bronquote:ALMELO - Een voormalig inwoonster van Almelo kreeg per ongeluk 43.000 euro op haar rekening en gaf dat meteen uit aan een auto, luxe-artikelen en om schulden af te lossen. Ze is wegens verduistering veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur...
Een man had per ongeluk het geld op de rekening van de vrouw gestort, omdat hij één cijfer van zijn rekeningnummer verkeerd had ingevuld, meldt RTV Oost.
In plaats van de bank te informeren, twijfelde de vrouw geen moment en besloot ze het geld uit te geven. Ze kocht een auto en luxe-artikelen en loste haar schulden af. De vrouw beweert dat ze dacht dat het geld van een man uit Duitsland kwam, die haar wilde helpen.
Toen de bank haar vroeg het geld terug te betalen, probeerde de vrouw in een wanhoopspoging alles terug te verdienen met een online pokerspel. Daarbij vergokte ze echter haar laatste 3000 euro...
Volgens de rechter wist de vrouw heel goed dat ze fout zat. Ze werd vorig jaar in een kort geding al veroordeeld tot het terugbetalen van het bedrag en lost inmiddels 95 euro per maand af. Daar bovenop moet ze nu een werkstraf van 150 uur uitzitten.
whehe, ik kan bijna niet geloven dat er zulke domme mensen bestaan.quote:Toen de bank haar vroeg het geld terug te betalen, probeerde de vrouw in een wanhoopspoging alles terug te verdienen met een online pokerspel. Daarbij vergokte ze echter haar laatste 3000 euro...
quote:Hierdoor is maar één op de 11 cijfercombinaties een geldig bankrekeningnummer. Als bij een geldig nummer één cijfer vervangen wordt door een ander, of als twee cijfers worden verwisseld, is het geen geldig nummer meer. Zo kan bij sommige veel voorkomende fouten gedetecteerd worden dat er iets fout is. Als in een gegeven positie het cijfer ontbreekt is uit de overige cijfers uit te rekenen wat het cijfer moet zijn.
ik kan het dan ook bijna niet gelovenquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:52 schreef waht het volgende:
[..]
whehe, ik kan bijna niet geloven dat er zulke domme mensen bestaan.
De negencijferige nummers voldoen aan de elfproef. Deze gaat als volgt: het laatste cijfer wordt vermenigvuldigd met 1, het op een na laatste met 2, enzovoort tot en met het eerste cijfer, dat dus wordt vermenigvuldigd met 9. De som van de resultaten moet een veelvoud van 11 zijn:quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:53 schreef Zwansen het volgende:
Hoax.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rekeningnummer
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfproef#Acceptgiro-elfproef ?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:57 schreef Flurry het volgende:
Postbankrekening dan? Die hebben minder cijfers
Nooit gepakt?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:50 schreef Marie30 het volgende:
Zo was er vorig jaar toch een koppeltje in New-Zeeland dat een hele grote som (weet niet meer hoeveel...) op hun rekening kreeg gestort. Die hebben het er meteen afgehaald en zijn het land uit gevlucht. Groot gelijk hebben ze.
Een typefout maken bij het invoeren van een rekeningnummer is anders ook niet al te slimquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:52 schreef waht het volgende:
[..]
whehe, ik kan bijna niet geloven dat er zulke domme mensen bestaan.
Ik ook jaquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef ShadyLane het volgende:
Ik dacht dat de topictitel in het algemeen bedoeld was.
Die is ook goedquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef ShadyLane het volgende:
Ik dacht dat de topictitel in het algemeen bedoeld was.
Die mogelijkheid zal er wel zijn, maar niet al teveel opleveren.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef cyberterrorist het volgende:
en dan is er opeens geen mogelijkheid voor inbeslag name van inboedel of loon? lekker krom....
Oh, haar auto zal vast wel verkocht zijn, maar welk loon?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef cyberterrorist het volgende:
en dan is er opeens geen mogelijkheid voor inbeslag name van inboedel of loon? lekker krom....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |