in duitsland zijn supermarkten gewoon dicht op zondag.quote:Op zondag 28 november 2010 21:43 schreef Jane het volgende:
Ik zat een paar dagen geleden trouwens naar een aflevering van Andere Tijden te kijken (op uitzendinggemist.nl), over hoe de Duitse soldaten in WOII hier tegen Nederland en de Nederlanders aankeken. Een van de eerste dingen die naar voren kwam was dat ze zich verbaasden hoe dit hele land op zondag tot stilstand kwam en dat dat absoluut niet was wat ze gewend waren.
We zijn dus altijd al zo raar geweest en buitenlanders hebben het ook altijd al heel achterlijk gevonden.
Kijk ff 1 post boven je.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:19 schreef ScherpeNoor het volgende:
[..]
in duitsland zijn supermarkten gewoon dicht op zondag.
Loopt dat synchroon met het rookverbod in de horeca?quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:47 schreef Mike het volgende:
Frankrijk heeft ook wat vreemds overigens: daar mogen winkels op zondag open zijn, maar mag er geen personeel werken.
Kortom: die uitspraak van die duitse soldaat had niets te maken met de winkelsluitingswet en dus ook met dit topic.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:16 schreef Jane het volgende:
Ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn eerste post. De Duitser in Andere Tijden had het niet over winkelsluiting, maar over de bussen die blijkbaar destijds in Nederland niet eens op zondag reden.
Vind ik eigenlijk wel een prachtig plan.quote:Frankrijk heeft ook wat vreemds overigens: daar mogen winkels op zondag open zijn, maar mag er geen personeel werken.
Als je NUL koopzondagen wil moet je links stemmen. Of streng Christelijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:01 schreef Kingstown het volgende:
Ik wil nul koopzondagen en jij roept dat we D'66 moeten stemmen, dus vraag ik jou of die voor nul koopzondagen zijn.
Dat is dus het grote probleem in NL....we hebben oneindige veel partijen en partijtjes die allemaal verdacht veel op elkaar lijken. Eerst gaan ze splitsen en daarna gaan ze fuseren om uiteindelijk weer afsplitsingen te krijgen.quote:Als je NUL koopzondagen wil moet je links stemmen. Of streng Christelijk.
Duh, daarom word je dus uitgelachen om je 'domme' vraag of de winkels op zondag open zijn. Wel even opletten, hè.quote:Op zondag 28 november 2010 18:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste keer dat je in Amsterdam was?
De Supermarkten zijn daar al JAREN elke zondag open.
Ben bang dat veel vakkenvullers dat niet leuk vinden, want zij krijgen dubbel betaald.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk wel een prachtig plan.
Op die manier ook geen oneerlijke concurrentie....laat de baas van AH, dan zelf maar eens in de winkel gaan staan.
Laat de baas zelf maar de vakken vullen en als hij zo met zijn personeel meeleeft, dan betaald hij ze maar dubbel op zaterdag.quote:Ben bang dat veel vakkenvullers dat niet leuk vinden, want zij krijgen dubbel betaald.
bronquote:Supers Deventer elke zondag open
De voltallige coalitie in Deventer sprak gisteravond steun uit voor het voorstel, meldt dagblad De Stentor. Ook de partijen Algemeen Plattelands Belang (APB) en Trots op Nederland schaarden zich achter het collegevoorstel. Terwijl de overige oppositiepartijen forse kritiek hadden op het plan, sprak APB zich net als de coalitiepartijen VVD en D66 uit om verder te gaan dan alleen te regelen dat de levensmiddelensector, waaronder bijvoorbeeld ook bakkers en slagers vallen, open mag.
Keuzevrijheid
Het APB, bij monde van Erik Stegink, is van mening dat elke winkelier de kans moet hebben open een winkel op zondag te openen. Dat geeft volgens de partij gelijke kansen, eigen keuzevrijheid en geen oneerlijke concurrentie tussen winkels die wel en niet elke zondag open mogen. Stegink daagde de VVD uit met een voorstel daartoe te komen, als de gemeenteraad over twee weken verder praat over de zondagopening. Voor verruiming lijkt volstrekt geen raadsmeerderheid te zijn. De raad besluit over twee weken verder over zondagopening.
Als de nieuwe wet in werking treedt moet de gemeente kunnen aantonen dat Deventer over een substantieel toerisme beschikt. Ik geloof niet dat dat het geval is. Dus geniet er maar van zo lang het nog kan.quote:
En weer zal een gemeentelijk initiatief waar de meerderheid van die gemeente zich gewoon achter schaart vernietigd worden door bemoeizucht vanuit de andere kant van het land. Ze hebben het ook maar druk, daar in Den Haag.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:18 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als de nieuwe wet in werking treedt moet de gemeente kunnen aantonen dat Deventer over een substantieel toerisme beschikt. Ik geloof niet dat dat het geval is. Dus geniet er maar van zo lang het nog kan.
En zo is het.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:27 schreef LB06 het volgende:
Precies. Daarom vind ik het standpunt van D66 en Groenlinks ook zo goed. Er wordt geen landelijk verbod of beperking gesteld aan het aantal koopzondagen (wat nu dus wel het geval is) en er wordt ook geen 'vrijheid' opgedrongen, wat de VVD wil (maw je wordt niet gedwongen maar eigenlijk moet je wel vanwege de concurrentie).
Houd het lekker regionaal, zodat gemeentes in Zeeland en Overijssel e.d. lekker dicht kunnen blijven en grote steden en andere niet-christelijke bolwerken gewoon open kunnen, zonder dat er gekibbeld hoeft te worden over toeristische gebieden. Dan hebben christelijke gemeentes geen last van concurrentie op zondagen in de eigen gemeente (e.g. een AH die niet erg verbonden is met de gemeente), terwijl winkels in gemeentes die niet overwegend christelijk zijn gewoon open kunnen. Bovendien, dan gaan die gemeenteraadsverkiezingen tenminste nog eens ergens over.
Het is alweer een jaar of 3 geleden.... maar toen ik op een terras zat in Deventer in 2007, hoorde ik aan de ene kant van me Duits, en aan de andere kant hoorde ik Frans.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:18 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Als de nieuwe wet in werking treedt moet de gemeente kunnen aantonen dat Deventer over een substantieel toerisme beschikt. Ik geloof niet dat dat het geval is. Dus geniet er maar van zo lang het nog kan.
Je hebt geen noodzaak nodig voor vrijheid. Je hebt noodzaak nodig voor een wet. En een winkelsluitingstijdenwet is niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 2 december 2010 02:08 schreef ondeugend het volgende:
Ik begrijp de noodzaak niet zo eigenlijk. Veel winkels zijn tot 's avonds laat geopend zelfs zaterdags.
We leven al zo gejaagd.. en nee het heeft niets met geloof te maken voor mij.
Waar bemoei jij je mee?quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Waarom zou je het eigenlijk willen? Je hebt, gezien het feit dat je zit te Fok!ken, nu blijkbaar vrij. Waarom ga je nu niet even naar de winkel in plaats van morgen?
Doe nou niet zo moeilijk. Laat die Fries jouw dagindeling gewoon regelen.quote:
quote:Op donderdag 2 december 2010 06:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doe nou niet zo moeilijk. Laat die Fries jouw dagindeling gewoon regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |