abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88942542
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:12 schreef Pandora73 het volgende:
Hm oke, maar dan nog zou ik dan zeggen dat het aan de omvang van de fiep ligt, en niet dat "een fiep altijd een afwijking is". Ik heb ook fiepen (gehad) maar die hebben me nooit in mijn dagelijks leven dwarsgezeten. En ik denk dat dat voor heel veel mensen met fiepen geldt.
Dat is allemaal heel goed mogelijk. Alleen als je ergens een sterke interesse voor hebt, heet het een interessegebied of een hobby. Het woord fiep wordt meestal gebruikt in een andere context, namelijk als het over autisme gaat. Een fiep hoeft inderdaad geen belemmering te zijn, daar heb je gelijk in.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_88945770
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:00 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Een fiep een afwijking? Volgens mij is een fiep iets waarin je een bovenmatig grote interesse toont... Ik zou dat toch niet als een afwijking willen neerzetten. "Afwijking" is voor mij iets ernstigs en iets negatiefs...
Hooguit is een pre-occupatie een symptoom binnen een syndroom. Ik spreek ook liever niet van een afwijking. :)
  zondag 21 november 2010 @ 17:52:43 #278
297051 schaal_9
Caissière B
pi_88981192
Zit iedereen vandaag soms onder een grot?
pi_88983240
quote:
Op zondag 21 november 2010 17:52 schreef schaal_9 het volgende:
Zit iedereen vandaag soms onder een grot?
Dat idee had ik ook al.
pi_88985591
Nee hoor. Op verjaardag.
pi_88986034
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2010 19:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook al.
Nee, hoor ik heb gewoon weinig zin om hier nog te posten. :{
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 21 november 2010 @ 20:26:56 #282
326012 Vermiceli
tranen overal
pi_88986550
Autisten dat zijn toch mensen die niet helemaal snugger zijn, en een gevaar voor de maatschappij?
oh wat kut
pi_88987245
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:26 schreef Vermiceli het volgende:
Autisten dat zijn toch mensen die niet helemaal snugger zijn, en een gevaar voor de maatschappij?
Nee, dat is KLB 1.0 en ONZ.
-weg-
pi_88987345
Doe ff een tr dan voor deze troll, ipv er op in te gaan. :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_88987622
quote:
Op zondag 21 november 2010 20:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, hoor ik heb gewoon weinig zin om hier nog te posten. :{
En wat kunnen we nog met zo'n dooddoener?
pi_88987809
quote:
Op zondag 21 november 2010 20:26 schreef Vermiceli het volgende:
Met deze quote heb je de diagnose niet meer nodig. Ook welkom hier :)
pi_88988014
EG, +1 _O_
pi_88988260
Ach tja, naja.. ignorance is bliss..

Ik ben druk, met alles.. Ik probeer het allemaal een beetje rustig te houden en gekanaliseerd.
Ik zit vol met gedachtes en zaken. Wat er ook aan gaat komen is reizen met de bus, dankzij flexibele werktijden kan ik dus een rustige bus zoeken.

Ik heb zo'n pas gekregen, dacht eerst dat het een chipding zou worden maar het is gewoon een abonnement, zonder registratie en binnen een bepaald gebied. Dat is wel mooi dus, gratis met de bus in de regio. Ik hou alleen niet zo van de bus, maar ik probeer het zo veel mogelijk te doen.
-weg-
pi_88988341
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En wat kunnen we nog met zo'n dooddoener?
Niets :P
Ten eerste zit ik met dingen waar ik zelf alleen zelf iets aan kan doen. Ten tweede voel ik mij hier niet echt meer thuis de laatste tijd
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_88988515
quote:
Op zondag 21 november 2010 20:51 schreef robuust89 het volgende:
EG, +1 _O_

Zo doen we dat met trollen :P
pi_88988695
quote:
Op zondag 21 november 2010 20:56 schreef tijnbrein het volgende:

Niets :P
Ten eerste zit ik met dingen waar ik zelf alleen zelf iets aan kan doen. Ten tweede voel ik mij hier niet echt meer thuis de laatste tijd
Hoe komt dat Tijn, want eerst voelde je hier wel thuis .
pi_88988997
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Zo doen we dat met trollen :P
Hij was wel lekker scherp ja, maar het zijn ook inkoppertjes hoor.
Men zegt dat domme vragen niet bestaan, mag ik sommige vragen dan wel als achterlijk bestempelen?
Het is te simpel, en daar krijg ik een kutgevoel van.
-weg-
pi_88992537
quote:
15s.gif Op zondag 21 november 2010 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe komt dat Tijn, want eerst voelde je hier wel thuis .
De onderwerpen de laatste tijd vind ik niet interessant. Over computers, hacken weet ik het. Boeiend :O
En als ik dan iets vertel werd er nauwelijks op gereageerd
14 SHADES OF GREY
pi_88992684
quote:
Op zondag 21 november 2010 21:05 schreef Auti het volgende:

[..]

