abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88276874
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 59

*O*13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x *O*
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 5% gewijzigd door Vlinder op 03-11-2010 08:51:25 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88276952
Denk dat Asy het niet door had!

Dr LaPo;

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Waarom sla je niet een deel van de (verplichte) festiviteiten over dan?
Dat je gewoon lekker met jullie drietjes thuis blijft op de bank. Beetje energie verdelen...
Hier kunnen we ook niks afzeggen hoor.

1e kerstdag worden we bij mijn zus in Naaldwijk verwacht (dat is dus ruim 2 uur rijden voor ons)
2e kerstdag moeten we naar J's ouders, maar dat is vanaf de middag.

En met oud en nieuw 'moeten' we naar mn broertje, maar die heeft ook de hele wereld uitgenodigd en hij heeft geen villa ofzo.. Ik weet nog niet of we dat nou wel doen moeten en anders blijven we zeker niet lang :N

En oh, Rienk is de 17e jarig, en onze zwager de 28e, ook van die dingen waar je heen moet :Y
pi_88276989
Ik heb gewoon de indruk dat Thomas er toch niets zal van oppikken van het hele sint- en kerstgebeuren. Maar ik wil hem ook geen trauma bezorgen omdat alle andere kinderen uit de familie wel cadeautjes krijgen ;)
Maar een baby van 9 à 10 maand heeft het gewoon niet door, hé?

En intocht? Daar gaan we dit jaar waarschijnlijk nog niet naartoe. Ik wil dat zelf zoveel mijden als maar kan (ik blijf het eng vinden :@ ) dus denk ik dat we pas vanaf volgend jaar zullen gaan ;)

Verjaardagen hebben we gelukkig niet *O*
En we houden het vrij standaard voor de rest: kerstavond is met mijn familie, kerst is gewoon onder ons drietjes (of eventueel met mijn ma erbij als ze blijft slapen), oudejaar onder ons drietjes en nieuwjaar met de kant van P.
Ik merk trouwens nog steeds dat Thomas te veel mensen rondom hem niet zo goed verdraagt, dus houden we het zo rustig mogelijk :)
pi_88277002
Rienk is nog steeds gevoelig voor prikkels. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan met onze bruiloft! Het is wel een goeie oefening voor de decembermaand :Y
pi_88277086
oeps?

Wij doen 4 december sinterklaas bij mijn vader, vrouw en broertje met vriendin... gewoon lootjes getrokken onderling en iedereen doet iets kleins voor Minke.
5 december sinterklaas bij mijn moeder en man, met alle zussen, aanhang en nichtje... Oook lootjes getrokken, wordt gewoon hylarisch ;) En ik denk dat we de 2 kleintjes dan ook wel wat extra verwennen (bovendien denk ik dat mijn moeder al weer een aparte kamer heeft ingericht voor de butt-load aan kado's voor de meiden en ons aanstaande neefje). Bij mijn liefs ouders doen we niet aan sinterklaas, die zijn meer van de kerst (ook ivm geloof).
  woensdag 3 november 2010 @ 08:56:50 #6
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88277103
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:08 schreef Marlinde het volgende:
Inca: Je get-well-soon-kusje heeft gewerkt *O* Tessa werd wakker met 36,1 én de vlekjes waren bijna weg :D :)
Gek dat het zo opeens komt en zo opeens gaat en nog gekker is dat ze ruim een week rond de 39 graden zat de hele dag door en nu dan opeens op 36,1. Maargoed, ik denk dus dat mn ukje beter is :)
Fijn dat het bij jullie allemaal ok gaat :)

Nikki: Klinkt lekker dat van de sint :P
En nog een mijlpaal hier: Tessa is vandaag 38 weken en 5 dagen en dat betekend dat ze even lang uit mijn buik is als dat ze erin heeft gezeten O+ En dat is wel een huilmomentje waard ;( :D :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88277451
Wij moeten wel sinterklaas vieren, we hebben een peuter ;)

Florian is ontevreden en boos :') En gisteren ook al. Niks is goed.
Nu maar hopen dat hij niet ziek wordt, want zijn grote broer is goed ziek en hij is me nog net wat te klein om zo ziek te zijn :X
pi_88277580
Oh ja, nog een *O* voor een betere Tessa!

Hmm, en dus een knuffel voor Florian erbij, hoop dat ie niet net zo ziek wordt Free... :*
pi_88278092
Het duurt gewoon nog een maand voor het Sinterklaas is! Hier hebben we geen flauw idee hoe de decembermaand eruit gaat zien. We plannen meestal niet zover vantevoren. Maar ik geloof dan ook dat ik het tegenovergestelde probleem heb van de meesten hier: ik ben dol op de decembergezelligheid maar ik heb geen familie die de feestdagen net zo waardeert. Mijn vader is er niet meer, mijn broertje gaat het land uit en mijn moeder woont ver weg en maalt er niet om.

Wat ik wel lastig vind is dat ik het gevoel heb dat we een feestdag moeten kiezen: gaan we Sinterklaas vieren voor Ivan of kerst? Allebei vieren lijkt me wat overdreven. Misschien met Sinterklaas iets kleins doen (een aardigheidje in de schoen) en Kerst wat grootser vieren met pakjes onder de boom?

Niet dat het voor Ivan zoveel uitmaakt. Die heeft nu heus nog niet door dat het om feestdagen gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88278307
Die oeps was omdat ik de op had gequote ipv ge-edit :) Dus hij stond er dubbel.

Ik waardeer de feestdagen wel, maar ik vind die bezoekjes erg verplicht. :X J en ik hebben nog nooit een kerst alleen gevierd :N Oud en nieuw ook niet trouwens, maar daar kiezen we wel steeds zelf voor.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:02:16 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278436
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:56 schreef Vlindur het volgende:
Die oeps was omdat ik de op had gequote ipv ge-edit :) Dus hij stond er dubbel.

Ik waardeer de feestdagen wel, maar ik vind die bezoekjes erg verplicht. :X J en ik hebben nog nooit een kerst alleen gevierd :N Oud en nieuw ook niet trouwens, maar daar kiezen we wel steeds zelf voor.
Dan kondig je dat toch nu dit jaar gewoon aan "volgend jaar zijn we er niet". :+
Kunnen ze er alvast aan wennen. :P
Ook een optie is bijv. Kerstavond bij de ene kant, eerste kerstdag lekker thuis en dan 2e kerstdag weer ergens anders heen, heb je iig een dagje rust er tussen.
pi_88278500
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan kondig je dat toch nu dit jaar gewoon aan "volgend jaar zijn we er niet". :+
Kunnen ze er alvast aan wennen. :P
Ook een optie is bijv. Kerstavond bij de ene kant, eerste kerstdag lekker thuis en dan 2e kerstdag weer ergens anders heen, heb je iig een dagje rust er tussen.
Leuk bedacht, maar dat gaat niet. Het is al zolang ik weet de 1e dag bij mijn ouders en de 2e dag bij zijn ouders. Maar we kunnen wel met ons drietjes kerstavond ook als een officieel bestempelen! Wat een goeie! ^O^
  woensdag 3 november 2010 @ 10:08:13 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278590
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:04 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Leuk bedacht, maar dat gaat niet. Het is al zolang ik weet de 1e dag bij mijn ouders en de 2e dag bij zijn ouders. Maar we kunnen wel met ons drietjes kerstavond ook als een officieel bestempelen! Wat een goeie! ^O^
Oh, wat ben ik toch blij dat ik niet van die verschrikkelijk starre ouders en schoonouders heb. Je hebt nu toch je eigen gezinnetje,!
Nou ja goed, iig is dus vanaf nu kerstavond voor jullie! ;)
pi_88278673
Ik word er elk jaar weer verdrietig van, het collectief opkijken tegen de feestdagen. Het is net alsof niemand een leuke familie heeft.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:14:43 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278727
quote:
9s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er elk jaar weer verdrietig van, het collectief opkijken tegen de feestdagen. Het is net alsof niemand een leuke familie heeft.
Als je het zo bekijkt klinkt het idd best heel droevig. :o :Y

Ik heb er eig. altijd wel heel erg zin in. :Y Maar dat is dus ook omdat eigenlijk niets moet, waardoor het niet als verplichting voelt ofzo. Dit jaar kerstavond bij mijn schoonouders, 1e kerstdag bij mijn zus (met mijn ouders) en dan 2e kerstdag naar vrienden. Kom maar op! O+
pi_88278728
quote:
9s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een geweldige familie! En TARA's familie is ook leuk!
Alleen het zijn er teveel ;)
Mijn ouders en TARA ouders gescheiden en beiden opnieuw getrouwd. Je komt een kerstdag tekort en het resultaat is dat je drie dagen met kinderen aan het slapen bent naar drie opa's en oma's die allemaal leuk zijn, maar wel allemaal een heel andere sfeer in huis hebben.
Het is nogal vermoeiend gewoon :D

En sinterklaas doen mijn ouders niet speciaal met kleinkinderen (ze hebben 22 kleinkinderen, er zijn grenzen ;) ) dus dat laat twee keer sinterklaas over...
  woensdag 3 november 2010 @ 10:16:27 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278764
En 2 keer sinterklaas vieren vind ik echt stom! :o
De man komt 1 keer. Dan maar het ene jaar bij de een en het andere jaar bij de ander.
Mijn schoonmoeder vind het leuker om kadootjes te doen met kerst (F. is 7 dec. jarig, dus dat hebben ze al snel ingevoerd) en dus is het voor ons geen probleem om sint met mijn ouders te doen, maar anders dan hadden we het om-en-om gedaan of een keer met iedereen hier thuis, beide kanten dus zeg maar.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:19:16 #18
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_88278821
Ik weet wel dat mijn ouders het vreselijk zouden vinden als ze het idee kregen dat ik met de feestdagen langskom omdat ik me verplicht voel en niet omdat ik er zelf zin in heb. En mijn schoonouders zijn ook heel gemakkelijk gelukkig. Hier vieren we het net hoe en met wie het uitkomt en dat wisselt heel erg per jaar.

Als ik denk aan kerst 'later' O+ dan lijkt het me heel leuk als al mijn dochters langskomen, maar alleen wanneer ze dit zelf ook gezellig vinden en niet omdat het moet. Ga dan maar iets doen waar je zelf in zin in hebt, denk ik dan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_88278831
Free... :o 22! kleinkinderen... da's niet leuk sinterklaas vieren meer inderdaad.
Ik vind kerst en sinterklaas geweldig, ben echt een gezelligheidsmens wat dat betreft, alleen het plannen eromheen vind ik minder, je moet altijd wel iemand teleurstellen en ook met de rest van de familie bij wie alles wordt afgestemd. Ach, ik geloof dat we het dit jaar wel ok hebben, 23e vieren we gezellig met zijn 3-tjes Minke's verjaardag en gaan we denk ik nog even bij mijn zus langs want die vieren dan "groots" de verjaardag van mijn nichtje. 24e hebben we ook lekker voor onszelf want vrijgenomen, dus dan kan Minke ook trakteren en vieren op het kdv. 25e weet ik nog niet wat we gaan doen, denk dat we richting schoonouders gaan en dan bij oma van lief langs en de 26e gaan we Minke's verjaardag thuis vieren met vrienden en familie (die kunnen komen). 27e weer rust!
pi_88278852
Kunnen jullie je nog herinneren wanneer het omslagpunt plaatsvond? Ik bedoel dus het moment dat jouw ouders niet meer naar hun ouders gingen maar jij naar jouw ouders? Zij hebben zich toch op een bepaald moment ook losgemaakt van die 'verplichting'?
  woensdag 3 november 2010 @ 10:22:57 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88278893
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Kunnen jullie je nog herinneren wanneer het omslagpunt plaatsvond? Ik bedoel dus het moment dat jouw ouders niet meer naar hun ouders gingen maar jij naar jouw ouders? Zij hebben zich toch op een bepaald moment ook losgemaakt van die 'verplichting'?
Dat vroeg ik me idd ook af, hoe dat dan gaat, of dat je tot in lengte van dagen...
Ik weet niet meer precies hoe dat bij mijn ouders gegaan is, kan me van heel klein nog wel herinneren Sinterklaas met alle ooms en tantes en de kleinkinderen, maar dat is er zo heel geleidelijk aan afgegaan toen de opa's en oma's ouder werden. Te druk, te veel voor hen etc. etc. Dus toen werd het een kopje koffie 's ochtends bijvoorbeeld.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:25:49 #22
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_88278964
Soms komt dat omslagpunt niet. Mijn schoonmoeder heeft twee zussen en tot nu toe vieren ze ieder jaar eerste kerstdag met z'n allen, inclusief hun moeder. En alle zussen nemen hun eigen gezin ook mee. Dus dat is kerst vieren met een mannetje of 20. Ze vieren het ieder jaar bij iemand anders thuis, wij gaan alleen wanneer het bij mijn schoonouders gevierd wordt, zo om de drie á vier jaar dus. En ook dat is niet verplicht.

Nu is oma twee maanden geleden overleden, dus ik weet niet hoe het vanaf nu zal gaan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_88279039
Wij zijn nooit met kerst naar mijn oma of beppe geweest, we hebben het altijd thuis gevierd. De 1e kerstdag gourmetten en de 2e dag spruiten met rollade :r

Sinds ik met J ben ben ik de 2e niet meer thuis, maar gourmetten we elk jaar nog O+
En begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel leuk, maar het duurt me vaak te lang en ik vind het een enorme verplichting en gedoe. Goddank doen we dit jaar geen lootjes, want mn schoonzus moet werken met kerst (verpleegster)
pi_88279051
Zo herinner ik het me dus ook, dat de viering bij opa en oma op een bepaald moment een bezoekje aan opa en oma werd (net als met moederdag, vaderdag en Pasen). Dat vonden wij als kleinkinderen heel leuk en het nam niet de hele dag in beslag waardoor de avond voor ons gezinnetje thuis was (met mijn kinderloze oom en tante erbij). Maar goed, vroeger woonde iedereen natuurlijk bij elkaar in hetzelfde dorp. :+

Ik zie de decembermaand echt als een feestmaand en daarom voel ik me niet zo gebonden aan bepaalde dagen. Mijn ouders maakten er een traditie van om de boom net voor mijn verjaardag op te zetten en dat gaf gedurende de hele maand een feestelijk gevoel dat eigenlijk al vanaf Sinterklaasavond ingezet werd (met als voorpret de intocht en het eventuele lootjes trekken bij verenigingen). Het maakt mij dus niet zoveel uit wanneer we wat vieren; het gaat om het samenzijn. Alleen voor Ivan wordt het straks belangrijk om de vaste momenten aan te houden voor wat rituelen. God, wat kijk ik daarnaar uit, een jongetje dat 's ochtends vol spanning zijn schoen opzoekt. O+
pi_88279091
quote:
Op woensdag 3 november 2010 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
En 2 keer sinterklaas vieren vind ik echt stom! :o
De man komt 1 keer. Dan maar het ene jaar bij de een en het andere jaar bij de ander.
Mijn schoonmoeder vind het leuker om kadootjes te doen met kerst (F. is 7 dec. jarig, dus dat hebben ze al snel ingevoerd) en dus is het voor ons geen probleem om sint met mijn ouders te doen, maar anders dan hadden we het om-en-om gedaan of een keer met iedereen hier thuis, beide kanten dus zeg maar.
ik heb tot nu toe sinterklaas vermeden :+ sangdrax heeft principes met sinterklaas (liegen tegen kinderen!) waar ik nog aan werk ;)

we doen gewoon de intocht, de optocht en het sintfeestje van de supportersvereniging van de voetbalvereniging :) fijn lekker hier in het dorp met de andere mama's en kindjes die we inmiddels kennen

edit: papa's mogen er natuurlijk ook bij zijn, we nemen de onze ook mee *)

[ Bericht 3% gewijzigd door simmu op 03-11-2010 10:37:11 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')