abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88305943
Acht weken geleden ben ik begonnen met een project. Ik moest met drie andere mensen een project afmaken. In het begin ging het al slecht. Ik werd ingedeeld met een persoon die achteraf totaal niet de capaciteiten bezit voor het HBO. Hier kom ik later op terug, ik zal 'm Peter noemen.

In de derde week viel het doek voor een van de projectgroep collega's. Hij had zes jaar geleden dezelfde studie zonder succes gedaan, en zijn idee dat een BSA maar vier jaar geldig was, was onjuist. Helaas voor ons was dit een groot verlies, omdat we al met Peter in een groep zaten.

In week zes moesten de laatste voorbereidingen afgemaakt zijn. Een plan van aanpak was door mij gemaakt. Een ander projectgroeplid had de planning gemaakt. We vroegen Peter om de doelen van het project te beschrijven. Navraag leerde dat hij het prima had afgemaakt, er uuuuren aan besteed had, en het vervolgens naar ons had gemaild. Wat kregen we? Een klein tekstje dat niet over het goede onderwerp ging, veel van de eisen had gemist en dus over moest. Confrontatie ging hij niet uit de weg, hij zei simpelweg dat dit alles was wat hij kon.

We moesten ook op individuele basis een product inleveren. Dit was een samenspel van alle vaardigheden geleerd in de vakken bij elkaar. Als wij aan het hoofdproject wilden, dan vroeg Peter ons de oren van het hoofd voor zijn individuele project. Als wij aan het gezamelijke project zaten, zat Peter meestal op voetbalzone.nl, of een ander bespottelijke voetbalsite.

Uiteindelijk was het moment van de presentatie daar. Nadat wij met z'n tweetjes werkelijk waar AL het werk van Peter moesten overmaken, was het zaakje net op tijd klaar. Het was een behoorlijke eindsprint. We kregen drie dagen voor de deadline van het project nog een enorm aanvullend eisenpakket per e-mail. Belachelijk, maar het lukte dankzij ons. We zijn twee dagen van acht uur 's ochtends tot tien/elf uur 's avonds bezig geweest.

De aanvankelijke roostering was: 13:55-14:25 - presentatie groepsproject + mini presentaties van individuele projecten. Van 14:55 tot 15:20 was er een verplichte presentatie voor twee andere vakken. Pas om 14:15 waren de docenten klaar om onze presentatie aan te horen. Die ging mijns inziens prima. Het persoonlijke project was ook prima verlopen. Door alle uitloop waren wij pas om 14:40 klaar. Prima, want gelukkig hadden we nog 15 minuten voor de andere presentatie.

Helaas was de vorige groep nog druk bezig. Pas om 15:20 konden wij terecht. Daarop ging ik naar de docent. Ik vertelde hem dat dit problemen ging opleveren, aangezien ik uiterlijk 15:30 weg kon. Volgens het rooster waren wij om 15:20 klaar, en daarop heb ik mijn werkschema aangepast. Dat kon hij allemaal begrijpen, en we zouden het verder per mail afhandelen.

Tijdens mijn werk, om 18:00, kreeg ik een SMS van een groepslid. We hadden een onvoldoende, omdat voor een van de twee vakken een onvoldoende presentatie was afgeleverd. Waarom hij onvoldoende was, was niet bekend. Ik kon die docent wel de nek omdraaien. Het was immers ZIJN probleem dat hij te laat was, en vervolgens wordt het ONS probleem dat we niet kunnen presenteren. Daarnaast krijg ik het idee dat er totaal geen rekening wordt gehouden met het feit dat er normaal vier capabele personen in een groep zitten, in plaats van twee personen en een kneus. Over Peter heb ik het vaak genoeg gehad met docenten, maar ik kon hem moeilijk buiten de groep zetten, omdat hij wel altijd meedeed.

Conclusie: Ik ben BOOS. En niet een beetje, ik ben ONTZETTEND PISSIG. Zo. Deze grap kost me 10 studiepunten godverdomme!

Die incapabele docenten zou ik graag een klap verkopen. Sinds wanneer is hun probleem ons probleem? Ik heb nu al een paar serieuze e-mails verstuurd met wat vragen. Deze worden niet beantwoord. Ook hoor ik niets terug over mijn verzoek om een andere afspraak te maken. Daarnaast vind ik het al bespottelijk op zich dat wij een paar dagen van tevoren even een extra eisenpakket krijgen per e-mail. Ook spraken docenten zich uit over huiswerk dat wij niet gemaakt zouden hebben. Dit was echter nergens te bekennen in de eisen die ze nochtans ZELF online hadden gezet. Ik denk dat Peter niet lang meer zal studeren.

Samenvatting van het hele verhaal tot nu toe:
Ik doe een vier persoons project van acht weken. 1 persoon stopt na 3 weken met de studie, en nog een student kan helemaal niets en is incapabel. De docenten erkennen dat wij het lastig hebben.

Doordat de planning van de beoordelingen compleet uit de hand loopt door slechte planningen van de docenten zelf, kan ik onmogelijk aanwezig zijn bij de beoordelingen. Wij krijgen zomaar een onvoldoende omdat wij er niet waren om ons product te verdedigen.

Pogingen om een nieuwe beoordeling aan te vragen mislukken. Het duurt een week voordat ik antwoord krijg op e-mails. Uiteindelijk na zeuren kan ik bij de docent op kantoor komen, en mogen we het project opnieuw inleveren. Na getouwtrek is het allemaal voldoende.

Tot ik bovenstaande mail kreeg ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 12-12-2010 17:23:41 ]
pi_88306137
Ik heb je verhaal helemaal gelezen en dit is een zeer terechte klacht TS.

Ik zou echt blijven mailen en bellen, want tien studiepunten niet krijgen als je zo hard hebt gewerkt, en nog buiten je schuld om ook, is gewoon onzin.

Succes!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88306151
ts zuerkous ha ha wat je beschrijft hoort bij het vak : de klappen van de zweep
pi_88306206
Gewoon een klap verkopen. Niet een topic openen, gewoon klappen. :'')
pi_88306258
TS: De professionaliteit is soms ver te zoeken bij leraren... :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 04-11-2010 09:18:22 ]
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:09:32 #6
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_88306266
WEL GODVERDOMME :( DE BRUTALITEIT
Peter is vast een linkse klaploper

EDIT: Serieus : Je moet dit niet pikken natuurlijk he, 10 studiepunten zijn er net 10 te veel en anders is je harde werk voor niks. Zet je tanden erin, ze hebben geen poot om op te staan. Als de leraren niet luisteren, zoek je het hoger op

EDIT2: Zielig dat je maar 7 reacties krijgt na zo'n lang verhaal getypt te hebben.

[ Bericht 26% gewijzigd door Precizionist op 03-11-2010 22:18:02 ]
Dit stukje hoort niet bij m'n post hoor.
pi_88307027
@TS: je opent een topic op fok en je hoopt dat je daarmee wat bereikt? :')

ik zou zeggen ga klagen bij je docenten..
pi_88307718
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:09 schreef Precizionist het volgende:
WEL GODVERDOMME :( DE BRUTALITEIT
Peter is vast een linkse klaploper

EDIT: Serieus : Je moet dit niet pikken natuurlijk he, 10 studiepunten zijn er net 10 te veel en anders is je harde werk voor niks. Zet je tanden erin, ze hebben geen poot om op te staan. Als de leraren niet luisteren, zoek je het hoger op

EDIT2: Zielig dat je maar 7 reacties krijgt na zo'n lang verhaal getypt te hebben.
Ik had stiekem ook wel op wat meer reacties gehoopt :P Volgens mij is 't gewoon te lang.

Belangrijkste voor mij is nu geweest, ik heb 't even van me af kunnen schrijven.

Peter heeft trouwens uitstel voor zijn miniproject aangevraagd, omdat hij het bij lange na niet af had. Hij is volgens mij geestelijk niet helemaal 100%. Ik weet echt niet wat er mis is met die jongen. Volgende week alweer een nieuw project.

EDIT: Ik heb ook een paar mailtjes verstuurd naar de docenten om te vragen waar ze mee bezig zijn op een nette manier. Boos worden op hen kan altijd nog, maar het gaat me niet helpen. Daarom dit topic, om het even kwijt te raken.
pi_88308076
Ik voel je pijn TS, ik voel je pijn. Groepsprojecten zijn nooit 'chillax' maar af en toe heb je er uitschieters naar beneden tussen.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_88308128
Wat voor slavendrijver was je baas dan wel niet dat je niet gewoon kon bellen 'hee baas ik ben ietsje later, belangrijke presentatie loopt wat uit', en dan gewoon die presentatie kon houden? Dat was altijd mijn insteek bij bijbaantjes doordeweeks: studie gaat altijd voor. En dan evt. een uurtje langer doorgaan op het werk als blijk van waardering.

Buiten dat maak ik uit het verhaal op dat die Peter niet de uiteindelijke oorzaak was van het falen (maar eerder die gemiste presentatie), maar meer een bron van extra werk waardoor het extra zuur is?
  woensdag 3 november 2010 @ 22:42:13 #11
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_88308190
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:34 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ik had stiekem ook wel op wat meer reacties gehoopt :P Volgens mij is 't gewoon te lang.

Belangrijkste voor mij is nu geweest, ik heb 't even van me af kunnen schrijven.

Peter heeft trouwens uitstel voor zijn miniproject aangevraagd, omdat hij het bij lange na niet af had. Hij is volgens mij geestelijk niet helemaal 100%. Ik weet echt niet wat er mis is met die jongen. Volgende week alweer een nieuw project.

EDIT: Ik heb ook een paar mailtjes verstuurd naar de docenten om te vragen waar ze mee bezig zijn op een nette manier. Boos worden op hen kan altijd nog, maar het gaat me niet helpen. Daarom dit topic, om het even kwijt te raken.
Jaa wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je gewoon geen genoegen mag nemen met Nee want dat hoeft zéker niet in deze situatie, je winkans is 100%.
Dit stukje hoort niet bij m'n post hoor.
pi_88308194
ja maar ts? het is gewoon heel het principe van een gezamelijke taak ha ha op school dat je het gezamelijk oplost.....( individueel zonder bijkomst van leraren ) ..dat hebben ze heus wel in die 10 studie punten ingecalculeerd......
pi_88308367
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:41 schreef Henno het volgende:
Wat voor slavendrijver was je baas dan wel niet dat je niet gewoon kon bellen 'hee baas ik ben ietsje later, belangrijke presentatie loopt wat uit', en dan gewoon die presentatie kon houden? Dat was altijd mijn insteek bij bijbaantjes doordeweeks: studie gaat altijd voor. En dan evt. een uurtje langer doorgaan op het werk als blijk van waardering.

Buiten dat maak ik uit het verhaal op dat die Peter niet de uiteindelijke oorzaak was van het falen (maar eerder die gemiste presentatie), maar meer een bron van extra werk waardoor het extra zuur is?
Ik had voor mijn werk geregeld dat ik al een kwartier later zou komen. Ik kan niet vervangen worden op mijn werk. Dan moet er van tevoren een vervanger geregeld worden. Het is helaas op korte termijn niet flexibel, ik geef bijles en begeleiding, dus dan maak je van tevoren afspraken. Ik merk het in de verdiensten, maar je draait het wel een beetje om. Het is niet mijn probleem dat die docenten een uur(!) meer nodig hebben dan ze gepland hebben. En wat hadden die docenten gedaan als ze zelf een afspraak hadden?

Peter kan je zien als een blok aan het been. We moesten hem helpen, terwijl we tegelijkertijd de groepstaken moesten doen. Tegelijkertijd moesten we wel met hem een presentatie houden terwijl hij praktisch geen kennis had van het onderwerp. We moesten hem na AL die lessen die hij gehad had dus nog een stoomcursus geven.
pi_88308504
Je meot het er echt niet bij laten zitten, ik zal echt gaan klagen bij je leraren.
pi_88308542
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:45 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ik had voor mijn werk geregeld dat ik al een kwartier later zou komen. Ik kan niet vervangen worden op mijn werk. Dan moet er van tevoren een vervanger geregeld worden. Het is helaas op korte termijn niet flexibel, ik geef bijles en begeleiding, dus dan maak je van tevoren afspraken.
Ah ok, ja dan wordt het al lastiger. Ik was webdeveloper, met werk dat ook wel een half uur langer kon blijven liggen. Enige uitzondering was wanneer ik naar een klant moest.
pi_88308669
Terechte klacht en werk van maken, desnoods naar de directie of wat dan ook.
Hallon!
  woensdag 3 november 2010 @ 22:55:19 #17
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88308848
Wat een verhaal. Gezien de geplande tijden voor de presentaties zal het allemaal het niveau van het aap-noot-mies ook niet ontstijgen.

Anyway, een mooie ervaring dat je voor succes afhankelijk bent van een hele hoop externe factoren die je niet kan beinvloeden. Welcome in the real world.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:55:21 #18
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_88308851
Ik word moe van dat gemekker van al die HBO`ers, kunnen jullie dan helemaal niets?
pi_88308914
eigen verantwoordelijkheid enzo

als je niet afhankelijk wilt zijn van anderen (oa. via projecten), dan moet je geen hbo doen
pi_88308948
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:55 schreef OEM het volgende:
Wat een verhaal. Gezien de geplande tijden voor de presentaties zal het allemaal het niveau van het aap-noot-mies ook niet ontstijgen.

Anyway, een mooie ervaring dat je voor succes afhankelijk bent van een hele hoop externe factoren die je niet kan beinvloeden. Welcome in the real world.
Sinds wanneer staat een tijd van 25 minuten voor de kwaliteit van een presentatie?
Ik kom vaak genoeg buiten. Wat een onzin kraam je toch uit. Dit is een probleem van de docenten dat op mijn schouders geschoven wordt. Je kunt me niet sneller boos krijgen.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:56 schreef boyv het volgende:
eigen verantwoordelijkheid enzo

als je niet afhankelijk wilt zijn van anderen (oa. via projecten), dan moet je geen hbo doen
Anders lees je voor de verandering de OP eens.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:58:03 #21
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88308986
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:57 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Sinds wanneer staat een tijd van 25 minuten voor de kwaliteit van een presentatie?
Ik kom vaak genoeg buiten. Wat een onzin kraam je toch uit. Dit is een probleem van de docenten dat op mijn schouders geschoven wordt. Je kunt me niet sneller boos krijgen.
:) eerste opmerking was een algemene HBO-sneer. Tweede opmerking is helaas de werkelijkheid.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:59:57 #22
192481 Core2
Happiness is the road
pi_88309090
Op het hbo kom je inderdaad vaak terecht in een projectgroepje met kneuzen, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Bij ons was het gelukkig wel zo dat we een persoon als Peter er vrij snel uit konden werken, na de nodige waarschuwingen. Ik lees nergens in het verhaal dat je Peter zelf confronteert met wat hij doet? Als iemand zit te kloten terwijl de rest hard aan het werk is dan kan daar iets van gezegd worden lijkt me. Ook als iemand veel vragen heeft over individueel werk of stof dat tijdens de les wordt uitgelegd kan hij dat beter gewoon aan een docent vragen ipv anderen van het werk te houden.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:01:20 #23
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88309159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:59 schreef Core2 het volgende:
Op het hbo kom je inderdaad vaak terecht in een projectgroepje met kneuzen, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Bij ons was het gelukkig wel zo dat we een persoon als Peter er vrij snel uit konden werken, na de nodige waarschuwingen. Ik lees nergens in het verhaal dat je Peter zelf confronteert met wat hij doet? Als iemand zit te kloten terwijl de rest hard aan het werk is dan kan daar iets van gezegd worden lijkt me. Ook als iemand veel vragen heeft over individueel werk of stof dat tijdens de les wordt uitgelegd kan hij dat beter gewoon aan een docent vragen ipv anderen van het werk te houden.
Dit dus. Als je er een slacker tussen hebt zitten, zo snel mogelijk eruit werken.
pi_88309365
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:59 schreef Core2 het volgende:
Wat dat betreft hadden we het lot enigszins tegen ons. Ik en de projectmaat stonden tegen hem. Peter zit in een rolstoel wegens een complicatie bij de geboorte bla bla, maar hij oogst dus medelijden bij de docenten. We hebben het niet besproken, maar ergens achterin mijn hoofd, gingen we om problemen vragen als we hem eruit zouden zetten. Niet in het minste ook omdat we er niet iemand voor terug krijgen. Eigenlijk weten de docenten ook wel wat de capaciteiten van hem zijn. Dat ze niet een oogje dichtknijpen omdat wij in principe een vierpersoonsproject met z'n tweeën doen kan ik begrijpen. Dat ik vervolgens keihard opgezadeld word met andermans probleem niet.
We zeiden continue wat van het gedrag. Helaas konden we zelf ook niets doen als hij bezig was. We kregen over elk wissewasje een vraag van hem. Het was voor de algehele productiviteit beter als hij niets deed en z'n klep hield.
pi_88309618
Rolstoel of niet, Peter R heeft toch geen hersenbeschadiging? Dan dient hij ook normaal zijn deel bij te dragen. En wel op een correcte en volledige wijze!
Let's pretend we scored a goal YEAH
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')