In een sterk hiėrarchische cultuur als die van de Molukkers lijkt mij dat eerlijk gezegd niet vreemd.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:04 schreef Lo-Fi het volgende:
Alsof Molukkers sowieso eerwraak kennen.
bij de slag in de lucht en de slag om de armquote:Op woensdag 3 november 2010 06:11 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe verdien je als militair een onderscheiding als je alleen op oefening bent geweest naar Suriname?
Met hartenjagen ofzo?
Alsof dat iets is om trots op te zijnquote:Op woensdag 3 november 2010 06:04 schreef Lo-Fi het volgende:
Alsof Molukkers sowieso eerwraak kennen.
Goed idee man, oog om oog, tand om tand. Fijne samenleving heb je danquote:Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef El_Matador het volgende:
Dit is geen eerwraak. Als iemand mijn zusje zou verkrachten, mag ie blij zijn als ie er met een paar messteken vanaf komt.![]()
![]()
De moord valt niet goed te keuren, maar in het geval van verkrachting, zeker voorstelbaar.
Vrij reeel allemaal hoor.quote:Op woensdag 3 november 2010 07:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Goed idee man, oog om oog, tand om tand. Fijne samenleving heb je dan
Als iedereen voor eigen rechter gaat spelen bedoel je?quote:Op woensdag 3 november 2010 07:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Vrij reeel allemaal hoor.
Wat voor samenleving denk jij exact te zien eigenlijk? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar
Ik zeg nergens dat het een goed idee is, en de praktische bezwaren zie ik.quote:Op woensdag 3 november 2010 07:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Goed idee man, oog om oog, tand om tand. Fijne samenleving heb je dan
quote:Op woensdag 3 november 2010 08:48 schreef AntonioDuMachi het volgende:
Als er wat binnen een Marokkaans gezin gebeurd -> eerwraak
Als er wat binnen een Nederlands gezien gebeurd -> familiedrama
Tjah, laat ze eerst maar 's wat bewijzen. Aan 'er zou mogelijk sprake zijn van...' en 'heeft waarschijnlijk te maken met...' heb je niets, terwijl er nu wel iemand dood is. Lijkt me een andere gradatie dan eventueel mogelijke aanranding, hoe erg dat ook kan zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het een goed idee is, en de praktische bezwaren zie ik.
Maar ik zie ook de morele kant.
En toezien hoe een verkrachter eraf komt met 3 jaar cel en dan weer vrolijkjes aan de slag kan, dat is onverteerbaar.
Kijktip: El Secreto de Sus Ojos.
niet echt.quote:Op woensdag 3 november 2010 07:28 schreef DustPuppy het volgende:
Het is toch heel simpel.
Dader meende dat de eer van zijn zus was aangetast en nam wraak.
Uit de OP:quote:Op woensdag 3 november 2010 09:36 schreef Scorpie het volgende:
Tja, kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat zo`n smerige verkrachter te grazen is genomen.
Totaal geen bewijs toch, toch lullig als de zus het verzonnen heeft ofzo.quote:Deze zou volgens hem de zus seksueel hebben belaagd of verkracht.
Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:38 schreef DroogDok het volgende:
Totaal geen bewijs toch, toch lullig als de zus het verzonnen heeft ofzo.
Het zou kunnen, misschien was de familie niet zo blij met haar keuze en heeft ze er maar verkrachting van gemaakt, zou niet de eerste keer zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.
Alsof vrouwen nooit verkrachtingen verzinnen.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want daar had ze ook alle reden toe. Daarnaast was het een oerhollandse jongen die haar belaagde wat dus inderdaad geen enkele motivatie oplevert om te denken dat het hier om een buitenlands ratje gaat die zijn sexuele frustraties botvierde op het verkeerde meisje en dit moest bekopen met zijn leven.
Je bent wel aan het radicaliseren, da je het eens bent met de Telegraaf.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Alsof vrouwen nooit verkrachtingen verzinnen.Google er eens op of zo.
Maar goed, ik ben het met TS eens dat het maar de vraag is of je op basis van deze 'feiten' (Telegraaf) wel meteen kunt spreken van eerwraak. Het lijkt er niet op.
Je hebt in die zin wel gelijk dat ik vergeten ben om expliciet te vermelden dat de Telegraaf altijd een nazi-krant is gebleven. Bij dezen alsnog.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je bent wel aan het radicaliseren, da je het eens bent met de Telegraaf.
- edit- verkeerd gelezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |