Maar zoals al is gezegd: er is altijd een reden geweest om een relatie te beeindigen. Dat kan van jou af komen, of van de andere partij. En die reden kan dan nog zo stompzinnig zijn, het blijft de reden om de relatie te stoppen. Dan kun jij later terugblikken en zeggen van: dit is wel heel flauw geweest en was nergens voor nodig, maakt geen zak uit. Uit is inderdaad uit en daar is altijd een reden voor geweest. En daarom is het nooit voor niets uitgegaan. Als er niets was dan had je nu nog een relatie.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:16 schreef MOD het volgende:
Ben je klaar met je post?
Heb het ook niet specifiek over mijn breuk. Bepaalde redenen hoeven imo niet aannemelijk te zijn en daarvoor verwerpelijk. Bijvoorbeeld als je er later op terug komt. Sommige relaties gaan om zo'n flauw iets onderuit dat als je er later op terug kijkt denkt;Dat was nergens voor nodig geweest.
Uit is uit, reden of niet.
of gewoon een reden zoeken om het te beëindigen. maar omdat er geen directe reden voor handen is, maar een heleboel door de jaren heen opgebouwde irritaties tot ontploffing komen het dan beëindigen met een op dat moment lullige reden.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:37 schreef MOD het volgende:
Maar als je ex met een stel waardeloze argumenten komt die zwaar onderdoen aan de waarde van de relatie zelf, kan je dat wel redenen noemen, maar wat mij betreft louter vluchtgedrag of zwakzinnig.
Yeah, zo eerlijk was mijn ex dan weer wel. Die kwam even al haar irritaties uitten over hoe kut ik wel niet was. Maar ze hield wel van me hoor...quote:Op woensdag 10 november 2010 00:54 schreef Under_Score het volgende:
het is nooit leuk, maar het is zelden zo dat de uiteindelijke reden de enige was.
die van mij vergat dat ze niet de enige was met frustraties binnen de relatie. volgens mij had ze niet verwacht dat ik het zo snel los zou laten.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:58 schreef MOD het volgende:
[..]
Yeah, zo eerlijk was mijn ex dan weer wel. Die kwam even al haar irritaties uitten over hoe kut ik wel niet was. Maar ze hield wel van me hoor...![]()
Ach ja, weet ik ook meteen waar ik aan kan werken voor de volgende relatie. Zo iets laat ik in ieder geval niet weer tegen me zeggen.
mwah, dat was in het begin zo, ik kan nog steeds goed met haar praten. maar een relatie zit er niet meer in. dat kan en wil ik niet meer vanwege de frustratiepunten. zij gaf nog een een keer aan dat ze mischien niet 'de juiste keuze' had gemaakt. maar dat had ze van te voren maar moeten bedenken want sinds zij het uitgemaakt had was ik er ook klaar mee. toen was voor mij de maat gewoon vol.quote:Op woensdag 10 november 2010 01:04 schreef MOD het volgende:
Das dan wel weer jammer meestal, dat je aan het eind van de rit enkel nog elkaars slechte punten kan gaan inzien, of dat die meer waarde krijgen dan de goede. Mondt dan ook weer uit in woede vaak. Mijn ex kon het ook niet verkroppen dat ik het spontaan zo naar mijn zin had en dat ik me goed voelde. Dat wilde ze gewoon niet horen.
Ben benieuwd wanneer/of we naar de dierentuin gaan
Nee het liep volgens haar niet lekker meer. "Het werd saai.."quote:Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef goofy_goober het volgende:
En wat was de reden van het uitgaan? Als er een ander in spel was dan zou ik er niet op reageren.
Nah over het algemeen ben ik ook wel positief. als je dan opeens onverwachts een telefoongesprek hebt waarin een heleboel tegelijk op je afkomt dan is dat even wat minder positief en even extra het gevoel van: gelukkig dat ik van hem af ben!quote:Op woensdag 10 november 2010 23:09 schreef Lallend het volgende:
Erg vervelend om te lezen Duimelot! Vind het echt zonde dat je op zo'n manier gedwongen word terug te kijken op de breuk en de relatie die je had. Maar tevens kan het ook veel rust geven dat het ook echt gewoon niet aan jou ligt en je beter verdiend en het daarom ook echt gewoon naast je neer kunt leggen en het op die manier in feite al verwerkt hebt.
De keuze is aan jou om het op een positieve manier op te pakken of niet maar als ik het zo lees gaat dat helemaal goed komen dus erg veel sterkte met de nieuwe uitdagingen die op je pad komen.
Ik denk dat het inderdaad beter is om dan nog even afstand te houden. Het is ook niet dat ik niet snap hoe dat soort gevoelens werken en dat het heel moeilijk kan zijn om je ex los te laten. Ik wil daar wel rekening mee houden. Ik denk zelfs juist omdat ik dat een heel stuk begrijp, en ook weet hoe hij in zijn normale doen is, maakt dat ik de moeite wil nemen om hier op een goede manier mee om te gaan. Voor de duidelijkheid trouwens, ik ben niet intiem geweest met iemand anders.quote:Op woensdag 10 november 2010 23:35 schreef MOD het volgende:
Ik kan mijn ex ook maar met moeite los laten hoor. Maar ik heb toch liever geen contact. Hoe is het als je met elkaar in één ruimte zit, waarbij de één aangeeft graag verder te willen en de ander constant het tegenovergestelde probeert te overtuigen.
En dan vrienden blijven? Op dat moment? Moet er niet aan denken om dan bij haar leuk en gezellig op een verjaardag te zitten, met het idee dat die gene er bij loopt met wie zij dan intiem geweest is. Fuck it, ik zou ook ontploffen bij het minst geringste.
Dat doet gewoon pijn. En dan die grenzen. Het klopt gewoon niet, voor mijn gevoel, dat je geen arm meer om de schouder kan hangen als zij dat niet wilt. Of als zij dat doet, de verkeerde signalen af geeft.
Ik loop ook met tal van vragen door mijn kop en ik zal daar nooit antwoord op krijgen. Wij hebben beide een ander (verdraaid) beeld over hoe de relatie was en blijkbaar ook over hoe die mogelijk voortgezet zou kunnen worden. Voor haar lijkt het gewoon niet te werken. Dus jah.
Maar goed, als je persé vrienden wilt blijven, zou ik het contact maar gewoon afkappen en wachten tot ook hij wat beter in zijn vel zit.
Ik vraag me dan ook weer af, hoe zou jij het vinden en er op reageren, als hij op een gegeven moment weer aan het daten gaat. Lijkt me toch steken.
Het idee van vrienden blijven snap ik wel, maar werken moet het ook. En dat als je als beide partijen redelijk op één lijn zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |