abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 10:40:33 #151
5428 crew  miss_sly
pi_88279352
Ik ben ervan overtuigd dat schaap een net zo leuke papa voor een jongetje zou zijn geweest. Hij is gewoon papa van zijn kind, klaar.

oeke, dat kan ik me ook neit goed voorstellen, maar je weet het niet, hoor. Mijn zusje houdt er ook helemaal niet van, maar mijn oudste neefje is nu (6 jaar) echt van de pistolen en zwaarden enzo -O- ik ga ze ook proberen buiten te houden, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88279539
Puh, ik ga mijn kind gewoon indoctrineren. Boeken moet hij lezen. En knutselen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88279549
Mijn man maakte het geen bal uit, zoon of dochter. Nu heeft ie het allebei; ook prima. Ze zijn alledrie sowieso totaal verschillend, ongeacht hun geslacht.
Hij is meestal met muziek bezig (en dat is geslachtsloos ;) ) Mijn zonen steekt hij daarmee aan dus het werkt wel een beetje.
Ik heb geen voetbal/zwaarden zonen (tot nu toe)

Ik heb het jasje via mp gekocht, Ssserpente
pi_88279665
quote:
Op woensdag 3 november 2010 10:30 schreef oeke het volgende:
Uiteindelijk maakt het niks uit, het ligt geheel aan wat voor kind je hebt en daar groei je in mee.
En ik hoop van ganser harte dat Ko nooit een vecht/schiet/voetbal-kind wordt.
Maar ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen met ons als ouders. :@
Nou, ik weet het niet! Ik lees in het dreumestopic bijvoorbeeld wel eens dat een jongetje dat nog nooit een auto heeft gehad meteen weet wat hij ermee moet doen. Ik vind dat altijd wel heel frappant!

Ik heb zoveel uitgesproken ideeen over opvoeding terwijl ik hier voor mijn gevoel juist heel blanco in sta. Ik heb zelfs geen mening over het uitbannen van pistolen of zwaarden. Ik speelde zelf vroeger ook graag met klappertjespistolen op het erf van mijn opa en oma (daar kon je zo goed het wilde westen naspelen!). En ik heb natuurlijk ook de chocoladesigaretten en aanstekers met snoepjes gehad rond Sinterklaas waarmee ik deed alsof ik kon roken (vooral erg leuk met koud weer, dan leek het net echt uit als je uitblies!). En ik ben juist altijd een heel pacifistisch meisje geweest dat resoluut anti-roken was.

Om het nog ontopic te maken: ik heb er dus geen enkel probleem mee om Ivan jongensachtig te kleden, maar ik ben duidelijk niet zo krampachtig als mijn lief die het een na het ander gay vindt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88279855
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik weet het niet! Ik lees in het dreumestopic bijvoorbeeld wel eens dat een jongetje dat nog nooit een auto heeft gehad meteen weet wat hij ermee moet doen. Ik vind dat altijd wel heel frappant!

Ik heb zoveel uitgesproken ideeen over opvoeding terwijl ik hier voor mijn gevoel juist heel blanco in sta. Ik heb zelfs geen mening over het uitbannen van pistolen of zwaarden. Ik speelde zelf vroeger ook graag met klappertjespistolen op het erf van mijn opa en oma (daar kon je zo goed het wilde westen naspelen!). En ik heb natuurlijk ook de chocoladesigaretten en aanstekers met snoepjes gehad rond Sinterklaas waarmee ik deed alsof ik kon roken (vooral erg leuk met koud weer, dan leek het net echt uit als je uitblies!). En ik ben juist altijd een heel pacifistisch meisje geweest dat resoluut anti-roken was.

Om het nog ontopic te maken: ik heb er dus geen enkel probleem mee om Ivan jongensachtig te kleden, maar ik ben duidelijk niet zo krampachtig als mijn lief die het een na het ander gay vindt.
Ko mag van mij ook echt wel cowboy en indiaan spelen of boef. Maar ik bedoel altijd op het schoolplein vechten, of met mitrailleurtjes rondlopen als je bijna 2 bent. (zoals laatst op de kinderboerderij)
Een bepaalde agressie die ik soms bij kinderen zie. Die wil ik absoluut niet stimuleren. Stoer zijn omdat je een jongetje bent. Moeilijk uit te leggen.
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 11:01:44 #156
5428 crew  miss_sly
pi_88279902
quote:

[..]

Maar dat wist Senna ook :Y Ik denk dat ze dat ongemerkt toch ergens oppikken van oudere kindjes, op momenten dat wij er nog niet mee bezig zijn dat ons kind die dingen ook gaat leren.
quote:

Typisch vind ik dat, die wens om een klein kind ook al een richting in te duwen. Veel mensen doen dat, zowel met kleding als met speelgoed. Ik hoop (maar of dat helemaal lukt is natuurlijk de vraag) dat wij het een beetje open kunnen laten, zodat ze zelf nog wat in te vullen heeft.
pi_88279996
quote:
Mijn kind weet dat dus echt niet. Ik doe het steeds voor.
Maar hij vind auto's gewoon echt niet interessant.
Hij doet liever schone kleren uit de kast in de wasmachine. Of bouwt graag torens.
pi_88280017
David houdt van keukentjes. En laatst zag hij een reclame (ik ben de naam van het speelgoed kwijt) maar het was uitgesproken "meisjesspeelgoed".
Ik koop hem dat dus wel voor Sinterklaas. Mijn oudste vindt dat raar (David is vast homo zegt ie dan). Maar het kan me niet schelen.
Hij krijgt wat hij leuk vindt.
hij speelt ook met auto's hoor, daar niet van

Hoe zit dat trouwens met die maten?
In het Villa Happ jasje staat 74 (6 tot 9 mnd). Leah zit pas in 74 sinds 9 maanden?
pi_88280031
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:33 schreef She-Wolf het volgende:
Mijn man is geen metroman :') maar ook geen machoman. Hij houdt niet echt van voetbal (behalve tijdens wk's en ek's etc) en houdt niet van vieze handen. Als mensen hem niet kennen en alleen zien denken mensen dat echter vaak wel. Omdat het een langharige, gitaarspelende rocker is. :D

Hij had best graag een zoon gehad, maar krijgt drie dochters. En ook dat vindt hij hartstikke leuk. Kleding geeft hij dan weer niets om en zal hij ook nooit kopen. Maar speelt wel met de barbies of my little pony's wanneer ze samen in bad zitten. :P
ja eh dit schreeuwt natuurlijk op alle mogelijke manieren foto!! hè :+ :D
wat schattig <3

Lily wat ik nog wilde zeggen over t jasje voordat mn laptop dichtgemept werd met een "klaaaaar" :') ... ik vind het echt een supermix tussen stoer en lief. Niet te zoet maar ook nog wel net dat beetje girly erin O+ leuk!
En wat ontzettend lief van die moeder! Wauw! <3

en over discussies :+ ik las ooit ergens een wetenschappelijk artikel dat het voor jongens goed is en natuurlijk is om vechtspellen te spelen en te simuleren omdat ze daarmee juist gevoelens van agressie een plaats kunnen geven en conflict-situaties kunnen ontdekken ofzoiets. uiteraard hoef je als ouder geen mitrailleur voor je dreumesje te kopen om dat te stimuleren :+ maar het was ook niet echt tegen te houden en dat was volgens die onderzoekers ook niet erg want het zei niets over de daadwerkelijke agressie van het kind. Of iets dergelijks. Zal straks es zoeken of ik het nog kan vinden ergens.

Nu ga k lekker boven door de doos met kleertjes in mt 68 struinen en kijken wat we nog "nodig" hebben voor de baby aan zomerspul.
Denk dat ik wel van maat 68 uit kan gaan toch voor de zomermaanden, voor een kindje geboren in februari?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88280090
Pfoe was is kinderkleding soms belachelijk duur zeg. Ik was voor Dana een leuk kerstoutfitje aan het zoeken en zag leuke setjes voorbij komen. Maar ik ga no way ruim 100 euro voor een setje kleding uitgeven..

Ik wou een zwart tule rokje kopen voor dr met een zwart wit gestreept truitje erop en zwart wit gestreepte maillot eronder met haar zwarte stoere laarsjes erbij. Lekker eigenwijs..past wel bij dr :D
Dus als iemand zoiets tegenkomt geef maar even een gil ;)
pi_88280131
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:06 schreef huuphuup het volgende:

en over discussies :+ ik las ooit ergens een wetenschappelijk artikel dat het voor jongens goed is en natuurlijk is om vechtspellen te spelen en te simuleren omdat ze daarmee juist gevoelens van agressie een plaats kunnen geven en conflict-situaties kunnen ontdekken ofzoiets. uiteraard hoef je als ouder geen mitrailleur voor je dreumesje te kopen om dat te stimuleren :+ maar het was ook niet echt tegen te houden en dat was volgens die onderzoekers ook niet erg want het zei niets over de daadwerkelijke agressie van het kind. Of iets dergelijks. Zal straks es zoeken of ik het nog kan vinden ergens.
wel interessant eigenlijk
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 11:12:20 #162
5428 crew  miss_sly
pi_88280240
ow huup, zoiets heb ik ook wel eens gelezen en gehoord. Ook dat jongetjes in het basisonderwijs dus vaker in de problemen komen, omdat er te weinig mannelijk onderwijzend personeel is. Ze worden door vrouwenlijk onderwijzend personeel meer beknot in hun 'agressieve' wilde spelletjes, terwijl ze die nodig zouden hebben inderdaad om hun gevoelens te kanaliseren.

Wat goed dat je dat in herinnering brengt, ik was het min of meer vergeten maar nu je dit zo post, komt het weer boven.
pi_88280390
Zo heb ik ook eens een artikel gelezen dat het hele onderwijssysteem an sich gericht is op de manier waarop meisjes het beste kunnen leren. Stilzitten ed. En dat jongetjes daardoor moeilijker mee komen.
Was erg interessant.

Toch zou ik daar wel een middenweg in willen zoeken. Zoals dat dreumesje met mitrailleur, dat is voor mij het uiterste. Terwijl er natuurlijk genoeg spellen zijn die ruimte geven aan agressie op een gezonde manier.
pi_88280409
Huup, ik heb juist eens het tegenovergestelde gelezen. Hoewel, dat ging vooral over veschtsporten. Daar zitten vaak gewelddadige kinderen zodat ze hun agressie kwijt kunnen. Maar ze schijnen er juist agressiever van te worden.

Hu, ik ril ook van jochies met zwaarden en pistolen. Ik moet dan meteen aan jongetjes denken die eenden en andere dieren met stokken slaan. Nils heeft er laatst nog zoeen bij z'n kladden gegrepen.

Het zoontje van een vriendin heeft van de buren een zwaard gekregen (hun zoontjes zijn vriendjes), terwijl ze duidelijk had gezegd dat ze dat soort spul niet in huis wilde. Gaven ze haar zoontje dus toch een zwaard. Ze gaven het direct aan hem zelf, dus verstoppen lukte ook niet meer. Ze was om te spetteren.
pi_88280735
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:12 schreef miss_sly het volgende:
ow huup, zoiets heb ik ook wel eens gelezen en gehoord. Ook dat jongetjes in het basisonderwijs dus vaker in de problemen komen, omdat er te weinig mannelijk onderwijzend personeel is. Ze worden door vrouwenlijk onderwijzend personeel meer beknot in hun 'agressieve' wilde spelletjes, terwijl ze die nodig zouden hebben inderdaad om hun gevoelens te kanaliseren.

Wat goed dat je dat in herinnering brengt, ik was het min of meer vergeten maar nu je dit zo post, komt het weer boven.
ja, dit dus

Ik had dat ook wel eens gelezen en zelfs uit eigen ervaring meegekregen (mijn oudste zoon heeft dit zelfs wel eens gezegd; een opmerking over al die vrouwen op school).
Ik was het ook vergeten..
pi_88280808
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:
Hu, ik ril ook van jochies met zwaarden en pistolen. Ik moet dan meteen aan jongetjes denken die eenden en andere dieren met stokken slaan. Nils heeft er laatst nog zoeen bij z'n kladden gegrepen.
Ja, maar dat zijn echt twee verschillende dingen. Spelen met zwaarden of daadwerkelijk een dier ofzo pijn doen.
Maar ik snap je punt. Ik vond het ook altijd moeilijk en wilde het niet totdat ik zoons kreeg en zij groter werden.
Ik kan er beter mee omgaan nu en het scheiden. Mijn kinderen zouden bovenstaande niet snel doen want zo voeden we ze niet op maar dat staat los van hun speelgedrag en behoeftes.
  woensdag 3 november 2010 @ 11:35:08 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88280952
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:30 schreef oeke het volgende:
*knip*
En ik hoop van ganser harte dat Ko nooit een vecht/schiet/voetbal-kind wordt.
Maar ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen met ons als ouders. :@
*knip*
Ik heb een pesthekel aan voetbal, vechten is ook niet mijn hobby, en pistooltjes hebben we hier niet in huis. En toch schopt hij tegen ballen en loopt hij 'pieuw-pieuw' rond met een van duplo gefabriceerde 'pieuw'... Je hebt het niet altijd in de hand...

Een lesbisch stel (stereo type baggy kleding, kort haar etc.) dat ik ken wisten het zeker, hun dochter zou nooit :') met roze en tule, en glitter en... en... Het is een van de meest meisje-meisjes die ik ken! :D _O- :')
pi_88280981
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:
Op de tuin hebben wij een buurmeisje. Ik kon van de zomer een gesprek afluisteren tussen haar en 2 andere buurmeisjes. Met veel gegiechel waren ze hun baby-katje aan het pesten. Waarbij ze zei, ik pest altijd katten maar mijn eigen liever niet. Maar nu wel.
Ik vond het zo vreselijk naar klinken, dat miauwende poesje en die hoge geniepige meisjesstemmen. Gelukkig greep de buurvrouw in.

Moraal van het verhaal: let op je dochters! Ze zien er misschien lief en roze uit, maar ondertussen.... >:) ;)
pi_88281045
ach, ik heb twee zonen, de een wil een zwaard, de ander een roze toverstafje. Ik vind het prima, alsjeblieft veel plezier ermee.
Dieren slaan kunnen ze er allebei mee dus dan gebeurt dan ook niet niet want daar zijn wij dan weer voor om ze dat bij te brengen dat dat niet de bedoeling is.
pi_88281060
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een pesthekel aan voetbal, vechten is ook niet mijn hobby, en pistooltjes hebben we hier niet in huis. En toch schopt hij tegen ballen en loopt hij 'pieuw-pieuw' rond met een van duplo gefabriceerde 'pieuw'... Je hebt het niet altijd in de hand...
Ik bedoel dus vooral dat je als ouder geweld verheerlijkt en tegen je zoon zegt dat hij van zich af moet slaan als hij gepest wordt of hem wapens geven die een gewoon pistooltje of zwaard te boven gaan. Echte legerdingen. Mitrailleurs of tanks. etc.
En dat is vooral ouderlijk gedrag wat je wel zelf in de hand hebt.
  woensdag 3 november 2010 @ 11:39:54 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88281079
Nog meer off-topic: In de kinderboekenweek las ik ook nog een artikel over een schrijver die bewust jongensverhalen schreef die wat stoerder waren omdat jongetjes niet altijd iets kunnen met de correcte 'gevoelens-benoemen' verhaaltjes van bijv Kikker.
pi_88281096
Ik vind het best interessante materie maar inderdaad vreselijk off topic :D
  woensdag 3 november 2010 @ 11:41:32 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88281129
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:39 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik bedoel dus vooral dat je als ouder geweld verheerlijkt en tegen je zoon zegt dat hij van zich af moet slaan als hij gepest wordt of hem wapens geven die een gewoon pistooltje of zwaard te boven gaan. Echte legerdingen. Mitrailleurs of tanks. etc.
En dat is vooral ouderlijk gedrag wat je wel zelf in de hand hebt.
Ja, dat snap ik wel, maar je zei 'ik hoop dat...' en 'ik kan het met niet voorstellen', maar vergis je niet in wat ze mee krijgen van bijv een creche, peuterspeelzaak, buurkindjes... Sasha liep hier laatst 'Hand in hand kameraden' te zingen met daarachteraan een 'Ajax is stom'. Mijn haren stonden recht overeind, want als ik iets echt ergerlijk vind is het wel dat enge club-gedrag. Maar ja... zie het er maar weer eens uit te krijgen als 'Ja, maar Joel en Mikey doen het wel he mama?'. Met zijn zoetste stemmetje...
pi_88281232
Oh, ik zal heus nog op mijn neus kijken, wat dat betreft. En P. en ik zijn gewoon softies, dus dat zal wel zijn waarom ik me niet verheug op dergelijk gedrag. :D
pi_88281243
Aaah, Oek, dat klinkt wel erg zielig. ;( Maar ik begrijp je punt. :P En Lily, ik ben het met je eens, hoor. Ik chargeer natuurlijk ook heel erg. Maar in onze oude buurt woonden erg veel heel gemene jongetjes, die de hele dag onder luid gegil oorlogje aan het spelen waren. En bij mij op de basisschool zaten jongetjes die kikkers opbliezen (rietje in hun kont, blazen en dan tegen de muur gooien, dat plopt zo lekker). En ook dat waren zwaarden- en pistolenjongetjes.

Ik weet natuurlijk wel dat niet alle zwaarden- en pistolenjongetjes zo zijn, maar dit heeft zoveel indruk op me gemaakt, dat ik vaak nog steeds die link leg helaas. ;(

Maar idd, meisjes kunnen ook erg gemeen zijn. Wat geniepiger zelfs, denk ik. >:)
  woensdag 3 november 2010 @ 11:47:29 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88281306
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:44 schreef oeke het volgende:
Oh, ik zal heus nog op mijn neus kijken, wat dat betreft. En P. en ik zijn gewoon softies, dus dat zal wel zijn waarom ik me niet verheug op dergelijk gedrag. :D
Nee, dat snap ik helemaal.
Hier hebben we ook dat pieuw er echt zsm weer uitgewerkt. Gelukkig mocht het van het kdv ook niet, dus daar werden ze erop ook op gewezen.

Voor mij een van de redenen dat ik ze graag flink wat straten verderop op school doe. Type school en type publiek zeg maar. :@
pi_88283119
oh t gaat nog steeds over zwaarden enzo :D
BE ik moest lachen om dat meisje-meisje van dat stel dat je kent haha :D achja, je kunt als ouder zoveel willen maar je doet er weinig aan. Ofzo.
En het lijkt mij vooral lastig als ouder waar je dan een grens trekt. Het zal wel een proces zijn, along the way leer je zeg maar. En ik kan me dat van die school dus helemaal voorstellen!

Bla ik zal mn ogen open houden of ik zoiets tegen kom! Bij Hans Textiel heb ik regelmatig gestreepte maillots en maillots-zonder-voeten, een soort leggings maar dan van maillotstof gezien. Maar ik weet niet meer of ze er ook echt in het zwart-wit waren.

Zo! ik heb even goed geinventariseerd. Jeetje wat hebben we een hoop bruikbaars nog :o
dat wist ik uiteraard wel maar ik had de dozen met 68 en 74 nog niet echt bekeken verder. In 68 heb ik eigenlijk alleen wat shirtjes extra nodig, zomertruitjes zeg maar. En in 74 juist weer wat wintersachtige shirtjes. Maar dat laatste is nog zo ver weg, dat komt tzt wel als ze er eenmaal is.
Leuk! Heb k een zoekprojectje :D O+ en fijn dat we zoveel bewaard hebben, scheelt een bak geld straks.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88283255
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:45 schreef huuphuup het volgende:
Zo! ik heb even goed geinventariseerd. Jeetje wat hebben we een hoop bruikbaars nog :o
dat wist ik uiteraard wel maar ik had de dozen met 68 en 74 nog niet echt bekeken verder. In 68 heb ik eigenlijk alleen wat shirtjes extra nodig, zomertruitjes zeg maar. En in 74 juist weer wat wintersachtige shirtjes. Maar dat laatste is nog zo ver weg, dat komt tzt wel als ze er eenmaal is.
Leuk! Heb k een zoekprojectje :D O+ en fijn dat we zoveel bewaard hebben, scheelt een bak geld straks.
Leuk lijkt me dat! kun je straks echt gericht zoeken en/of in die maten waar je nog heel veel van hebt juist 2/3 iets duurdere kledingstukken erbij kopen voor ''mooi''
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 3 november 2010 @ 13:01:46 #179
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88283658
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Pfoe was is kinderkleding soms belachelijk duur zeg. Ik was voor Dana een leuk kerstoutfitje aan het zoeken en zag leuke setjes voorbij komen. Maar ik ga no way ruim 100 euro voor een setje kleding uitgeven..

Ik wou een zwart tule rokje kopen voor dr met een zwart wit gestreept truitje erop en zwart wit gestreepte maillot eronder met haar zwarte stoere laarsjes erbij. Lekker eigenwijs..past wel bij dr :D
Dus als iemand zoiets tegenkomt geef maar even een gil ;)
Klinkt als een mimpi outfit.
Maar dan zit je ook wel aan een hoge prijs.

Of blond&blond, maar dan moet je echt naar een winkel gaan waar ze dat verkopen want op de site hebben ze niet veel.
  woensdag 3 november 2010 @ 13:11:07 #180
298315 SacreCoeur
pi_88283948
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Maar idd, meisjes kunnen ook erg gemeen zijn. Wat geniepiger zelfs, denk ik. >:)
Denk je?
Ik weet het wel zeker, al die roddelende meisjes van 5 in groep 1/2.
Verschrikkelijk, en ook echt hele gangs vormen van 'jongens plagen zoentjes vragen'.

Met dat soort dingen ben je echt beter af met een jongen.
Wat me opviel is dat jongens aardiger zijn tegen hun mama van meisjes.
Die kunnen zo lekker kribbig & kattig doen.

Hier in de klas waar Isa zit is het een crime als mama haar dochter een kusje wilt geven voordat ze weggaat. :')
Vanochtend ook ze hadden nationaal schoolontbijt & ik dacht nou dan blijf ik nog even kijken (het mocht dus waarom niet) en ik bleef even staan en zegt ze na 5 minuten 'sta je hier nou nog? waarom ga je niet weg?' maar echt heel kattig ook.
Toen dacht ik ook, omg ;(
pi_88284131
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Leuk lijkt me dat! kun je straks echt gericht zoeken en/of in die maten waar je nog heel veel van hebt juist 2/3 iets duurdere kledingstukken erbij kopen voor ''mooi''
ja psies :9
hoewel ik denk dat ik met echt extra kleding kopen gewoon wacht tot ze er is, dan weet ik ook hoe en wat ik leuk vindt enzo. In maat 68 kan ik ook nog wel wat korte legging-achtige dingen gebruiken. En rompers in 68 met hemdbandjes bijvoorbeeld. Die heb ik niet, wel 32 rompers in 62-68 met lange mouwen :+

Het voordeel van al een kind hebben vind ik nu dat ik wat meer ervaring heb qua kleertjes, wat is wel handig en wat gebruik je toch niet zeg maar. Amélie heeft bijvoorbeeld een heel groot deel van de zomer in enkel een rompertje gelopen of een romper met een kort legging-broekje eroverheen. Dus conclusie, ik denk dat ik zaterdag kijk naar leggings en zomerrompers in die maat. De echte shirtjes/jurkjes/bloesjes wacht ik wel mee. Misschien krijgen we ook nog wel wat ofzo.

SC :D
ja daar ben je klaar mee dan :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88284360
quote:
Op woensdag 3 november 2010 13:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Klinkt als een mimpi outfit.
Maar dan zit je ook wel aan een hoge prijs.

Of blond&blond, maar dan moet je echt naar een winkel gaan waar ze dat verkopen want op de site hebben ze niet veel.
nee was niet van mimpi..wel van een merk met dezelfde prijsklasse..ben even de naam kwijt :)
daar had ik trouwens ook wel gekeken, mar is het toch neit helemaal. Daar hebben ze vooral veel tule rokjes met een patroontje ofzo erin..en dat vindt ik dan weer niet zo mooi.
blond&blond, oke die ken ik nog niet..zal eens even kijken :Y

En Huup graag :) dankje
  woensdag 3 november 2010 @ 13:31:06 #183
298315 SacreCoeur
pi_88284596
Ik heb zelf een hele zwarte van mimpi, maar misschien hebben ze die inderdaad niet meer.
Van blond&blond had ik een strepen shirt, zwart wit.
En ik had gekozen voor met applicatie dus er staat een roze poedel op.
Maar je had 'm ook zonder opdruk.

Maar die heb ik in de winkel gekocht, online zie ik 'm niet staan.
Was 14,95 of 19,95.
De zwarte tule rok van mimpi heb ik van kleertjes.com & was 45 euro geloof 'k.
Eventueel haal je dat er nog wel uit, want zo'n rokje kan ze vaker dan alleen met kerst aan.
pi_88285014
Zal vanavond thuis nog eens kijken :)
alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik blijer zou zijn met een tule rokje van rond de 20/25 euro :P
  woensdag 3 november 2010 @ 14:00:17 #185
298315 SacreCoeur
pi_88285689
Da's waar :P
Name it had toch ook tule rokjes? paars/roze/grijs & zwart?
Zag ze bij de Prenatal hangen.
Geen idee van & tot welke maat.
pi_88286026
ow? dan moet ik eens even kijken. Ik wasl aatst bij prenatal maar toen hing er niet veel soeps in haar maat. Mischien even eeen grotere prenatal opzoeken :)
pi_88286324
misschien iets van Jottum?

ik houd echt van de combinatie zwart-wit :Y

woensdag 3 november 2010 @ 14:17:36 #188
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88286462
Jorja heeft een tule rokje van Name-It, was sowieso onder de 25 euro, anders had ik het nooit gekocht!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88286512
2,99 van Esprit
pi_88286653
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:17 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja heeft een tule rokje van Name-It, was sowieso onder de 25 euro, anders had ik het nooit gekocht!
die heet "emora" (het tule rokje)
  woensdag 3 november 2010 @ 14:28:23 #191
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88286867
Lily, zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb geen flauw idee. Was zo blij dat ik er eindelijk een in een kleinere maat dan 92 vond en voor redelijk weinig geld, dat ik hem gewoon heb meegenomen!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88287723
Ik vind dit wel héél erg fout overigens :D

pi_88288289
oh! die maillot ga ik even bestellen, thnx!
truitje van dat setje is erg leuk..alleen het rokje vind ik niet zo geloof ik
Dat jurkje is heeel erg mooi!!, maar vind ik meer iets voor een ouder meisje denk ik :)

thnx voor het meezoeken :)
  woensdag 3 november 2010 @ 16:18:44 #194
298315 SacreCoeur
pi_88290978
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:14 schreef lily het volgende:
misschien iets van Jottum?

