Oh ja!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:04 schreef freako het volgende:
Nu ik het artikel in de OP nog eens beter lees zie ik dat er staat dat ze wegens verduistering is veroordeeld tot een werkstraf. Verduistering valt onder het strafrecht.
Da's ook zo. Gratis en voor niks. Hoef ik ook geen fitnessclubabonnement.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:16 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Maar in ruil daarvoor mag je haar wel doorsmeren.
Je kunt een incasso laten storneren, maar een overboeking niet terug laten halen volgens mij.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:28 schreef ooge het volgende:
Ik dacht dat je iedere transactie ongedaan kon maken binnen 1-2 weken , en dan gewoon je poen terug krijgt.
Nou nee hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:28 schreef ooge het volgende:
Ik dacht dat je iedere transactie ongedaan kon maken binnen 1-2 weken , en dan gewoon je poen terug krijgt.
Hoezo moeten we daar allemaal voor opdraaien?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Want, we moeten allemaal opdraaien voor het feit dat hij een verkeerd rekeningnummer heeft ingetoetst?
Ecen een conservatoir beslagje leggen. Dat kan zonder het verwittigen van degene waar het beslag gelegd wordt. Porbleem is alleen dat dit geld meestal a la minute wordt opgesoupeerd, en zó snel leg je een CB nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt een incasso laten storneren, maar een overboeking niet terug laten halen volgens mij.
Wat je zou kunnen doen is met spoed beslag laten leggen op die rekening, maar dan moet je wel een procedure in. Zou dan echter wel op korte termijn moeten kunnen lukken. Heeft weinig zin als het geld er niet meer op staat natuurlijk.
Oh, je plukt het geld uit een boom ?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo moeten we daar allemaal voor opdraaien?
Mwah, zoveel schade heeft ze niet de maatschappij niet berokkend.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Tis beide. En mevrouw is strafrechtelijk veroordeeld (en wat een lachertje).
Kan geen kwaad om het te proberen. Wie weet heb je mazzel en heeft iemand even een paar dagen niet z'n rekeningafschriften op saldo geraadpleegd. Ik doe dat bijvoorbeeld niet dagelijks.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:31 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ecen een conservatoir beslagje leggen. Dat kan zonder het verwittigen van degene waar het beslag gelegd wordt. Porbleem is alleen dat dit geld meestal a la minute wordt opgesoupeerd, en zó snel leg je een CB nu ook weer niet.
Ze betaalt het toch zelf terug?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh, je plukt het geld uit een boom ?
Ze heeft 43 mille verduisterd en krijgt 150 euro werkstraf. Dan blijft er een te hoog uurloon voor haar over en er rust op haar geen enkele verplichting om zich in te spannen om meer inkomen te genereren en zo sneller af te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, zoveel schade heeft ze niet de maatschappij niet berokkend.
Ik heb daar nooit geen artikel meer over gelezen in elk geval, zou kunnen.... Ging wel over een pak meer poen. Weet niet meer hoeveel, maar weet nog wel dat ik het bedrag wel "vluchtenswaardig" vond...quote:
Exclusief rente zou ze er 37 jaar ofzo over doen. Geloof jij het? Dit lijkt 'n beetje het verhaal van de kale kip te zijn.quote:
De maatschappij misschien niet, maar die man zeker wel. Ik wil jou weleens horen nadat iemand je 1 a 2 netto jaarinkomens afhandig heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, zoveel schade heeft ze niet de maatschappij niet berokkend.
Tsja, in dit geval is het wrs niet geprobeerd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan geen kwaad om het te proberen. Wie weet heb je mazzel en heeft iemand even een paar dagen niet z'n rekeningafschriften op saldo geraadpleegd. Ik doe dat bijvoorbeeld niet dagelijks.
Genoeg wanbetalers en fraudeurs die ook tientallen jaren over een afbetaling doen. Maar hoe zouden we daar nu 'allemaal' voor opdraaien?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:35 schreef Halcon het volgende:
Exclusief rente zou ze er 37 jaar ofzo over doen. Geloof jij het? Dit lijkt 'n beetje het verhaal van de kale kip te zijn.
Je stelde een fonds voor. Het geld uit dat fonds moet ergens vandaan komen. Dat begrijp je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Genoeg wanbetalers en fraudeurs die ook tientallen jaren over een afbetaling doen. Maar hoe zouden we daar nu 'allemaal' voor opdraaien?
Die schade wordt terugbetaald, wat blijft er verder nog aan schade staan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De maatschappij misschien niet, maar die man zeker wel. Ik wil jou weleens horen nadat iemand je 1 a 2 netto jaarinkomens afhandig heeft gemaakt.
Wut?quote:
Je begrijpt toch zeker zelf wel dat de staat dat niet gaat vergoeden?quote:Het geld uit dat fonds moet ergens vandaan komen. Dat begrijp je zelf toch ook wel?
Er wordt nauwelijks iets terugbetaald natuurlijk. Dit is het verhaal van de kale kip. Maar dat is al drie keer gezegd in dit topic.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die schade wordt terugbetaald, wat blijft er verder nog aan schade staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |