abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88549077
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 06:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja en waarom dat kan zijn geef ik net aan. Het is gewoon een reden. Maar het is allemaal VBO niveau, allemaal domme mensen die daar werken.

Er worden per week 5 bezwaarschriften naar mij persoonlijk gestuurd. In een goede week zelfs 10. Zal ik die ook maar persoonlijk in ontvangst nemen?

Ik ga er inderdaad van uit dat jij een envelop die aan jou persoonlijk gericht is persoonlijk in ontvangst neemt ja.
Ik vind het meer dan vreemd dat mijn envelop met naam en afdeling van de geadresseerde
door een beveiligingsbeambte en of receptioniste geopend moeg worden om te kijken voor wie of welke afdeling bestemd is.

Ik wijs nog maar eens op voorgaande voorbeeld;

Een postbode die voordat hij de post door je brievenbus doet eerst maar eens alle post gaat openen om te kijken of datgeen wat er in die envelop zit ook daadwerkelijk bestemd is voor de geadresseerde.
-weg-
pi_88549325
Ten eerste hoort dat niet tot de taken van een postbode, en wel tot de taken van een baliemedewerkster.
Ten tweede zijn bezwaren niet voor mij maar voor de afdeling bezwaar en beroep. Als klanten dat perse aan mij willen richten waardoor ze verkeerd terecht komen en alles nog langer duurt (stel ik ben op vakantie?) be my guest :)

Maar goed, dien vooral een klacht in, wie weet wordt er wat gewijzigd.
pi_88549401
Auti,

Als ik perse niet wil dat anderen dan geadresseerden mijn post openen, bijvoorbeeld om reden dat er zeer persoonlijke dingen in staan, dan doe ik altijd het volgende.

Op de envelop zet ik dan zeer duidelijk" persoonlijk, alleen te openen door geadresseerde" :)

Er is altijd wel een nadeel, iets wat Cassandra ook terecht suggereert, dat de post door omstandigheden dan ook langer dan gewenst kan blijven liggen. De persoonlijk geadresseerde kan bijvoorbeeld ook langdurig ziek zijn etc....
pi_88549653
En ik bedoel het absoluut niet lullig naar jou als persoon overigens Auti.
Maar het is heel makkelijk schieten op de ambtenaren. Ik weet dat er dingen mis kunnen gaan en vaak ook misgaan.
Maar dat jíj nu alles perfect en volgens de regeltjes doet, dat geldt echt lang niet altijd en voor iedereen. Want ik wijs een Langdurigheidstoeslag af wegens teveel inkomen, die persoon dient een bezwaar in naar mij (sowieso krom, want ik weet wat ik doe en zal het zelfde oordelen) wat dus niet voor mij bestemd is. Toevallig ben ik in december vrij, omdat mijn woning wordt opgeleverd. De persoon aan de balie neemt dit bezwaar in, legt dit ten onrechte in mijn bakje. Ik ben pas terug nadat de wettelijke bezwaar termijn is verstreken waardoor een bezwaar niet ontvankelijk wordt verklaard.
En wie is vervolgens de lul? Juist ja, ik! Omdat de brief naar mij is gericht omdat de klant denkt dat dat zo moet!

Nogmaals, ik zeg aan de balie altijd dat ik de brief moet openen en stempelen. De klant kan hier op reageren. Als er een brief verkeerd is geadresseerd, want dat gebeurt 9 van de 10 x! zeg ik dat altijd. Goh meneer, dit bezwaar is niet voor mij maar voor een andere afdeling die dat onafhankelijk beoordeeld.
Is t voor de klant ook gelijk duidelijk.
pi_88549738
Geloof mij Cassandra. Ik ben vorige week nog naar het gemeentehuis geweest voor een probleem. De ambtenaren hebben mij geweldig goed geholpen. :)

Ze waren zeer dienstbaar. Dit mag ook eens gezegd worden :Y
pi_88549984
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Geloof mij Cassandra. Ik ben vorige week nog naar het gemeentehuis geweest voor een probleem. De ambtenaren hebben mij geweldig goed geholpen. :)

Ze waren zeer dienstbaar. Dit mag ook eens gezegd worden :Y
Dankje. En daarom reageer ik ook zo fel. Ik doe verdorie áltijd mijn best. Er wordt bijna nooit door een klant gezegd, goh bedankt mevrouw, dat u zoveel moeite voor mij doet.
Maar oh wee als er iets mis gaat, dan word ik voor alles en nog wat uitgemaakt.

Laatst ook een klant, die komt altijd aan de balie als ik er zit. Man met veel problemen, veel meegemaakt, is aan de drank gegaan, maar zijn aanvraag duurde zo lang tot die was toegekend. Dus ik heb zijn klantmanager achter de broek aangezeten zodat die aanvraag er met spoed doorheen ging. Een week later was hij weer aan de balie, helemaal opgefokt, dus ik groet hem, wordt ie boos. Jij bent niet lief! Jij liegt! Dus ik zeg rustig meneer, wat is er aan de hand? Nee jij liegt!!
Wat bleek? Een collega had gezegd dat hij vervelend was aan de balie en hij dacht dat ík dat had gezegd.
Dus ik zeg al, meneer, ik heb u rustig en vriendelijk te woord gestaan, waar of niet? Ja.
U bent ook rustig gebleven, waar of niet? Ja. En hebben wij een goed gesprek gehad? Ja. Excuses mevrouw.

Makkelijk schieten, die ambtenaren. Die worden immers betaald om van 9 tot 5 te niksen.
pi_88550006
Ik heb het over de ontvangstbalie heh, niet over een bali bij een bepaalde afdeling.
Ik kan mij voorstellen dat een receptioniste/ medewerker secritariaat de post moeten openen.
Die ontvangstbalie zit er om de telefoon op te nemen en doorschakelen, of om een klant die binnenkomt een kaartje met een nummertje te geven en dan verwijzen ze je door naar de zaal waar je bijv je paspoort kan aanvragen etc.

Nu gaat het om een retourenvelop van de gemeente zelf. Er staat duidelijk op voor wie het bestemd is en welke afdeling.
-weg-
pi_88550184
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dankje. En daarom reageer ik ook zo fel. Ik doe verdorie áltijd mijn best. Er wordt bijna nooit door een klant gezegd, goh bedankt mevrouw, dat u zoveel moeite voor mij doet.
Maar oh wee als er iets mis gaat, dan word ik voor alles en nog wat uitgemaakt.

Laatst ook een klant, die komt altijd aan de balie als ik er zit. Man met veel problemen, veel meegemaakt, is aan de drank gegaan, maar zijn aanvraag duurde zo lang tot die was toegekend. Dus ik heb zijn klantmanager achter de broek aangezeten zodat die aanvraag er met spoed doorheen ging. Een week later was hij weer aan de balie, helemaal opgefokt, dus ik groet hem, wordt ie boos. Jij bent niet lief! Jij liegt! Dus ik zeg rustig meneer, wat is er aan de hand? Nee jij liegt!!
Wat bleek? Een collega had gezegd dat hij vervelend was aan de balie en hij dacht dat ík dat had gezegd.
Dus ik zeg al, meneer, ik heb u rustig en vriendelijk te woord gestaan, waar of niet? Ja.
U bent ook rustig gebleven, waar of niet? Ja. En hebben wij een goed gesprek gehad? Ja. Excuses mevrouw.

Makkelijk schieten, die ambtenaren. Die worden immers betaald om van 9 tot 5 te niksen.
Ik snap je. Ik weet het, je wordt nooit bedank als je iets goed doet. Maar altijd afgezeken wordt als je iets fout doet. Dat is in het bedrijfsleven krek eender zo...... En daarom heb ik mij zo mijn bedenkingen aan deze verruwde maatschappij.

Ik doe daar zelf niet aan mee, kan ik je in alle oprechtheid zeggen. Niet dat ik de heilige Maria ben, hoor, maar reken maar dat ik beide ambtenaren ruim van complimenten heb voorzien. Want als mensen iets goed voor mij willen doen en echt klantgericht hun best doen, dan zal ik dat duidelijk laten blijken. Het zijn immers ook mensen van vlees en bloed die ook maar de regeltjes uitvoeren die op een anderhalve vierkante kilometer zijn verzonnen door een paar politici in een ivoren toren.
pi_88550248
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:03 schreef Auti het volgende:
Ik heb het over de ontvangstbalie heh, niet over een bali bij een bepaalde afdeling.
Ik kan mij voorstellen dat een receptioniste/ medewerker secritariaat de post moeten openen.
Die ontvangstbalie zit er om de telefoon op te nemen en doorschakelen, of om een klant die binnenkomt een kaartje met een nummertje te geven en dan verwijzen ze je door naar de zaal waar je bijv je paspoort kan aanvragen etc.

Nu gaat het om een retourenvelop van de gemeente zelf. Er staat duidelijk op voor wie het bestemd is en welke afdeling.
Ik reageer sec op baliemedewerkster die post open maakt. C'est moi
Overigens is het in Almere zo dat de interne post nooit in enveloppen meegenomen mag worden en daarom wordt het ook open gemaakt.
Zichtbaar voor anderen (andere klanten) is weer een ander verhaal. Ons postbakje staat niet voor niets onder het bureau.
pi_88551961
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:09 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik reageer sec op baliemedewerkster die post open maakt. C'est moi
Overigens is het in Almere zo dat de interne post nooit in enveloppen meegenomen mag worden en daarom wordt het ook open gemaakt.
Zichtbaar voor anderen (andere klanten) is weer een ander verhaal. Ons postbakje staat niet voor niets onder het bureau.
Oh, ik had altijd gedacht dat je op een bepaalde afdeling werkte.. :@
Maar jij zit dus op de algemene balie die mensen doorstuurt naar de afdeling waar ze moeten wezen?
-weg-
  woensdag 10 november 2010 @ 13:09:28 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88552173
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88552791
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:09 schreef Maanvis het volgende:
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/mind/surveys/smiles/ deze test moeten jullie eens doen :)
12 van de 20 :D haha, is goed te doen, vind ik. :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 10 november 2010 @ 13:30:48 #138
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_88553143
quote:
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/mind/surveys/smiles/ deze test moeten jullie eens doen :)
Wat is jouw score?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_88553668
Ik had er ook 12. Ik vind het maar een rare test.
"ga mar voor de camera staan en doe maar even lachen"

Opgedwongen lachen is per definitie toch altijd al fake?
-weg-
  woensdag 10 november 2010 @ 13:43:34 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88553753
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:30 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Wat is jouw score?
15/20
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88553763
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:03 schreef Auti het volgende:

[..]

Oh, ik had altijd gedacht dat je op een bepaalde afdeling werkte.. :@
Maar jij zit dus op de algemene balie die mensen doorstuurt naar de afdeling waar ze moeten wezen?
Nee, ik werk inderdaad bij Sociale Zaken. Maar jouw allereerste post is té algemeen waardoor ik mij aangesproken voelde. Jij had het over baliemedewerkster die de post opent.
Ik ben ook baliemedewerkster. Maar niet van de hoofdbalie, maar van sociale zaken inderdaad ;)
pi_88553777
Er zat trouwens een zusje van ET tussen die foto;s
-weg-
  woensdag 10 november 2010 @ 13:50:23 #143
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_88554121
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

15/20
ooh oké.
Ik heb er 13 :{
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_88554374
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:43 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee, ik werk inderdaad bij Sociale Zaken. Maar jouw allereerste post is té algemeen waardoor ik mij aangesproken voelde. Jij had het over baliemedewerkster die de post opent.
Ik ben ook baliemedewerkster. Maar niet van de hoofdbalie, maar van sociale zaken inderdaad ;)
Maar het was ook niet tegen jou hoor, jij doet je werk erg goed, dat weet ik 100% zeker. Er zouden meer Cassandraatjes in deze sector moeten werken.
Maar ik hoop dat je een beetje begrjipt wat ik bedoel..

Wij hebben hier als je het stadhuis in loopt een soort van ontvangsthal met 3 balies en 1 oost Duitse/Poolse kogelstootster met een beveiligingspakje. Soms wordt die kogelstootster afgewisseld door een vaatdoekje.
Als je die zaal doorloopt dan kom je in een hele groot zaal met 6 of 7 balies en het WMO loket etc.
Maar daar mag je niet zomaar naar binnen, daarom staan kogelstootster of vaatdoekje ook daar.
Je moet je melden bij die balie, vertellen wat je komt doen en dan krijg je een nummertje mee en mag je de grote zaal in. Daar hangt dan ook zo'n bord met welk nummer er aan de beurt is en bij welke balie . Het ouderwetse nummertje trekken.

Op de envelop staat duidelijk voor welke afdeling het is, dan lijkt het mij niet zo heel erg lastig om te kunnen concluderen voor wie het bestemd is.. non?
Het open maken van de post is een taak voor de persoon waar die post aan gericht is.
Misschien ben ik gek, maar zo heb ik het geleerd.
-weg-
pi_88558265
ik ben er weer, kies is er al uit. En wat is het irritant, niet eens zo'n grote pijn, maar zeer irritant bij het eten ..krijg alleen pap naar binnen :(

Maar verder alles wel redelijk. Heb daarstraks zelf maar de psycholoog gebeld voor een nieuwe afspraak want de vorige afspraak is afgezegd door haar omdat ze ziek was. En 1 week later had ik zoiets van ik bel zelf maar ff om te vragen.
Goed, ik heb dus weer een nieuwe afspraak wel voor pas volgende week Donderdag, wat een beetje balen is omdat het de laatste tijd steeds slechter gaat :{
Maar goed, gewoon nog even uithouden maar ;)

trouwnes volgens mij heb ik bijna de laagste score, ik heb er 10 uit de 20 :N

[ Bericht 9% gewijzigd door francis998 op 10-11-2010 15:40:11 ]
pi_88562874
Zo dan, 16 uit 20 goed bij die lachtest... Je zou haast denken dat ik het ga leren, hahaha. De foute waren trouwens 3 waarvan ik dacht dat ze echt waren die het niet waren. En eentje waarvan ik dacht dat ie nep was die wel echt was. Dus kennelijk trap ik toch vaker in nep-lachen dan andersom. Maar dat verbaast me op zich niet heel erg.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:42 schreef Auti het volgende:
Ik had er ook 12. Ik vind het maar een rare test.
"ga mar voor de camera staan en doe maar even lachen"
Opgedwongen lachen is per definitie toch altijd al fake?
Ik denk dat ze iets grappigs aan de proefpersonen vertelden of zo? Anders kan je inderdaad niet zomaar op commando lachen nee. Dat is nou juist waar het om gaat...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_88567006
Ik hou niet van die kermisattracties als testjes :)
pi_88567098
Auto, Blair zette zoiets van 'for your eyes only' :P
pi_88571566
13 uit 20. Maar is toch lastig. In t echt ga ik af op de gehele houding, niet alleen op een lach.

@Auti
Bij ons op de centrale balie weten ze niet eens wie waar werkt en wat ze doen, dus post controleren is overbodig.
Maar zoals ik al zei mogen ze van de postkamer geen dichte enveloppen meenemen dus vandaar dat wel alles wordt opengemaakt en gestempeld.
Stempelen is sowieso van belang als iets voor een bepaalde datum binnen moet zijn.
pi_88572820
quote:
8 van de 20 :(
Wat gezichten aflezen ben ik inderdaad volkomen melaats. Op de AQ-test (autismequotiënt) scoorde ik (bij eerlijk en realistisch antwoorden --> heb de test met een vriendin gedaan) 42 :N

Maar wel een goede baan :Y
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')