[ afbeelding ]

ik houd echt van de combinatie zwart-wit :Y

[ afbeelding ]
Ik vind Jottum een 'zwarte kousenkerk' achtig merk :P
Misschien omdat ik in Capelle woon waar dus veel gereformeerde mensen wonen.
Die dragen vaak Jottum & Gaastra, dus ik heb gelijk zo'n beeld voor me.
pi_88294015
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:18 schreef lily het volgende:
2,99 van Esprit
[ afbeelding ]
OMG, die moet ik voor mezelf hebben! Ik denk dat er twee keer een duim in past. :')

Leuke discussie, trouwens! Misschien hevel ik het wel over naar het dreumestopic als ik er vanavond zin in/tijd voor heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88295727
Leuk onderwerp/discussie.

Hier hebben de kinderen nooit geweren , soldaatjes enz gehad. Principes en zo.
Gingen ze schieten met buigrietjes.
Met de poppen werd kindermishandelaartje gespeeld. (Ten tijde van Dutroux)
Zelf werd ik er altijd blij van als ze met het gewone speelgoed speelden, Lego, kleuren, keukentje, verkleden en spelletjes. Simpele bordspelen.

Was ook het begin van de Nintendo enz in ieder gezin. " Hoe lang mag jou kind computeren?"
Gingen de "vriendjes" mee omdat er bij ons weinig regels waren tav de compspelletjes.
Alleen geen spelletjes die niet voor de leeftijd geschikt waren.

Jottum is opgezet door de vrouw van Frank uit Sesamstraat. Is altijd erg duur geweest. Wel heel uitgewerkt enzo.

Tis weer leuk werken in de winkel, allemaal oma's die voor de kleinkinderen kleertjes kopen.
pi_88301833
Ik moest even teruglezen om te weten over welke 'leuke discussie' jullie het hebben :D , en het is inderdaad een leuke discussie :P .

Mijn ouders zijn net als Oeke en man van die softies die absoluut tegen spelletjes met geweld waren. Toch vond mijn broertje die dingen nou eenmaal het meest interessant. Ik herinner me gewoon nog dat dat lastig was. Hij was echt een heel jongensachtig jongetje zeg maar, terwijl mijn ouders dat alles behalve stimuleerden. maar hij is er overheen gegroeid en nu is hij zelf ook een softie O+ .

Over mijn eigen kinderen... Ik kan er nog niet zoveel over zeggen, maar het valt me wel op dat mijn zoon al vanaf het allereerste begin overal mee timmert. Dat heeft mijn dochter echt nooit gedaan :o :+ .

Ik heb er in mijn opleiding ook wel het een en ander over gelezen. Maar ik ben dan zo'n muppet die het onderwerp onthoudt en daar de conclusies dan weer van vergeet. :@.

Het lijkt mij in ieder geval dat je niet om de mannelijke en vrouwelijke hormonen heenkunt, ook bij je kinderen niet :Y) .
pi_88306644
Even on-topic, wat denken jullie?
Deze:

Of deze:

Of deze:

Of geen van de drie...
pi_88306745
Ik vind persoonlijk die middelste duidelijk de leukste! :)
  woensdag 3 november 2010 @ 22:18:29 #200
298315 SacreCoeur
pi_88306764
1 & absoluut 3.
2 is heel lelijk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')