Bij hoge inflatie stijgen de huren navenant mee. Mijn woonlasten blijven gelijk.quote:Op maandag 8 november 2010 22:23 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Bij hoge inflatie kunnen banken je niet alleen lening verkopen, maar ook een verzekeringsproduct: Jij betaalt voor hun risico.
Nee gewoon goede woningen op een goede plek tegen een goede prijs. Dat verkoopt gewoon nog prima.quote:Op maandag 8 november 2010 22:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Gniffel. Dat doet me denken aan die gozer die januari 2009 een stulpje had gekocht, en luidkeels telefonerend door de treincoupé moest roepen dat "de prijzen alweer stegen". Zo sneu. Zo schattig.
Die bestaan niet in de wereld van Xeno, Droom_econoom8 en huizenmarkt_nogwat.nlquote:Op maandag 8 november 2010 22:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee gewoon goede woningen op een goede plek tegen een goede prijs. Dat verkoopt gewoon nog prima.
Dat zal het zijnquote:Op maandag 8 november 2010 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
(Of is het ter zelfbevrediging?)
Ik heb ook nog een pop-up tentje voor als het echt bar en boos wordtquote:Op maandag 8 november 2010 22:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Xeno zal als de huren onbetaalbaar worden eerst steeds kleiner gaan wonen, dan naar een recreatiepark verhuizen, dan naar een kip-caravan, en als dat ook onbetaalbaar wordt gaan kraken. Maar kopen?
Het negeren van slecht nieuws is typerend voor mensen die nog in de ontkenningsfase zittenquote:Op maandag 8 november 2010 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Die bestaan niet in de wereld van Xeno, Droom_econoom8 en huizenmarkt_nogwat.nl
Die vullen hun dagen met zoeken van de meest slechte aanbiedingen op Funda, om die vervolgens te trachten te gebruiken om hun gelijk aan te tonen.![]()
(Of is het ter zelfbevrediging?)
Je bedoelt dat de mannetjes en vrouwtjes daar de hele maand lekker kalm aan konden doenquote:Op dinsdag 9 november 2010 09:05 schreef Bayswater het volgende:
Mijn gevoel zegt dat oktober een goede maand was bij het Kadaster.
Het zal mijn perceptie wel zijn, maar ik heb de afgelopen jaren meerdere users zien suggereren dat inflatie of hyperinflatie wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor het schuldenvraagstuk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:22 schreef Basp1 het volgende:
Xeno welke voorstanders slingeren hier dan rond van hyperinflatie, of is dat je perceptie?
Soms laat ik me gewoon even gaanquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:19 schreef Scorpie het volgende:
Xeno, ik heb je al meerdere keren gevraagd of je het gebruik van denigrerende woorden als leentokkie af kan schaffen aangezien het de discussie niet ten goede komt. Of je bent hardnekkig in je eigen gelijk aan het rondsoppen of je weet gewoon niet beter, maar je hebt er tot op heden nog geen zak mee gedaan.
Van mij mag je dat soort kwalificaties gebruiken, het doet mij eigenlijk nietsquote:Nu kan ik met gelijke munt terug gaan slaan door je een huurkneus en huurhoer te noemen, maar zoals je zelf wel snapt, wil ik me liever niet verlagen tot dat niveau. Dus bij deze nog een keer een vriendelijk verzoek een beetje normaal te doen.
Ik merk het.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Soms laat ik me gewoon even gaan![]()
Ik stoor mij eraan omdat het hier geen KLB, ONZ of andersoortig forum is waarin we elkaar lekker kunnen schofferen. Niet iedere koper is een leentokkie, niet iedere koper zit tot zijn oogballen gefinancierd, niet elke huurder is een scheefhurende huurhoer en niet elke huurder is een parasiet van de maatschappij. Elke nuance mist in je posts als je het hebt over leentokkies, huurhoeren en dat soort termen. Deze discussie begon namelijk heel goed maar glijd steeds verder af naar bedenkelijk niveau.quote:Van mij mag je dat soort kwalificaties gebruiken, het doet mij eigenlijk niets![]()
Maar mag ik jouw dan vragen waarom jij je zo stoort aan het woord 'leentokkie' of de term 'tot aan de oogballen toe gefinancierd'
oja een fok bookmarkje en af en toe lezen blijf ik wel doenquote:Op maandag 8 november 2010 19:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tijd om te gaan![]()
We hebben je hier amper gezien, je blijft toch nog wel even lurken om te zien wie er gelijk gaat krijgen
ik vind ze ook irritant omdat ik ze te vaak leesquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Soms laat ik me gewoon even gaan![]()
[..]
Van mij mag je dat soort kwalificaties gebruiken, het doet mij eigenlijk niets![]()
Maar mag ik jouw dan vragen waarom jij je zo stoort aan het woord 'leentokkie' of de term 'tot aan de oogballen toe gefinancierd'
Hoe krijgen we anders 80 topics volquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:21 schreef trekker25 het volgende:
ik vind ze ook irritant omdat ik ze te vaak lees
Hoe vaak zijn er hier geen posters die de term 'scheefhuurder' gebruiken? Ik stoor me daarbij ook aan het gebrek aan nuance en waarheidsvinding Dus.... moet ik nu in huilen uitbarsten?. Moeten we misschien een lijstje in de OP plaatsen met verboden termen? Of dit topic verplaatsen naar KLB? In ieder geval vindt ik deze discussie rijp voor ONZquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:53 schreef Scorpie het volgende:
Ik stoor mij eraan omdat het hier geen KLB, ONZ of andersoortig forum is waarin we elkaar lekker kunnen schofferen. Niet iedere koper is een leentokkie, niet iedere koper zit tot zijn oogballen gefinancierd, niet elke huurder is een scheefhurende huurhoer en niet elke huurder is een parasiet van de maatschappij. Elke nuance mist in je posts als je het hebt over leentokkies, huurhoeren en dat soort termen. Deze discussie begon namelijk heel goed maar glijd steeds verder af naar bedenkelijk niveau.
ja we zijn uitiendelijk op 7% daling uitgekomen; zeker niet de beste prijs maar we hadden geen zin in maanden touwtrekken, liever snel rond; Als er nu 3-4 woningen in onze categorie binnen ons dorp te koop waren was het anders geweest, maar aanbod is er niet...quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Jouw gat was toch nog 13,5 %, hoe heb je dat opgelost trekker?
quote:VVD: En toch is verbod nodig Hof kraakt Kraakwet
Krakers maken een vreugdedansje in het centrum van Amsterdam. Zo vierden zij de gunstige uitspraak van het gerechtshof. FOTO: RICHARD MOUW
Van onze verslaggevers
DEN HAAG, dinsdag
De gerechtshoven in Den Haag en Amsterdam hebben gisteren een bom gelegd onder de nieuwe krakerswet die per 1 oktober is ingegaan.
Hiermee lijken de krakers voorlopig vrij spel te hebben.
Volgens advocaat mr. Marcel Schuckink van enkele krakersgroeperingen door het land kan de vlag uit en is dit het bewijs dat de wet definitief naar de prullenbak moet. Dit is altijd onze bedoeling geweest. Het was een proefproces want de hele wet was volstrekt belachelijk en niet uitvoerbaar, zegt de raadsman.
Hij spande enkele weken geleden namens verscheidene huizenbezetters een kort geding aan bij de Haagse rechtbank om de ontruiming van drie panden in Den Haag, een in Utrecht, vier in Amsterdam en een in Leeuwarden tegen te houden.
In eerste instantie deed de voorzieningenrechter een voor de krakers negatieve uitspraak. Nadat Schuckink meteen hoger beroep aantekende, ging het Haagse gerechtshof gistermiddag, enkele uren nadat het hof in Amsterdam de ontruiming van het pand Schijnheilig aan de Passeerdersgracht ook al had verboden, mee in deze uitspraak.
Volgens het hof is ontruiming in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. In de nieuwe kraakwet staat geen mogelijkheid voor krakers om van tevoren bij de rechter te laten toetsen of de ontruiming wel of niet terecht is. Pas volgende week volgt een schriftelijke motivering.
Effect
De grootste regeringspartij VVD is geschrokken en wil dat minister Opstelten (VVD) uitlegt wat het effect is van de uitspraak. Wij betreuren deze uitspraak zeer, want het is maar zeer de vraag of de ontruimingen nu kunnen doorgaan, zegt het VVD-Kamerlid Van der Steur. Wij zijn er nog steeds van overtuigd dat het kraakverbod nodig is.
De liberale politicus vraagt zich af of de rechter de krakers niet te veel rechten toewijst.
bron: Telegraaf
In ieder geval gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:03 schreef trekker25 het volgende:
ja we zijn uitiendelijk op 7% daling uitgekomen; zeker niet de beste prijs maar we hadden geen zin in maanden touwtrekken, liever snel rond; Als er nu 3-4 woningen in onze categorie binnen ons dorp te koop waren was het anders geweest, maar aanbod is er niet...
Bekijken jij de werkeloosheidcijfers eens joh, die zijn ondanks de zogenaamde ellende nog steesd erg laag. Voor amerika is hyperinflatie het enige middel, voor europa voldoet een paar jaar inflatie van een procent of 4. Huizenprijzen blijven een beetje gelijk maar door de inflatie en loonstijgingen worden ze wel beter betaalbaar. Hyperinflatie kotm er echt niet in in europa.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het negeren van slecht nieuws is typerend voor mensen die nog in de ontkenningsfase zitten
Hyperinflatie gaat er voorlopig niet komen, het is overigens fantastisch om te zien dat mensen met grote schulden voorstander zijn van hyperinflatie. Niet begrijpende dat hyperinflatie er dus niet gaat komen. Als de schulden plotseling niets meer waard zijn is dat funest voor de banken, de rijken en de pensioenfondsen. Hoe groot schat jij de kans dat men dit gaat toelaten? Men is bereid geweest om zoveel geld in de economie te stoppen om de ineenstorting van het banksysteem te voorkomen. Dat geld heeft echter niet zijn weg naar de markt gevonden maar is gebruikt om verliezen te dekken. In de VS ligt de situatie een stuk eenvoudiger, men heeft daar enorme schulden tegenover het buitenland, je munt devalueren is dan een prima optie om het leensysteem in stand te houden, uiteraard ten koste van het welzijn van je bevolking. Ondanks de hoge inflatie daar kosten huizen nog steeds geen drol en worden zelfs met de dag betaalbaarder. De reden? Ondanks de hoge inflatie wordt geld steeds schaarser, vanwege de dalende werkgelegenheid. Als de inflatie in Nederland ook hoog gaat worden zal dat waarschijnlijk gepaard gaan met een enorm banenverlies (diensteneconomie i.p.v. productie economie), dus de vraag is of de leentokkies dan nog wel een inkomen hebben om hun torenhoge schulden af te lossen
Nou... dit neemt de druk weg op de sociale huisvesting, dus ik als scheefhuurder hoef nu niet aangepakt te worden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:10 schreef Scorpie het volgende:
Hoezo zou dat een positieve ontwikkeling moeten zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |