Muhahahahaha! Zo is dat!quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:11 schreef Bartholomeus het volgende:
Mijn motorkap heeft steenslag die roestplekken veroorzaakt zo groot als 5-cent munten. To hell with polijsten, laat maar roesten dat dingIk trap 'm toch af totdat ie geen stuiver meer waard is
Dan zouden er hier 12 banden + velgen in de garage liggen... We hebben wel een grote garage, maar zo groot, dat dat er nog makkelijk bij kan, is die ook niet...quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik gooi ze wel lekker in de schuur neer voor die 50 euro.
Dat wordt een beetje veel ja. Maar 4 stuks kan makkelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dan zouden er hier 12 banden + velgen in de garage liggen... We hebben wel een grote garage, maar zo groot, dat dat er nog makkelijk bij kan, is die ook niet...
Waarom zou je een hogere band willen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
195*55*15
Wil wel 195*60 ofzo, maar volgens geen van de 2 bandenboeren was dat mogelijk, i.v.m. kilometerteller afwijking..
Lijkt mij niet dat dat heel veel scheelt(1 zei zelfs dat je dan b.v. 120 op de teller reed maar werkelijk 140 km/h...)
Zal vanmiddag even bij onze "eigen" bandenboer vragen, die maakt altijd wel een leuk prijsje voor ons.
Omdat er 1) amper banden zijn in 55. en 2) scheelt zeker wel 20 euro per band..quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Waarom zou je een hogere band willen?
Misschien een domme vraag hoor, maar pást het wel dan? Kom je met een groter wiel wel weg in je wielkasten ivm stuuruitslag enzo?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Omdat er 1) amper banden zijn in 55. en 2) scheelt zeker wel 20 euro per band..
nee wanghoogte was 107,25, en wordt 117 MM let op millimeterquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:43 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag hoor, maar pást het wel dan? Kom je met een groter wiel wel weg in je wielkasten ivm stuuruitslag enzo?
Dan erbij is die stelling over het snelheidsverschil nog best plausibel hoor. Je eigen maat is 195-55, dus de wang is 55% van 195 = 107,25. Bij 195-60 zou je dus naar 60% gaan, en dan kom je op een wanghoogte van 117cm. Dat scheelt dus zowat 10cm, en dat is echt veel hoor
Ik dacht al, 10 cm....quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:52 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee wanghoogte was 107,25, en wordt 117 MM let op millimeter
dus het scheelt 9,75 MM (=0,975 cm)
totale diameter wordt 15 inch+2*117MM
totale diameter wordt dus in cm-ers:
bij 55% banden :15*2,54+2*10,725= 59,55 cm
bij 60% banden: 15*2,54+2 * 11,7 =61,5 cm
bij 120 scheelt het dus ongeveer 4km/uur langzamer dat je meter aangeeft. zoveel scheelt het niet
sneller bekeuringen hoorquote:Ik dacht al, 10 cm....
1 cm verschil moet makkelijk lukken. en die 4 km/h maakt mij niet zoveul uit. Alleen maar minder snel kans op bekeuring
Bij mij ook.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:14 schreef Bartholomeus het volgende:
Ehm, telfoutje inderdaadGoeiesmeeeeeeuuuuuuurges
Mijn zomerwielen zijn ook iets hoger dan mijn winterwielen, en in praktijk levert dat geen problemen op. Je moet er alleen rekening mee houden dat je snelheidsmeter er akelig precies van wordt, dus dender niet met 130 op de klok langs een flitskast
quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:19 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Auto staat nu bij de garage voor APK, remblokken & schijven vervangen voor, nieuwe middendemper, electronikaprobleempje, beurt, APK, totaal ¤760,- Katsjing.
Ik kan de TT dus volkomen be-amen.
Is prima spul hoor! Je hebt verschillende versies he? Ook gewoon poetsmiddel (ipv het polijstmiddel wat jij bedoeltquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:55 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom is iedereen zo gek op Commandant?
Fiat Punto.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:06 schreef L0we het volgende:
[..]
. Wat voor auto gaat dat over? Das een behoorlijk bedrag zeg, voor wat er moet gebeuren
Maar de meeste mensen gebruiken het polijstmiddel als ze Commandant bedoelen, zeker als het gaat om verkleurde plekken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Is prima spul hoor! Je hebt verschillende versies he? Ook gewoon poetsmiddel (ipv het polijstmiddel wat jij bedoelt).
dat lukt me wel..quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:14 schreef Bartholomeus het volgende:
Ehm, telfoutje inderdaadGoeiesmeeeeeeuuuuuuurges
Mijn zomerwielen zijn ook iets hoger dan mijn winterwielen, en in praktijk levert dat geen problemen op. Je moet er alleen rekening mee houden dat je snelheidsmeter er akelig precies van wordt, dus dender niet met 130 op de klok langs een flitskast
Dure beurt, maar wel weer goedkope remmen...quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:22 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Fiat Punto.
Voor - remblokken en schijven vervangen ¤250
Midden demper uitlaat vervangen ¤190
Elektronicadingetje ¤49
Grote Beurt + APK ¤260,-
Kom je niet op 760, maar 749 zie ik.
Denk opzich dat het niet erg uit de klauwen loopt hoor. Alleen de grote beurt maakt het duur.
Materiaalkosten schat ik zo ¤150 voor de remblokken en schijven en ¤80-¤90 voor die demper.
Wat is het werkplaats-uurtarief tegenwoordig? Als ze een uurtje of 6 bezig zijn met die beurt, APK, remmen en uitlaat komt het wel aardig uit denk ik zo. Het kost allemaal geld natuurlijk, zeker als je hem naar de merkdealer brengt.
Opeens denk ik aan een heel leuke activiteit voor de meetquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:16 schreef Purdey het volgende:
Goed, ik ga even in alle eerlijkheid iets bekennen: Ik denk dat ik niet kan parkeren
Situatie, twee auto's langs de kant van de stoep. Een plek er tussen waar 3 micra's in kunnen. Ik stuur in, maar stuur te vroeg terug. Ik sta er dus tussen, máár een meter van de stoep. Hoe kom ik dan in gódsnaam tegen die stoeprand aanZitten draaien, en heen en weer zitten steken, stond ik nog zo scheef als een hoer
![]()
Ik heb het net 5 minuten geprobeerd, en toen ben ik maar ergens anders gaan staan
Zo strak mogelijk langs een stoeprandje parkeren?quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Opeens denk ik aan een heel leuke activiteit voor de meet
Valt op zich wel mee inderdaad. Ik ben niet meer gewend aan die werkplaatstarieven, aangezien ik alles zelf doequote:Op dinsdag 9 november 2010 15:22 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Fiat Punto.
Voor - remblokken en schijven vervangen ¤250
Midden demper uitlaat vervangen ¤190
Elektronicadingetje ¤49
Grote Beurt + APK ¤260,-
Kom je niet op 760, maar 749 zie ik.
Denk opzich dat het niet erg uit de klauwen loopt hoor. Alleen de grote beurt maakt het duur.
Materiaalkosten schat ik zo ¤150 voor de remblokken en schijven en ¤80-¤90 voor die demper.
Wat is het werkplaats-uurtarief tegenwoordig? Als ze een uurtje of 6 bezig zijn met die beurt, APK, remmen en uitlaat komt het wel aardig uit denk ik zo. Het kost allemaal geld natuurlijk, zeker als je hem naar de merkdealer brengt.
Bijvoorbeeld, of op snelheidquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zo strak mogelijk langs een stoeprandje parkeren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |