abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88244143
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:40 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben echt in de veronderstelling dat de banken juist geld kunnen scheppen tov hun spaargeld. Hoe bedoel je dat ze het moeten financieren dan?
In principe moet er evenveel tegoeden op de bank staan als dat er word uitgeleend. De dekking van het eigen vermogen hoeft echter maar een fractie te zijn van de uitstaande tegoeden. De centrale banken mogen wel het geld uit het niets scheppen om het vervolgens aan de banken uit te lenen, deze kunnen dit geld dan weer uitlenen aan o.a. hypotheken. In principe leen je als spaarder geld aan de bank wat men dan weer met een hogere rente gaat uitlenen, echter... alle hypotheken zijn niet gedekt met spaargelden van burgers :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88244429
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:58 schreef Sjabba het volgende:
@Xeno;

Als scheefhuurder zit je net zo gevangen als een koper met tophypotheek. Zodra je ergens anders heen wil krijg je geen subsidiewoning meer. Ik snap je nu een stuk beter.....
Hoezo? Mijn huur ligt niet zo ver beneden een vrije sector huurwoning hoor. Die 100 euro die ik per maand extra zou moeten betalen hakt er niet zo hard in hoor ;) (ik woon in Flevoland en daar zijn de huren van de corporaties een stuk hoger dan elders).
Feit is dat verhuizen een stuk duurder is, dus zolang ik mijn buren kan tolereren (en zij mij :') ) blijf ik nog wel even lekker zitten. Gewoon doorsparen en zien hoe de marktprijs zich ontwikkeld :Y)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:18:18 #103
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88244753
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo? Mijn huur ligt niet zo ver beneden een vrije sector huurwoning hoor. Die 100 euro die ik per maand extra zou moeten betalen hakt er niet zo hard in hoor ;) (ik woon in Flevoland en daar zijn de huren van de corporaties een stuk hoger dan elders).
Feit is dat verhuizen een stuk duurder is, dus zolang ik mijn buren kan tolereren (en zij mij :') ) blijf ik nog wel even lekker zitten. Gewoon doorsparen en zien hoe de marktprijs zich ontwikkeld :Y)
Ok, maar toch weer 100 extra per maand. En kopen is ook duurder. Zie hier het "probleem van scheefhuurders. Die zijn dus helemaal niet vrij...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_88244884
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:18 schreef Sjabba het volgende:
Ok, maar toch weer 100 extra per maand. En kopen is ook duurder. Zie hier het "probleem van scheefhuurders. Die zijn dus helemaal niet vrij...
Maar ze zijn in ieder geval gevrijwaard van schulden :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_88245754
We kunnen eigenlijk wel stoppen met deze topic reeks, Maurice de Hond heeft het allemaal uitgezocht. De komende 12 maanden verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.

quote:
Grote interesse huurders in koopwoning

Bijna een kwart van de huurders (23 procent) is van plan binnen de komende 12 maanden te verhuizen. Hiervan heeft 40 procent de voorkeur voor een koopwoning. Dit betekent dat ongeveer 260.000 van de in totaal 2,8 miljoen huurders in Nederland op zoek zijn naar een koopwoning.

Dit blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) door Maurice de Hond (Peil.nl) is uitgevoerd naar de woonvoorkeuren.

Van de huurders die in een huurwoning van een woningcorporatie wonen, zou 10 procent de huidige huurwoning willen kopen. Dit betekent dat ongeveer 220.000 van de in totaal 2,2 miljoen huurders van woningen van woningcorporaties bereid zouden zijn hun huurwoning te kopen.

Het merendeel van deze potentiële kopers (87 procent) zou het redelijk vinden als de woningcorporatie de woning voor 80 procent van de marktwaarde of minder te koop zou aanbieden.

"De uitkomsten van het onderzoek ondersteunen de intentie van het kabinet om meer huurwoningen tegen een redelijke prijs om te zetten in koopwoningen", stelt Karel Schiffer, algemeen directeur van de Nationale Hypotheek Garantie. "Uit dit onderzoek blijkt dat bijna een half miljoen huurders liever een koopwoning hebben dan een huurwoning. Tegen de achtergrond van de onevenwichtigheden op de woningmarkt kan dit alleen worden gerealiseerd door intensivering van de verkoop van huurwoningen."

Momenteel heeft 59 procent van de huishoudens in Nederland een eigen woning. Vermeerderd met de koopvoorkeur van huurders zou de totale behoefte aan koopwoningen ongeveer 65 procent van de totale woningvoorraad zijn. Dat is exclusief starters die voor het eerst een stap op de woningmarkt willen zetten.

bron: NVM
260k + 220k = 480k potentiele kopers waarvan 260k de komende maanden GAAT kopen.

'Ik zeg doen'

090805_210577_remote_hond.jpg
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:08:30 #106
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88246615
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar ze zijn in ieder geval gevrijwaard van schulden :Y)
Het is maar wat je onder schuld verstaat. Zodra je kiest om de rest van je leven te huren weet je zeker dat je elke maand huur moet betalen (die ook elk jaar meer wordt). Je gaat dus dezelfde verplichting aan om elke maand een bedrag te betalen of dat nou huur of rente+aflossing heet maakt voor mij niet uit.
and made it rain upward
pi_88247733
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:08 schreef Sjabba het volgende:
Het is maar wat je onder schuld verstaat. Zodra je kiest om de rest van je leven te huren weet je zeker dat je elke maand huur moet betalen (die ook elk jaar meer wordt). Je gaat dus dezelfde verplichting aan om elke maand een bedrag te betalen of dat nou huur of rente+aflossing heet maakt voor mij niet uit.
Voor jouw maakt dat niet uit, voor mij wel.
I'll sing you a lullaby.
pi_88248814
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:45 schreef xenobinol het volgende:
We kunnen eigenlijk wel stoppen met deze topic reeks, Maurice de Hond heeft het allemaal uitgezocht. De komende 12 maanden verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.
[..]

260k + 220k = 480k potentiele kopers waarvan 260k de komende maanden GAAT kopen.

'Ik zeg doen'

[ afbeelding ]
Iemand die voor de NEM zegt "ik zeg doen' vertrouw ik op voorhand al niet -O-
pi_88249463
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:02 schreef inXs het volgende:

[..]

Zitten ze bij de NHG dan toch 7 kleuren stront te schijten dat ze dit wapen hebben ingezet?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:20:38 #110
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88249591
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor jouw maakt dat niet uit, voor mij wel.
Kan je ook uitleggen waarom of ben je zo hard geraakt door de realiteit?
and made it rain upward
pi_88250133
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:20 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Kan je ook uitleggen waarom of ben je zo hard geraakt door de realiteit?
Omdat ik een hekel heb aan banken en verzekeraars. Zij behoren tot het minst productieve deel van de samenleving maar vragen daar wel de hoofdprijs voor. Geloof me.... ik ben een realist, maar juist daarom geloof ik niet in eeuwig durende zeepbellen. Misschien is het een karakterfout van mijn zijde dat ik niet wens mee te gaan met de massa en probeer te profiteren zolang het nog kan. Ik noem dat principieel zijn een ander noemt dat dommigheid.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:47:54 #112
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88250644
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat ik een hekel heb aan banken en verzekeraars. Zij behoren tot het minst productieve deel van de samenleving maar vragen daar wel de hoofdprijs voor. Geloof me.... ik ben een realist, maar juist daarom geloof ik niet in eeuwig durende zeepbellen. Misschien is het een karakterfout van mijn zijde dat ik niet wens mee te gaan met de massa en probeer te profiteren zolang het nog kan. Ik noem dat principieel zijn een ander noemt dat dommigheid.
Dus je hebt zo'n hekel aan banken en verzekeraars dat je liever teveel betaald. Het feit dat door banken en verzekeraars zaken voor jou goedkoper worden erken je niet en dus vindt je ze niet productief.

Je bent wel principieel dat zeker.
and made it rain upward
pi_88253550
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:47 schreef Sjabba het volgende:

Dus je hebt zo'n hekel aan banken en verzekeraars dat je liever teveel betaald. Het feit dat door banken en verzekeraars zaken voor jou goedkoper worden erken je niet en dus vindt je ze niet productief.

Je bent wel principieel dat zeker.
Goedkoper? Nee... in tegenstelling tot wat jij denkt maken zij juist de boel duurder. De banken zijn mede veroorzaker van de zeepbelprijzen en hoge inflatie. Dat de huren gekoppeld zijn aan deze zeepbelprijzen zorgt er dus juist voor dat de betaalbaarheid slecht is. Hoe kan dat ook anders als banken parasiteren op andermans arbeid? Hoe kunnen zij dan iets goedkoper maken? Oorzaak en gevolg niet door elkaar halen hè :N
I'll sing you a lullaby.
pi_88253931
Huren gekoppeld aan huizenprijzen? Jij verteld me echt iets nieuws, het puntensysteem is de laatste jaren toch totaal niet aangepast. En ook de huurprijzen zijn niet hetzxelfde gestegen als de huisprijzen. :+
pi_88256290
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:38 schreef xenobinol het volgende:
Te langzaam, je blijft hiermee de banken spekken en je blijft een verkeerd signaal afgeven aan potentiele kopers. Daarnaast is het onmogelijk om in de politiek iets voor de duur van 30 jaar te plannen. Beter is het om dan direct een nieuw systeem in te voeren dat maximaal resultaat geeft, de mensen die eventueel gesaneerd moeten worden zullen het slachtoffer zijn. Maar is dat erg? Nu zijn er ook een hoop mensen die reeds het slachtoffer zijn van het huidige systeem, is dat wel eerlijk dan?
vind je jezelf slachtoffer, Xeno? Is dat het?
pi_88261245
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vind je jezelf slachtoffer, Xeno? Is dat het?
Xeno IS slachtoffer. Van zijn eigen principes welteverstaan. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88261902
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:02 schreef inXs het volgende:

[..]

De NEM scoort toch prima? _O-

Onderzoek VEH

Gewoon doen :')
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:34:27 #118
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_88262254
Helma Neppérus (VVD): praat niet over het H-woord, want dat zaait onrust

Wat is er Liberaal aan de hypotheekrenteaftrek Helma Hypocriet?
pi_88263978
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:34 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Helma Neppérus (VVD): praat niet over het H-woord, want dat zaait onrust

Wat is er Liberaal aan de hypotheekrenteaftrek Helma Hypocriet?
D'66 lijkt te begrijpen wat de VVD ook wel snapt maar niet wil snappen omdat dit hun niet zo goed uitkomt. Triest om te zien dat de volkspartij voor vrijheid en democratie de burgers wil opzadelen met nog hogere schulden (en ze zo van hun vrijheid wil beroven).

VVD de partij voor de leentokkies en bankiers.... samen staan ze sterk :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:54:55 #120
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88270020
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

D'66 lijkt te begrijpen wat de VVD ook wel snapt maar niet wil snappen omdat dit hun niet zo goed uitkomt. Triest om te zien dat de volkspartij voor vrijheid en democratie de burgers wil opzadelen met nog hogere schulden (en ze zo van hun vrijheid wil beroven).

VVD de partij voor de leentokkies en bankiers.... samen staan ze sterk :')
Met elke keer dat je leentokkie noemt in je postonderstreep je je wanhoop. Je ziet ook wel in dat die harde crash er niet gaat komen.

Disclaimer; Ik vind de prijzen ook te hoog, daar niet van.
and made it rain upward
pi_88270535
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:54 schreef Sjabba het volgende:
Met elke keer dat je leentokkie noemt in je postonderstreep je je wanhoop.
Het valt mij ook op dat mensen die huren door de kopers consequent 'huurders' worden genoemd, maar dat de mensen die kopen door de huurders consequent 'leentokkies' of 'tot aan hun oogballen in de schuld zittend' worden genoemd.

Kennelijk zit de huurders iets grondig dwars. Iets waar ze uitsluitend zichzelf op aan kunnen kijken, maar het is nu eenmaal makkelijker om anderen iets te verwijten.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88270862
Ik ben het voornamelijk die de term 'leentokkie' gebruik :)

Ik vind het gewoon een leuke term en bedoel er niet alle kopers mee, eigenlijk alleen dat deel dat zich tot zijn oogballen toe heeft laten financieren :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88272178
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:02 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Daar heb ik momenteel gedoe mee. Neem mijn vorige hypotheekvoorwaarden mee naar mijn nieuwe woning, normaal en ook bevestigd in de eerste gesprekken betaal je daar geen provisie over, alleen over het nieuwe deel. Staat op de site van zowel Obvion en JAzeker ook vermeld.
Gisteren beweerde de "adviseur" plots dat hij daar wel 1 % ook over mocht rekenen bij de aanvraag van de echte offerte. Ik gisteravond de site checken van Obvion en JAzeker en daar stond nog steeds dat daar geen provisie over betaald hoeft te worden. Afijn e-mail gestuurd dat ik niet van plan was die 1 % te betalen, uiteraard ook een printje gemaakt van de websites. Wat schetst mijn verbazing, is in de loop vanochtend is die tekst van de website gehaald en nog geen reactie. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik zou zeggen check je algemene voorwaarden bij de hypotheek die je gesloten hebt. Vraag dit eventueel op bij Obvion.Als de hypotheker je niet verder wil helpen. Zoek een andere tussenpersoon. Met name als je een relatief lage verhoging hebt bij je nieuwe woning is men vaak geneigd om advieskosten in rekening te gaan brengen. Met name JAzeker heeft hier een behoorlijk handje van. Wat dat betreft kan je soms vaker naar de tussenpersoon om de hoek. Ja hij zal je waarschijnlijk ook meer kosten in rekening brengen dan die 1%, maar ook hij moet aan zijn goede naam in de directe werkregio denken.
pi_88272389
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 11:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In feite hadden we de banken failliet moeten laten gaan, dat zou wel zo rechtvaardig geweest zijn. In plaats daarvan hebben onze leiders zich laten gijzelen door de faalhazen in hun ivoren torens w/
[..]

[..]

Als mensen zeggen dat het een goed systeem is dan 'verdienen' ze er goed aan :')

Hoe gaat het overigens met het herstel van het vertrouwen? Wat doe jij daar persoonlijk aan? Hoe vaak heb jij mensen echt goed advies gegeven zonder naar je eigen provisie te kijken?
Banken om laten vallen had nog meer kosten voor de maatschappij gehad. Deze manier van staatssteun levert nog een aardig rendement en zeggenschap op binnen deze banken.

Hoe het gaat met het herstel van het vertrouwen? Gaat wel aardig moet ik zeggen. Ikzelf heb 2 maanden terug woning gekocht waarvan ik begin volgend jaar de sleutel van krijg.

Ik persoonlijk ben in eerste instantie adviseur, dan pas verkoper. Ik werk wel voor het directe kanaal van een geldverstrekker dus kan in principe met maar 1 en binnenkort 2 geldverstrekkers zaken doen. Zoals vandaag heb ik enkele hypotheekgesprekken gevoerd. Enkele hiervan heb ik verwezen naar hun huidige geldverstrekker. Vanwege huidige polissen of rentetarieven was het voor deze klanten interessanter om bij de huidige geldverstrekker te blijven. Dit levert op de korte termijn geen omzet op. Door deze eerlijkheid creeër je echter wel vertrouwen in de sector, het bedrijf en jezelf als adviseur.

Overigens werk ik zelf niet op provisiebasis. Ik ben gewoon in loondienst en dit is niet direct afhankelijk van mijn verkopen. Uiteraard in je beoordeling wordt er wel rekening mee gehouden.
pi_88272501
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben echt in de veronderstelling dat de banken juist geld kunnen scheppen tov hun spaargeld. Hoe bedoel je dat ze het moeten financieren dan?
De Europese Centrale Banken kunnen op het moment dat het nodig is extra geld in de omloop brengen. Banken zoals bijvoorbeeld een Rabo kunnen dat niet. De norm die jij bedoelt is de solvabiliteitseis die europees gesteld wordt (volgens mij basel akkoord) die geeft aan dat een bank niet onbeperkt vreemd vermogen kan aantrekken. De mate waarvan dit kan is afhankelijk van het eigen vermogen van de bank, het spaargeld wordt tot het eigen vermogen geteld. Voorheen kon je ongeveer 20 keer je eigen vermogen uitlenen als bank zijnde, zover ik weet wordt dit teruggebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')