abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:28:39 #101
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88264943
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat des te meer reden is om die vordering niet af te schrijven. Voor een rechtspersoon is dat immers aantrekkelijker.
:')
quote:
[..]

Dat is dan jouw keuze. Je kunt het maken van die keuze niet de vrouw in kwestie verwijten.

Dat wijf heeft je op een gruwelijke manier getild, en jij brengt het alsof er niks aan het handje is, dat je het geld misschien ooit met heel veel geluk over 40 jaar eens terug hebt. Je beschikt de eerstvolgende 40 jaar niet over het geld dat je gister nog had. Ik herhaal: je beschikt de eerstkomende veertig jaar niet over het geld dat je gister nog had. Over veertig jaar ben je dood (of is je schuldenaar dood). Dat geld, je zal er de rest van je leven niks meer mee kunnen doen.

En dan kom jij met: ja, maar met een beetje geluk is er best verhaal hoor!

Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:34:33 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_88265272
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het komt op hetzelfde neer: je maakt iemand 43.000 euro afhandig.
Nee, die man gaf iemand 43.000 euro :')
pi_88265594
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:28 schreef Sachertorte het volgende:
Niet? Oh, enlight me.

quote:

Dat wijf heeft je op een gruwelijke manier getild, en jij brengt het alsof er niks aan het handje is, dat je het geld misschien ooit met heel veel geluk over 40 jaar eens terug hebt. Je beschikt de eerstvolgende 40 jaar niet over het geld dat je gister nog had. Ik herhaal: je beschikt de eerstkomende veertig jaar niet over het geld dat je gister nog had. Over veertig jaar ben je dood (of is je schuldenaar dood). Dat geld, je zal er de rest van je leven niks meer mee kunnen doen.

En dan kom jij met: ja, maar met een beetje geluk is er best verhaal hoor!

Tja, als je op voorhand al stelt dat je de vordering maar beter af kunt schrijven omdat het toch geen zin heeft is dat nogal onzinnig. De middelen zijn er immers wel, en in dit geval kun je ook met executoriale verkoop de auto en overige artikelen verkopen. Geen idee hoeveel dat oplevert, maar dat het per definitie een kansloos geval is, is bullshit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 02-11-2010 21:48:29 ]
pi_88266183
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk wordt de vordering, (of het grootste gedeelte daarvan) betaald, en daar gaat het om.
[..]

Het barbaarse middeleeuwse gedachtengoed hebben we gelukkig al even achter ons gelaten. Alhoewel...
Da´s gelul, want dat is vaak niet het geval en in dit geval wsl. ook niet.

MIddeleeuws? Wat heeft dat er mee te maken?
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:08:01 #105
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88267107
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet? Oh, enlight me.
[..]

Tja, als je op voorhand al stelt dat je de vordering maar beter af kunt schrijven omdat het toch geen zin heeft is dat nogal onzinnig. De middelen zijn er immers wel, en in dit geval kun je ook met executoriale verkoop de auto en overige artikelen verkopen. Geen idee hoeveel dat oplevert, maar dat het per definitie een kansloos geval is, is bullshit.
Het kan best dat er in dit specifieke geval nog wel iets van verhaal is, maar het zal zeker niet die 43k dekken (een auto schrijft enorm af na aankoop zeg ik er maar bij). Ik snap werkelijk niet waarom je deze zaak zo optimistisch benadert. Doet me denken dat je niet echt bekend bent met de meer praktische kant van het daadwerkelijk innen van je vordering.
pi_88267886
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:51 schreef Halcon het volgende:
Da´s gelul, want dat is vaak niet het geval en in dit geval wsl. ook niet.
Op deze manier verzanden we in een ja/nee-spelletje. Ik heb hiervoor al uitgelegd dat de beslagvrije voet lager ligt dan de hoogte van de uitkeringen en dat er in veel gevallen wel enige verhaalsmogelijkheden zijn.
pi_88268121
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het kan best dat er in dit specifieke geval nog wel iets van verhaal is, maar het zal zeker niet die 43k dekken (een auto schrijft enorm af na aankoop zeg ik er maar bij). Ik snap werkelijk niet waarom je deze zaak zo optimistisch benadert.
Omdat het in dit geval nogal in het luchtledige tasten is en raakt een negatieve houding ook kant noch wal.

quote:
Doet me denken dat je niet echt bekend bent met de meer praktische kant van het daadwerkelijk innen van je vordering.
Ik maak het in de praktijk mee.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:35:59 #108
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88268959
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat het in dit geval nogal in het luchtledige tasten is en raakt een negatieve houding ook kant noch wal.
[..]

Ik maak het in de praktijk mee.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, zeker gelet op je interessante opinie dat een schuld van 40k terugbetalen met 100 euro/mnd een prima deal is.
pi_88269501
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, zeker gelet op je interessante opinie dat een schuld van 40k terugbetalen met 100 euro/mnd een prima deal is.
Dan niet.

Welkom in de echte wereld waar Henk en Ingrid gescheiden zijn en een hypothecaire vordering van 80.000 euro af moeten betalen met een schamel inkomen. Zou leuk zijn als de betreffende hypotheekverstrekker het wel prima zou vinden.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:39:51 #110
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88272011
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan niet.

Welkom in de echte wereld waar Henk en Ingrid gescheiden zijn en een hypothecaire vordering van 80.000 euro af moeten betalen met een schamel inkomen. Zou leuk zijn als de betreffende hypotheekverstrekker het wel prima zou vinden.
Je zegt het zelf al: daar is sprake van een hypotheek, en dus is er zekerheid gesteld. In dit geval is er helemaal geen zekerheid...
pi_88273775
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:39 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: daar is sprake van een hypotheek, en dus is er zekerheid gesteld. In dit geval is er helemaal geen zekerheid...
Meer zekerheid als in?
pi_88274956
Eens gegeven is altijd gegeven :{w
  woensdag 3 november 2010 @ 06:22:33 #113
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88275890
quote:
Op woensdag 3 november 2010 00:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Meer zekerheid als in?
Er is een onderpand, waarop de bank zich kan verhalen bij wanbetaling.
pi_88277108
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Door haar, als het even meezit.
op papier wel ja :')

wij hadden op huurders een tegoed van 50.000 euro.
ze betaalden al een jaar geen huur meer.
uitzetten kon niet door het mooie huurdersrecht :r

ondertussen lieten ze het pand van rond de 8 ton verpauperen, verkochten delen van de vaste inboedel en irriteerden ons en andere schuldeisers.

in totaal hadden ze bij meerdere schuldeisers een schuld van 150.000 euro.
geheel moedwillig veroorzaakt en verduisterd...

het stel kwam in de schuldsanering en ik weet niet wat voor papierellende maar het kwam erop neer dat ze na x aantal jaar ervan af waren, wij 50.000 waren verloren en het stel lekker verder ging feesten en weer dure auto's kocht.

nederlands rechtsysteem :r

ik hoop nog steeds dat hun kind op een dag een ongeluk krijgt en zwaar gehandicapt word, dan stuur ik ze een kaartje met de beste wensen ^O^
  woensdag 3 november 2010 @ 09:47:20 #115
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_88278078
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:34 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee, die man gaf iemand 43.000 euro :')
Die man maakte een klein foutje maar het was de bank die het geld weg gaf door rekeningnummer niet voldoende te toetsen aan de naam van de begunstigde. Tenzij 'mevrouw' exact dezelfde naam had natuurlijk.

Het lijkt me dat deze heer de bank aansprakelijk kan stellen. Al weten we allemaal hoe dit soort financiėle instanties op aansprakelijkheid reageren.
Life is what you make it.
pi_88278332
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Die man maakte een klein foutje maar het was de bank die het geld weg gaf door rekeningnummer niet voldoende te toetsen aan de naam van de begunstigde. Tenzij 'mevrouw' exact dezelfde naam had natuurlijk.

Het lijkt me dat deze heer de bank aansprakelijk kan stellen. Al weten we allemaal hoe dit soort financiėle instanties op aansprakelijkheid reageren.
vind het ook vaag, je moet naast bankrekeningn ummer toch ook de naam invoeren...

als daar dan een dikke fout zit moet er toch op de rem worden getrapt?
zeker met bedragen van deze grootte?
pi_88279450
quote:
Op woensdag 3 november 2010 06:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er is een onderpand, waarop de bank zich kan verhalen bij wanbetaling.
pi_88280736
Toen ik de TT las dacht ik "what else is new?"...

Best lullig overigens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88281375
Een vrouw die andermans geld uitgeeft is toch geen nieuws? :)
pi_88281732
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:49 schreef Wijze_appel het volgende:
Een vrouw die andermans geld uitgeeft is toch geen nieuws? :)
Precies, als ik maar lang genoeg zeur krijg ik vanzelf wel die Louis Vuitton tas die ik op de hoek van van de PC Hooftstraat heb gezien.
  woensdag 3 november 2010 @ 12:04:15 #121
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88281863
quote:
Op woensdag 3 november 2010 08:57 schreef shizzlefizzle het volgende:

[..]

ondertussen lieten ze het pand van rond de 8 ton verpauperen, verkochten delen van de vaste inboedel en irriteerden ons en andere schuldeisers.

het stel kwam in de schuldsanering en ik weet niet wat voor papierellende maar het kwam erop neer dat ze na x aantal jaar ervan af waren, wij 50.000 waren verloren en het stel lekker verder ging feesten en weer dure auto's kocht.

ik hoop nog steeds dat hun kind op een dag een ongeluk krijgt en zwaar gehandicapt word, dan stuur ik ze een kaartje met de beste wensen ^O^
Wat ben jij een teringmongool zeg. :')

Om een paar centen iemands kind gehandicapt wensen. :r Wat heeft dat kind jou misdaan?
  woensdag 3 november 2010 @ 12:06:34 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88281937
Vrouwen die geld van een ander uitgeven, dat heet toch huwelijk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 november 2010 @ 12:08:40 #123
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_88282018
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:28 schreef ooge het volgende:
Ik dacht dat je iedere transactie ongedaan kon maken binnen 1-2 weken , en dan gewoon je poen terug krijgt.
God. In elk topic over een verkeerde overboeking heb je wel zo'n Eppo die zegt dat je het geld kan terugboeken :')
Where law ends, tyrrany begins.
pi_88282065
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat ben jij een teringmongool zeg. :')

Om een paar centen iemands kind gehandicapt wensen. :r Wat heeft dat kind jou misdaan?
daarom hoop ik ook dat het kind geestelijk gehandicapt raakt en dat zelf niet weet w/
  woensdag 3 november 2010 @ 12:11:36 #125
323465 32
Ik heb een rugzak.
pi_88282109
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:57 schreef shizzlefizzle het volgende:

[..]

Wow...dat is wel heel extreem. Laat de kinderen erbuiten graag.
Hoe kunnen ze een dure auto kopen wanneer ze in de schuldsanering zitten ?
...van de onderarm ten opzichte van de bovenarm moet verzorgen, verzorgt dit gewricht het draaien van de twee botten in de onderarm...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')