In een sterk hiėrarchische cultuur als die van de Molukkers lijkt mij dat eerlijk gezegd niet vreemd.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:04 schreef Lo-Fi het volgende:
Alsof Molukkers sowieso eerwraak kennen.
bij de slag in de lucht en de slag om de armquote:Op woensdag 3 november 2010 06:11 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe verdien je als militair een onderscheiding als je alleen op oefening bent geweest naar Suriname?
Met hartenjagen ofzo?
Alsof dat iets is om trots op te zijnquote:Op woensdag 3 november 2010 06:04 schreef Lo-Fi het volgende:
Alsof Molukkers sowieso eerwraak kennen.
Goed idee man, oog om oog, tand om tand. Fijne samenleving heb je danquote:Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef El_Matador het volgende:
Dit is geen eerwraak. Als iemand mijn zusje zou verkrachten, mag ie blij zijn als ie er met een paar messteken vanaf komt.![]()
![]()
De moord valt niet goed te keuren, maar in het geval van verkrachting, zeker voorstelbaar.
Vrij reeel allemaal hoor.quote:Op woensdag 3 november 2010 07:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Goed idee man, oog om oog, tand om tand. Fijne samenleving heb je dan
Als iedereen voor eigen rechter gaat spelen bedoel je?quote:Op woensdag 3 november 2010 07:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Vrij reeel allemaal hoor.
Wat voor samenleving denk jij exact te zien eigenlijk? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar
Ik zeg nergens dat het een goed idee is, en de praktische bezwaren zie ik.quote:Op woensdag 3 november 2010 07:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 november 2010 08:48 schreef AntonioDuMachi het volgende:
Als er wat binnen een Marokkaans gezin gebeurd -> eerwraak
Als er wat binnen een Nederlands gezien gebeurd -> familiedrama
Tjah, laat ze eerst maar 's wat bewijzen. Aan 'er zou mogelijk sprake zijn van...' en 'heeft waarschijnlijk te maken met...' heb je niets, terwijl er nu wel iemand dood is. Lijkt me een andere gradatie dan eventueel mogelijke aanranding, hoe erg dat ook kan zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het een goed idee is, en de praktische bezwaren zie ik.
Maar ik zie ook de morele kant.
En toezien hoe een verkrachter eraf komt met 3 jaar cel en dan weer vrolijkjes aan de slag kan, dat is onverteerbaar.
Kijktip: El Secreto de Sus Ojos.
niet echt.quote:Op woensdag 3 november 2010 07:28 schreef DustPuppy het volgende:
Het is toch heel simpel.
Dader meende dat de eer van zijn zus was aangetast en nam wraak.
Uit de OP:quote:Op woensdag 3 november 2010 09:36 schreef Scorpie het volgende:
Tja, kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat zo`n smerige verkrachter te grazen is genomen.
Totaal geen bewijs toch, toch lullig als de zus het verzonnen heeft ofzo.quote:Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.
Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:38 schreef DroogDok het volgende:
Totaal geen bewijs toch, toch lullig als de zus het verzonnen heeft ofzo.
Het zou kunnen, misschien was de familie niet zo blij met haar keuze en heeft ze er maar verkrachting van gemaakt, zou niet de eerste keer zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.
Alsof vrouwen nooit verkrachtingen verzinnen.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.
Je bent wel aan het radicaliseren, da je het eens bent met de Telegraaf.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Alsof vrouwen nooit verkrachtingen verzinnen.Google er eens op of zo.
Maar goed, ik ben het met TS eens dat het maar de vraag is of je op basis van deze 'feiten' (Telegraaf) wel meteen kunt spreken van eerwraak. Het lijkt er niet op.
Je hebt in die zin wel gelijk dat ik vergeten ben om expliciet te vermelden dat de Telegraaf altijd een nazi-krant is gebleven. Bij dezen alsnog.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je bent wel aan het radicaliseren, da je het eens bent met de Telegraaf.
- edit- verkeerd gelezen
Dat is helemaal niet duidelijk. Dat was alleen zijn mening:quote:Op woensdag 3 november 2010 09:34 schreef shizzlefizzle het volgende:
niet echt.
hij doodde alleen een smerige laffe verkrachter.
zal een deel wraak zijn maar het lijkt me niet echt eer.
quote:Uit onderzoek van de recherche komt naar voren dat de militair vond dat de 20-jarige de eer van zijn jongere zus had geschonden. Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.
Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef El_Matador het volgende:
Dit is geen eerwraak. Als iemand mijn zusje zou verkrachten, mag ie blij zijn als ie er met een paar messteken vanaf komt.![]()
![]()
De moord valt niet goed te keuren, maar in het geval van verkrachting, zeker voorstelbaar.
Wazig. Advocaten lullen steeds krommer.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef El_Matador het volgende:
Volgens hem was het een modelmilitair, die alleen uitgezonden is geweest op oefening naar Suriname. "Hij is zelfs onderscheiden. Hij heeft zware psychologische tests ondergaan."
Echt onNederlands ook he?quote:Op woensdag 3 november 2010 10:44 schreef Triggershot het volgende:
Niet echt slim om een Turk voor eerwraak te doden, daar Turken naast eerwraak ook bloedwraak kennen.
quote:Op woensdag 3 november 2010 08:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Dit gaat over een Turk en een Mislukker. Niet over Marokkanen of Nederlanders.
Dat dit kan in Newstanbulquote:
Ik zal voortaan maar celibaat gaan leven voordat zo'n sloerie een smerige leugen verzint wat én mij mijn leven kost én mijn reputatie bezoedelt.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat het niet goed te keuren valt, maar wel begrijpelijk is?quote:Op woensdag 3 november 2010 07:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Gelukkig heeft enkel een mafkees dat verknipte idee.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Net zo onNederlands als het flikkeren van een baby uit een raam.
Dat is waar, maar daarvoor zegt hij:quote:Op woensdag 3 november 2010 11:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat het niet goed te keuren valt, maar wel begrijpelijk is?
quote:Dit is geen eerwraak. Als iemand mijn zusje zou verkrachten, mag ie blij zijn als ie er met een paar messteken vanaf komt.
Grappig dat je 'alle' er in leest.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:59 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Gelukkig heeft enkel een mafkees dat verknipte idee.
Volgens je eigen uitspraak hebben alle Turken dat verknipte idee van bloedwraak.
Weet ik. En hij zal zelf ook wel weten dat het niet goed is om dat te doen, maar dat hij in alle emotie toch zo zou kunnen handelen. Dat is althans hoe ik het opvat.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is waar, maar daarvoor zegt hij:
[..]
quote:Op woensdag 3 november 2010 12:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet ik. En hij zal zelf ook wel weten dat het niet goed is om dat te doen, maar dat hij in alle emotie toch zo zou kunnen handelen.
quote:Terwijl de een hem van achteren vasthield, bracht de ander hem dodelijke stoten toe met een mes.
Zijn we hier getuige van een gevalletje mislukt damage control achteraf?quote:Op woensdag 3 november 2010 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Grappig dat je 'alle' er in leest.
Je leest wat je wilt lezen.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zijn we hier getuige van een gevalletje mislukt damage control achteraf?
Het ligt er een beetje te dik op hoor.
Hmmja, dat is wel behoorlijk heftig.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:03 schreef msnk het volgende:
[..]
..
Misschien een opstootje ja, maar dit
[..]
Als jij woorden toevoegt, die er niet staan, lees je wat je wilt lezen, of hoopte dat ik zou typen.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:09 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet. Dat gok je, of hoop je.
Ik lees gewoon wat jij typt.
Lolquote:Op woensdag 3 november 2010 12:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij woorden toevoegt, die er niet staan, lees je wat je wilt lezen, of hoopte dat ik zou typen.
Uiteraard, want als jij zegt dat Marokkanen crimineel zijn of het land uit bedoel je natuurlijk allen, ook de goeden, deelnemenden, wanneer ik dat stel en vervolgens woorden in je mond leg, ben niet jij, maar ik fout.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:12 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lol![]()
Als jij niet specifiek bent is dat een logisch vervolg. Je poging je eigen gebrek een ander (alweer) in de schoenen te schuiven faalt. Een beetje hard ook.
Je blijft het proberen he?quote:Op woensdag 3 november 2010 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteraard, want als jij zegt dat Marokkanen crimineel zijn of het land uit bedoel je natuurlijk allen, ook de goeden, deelnemenden, wanneer ik dat stel en vervolgens woorden in je mond leg, ben niet jij, maar ik fout.
Je kan ook vragen hoe iemand iets bedoeld heeft i.p.v. er zelf een eigen, voor jou gunstige, draai aan te geven.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:12 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lol![]()
Als jij niet specifiek bent is dat een logisch vervolg. Je poging je eigen gebrek een ander (alweer) in de schoenen te schuiven faalt. Een beetje hard ook.
Jij hebt het begrepen.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je blijft het proberen he?![]()
Kan niet anders concluderen dat "gezichtsverlies" je enorm naar de strot grijpt. Zo wanhopig dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |