quote:Op maandag 1 november 2010 18:27 schreef 08gnoT. het volgende:
ik vindt verkeert spatie gebruik en d/t fouten irritant
En die dingen hierboven ook.
En die fout wordt zo vaak gemaakt!!!quote:Op woensdag 3 november 2010 07:44 schreef Rewimo het volgende:
"Hij wilt"
(zie bijvoorbeeld: Dealer wilt 3600 euro voor reparatie zien )
Brrrrrrrr...![]()
Want? Persoonlijk vraag ik mij af of de argumenten van Balthazar Huydecoper wel realistisch waren.quote:
Lidwoord.quote:
Lidwoord.quote:(bestaat zo'n topic al, post gerust linkje)
Bij dezen.quote:bij deze
Spatiemisbruik, (werk)woorden.quote:verkeerd gebruik van (werk) woorden
Nu is het wel "een LaPo", maar "met linkje". En ik zou gaan voor 'maak ... aan'.quote:Ben je de trotse eigenaar van een LaPo (lastpost) ? Dan maak je het nieuwe topic met linkje naar deze OP
quote:Op maandag 1 november 2010 18:27 schreef 08gnoT. het volgende:
ik vindt verkeert spatie gebruik en d/t fouten irritant
En die dingen hierboven ook.
Ik vind het daarvan (en van relaxen) afgeleide 'chillaxen' honderd malen erger.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:48 schreef cinnamon_M het volgende:
'Chillen' vind ik ook vaak een vreselijk woord.
Eh, je weet dat het allebei mag? Vaag genoeg, maar toch.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:43 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik erger me aan foutief aangeleerde woorden. Zo is mij op school steevast 'lineaal' ingestampt, in plaats van 'liniaal'. Geen idee of dat een onlangs veranderde spellingswijze is, maar tot vandaag de dag gebruikt mijn school en wiskunde boek, het woord lineaal.
Oh, is dat zo?quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:04 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Eh, je weet dat het allebei mag? Vaag genoeg, maar toch.
Volgens het groene boekje of het witte?quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:04 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Eh, je weet dat het allebei mag? Vaag genoeg, maar toch.
Die spatie was gewoon een typfout, eerlijk!quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh, is dat zo?
"Wiskundeboek", trouwens. Eventueel "school- en wiskundeboek", hehe.
Sterker nog: als ik afga op spellinggidsen, is 'lineaal' nooit goed geweest.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:04 schreef Dastan het volgende:
Lineaal is inderdaad logischer als je kijkt naar worden als lineair. Het mag echter al een hele tijd niet meer. Echt een woord van vroeger.
http://woordenlijst.org/zoek/?q=Lineaal&w=w
Continu.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:46 schreef rubje het volgende:
wat te denken dav mensen die continue zeggen: hullie en zullie of je weets
Ja! Dat hoorde ik een paar jaar terug voor het eerst, en ik snapte er helemaal niets van. Hoe kom je nu op het idee om precies het tegenovergestelde woord te gebruiken? "Ik ga naar buiten mits het gaat regenen" Nou, dan zou ik mijn paraplu maar meenemenquote:Op zaterdag 6 november 2010 11:10 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik ben echt niet perfect in mijn omgang met taal, voornamelijk uit slordigheid maak ik zeker fouten.
Maar wat ik nu steeds vaker zie (en hoor), is dat mensen mits en tenzij door elkaar halen. Dit is een fout die ik gewoon niet begrijp, de betekenis is tegenovergesteld, hoe kan je dat dan door elkaar halen? De zin klopt dan gewoon niet meer.
Hahahahaah ja die heb ik ook wel eens gehoord, zo grappigquote:Op maandag 8 november 2010 03:28 schreef L-E het volgende:
"En dan kom je in een visuele cirkel terecht.."
Dan knijp ik ook altijd mijn billetjes samen van ergernis. Plus natuurlijk d/t-fouten van professionals. Dat het klootjesvolk de uitermate complexe regels (quote:
Dat zeg ik ook wel eensquote:
Iddquote:
Dat komt natuurlijk van:quote:Op maandag 8 november 2010 21:18 schreef Godshand het volgende:
"Masterberen". "Masturberen" doen de meeste mensen steeds minder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
quote:
Jezus, hoe stom kan je zijnquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:05 schreef kissaa het volgende:
Allemachtig, net geprobeerd om iemand te verbeteren. Hij schrijft aldoor 'hij bedoeld' etc.
Stam plus t begrijpt hij niet. En als verweer geeft hij aan dat het is 'hij bedoelde' dus is 'hij bedoeld' correct. Als voorbeeld stelde ik dat 'je werkd' dan correct is.
Volgens hem niet want het is 'hij werkte' dus het is 'hij werkt'
Ik geef het op
Ik denk dat hij het met zijn gevoel probeert te doen. Dat doen veel mensen namelijk met zo'n logica.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:05 schreef kissaa het volgende:
Allemachtig, net geprobeerd om iemand te verbeteren. Hij schrijft aldoor 'hij bedoeld' etc.
Stam plus t begrijpt hij niet. En als verweer geeft hij aan dat het is 'hij bedoelde' dus is 'hij bedoeld' correct. Als voorbeeld stelde ik dat 'je werkd' dan correct is.
Volgens hem niet want het is 'hij werkte' dus het is 'hij werkt'
Ik geef het op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |