Nou, ik weet het niet! Ik lees in het dreumestopic bijvoorbeeld wel eens dat een jongetje dat nog nooit een auto heeft gehad meteen weet wat hij ermee moet doen. Ik vind dat altijd wel heel frappant!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:30 schreef oeke het volgende:
Uiteindelijk maakt het niks uit, het ligt geheel aan wat voor kind je hebt en daar groei je in mee.
En ik hoop van ganser harte dat Ko nooit een vecht/schiet/voetbal-kind wordt.
Maar ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen met ons als ouders.![]()
Ko mag van mij ook echt wel cowboy en indiaan spelen of boef. Maar ik bedoel altijd op het schoolplein vechten, of met mitrailleurtjes rondlopen als je bijna 2 bent. (zoals laatst op de kinderboerderij)quote:Op woensdag 3 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik weet het niet! Ik lees in het dreumestopic bijvoorbeeld wel eens dat een jongetje dat nog nooit een auto heeft gehad meteen weet wat hij ermee moet doen. Ik vind dat altijd wel heel frappant!
Ik heb zoveel uitgesproken ideeen over opvoeding terwijl ik hier voor mijn gevoel juist heel blanco in sta. Ik heb zelfs geen mening over het uitbannen van pistolen of zwaarden. Ik speelde zelf vroeger ook graag met klappertjespistolen op het erf van mijn opa en oma (daar kon je zo goed het wilde westen naspelen!). En ik heb natuurlijk ook de chocoladesigaretten en aanstekers met snoepjes gehad rond Sinterklaas waarmee ik deed alsof ik kon roken (vooral erg leuk met koud weer, dan leek het net echt uit als je uitblies!). En ik ben juist altijd een heel pacifistisch meisje geweest dat resoluut anti-roken was.
Om het nog ontopic te maken: ik heb er dus geen enkel probleem mee om Ivan jongensachtig te kleden, maar ik ben duidelijk niet zo krampachtig als mijn lief die het een na het ander gay vindt.
Maar dat wist Senna ookquote:Op woensdag 3 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet! Ik lees in het dreumestopic bijvoorbeeld wel eens dat een jongetje dat nog nooit een auto heeft gehad meteen weet wat hij ermee moet doen. Ik vind dat altijd wel heel frappant!
Typisch vind ik dat, die wens om een klein kind ook al een richting in te duwen. Veel mensen doen dat, zowel met kleding als met speelgoed. Ik hoop (maar of dat helemaal lukt is natuurlijk de vraag) dat wij het een beetje open kunnen laten, zodat ze zelf nog wat in te vullen heeft.quote:Ik heb zoveel uitgesproken ideeen over opvoeding terwijl ik hier voor mijn gevoel juist heel blanco in sta. Ik heb zelfs geen mening over het uitbannen van pistolen of zwaarden. Ik speelde zelf vroeger ook graag met klappertjespistolen op het erf van mijn opa en oma (daar kon je zo goed het wilde westen naspelen!). En ik heb natuurlijk ook de chocoladesigaretten en aanstekers met snoepjes gehad rond Sinterklaas waarmee ik deed alsof ik kon roken (vooral erg leuk met koud weer, dan leek het net echt uit als je uitblies!). En ik ben juist altijd een heel pacifistisch meisje geweest dat resoluut anti-roken was.
Om het nog ontopic te maken: ik heb er dus geen enkel probleem mee om Ivan jongensachtig te kleden, maar ik ben duidelijk niet zo krampachtig als mijn lief die het een na het ander gay vindt.
Mijn kind weet dat dus echt niet. Ik doe het steeds voor.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
ja eh dit schreeuwt natuurlijk op alle mogelijke manieren foto!! hèquote:Op woensdag 3 november 2010 10:33 schreef She-Wolf het volgende:
Mijn man is geen metromanmaar ook geen machoman. Hij houdt niet echt van voetbal (behalve tijdens wk's en ek's etc) en houdt niet van vieze handen. Als mensen hem niet kennen en alleen zien denken mensen dat echter vaak wel. Omdat het een langharige, gitaarspelende rocker is.
![]()
Hij had best graag een zoon gehad, maar krijgt drie dochters. En ook dat vindt hij hartstikke leuk. Kleding geeft hij dan weer niets om en zal hij ook nooit kopen. Maar speelt wel met de barbies of my little pony's wanneer ze samen in bad zitten.
wel interessant eigenlijkquote:Op woensdag 3 november 2010 11:06 schreef huuphuup het volgende:
en over discussiesik las ooit ergens een wetenschappelijk artikel dat het voor jongens goed is en natuurlijk is om vechtspellen te spelen en te simuleren omdat ze daarmee juist gevoelens van agressie een plaats kunnen geven en conflict-situaties kunnen ontdekken ofzoiets. uiteraard hoef je als ouder geen mitrailleur voor je dreumesje te kopen om dat te stimuleren
maar het was ook niet echt tegen te houden en dat was volgens die onderzoekers ook niet erg want het zei niets over de daadwerkelijke agressie van het kind. Of iets dergelijks. Zal straks es zoeken of ik het nog kan vinden ergens.
ja, dit dusquote:Op woensdag 3 november 2010 11:12 schreef miss_sly het volgende:
ow huup, zoiets heb ik ook wel eens gelezen en gehoord. Ook dat jongetjes in het basisonderwijs dus vaker in de problemen komen, omdat er te weinig mannelijk onderwijzend personeel is. Ze worden door vrouwenlijk onderwijzend personeel meer beknot in hun 'agressieve' wilde spelletjes, terwijl ze die nodig zouden hebben inderdaad om hun gevoelens te kanaliseren.
Wat goed dat je dat in herinnering brengt, ik was het min of meer vergeten maar nu je dit zo post, komt het weer boven.
Ja, maar dat zijn echt twee verschillende dingen. Spelen met zwaarden of daadwerkelijk een dier ofzo pijn doen.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:
Hu, ik ril ook van jochies met zwaarden en pistolen. Ik moet dan meteen aan jongetjes denken die eenden en andere dieren met stokken slaan. Nils heeft er laatst nog zoeen bij z'n kladden gegrepen.
Ik heb een pesthekel aan voetbal, vechten is ook niet mijn hobby, en pistooltjes hebben we hier niet in huis. En toch schopt hij tegen ballen en loopt hij 'pieuw-pieuw' rond met een van duplo gefabriceerde 'pieuw'... Je hebt het niet altijd in de hand...quote:Op woensdag 3 november 2010 10:30 schreef oeke het volgende:
*knip*
En ik hoop van ganser harte dat Ko nooit een vecht/schiet/voetbal-kind wordt.
Maar ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen met ons als ouders.![]()
*knip*
Op de tuin hebben wij een buurmeisje. Ik kon van de zomer een gesprek afluisteren tussen haar en 2 andere buurmeisjes. Met veel gegiechel waren ze hun baby-katje aan het pesten. Waarbij ze zei, ik pest altijd katten maar mijn eigen liever niet. Maar nu wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:17 schreef Ssserpente het volgende:
Hu, ik ril ook van jochies met zwaarden en pistolen. Ik moet dan meteen aan jongetjes denken die eenden en andere dieren met stokken slaan. Nils heeft er laatst nog zoeen bij z'n kladden gegrepen.
Ik bedoel dus vooral dat je als ouder geweld verheerlijkt en tegen je zoon zegt dat hij van zich af moet slaan als hij gepest wordt of hem wapens geven die een gewoon pistooltje of zwaard te boven gaan. Echte legerdingen. Mitrailleurs of tanks. etc.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een pesthekel aan voetbal, vechten is ook niet mijn hobby, en pistooltjes hebben we hier niet in huis. En toch schopt hij tegen ballen en loopt hij 'pieuw-pieuw' rond met een van duplo gefabriceerde 'pieuw'... Je hebt het niet altijd in de hand...
Ja, dat snap ik wel, maar je zei 'ik hoop dat...' en 'ik kan het met niet voorstellen', maar vergis je niet in wat ze mee krijgen van bijv een creche, peuterspeelzaak, buurkindjes... Sasha liep hier laatst 'Hand in hand kameraden' te zingen met daarachteraan een 'Ajax is stom'. Mijn haren stonden recht overeind, want als ik iets echt ergerlijk vind is het wel dat enge club-gedrag. Maar ja... zie het er maar weer eens uit te krijgen als 'Ja, maar Joel en Mikey doen het wel he mama?'. Met zijn zoetste stemmetje...quote:Op woensdag 3 november 2010 11:39 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik bedoel dus vooral dat je als ouder geweld verheerlijkt en tegen je zoon zegt dat hij van zich af moet slaan als hij gepest wordt of hem wapens geven die een gewoon pistooltje of zwaard te boven gaan. Echte legerdingen. Mitrailleurs of tanks. etc.
En dat is vooral ouderlijk gedrag wat je wel zelf in de hand hebt.
Nee, dat snap ik helemaal.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:44 schreef oeke het volgende:
Oh, ik zal heus nog op mijn neus kijken, wat dat betreft. En P. en ik zijn gewoon softies, dus dat zal wel zijn waarom ik me niet verheug op dergelijk gedrag.
Leuk lijkt me dat! kun je straks echt gericht zoeken en/of in die maten waar je nog heel veel van hebt juist 2/3 iets duurdere kledingstukken erbij kopen voor ''mooi''quote:Op woensdag 3 november 2010 12:45 schreef huuphuup het volgende:
Zo! ik heb even goed geinventariseerd. Jeetje wat hebben we een hoop bruikbaars nog![]()
dat wist ik uiteraard wel maar ik had de dozen met 68 en 74 nog niet echt bekeken verder. In 68 heb ik eigenlijk alleen wat shirtjes extra nodig, zomertruitjes zeg maar. En in 74 juist weer wat wintersachtige shirtjes. Maar dat laatste is nog zo ver weg, dat komt tzt wel als ze er eenmaal is.
Leuk! Heb k een zoekprojectje![]()
en fijn dat we zoveel bewaard hebben, scheelt een bak geld straks.
Klinkt als een mimpi outfit.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Pfoe was is kinderkleding soms belachelijk duur zeg. Ik was voor Dana een leuk kerstoutfitje aan het zoeken en zag leuke setjes voorbij komen. Maar ik ga no way ruim 100 euro voor een setje kleding uitgeven..
Ik wou een zwart tule rokje kopen voor dr met een zwart wit gestreept truitje erop en zwart wit gestreepte maillot eronder met haar zwarte stoere laarsjes erbij. Lekker eigenwijs..past wel bij dr
Dus als iemand zoiets tegenkomt geef maar even een gil
Denk je?quote:Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Maar idd, meisjes kunnen ook erg gemeen zijn. Wat geniepiger zelfs, denk ik.
ja psiesquote:Op woensdag 3 november 2010 12:49 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Leuk lijkt me dat! kun je straks echt gericht zoeken en/of in die maten waar je nog heel veel van hebt juist 2/3 iets duurdere kledingstukken erbij kopen voor ''mooi''
nee was niet van mimpi..wel van een merk met dezelfde prijsklasse..ben even de naam kwijtquote:Op woensdag 3 november 2010 13:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Klinkt als een mimpi outfit.
Maar dan zit je ook wel aan een hoge prijs.
Of blond&blond, maar dan moet je echt naar een winkel gaan waar ze dat verkopen want op de site hebben ze niet veel.
die heet "emora" (het tule rokje)quote:Op woensdag 3 november 2010 14:17 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja heeft een tule rokje van Name-It, was sowieso onder de 25 euro, anders had ik het nooit gekocht!
Ik vind Jottum een 'zwarte kousenkerk' achtig merkquote:Op woensdag 3 november 2010 14:14 schreef lily het volgende:
misschien iets van Jottum?
[ afbeelding ]
ik houd echt van de combinatie zwart-wit![]()
[ afbeelding ]
OMG, die moet ik voor mezelf hebben! Ik denk dat er twee keer een duim in past.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |