abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88275836
Militair vast na eerwraak
door Bert Huisjes
AMSTERDAM - Een militair van de Luchtmobiele Brigade wordt vervolgd voor een eerwraak, uitgevoerd met militaire precisie. Het lid van het elitekorps van de landmacht wordt verdacht van de moord op een 20-jarige Turk in Cuijk. De Molukse militair overrompelde op 21 september samen met zijn broer het slachtoffer Deniz Sifritas (20), denkt justitie. Terwijl de een hem van achteren vasthield, bracht de ander hem dodelijke stoten toe met een mes.

De slachtpartij is door verschillende getuigen gezien. De militair was, volgens zijn omgeving, nog maar kort terug van een uitzending naar Oeroezgan of stond op punt te worden uitgezonden. Uit onderzoek van de recherche komt naar voren dat de militair vond dat de 20-jarige de eer van zijn jongere zus had geschonden. Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.

Voorbereid
Het slachtoffer werkte bij het plaatselijke Van der Valk-Hotel, net als de zus van de militair. Hoewel de 21-jarige militair ten tijde van de moord in dienst was, wordt hij niet voor de militaire kamer berecht.

Justitie heeft besloten de militair samen met zijn broer voor de gewone strafrechter te brengen, omdat zij de moord vermoedelijk samen hebben voorbereid. "Zij zullen later dit jaar voor de rechter verschijnen", aldus een woordvoerster van justitie.

Hun zal vrijwel zeker moord met voorbedachten rade ten laste worden gelegd. De militair was met zijn broer actief op zoek naar het slachtoffer. De advocaat van de oudste broer (27), mr. Stap, wilde gisteren niet op moord ingaan. De militair wordt bijgestaan door advocaat mr. Van der Biezen. "Ik ga met mijn cliėnt bespreken in hoeverre zijn uitzending of militaire ervaringen een rol hebben gespeeld. Ik moet het dossier nog bestuderen."

Volgens hem was het een modelmilitair, die alleen uitgezonden is geweest op oefening naar Suriname. "Hij is zelfs onderscheiden. Hij heeft zware psychologische tests ondergaan."

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

===========

Dit is geen eerwraak. Als iemand mijn zusje zou verkrachten, mag ie blij zijn als ie er met een paar messteken vanaf komt. ):O ~O>

De moord valt niet goed te keuren, maar in het geval van verkrachting, zeker voorstelbaar. :Y
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_88275843
Alsof Molukkers sowieso eerwraak kennen. :')
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeėn in wonen?
pi_88275857
Hoe verdien je als militair een onderscheiding als je alleen op oefening bent geweest naar Suriname?

Met hartenjagen ofzo?
  woensdag 3 november 2010 @ 06:13:13 #4
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275863
quote:
Op woensdag 3 november 2010 06:04 schreef Lo-Fi het volgende:
In een sterk hiėrarchische cultuur als die van de Molukkers lijkt mij dat eerlijk gezegd niet vreemd.
pi_88275901
quote:
Op woensdag 3 november 2010 06:11 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe verdien je als militair een onderscheiding als je alleen op oefening bent geweest naar Suriname?

Met hartenjagen ofzo?
bij de slag in de lucht en de slag om de arm
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  woensdag 3 november 2010 @ 07:16:14 #6
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_88276023
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 06:04 schreef Lo-Fi het volgende:
Alsof dat iets is om trots op te zijn :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_88276043
Wel degelijk eerwraak . De (zedelijke) eer van dat meisje is aangetast en familieleden wreken die daad door het slachtoffer neer te steken . ;)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88276057
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef El_Matador het volgende:

Dit is geen eerwraak. Als iemand mijn zusje zou verkrachten, mag ie blij zijn als ie er met een paar messteken vanaf komt. ):O ~O>

De moord valt niet goed te keuren, maar in het geval van verkrachting, zeker voorstelbaar. :Y
Goed idee man, oog om oog, tand om tand. Fijne samenleving heb je dan ^O^
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 3 november 2010 @ 07:28:28 #9
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_88276086
Het is toch heel simpel.

Dader meende dat de eer van zijn zus was aangetast en nam wraak.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 3 november 2010 @ 07:33:43 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88276129
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 07:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vrij reeel allemaal hoor.

Wat voor samenleving denk jij exact te zien eigenlijk? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar :)
Intelligent, but fucked up.
pi_88276190
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 07:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Vrij reeel allemaal hoor.

Wat voor samenleving denk jij exact te zien eigenlijk? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar :)
Als iedereen voor eigen rechter gaat spelen bedoel je?

Een samenleving waarin niemand zijn leven echt zeker is, je loopt als onschuldige het risico dat wanneer je van iets beschuldigd wordt je een hele familie achter je aan krijgt die jouw weleens even een lesje zal leren.
Wat doe je trouwens met de familie van de verkrachter die je vermoord hebt? Mag iemand uit die familie weer iemand omleggen uit de familie van de moordenaar?
Gebed zonder eind.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  PR/Manusje van alles woensdag 3 november 2010 @ 08:43:33 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_88276895
en dat is dan 'beroeps'militair....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_88276942
quote:

[..]

Ik zeg nergens dat het een goed idee is, en de praktische bezwaren zie ik.

Maar ik zie ook de morele kant.

En toezien hoe een verkrachter eraf komt met 3 jaar cel en dan weer vrolijkjes aan de slag kan, dat is onverteerbaar.

Kijktip: El Secreto de Sus Ojos.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 3 november 2010 @ 08:48:38 #14
316382 AntonioDuMachi
Omdat duidelijkheid.
pi_88276978
Als er wat binnen een Marokkaans gezin gebeurd -> eerwraak
Als er wat binnen een Nederlands gezien gebeurd -> familiedrama

:')
Oke - Wordt vervolgd - Zorg voor kopieen - Wat dan? - Het heeft te maken met aanbevelingssystemen - Medische zorg, voedsel of therapie - Leidinggevend personeel - Skippy - Dry roasted - 'Mom, i want that car?!'
pi_88277004
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:48 schreef AntonioDuMachi het volgende:
Als er wat binnen een Marokkaans gezin gebeurd -> eerwraak
Als er wat binnen een Nederlands gezien gebeurd -> familiedrama

:')
:?

Dit gaat over een Turk en een Mislukker. Niet over Marokkanen of Nederlanders.

pi_88277071
Die zus is er nog genadig afgekomen, bij eerwraak had zij ook vermoord mogen worden.
pi_88277074
quote:
6s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het een goed idee is, en de praktische bezwaren zie ik.

Maar ik zie ook de morele kant.

En toezien hoe een verkrachter eraf komt met 3 jaar cel en dan weer vrolijkjes aan de slag kan, dat is onverteerbaar.

Kijktip: El Secreto de Sus Ojos.
Tjah, laat ze eerst maar 's wat bewijzen. Aan 'er zou mogelijk sprake zijn van...' en 'heeft waarschijnlijk te maken met...' heb je niets, terwijl er nu wel iemand dood is. Lijkt me een andere gradatie dan eventueel mogelijke aanranding, hoe erg dat ook kan zijn.
pi_88277814
quote:
Op woensdag 3 november 2010 07:28 schreef DustPuppy het volgende:
Het is toch heel simpel.

Dader meende dat de eer van zijn zus was aangetast en nam wraak.
niet echt.
hij doodde alleen een smerige laffe verkrachter.
zal een deel wraak zijn maar het lijkt me niet echt eer.

kan er niet mee zitten, hoop dat er een signaal naar die turken en marokkanen uit gaat dat ze niet aan onschuldige meisjes moeten zitten met hun behaarde klauwen :r
pi_88277860
Tja, kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat zo`n smerige verkrachter te grazen is genomen.
pi_88277900
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:36 schreef Scorpie het volgende:
Tja, kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat zo`n smerige verkrachter te grazen is genomen.
Uit de OP:
quote:
Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.
Totaal geen bewijs toch, toch lullig als de zus het verzonnen heeft ofzo.
pi_88277983
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:38 schreef DroogDok het volgende:
Totaal geen bewijs toch, toch lullig als de zus het verzonnen heeft ofzo.
Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.
pi_88278035
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.
Het zou kunnen, misschien was de familie niet zo blij met haar keuze en heeft ze er maar verkrachting van gemaakt, zou niet de eerste keer zijn.

En lees ik nou tussen de regels door dat omdat het slachtoffer van turkse afkomst is, het anders is dan als hij 100% Nederlands was geweest? :')
  woensdag 3 november 2010 @ 09:55:46 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88278285
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof vrouwen nooit verkrachtingen verzinnen. :') Google er eens op of zo.

Maar goed, ik ben het met TS eens dat het maar de vraag is of je op basis van deze 'feiten' (Telegraaf :') ) wel meteen kunt spreken van eerwraak. Het lijkt er niet op.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:24:27 #24
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88278930
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Alsof vrouwen nooit verkrachtingen verzinnen. :') Google er eens op of zo.

Maar goed, ik ben het met TS eens dat het maar de vraag is of je op basis van deze 'feiten' (Telegraaf :') ) wel meteen kunt spreken van eerwraak. Het lijkt er niet op.
Je bent wel aan het radicaliseren, da je het eens bent met de Telegraaf.

- edit- verkeerd gelezen

[ Bericht 2% gewijzigd door Sachertorte op 03-11-2010 10:25:46 (leesbril nodig) ]
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 3 november 2010 @ 10:34:15 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88279186
quote:
Op woensdag 3 november 2010 10:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je bent wel aan het radicaliseren, da je het eens bent met de Telegraaf.

- edit- verkeerd gelezen
Je hebt in die zin wel gelijk dat ik vergeten ben om expliciet te vermelden dat de Telegraaf altijd een nazi-krant is gebleven. Bij dezen alsnog. 14.gif
pi_88279456
Niet echt slim om een Turk voor eerwraak te doden, daar Turken naast eerwraak ook bloedwraak kennen. :')
  woensdag 3 november 2010 @ 10:46:29 #27
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_88279494
geef het beestje maar een mooie naam, maar dat zou voor de berechting niet uit moeten maken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 3 november 2010 @ 11:12:03 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_88280229
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:34 schreef shizzlefizzle het volgende:
niet echt.
hij doodde alleen een smerige laffe verkrachter.
zal een deel wraak zijn maar het lijkt me niet echt eer.
Dat is helemaal niet duidelijk. Dat was alleen zijn mening:
quote:
Uit onderzoek van de recherche komt naar voren dat de militair vond dat de 20-jarige de eer van zijn jongere zus had geschonden. Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.
pi_88280663
quote:
Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef El_Matador het volgende:

Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.

Er staat nergens dat er sprake is van een verkrachting. Er staat dat dat volgens hem zo zou zijn. Dan denk ik al snel: die gelooft zo heilig in de onschuld van zijn zusje...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88281193
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef El_Matador het volgende:
Volgens hem was het een modelmilitair, die alleen uitgezonden is geweest op oefening naar Suriname. "Hij is zelfs onderscheiden. Hij heeft zware psychologische tests ondergaan."
Wazig. Advocaten lullen steeds krommer.
pi_88281245
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:44 schreef Triggershot het volgende:
Niet echt slim om een Turk voor eerwraak te doden, daar Turken naast eerwraak ook bloedwraak kennen. :')
Echt onNederlands ook he?
  woensdag 3 november 2010 @ 11:54:14 #32
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88281518
quote:
6s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

Dit gaat over een Turk en een Mislukker. Niet over Marokkanen of Nederlanders.
_O- Mislukker :D! Spot on O+
AFC AJAX
  woensdag 3 november 2010 @ 11:54:46 #33
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88281541
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat dit kan in Newstanbul

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zal voortaan maar celibaat gaan leven voordat zo'n sloerie een smerige leugen verzint wat én mij mijn leven kost én mijn reputatie bezoedelt.
AFC AJAX
pi_88281574
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Net zo onNederlands als het flikkeren van een baby uit een raam.
pi_88281613
quote:

[..]

Hij zegt toch dat het niet goed te keuren valt, maar wel begrijpelijk is?
pi_88281713
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Net zo onNederlands als het flikkeren van een baby uit een raam.
Gelukkig heeft enkel een mafkees dat verknipte idee.

Volgens je eigen uitspraak hebben alle Turken dat verknipte idee van bloedwraak.
pi_88281735
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat het niet goed te keuren valt, maar wel begrijpelijk is?
Dat is waar, maar daarvoor zegt hij:
quote:
Dit is geen eerwraak. Als iemand mijn zusje zou verkrachten, mag ie blij zijn als ie er met een paar messteken vanaf komt.
pi_88281752
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:59 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Gelukkig heeft enkel een mafkees dat verknipte idee.

Volgens je eigen uitspraak hebben alle Turken dat verknipte idee van bloedwraak.
Grappig dat je 'alle' er in leest.
pi_88281790
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is waar, maar daarvoor zegt hij:
[..]

Weet ik. En hij zal zelf ook wel weten dat het niet goed is om dat te doen, maar dat hij in alle emotie toch zo zou kunnen handelen. Dat is althans hoe ik het opvat.

Natuurlijk is zeggen één ding, maar het ook daadwerkelijk doen weer wat anders. ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 12:03:18 #40
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88281836
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet ik. En hij zal zelf ook wel weten dat het niet goed is om dat te doen, maar dat hij in alle emotie toch zo zou kunnen handelen.
:{..

Misschien een opstootje ja, maar dit :?
quote:
Terwijl de een hem van achteren vasthield, bracht de ander hem dodelijke stoten toe met een mes.
AFC AJAX
pi_88281881
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Grappig dat je 'alle' er in leest.
Zijn we hier getuige van een gevalletje mislukt damage control achteraf?
Het ligt er een beetje te dik op hoor.
pi_88281902
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zijn we hier getuige van een gevalletje mislukt damage control achteraf?
Het ligt er een beetje te dik op hoor.
Je leest wat je wilt lezen.
pi_88281928
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:03 schreef msnk het volgende:

[..]

:{..

Misschien een opstootje ja, maar dit :?
[..]

Hmmja, dat is wel behoorlijk heftig.
pi_88282030
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je leest wat je wilt lezen.
Dat weet jij helemaal niet. Dat gok je, of hoop je.
Ik lees gewoon wat jij typt. :)
pi_88282063
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:09 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet. Dat gok je, of hoop je.
Ik lees gewoon wat jij typt. :)
Als jij woorden toevoegt, die er niet staan, lees je wat je wilt lezen, of hoopte dat ik zou typen.
pi_88282134
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als jij woorden toevoegt, die er niet staan, lees je wat je wilt lezen, of hoopte dat ik zou typen.
Lol :')

Als jij niet specifiek bent is dat een logisch vervolg. Je poging je eigen gebrek een ander (alweer) in de schoenen te schuiven faalt. Een beetje hard ook.
pi_88282184
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:12 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Als jij niet specifiek bent is dat een logisch vervolg. Je poging je eigen gebrek een ander (alweer) in de schoenen te schuiven faalt. Een beetje hard ook.
Uiteraard, want als jij zegt dat Marokkanen crimineel zijn of het land uit bedoel je natuurlijk allen, ook de goeden, deelnemenden, wanneer ik dat stel en vervolgens woorden in je mond leg, ben niet jij, maar ik fout. :')
pi_88282216
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uiteraard, want als jij zegt dat Marokkanen crimineel zijn of het land uit bedoel je natuurlijk allen, ook de goeden, deelnemenden, wanneer ik dat stel en vervolgens woorden in je mond leg, ben niet jij, maar ik fout. :')
Je blijft het proberen he? :')

Kan niet anders concluderen dat "gezichtsverlies" je enorm naar de strot grijpt. Zo wanhopig dit.
pi_88282241
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:12 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je kan ook vragen hoe iemand iets bedoeld heeft i.p.v. er zelf een eigen, voor jou gunstige, draai aan te geven.
pi_88282254
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:15 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je blijft het proberen he? :')

Kan niet anders concluderen dat "gezichtsverlies" je enorm naar de strot grijpt. Zo wanhopig dit.
Jij hebt het begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')