Burgers hebben geen eens verplichtingenquote:Op maandag 1 november 2010 21:55 schreef This-is-it het volgende:
Ik hoef niet nog meer verplichtingen
Ja en dat is nu net het discussie voer. Ik ga niet alles lopen voorkauwen.quote:Op maandag 1 november 2010 21:56 schreef beeer het volgende:
Ja goed plan. Prima voorbeelden noem je ook
quote:Op maandag 1 november 2010 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
Wellicht interessant discussie voer.
Doe het toch maar. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 1 november 2010 21:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dat is nu net het discussie voer. Ik ga niet alles lopen voorkauwen.
Ik dacht dus meer aan dingen zoals artikel 1 grondwet of dat men alleen recht heeft op overdrachtsinkomen als het aantoonbaar is dat hij of zij niet in de gelegenheid is om zelf een inkomen te vergaren.quote:
Men krijgt restricties opgelegd als hij zich niet gelijk gedraagt? Waar gaat dit over?quote:Op maandag 1 november 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ok, heel ongenuanceerd zal ik een aantal stellingen poneren.
Artikel 1 grondwet zou je kunnen schrappen en vervange door bijv: Allen die zich in Nederland bevinden en zich gelijk gedragen en iets bijdragen aan de samenleving worden in alle gevallen gelijk behandeld. Men die zich anders gedraagt en dat ook accentueert loopt het risico om een aantal restricties opgelegd te krijgen.
Of dit
Hoe is dat een plicht? Er staat geen sanctie op het nalaten van die plicht. Het ziet er eerder uit als een voorwaarde voor een uitkering, die mogelijk niet eens wenselijk wordt geacht door die persoon.quote:Het is een plicht om jezelf te voorzien in inkomen, enkel wordt er een uitkering verstrekt als er zwaarwegende redenen zijn om niet te werken (chronisch ziek zijn dus)
Zo door gaan..
Definieer 'anders gedragen'.quote:Op maandag 1 november 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ok, heel ongenuanceerd zal ik een aantal stellingen poneren.
Artikel 1 grondwet zou je kunnen schrappen en vervange door bijv: Allen die zich in Nederland bevinden en zich gelijk gedragen en iets bijdragen aan de samenleving worden in alle gevallen gelijk behandeld. Men die zich anders gedraagt en dat ook accentueert loopt het risico om een aantal restricties opgelegd te krijgen.
Die tweede zin moet misschien in het strafboek van wetten? Verder totaal oneens, 'iets bijdragen aan de samenleving' is totaal niet te toetsen. En de belangrijkste zinsnede die ik persoonlijk toegevoegd zou willen zien is 'door de overheid' aan het einde van de eerste zin.quote:Op maandag 1 november 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt me redelijk, maar dit is hetzelfde als 'je hebt het recht op uitkering als er zwaarwegende redenen zijn waarom je niet in je eigen inkoen kunt voorzien'. Dus rechten=plichten en dit topic=prut.quote:Op maandag 1 november 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:Het is een plicht om jezelf te voorzien in inkomen, enkel wordt er een uitkering verstrekt als er zwaarwegende redenen zijn om niet te werken (chronisch ziek zijn dus)
Dit.quote:Op maandag 1 november 2010 22:21 schreef Picchia het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzin om vanuit plichten te denken. Het is niet de taak van de overheid om mensen te disciplineren. En het is ook niet wenselijk dat de overheid zich daar mee bezig gaat houden. Ik heb liever dat mensen vorm geven aan de overheid en de samenleving dan andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |