn om te stemmen, denk ik dat er nog veel minder zijn die de test gaan nemen. Laat staan de moeite nemen om de materie te bestuderen.
De toets heeft natuurlijk een objectieve scoringsnorm.
zoveel fouten zie ik niet andersquote:Op zondag 7 november 2010 14:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Begin je eens druk te maken over een cursus Nederlands en ga je dan over andere zaken druk maken.
Als ik de toets mag verzinnen ben jij al gezakt.quote:Op zondag 7 november 2010 14:58 schreef Brighter131 het volgende:
[..]
De toets zou gemaakt moeten worden door een onafhankelijke commissie, en deze zou dan door een andere commissie getoetst moeten worden. Zouden niet echt veel mensen voor nodig zijn aangezien de test vrij simpel kan blijven.
Een paar algemene vraagjes over de intenties van de partijen.
Het doel is vrij duidelijk, de situatie ook.
In principe kunnen een paar mensen de test en het studiemateriaal in elkaar draaien.
Zie het als een zeer grove filter.
Maar aangezien de meeste mensen al te lui zijn om te stemmen, denk ik dat er nog veel minder zijn die de test gaan nemen. Laat staan de moeite nemen om de materie te bestuderen.
De toets heeft natuurlijk een objectieve scoringsnorm.
Wie toetst dan die andere commissie?quote:Op zondag 7 november 2010 14:58 schreef Brighter131 het volgende:
[..]
De toets zou gemaakt moeten worden door een onafhankelijke commissie, en deze zou dan door een andere commissie getoetst moeten worden.
quote:Op zondag 7 november 2010 15:05 schreef Flashwin het volgende:
Weet je wat oneerlijk is? Dat sommige Burger Kings tijdens drukke uren geen Whopper zonder saus voor je willen maken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
In Singapore zijn wel eens serieuze voorstellen gedaan in deze richting. Degenen de vrijwel geen belasting betaalden (zoals bijv. studenten en werklozen) zouden dan nog slechts een halve stem krijgen en degenen die meer belasting betaalden dan een bepaalde grens zouden twee stemmen krijgen mits ze kinderen hadden (om het geboortecijfer onder hoog opgeleiden te stimuleren). Er waren nog wat van dit soort regels bedacht (o.a. met opleidingsniveau en leeftijd), maar uiteindelijk werd het allemaal te ingewikkeld en is het toen niet doorgegaan.quote:Op zondag 7 november 2010 14:24 schreef Brighter131 het volgende:
Ik voel mij als burger benadeeld door het feit dat mijn overheid een stem van een persoon zonder politiek besef even hoog waardeerd als een stem van een hoogleraar politicologie.
Persoonlijk zou ik plijten voor een verplichte cursus politiek besef, met toetsing, alvorens iemand zijn kiesrecht verwerft. Details dienen vanzelfsprekend goed uitgedacht en getoetst te worden door een onafhankelijke commisie.
Het principe van kiesrecht voor iedereen is even gedateerd en inefficient als dat van verworven adelijkheid of bestuurlijke macht door afkomst.
Mwoah, waarom moet men dit niet willen ?quote:Op zondag 7 november 2010 15:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat moet je dus echt niet willen. Over een tweedeling in de maatschappij gesproken.. Om het er nog maar niet over te hebben wat dat tot gevolg kan hebben..
Ik zou plijten voor een verplichte cursus taalvaardigheid voor TS.quote:Op zondag 7 november 2010 14:24 schreef Brighter131 het volgende:
Persoonlijk zou ik plijten voor een verplichte cursus politiek besef, met toetsing, alvorens iemand zijn kiesrecht verwerft.
omg wat zeikt iedereen hier over taalvaardigheid, iedereen maakt wel eens een fout en de reacties zouden gegrond zijn als ze meer dan 1 fout konden aanwijzenquote:Op zondag 7 november 2010 15:17 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ik zou plijten voor een verplichte cursus taalvaardigheid voor TS.
Valt wel mee.quote:Op zondag 7 november 2010 15:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat moet je dus echt niet willen. Over een tweedeling in de maatschappij gesproken.. Om het er nog maar niet over te hebben wat dat tot gevolg kan hebben..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |