abonnement Unibet Coolblue
pi_88296734
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Voorgaande delen:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13


Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_88296780
Klacht: fokkers denken dat ik een ginger ben, terwijl ik gouden manen heb. Wat kan ik hieraan doen?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88296827
Laatste post uit vorig topic:

quote:
Op woensdag 3 november 2010 18:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
@Chipszak: voila :) Zij gebruikt dan wel een elastiek met haar eraan, maar het idee is hetzelfde. Voor een hoge knot maak je je staart hoog op je hoofd, uiteraard.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 3 november 2010 @ 18:55:41 #4
323528 This-is-it
spellings fouten!
pi_88296842
Ik hou niet zo van vrouwen met een kort kapsel,
Ziet er zo degelijk uit, tenzij het sylvie van der vaart is maar alsnog zie ik haar liever met lang haar,

Ik zou zelf ook nooit mijn haar kort knippen lijk je net zo'n eigenwijs krengetje.
Verbeter mij maar op spellings fouten zodra dit nodig is ik adoreer dit heel erg,
Bij voorbaat dank,
pi_88296846
Lange haren.
geen korte kapsels.


Wie heeft nog meer zo veel haarverlies rond deze tijd? ;(
Het maakt me gek!
  woensdag 3 november 2010 @ 18:56:35 #6
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88296873
Ik! Nog steeds :X
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88296901
JA POEP! _O- :W
pi_88296994
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 18:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
JA POEP! _O- :W
Hehe had je niet door dat je de Lapo had? Ik dacht na een halfuur open ik em maar ;)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_88297098
Nee, ik was een >beetje< afgeleid :D Thanks!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 november 2010 @ 20:19:15 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_88300549
E-C, bedankt voor de tutorial, *O* . Daar heb ik vast wel iets aan.
Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kom ik hier wel weer in dit topic huilen, ;( .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_88300688
hallo!!
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88300761
quote:
12.gif Op woensdag 3 november 2010 20:19 schreef ChipsZak. het volgende:
E-C, bedankt voor de tutorial, *O* . Daar heb ik vast wel iets aan.
Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kom ik hier wel weer in dit topic huilen, ;( .
Hihi :D Ik ga em ook proberen althans als ik zo'n ding kan vinden dat een beetje mijn eigen kleur is... Dat is nogal moeilijk aangezien mijn haar zowel witblonde plukken als heel donkerblonde plukken heeft. En de meerkleurige nephaardingen hebben altijd zo'n rare nepkleur :P
know'm sayin?
×
word? word.
pi_88300781
quote:
8.gif Op woensdag 3 november 2010 20:22 schreef 9611Niels het volgende:
hallo!!
ja wordt emo en verf je haar zwart :W
know'm sayin?
×
word? word.
pi_88312273
Hoi.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 4 november 2010 @ 00:24:41 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88312486
M`n Lushshampoo is op ;(
Nu moet ik afkicken :')

Het zag er ondertussen al zo uit O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88313076
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
M`n Lushshampoo is op ;(
Nu moet ik afkicken :')

Het zag er ondertussen al zo uit O+
[ afbeelding ]
Moooi O+!
pi_88333454
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:23 schreef alors het volgende:

[..]

Hihi :D Ik ga em ook proberen althans als ik zo'n ding kan vinden dat een beetje mijn eigen kleur is... Dat is nogal moeilijk aangezien mijn haar zowel witblonde plukken als heel donkerblonde plukken heeft. En de meerkleurige nephaardingen hebben altijd zo'n rare nepkleur :P
Hoeft toch geen ding met haar te zijn? Zoals ik zei, het werkt ook met een sok donut of zo'n donut uit de winkel. Overigens, als je zo'n ding met haar koopt, het grootste gedeelte wordt toch bedekt door je haar, dus je kunt hem ook in een mono kleur kopen die matcht met 1 toon in je haar. Of je koopt een funky kleur, net of je een paar plukken geverfd hebt. De mogelijkheden zijn 'eindeloos'.
pi_88426293
Wie werkt hier ook met kruiden en zelfgemaakte dingen voor hun haar? Ik heb daar geloof ik niemand nog over gehoord en ik wil wat meer zelf gaan maken. Ervaringen delen ;)
Brandnetel spoelingen doe ik al regelmatig en ik heb gister een luchtige sheaboter creme gemaakt (met kokosolie, amandelolie, jojobaolie en honing) die ik straks echt ga testen.
pi_88431061
Ik ga straks de stad in, mijn John Frieda shampoo is bijna op dus ik ga andere halen, plus ik moet weer haarmasker kopen. Ik heb haar tot op de helft van mijn rug en de onderkant wordt snel droog. Hebben jullie nog aanraders voor shampoo en masker? De tip dat ik alleen de bovenkant van mijn haar shampoo in moet stoppen en niet in de puntjes helpt al heel veel! :D
pi_88431344
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie werkt hier ook met kruiden en zelfgemaakte dingen voor hun haar? Ik heb daar geloof ik niemand nog over gehoord en ik wil wat meer zelf gaan maken. Ervaringen delen ;)
Brandnetel spoelingen doe ik al regelmatig en ik heb gister een luchtige sheaboter creme gemaakt (met kokosolie, amandelolie, jojobaolie en honing) die ik straks echt ga testen.
Ik gebruik wel verschillende keukenproducten op mijn haar maar ik heb nog niet echt specifieke recepten. Ben nog aan het uitvogelen wat wel of niet werkt voor mijn haar.

Extra Virgin Kokosolie moet ik nog zien te vinden en ik heb nog wel een aantal olietjes op mijn wensenlijstje staan. Ik ben ook nog steeds op zoek naar pure aloe vera gel.

Ik smeer nu regelmatig olijfolie of jojobaolie in mijn haar voor ik het opsteek en ik ben begonnen met een deep oil treatment en hoofdhuidmassages met een mix met wonderolie een aantal uren voor ik ga douchen.

Ik heb ook een mister met rozenwater en jojobaolie maar die heeft nog wel wat tweaken nodig.

Tijd voor wat foto's. *O*



Cinnabun met de haarstokjes



(Slordige )Gibson Tuck

Inmiddels heb ik ook de French Twist, de Pencil Bun, de Single Stick Bun en de Split Bun onder de knie en als mijn haar nog vochtig is na het douchen en dus nog wat langer is kan ik ook een Lazy Wrap Bun doen.

Grote aanrader voor de mensen die op zoek zijn naar haarstokjes en haarvorken voor een leuk prijsje: http://www.etsy.com/shop/Leginayba
Wel even op de lengte van de stokjes letten en de horn kammen zijn niet echt een aanrader vind ik want die zijn vrij slap.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_88435447
@mm; virgin kokosolie kun je bij ieder zichzelf respecterende biologisch supermarkt vinden. De tuinen heeft ook kokosolie, maar ik weet niet of die ev is...
Aloe heb ik gevonden bij een hele grote etos, van FOTE.
Mijn haar is nu bijna droog, duurt zooooooo lang, en de sheaboter is helemaal door mijn haar opgenomen. Best fijn. Ik wil voornamelijk iets vinden om mijn haar mee te wassen, zoals wasnoten, zeepkruid of shikakai. Maar zie dat maar eens te vinden, sigh.
Leuke site btw, die kammen zijn wel de moeite waard als deco? Ik hou van mop namelijk!

[ Bericht 8% gewijzigd door Evil-Cherry op 07-11-2010 15:59:19 ]
pi_88441253
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:51 schreef Evil-Cherry het volgende:
@mm; virgin kokosolie kun je bij ieder zichzelf respecterende biologisch supermarkt vinden. De tuinen heeft ook kokosolie, maar ik weet niet of die ev is...
Aloe heb ik gevonden bij een hele grote etos, van FOTE.
Mijn haar is nu bijna droog, duurt zooooooo lang, en de sheaboter is helemaal door mijn haar opgenomen. Best fijn. Ik wil voornamelijk iets vinden om mijn haar mee te wassen, zoals wasnoten, zeepkruid of shikakai. Maar zie dat maar eens te vinden, sigh.
Leuke site btw, die kammen zijn wel de moeite waard als deco? Ik hou van mop namelijk!
Als decoratie werken ze prima. :Y

Deze zijn trouwens ook mooi O+
http://www.etsy.com/shop/quattro

Ken je deze sites? Misschien kan je daar de ingrediënten vinden die je zoekt:
http://www.de-kruiderie.com/
http://www.hekserij.nl/winkel/webwinkel.htm
There is no love sincerer than the love of food.
pi_88446598
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Als decoratie werken ze prima. :Y

Deze zijn trouwens ook mooi O+
http://www.etsy.com/shop/quattro

Ken je deze sites? Misschien kan je daar de ingrediënten vinden die je zoekt:
http://www.de-kruiderie.com/
http://www.hekserij.nl/winkel/webwinkel.htm
Thanks! Ik hou wel van haarstokjes en kammen en andere fröbels (ficari :9), maar mijn haar is nog te kort, of ik te motorisch gestoord, om een knot te houden met stokjes. Het is nu net aan APL, met krul.

Hekserij kende ik wel, de kruiderie nog niet! Even neuzen hoor. Wat wel jammer is, ik werk gewoon overdag, dus pakketjes aannemen gaat nogal moeilijk. Goed voor de portomonnee, maar zo kun je nooit eens iets kopen :S

Wat ik wel zo eens ga doen is wat parfumolie kopen en conserveringsmiddel. Heel belangrijk ;)
pi_88446855
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:43 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]



Thanks! Ik hou wel van haarstokjes en kammen en andere fröbels (ficari :9), maar mijn haar is nog te kort, of ik te motorisch gestoord, om een knot te houden met stokjes. Het is nu net aan APL, met krul.

Hekserij kende ik wel, de kruiderie nog niet! Even neuzen hoor. Wat wel jammer is, ik werk gewoon overdag, dus pakketjes aannemen gaat nogal moeilijk. Goed voor de portomonnee, maar zo kun je nooit eens iets kopen :S

Wat ik wel zo eens ga doen is wat parfumolie kopen en conserveringsmiddel. Heel belangrijk ;)
Op je werk laten bezorgen is ook geen optie?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_88447136
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:47 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Op je werk laten bezorgen is ook geen optie?
Centrale postkamer en open kantoor, dat vind ik een beetje :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')