Hij was wel lekker scherp ja, maar het zijn ook inkoppertjes hoor.
Men zegt dat domme vragen niet bestaan, mag ik sommige vragen dan wel als achterlijk bestempelen?
Het is te simpel, en daar krijg ik een kutgevoel van.
Tja, sommige dommerds vragen ook ergens om.

Maar achterlijke vragen bestaan dan ook. Bijvoorbeeld als mensen naar de bekende weg vragen. Verder pak ik mensen in POL soms hard aan als ze mij, anderen niet in hun waarde laten. Ik kan ook irl knetterhard handelen als mensen asosiaal en respectoos handelen. Dan maakt het mij niet uit wie ik dan voor mij heb :)
pi_88993079
quote:
Op zondag 21 november 2010 21:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

De onderwerpen de laatste tijd vind ik niet interessant. Over computers, hacken weet ik het. Boeiend :O
Ik snap je. Maar ik kan ook niet altijd wat met iemands inbreng. Dat is gewoon hoor. :) Daar moet je geen zorgen over maken.

Zo kan ik helemaal niks als men over sport gaat ouwehoeren. Dat heb irl heel erg, mijn familie is sportgek :')

Verder een tip: probeer soms concreet dingen vragen. Scherp poneren leidt vaak ook tot reacties ;)
pi_88994045
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Tijn, knul,

1: het staat je vrij om zelf onderwerpen in te brengen
2: Op mijn posts wordt ook niet altijd gereageerd. Of heb je aandachtstekort? :P

En als vanouds heeft EG weer goede inbreng :) (is normaal, dat mensen een mindere periode hebben, en goeie periodes :) (random gedachte dit btw :P ) )
pi_88994211
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:13 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Tijn, knul,

1: het staat je vrij om zelf onderwerpen in te brengen
2: Op mijn posts wordt ook niet altijd gereageerd. Of heb je aandachtstekort? :P

En als vanouds heeft EG weer goede inbreng :) (is normaal, dat mensen een mindere periode hebben, en goeie periodes :) (random gedachte dit btw :P ) )
EG is waar :)
14 SHADES OF GREY
pi_88995807
:D dank jullie :)

Inderdaad iedereen heeft wel eens een mindere periode...

Tijn, soms klink je wat eenzaam, heb je het idee bepaalde zaken niet goed kwijt te kunnen ook irl?

Ik had eerlijk gezegd wel het idee dat je redelijk goed in je contacten zit. Wat Robuust stelde, daar moest ik eerlijk gezegd ook even aan denken.

Soms heb jij een beetje de neiging om in een sub assertieve modus te schieten, nu met een impliciete uiting van ' ik word niet gehoord'

Begrijp je wat ik bedoel? :)
  maandag 22 november 2010 @ 00:27:55 #299
326037 Noktan
kloontje komt om zijn loontje
pi_89000261
Ik heb eigelijk nooit in deze reeks willen posten en eigelijk wil ik dat nog steeds niet (vandaar deze kloon... iets met ontkenningsfase ;) ), maar ik ben toch nieuwsgierig.

Ik voel me eigelijk altijd eenzaam :( ik ben eigelijk best sociaal (in mijn hoofd dus ja ;) ) maar heb toch geen vrienden en ook verder niemand waar ik buiten internet mee omga. Ik heb niemand om mee te kunnen praten en niemand om leuke dingen mee te kunnen doen. Ik heb wel vriendschappen gehad in het verleden maar dit was vaak maar kort. Ik ben blijkbaar vaak toch te anders en daardoor val ik buiten de toon. Ik weet namelijk nooit echt iets te zeggen. Gesprekken of discussies voeren kan ik eigelijk niet. Ik kan prima antwoorden geven op iemands vragen maar als iemand niks vraagt dan zeg ik ook liever niks.
Voel me ook niet prettig om te moeten praten of om ook maar enigszins de druk te voelen om iets te moeten zeggen. Ik kan dan ook voelen dat mensen me daardoor saai vinden en dat ze liever met iets anders bezig zijn.
Vaak heb ik op dat soort momenten ook liever dat ze weer weggaan of zich met iemand anders bezig houden zodat ik die druk niet zo voel.

Maar aan de andere kant vind ik het dan weer heel erg jammer dat ze zo denken, dat ik niet weet wat ik moet zeggen of een gesprek langer dan 10 seconden draaiende kan houden. In mijn hoofd kan ik dat namelijk heel goed, en kan ik gesprekken over de meest idiote onderwerpen voeren met ja.. met niemand eigelijk :P Op internet kan ik dit ook bijvoorbeeld op msn kan ik urenlang praten over gebakken lucht. Heb er dan ook echt plezier in en het gaat allemaal vanzelf. Maar als ik diegene met wie ik op internet zo leuk praatte dan irl ontmoet... :N

Ik heb in mijn leven al bij diverse hulpinstanties voor autisme gelopen enzo en dat is allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk schiet ik er bar weinig mee op. Vaak wordt me daarin ook aangeboden om met groepsactiviteiten enzo mee te doen iets wat ik best leuk vindt maar aan de andere kant dus ook verschrikkelijk vindt. Ik weet immers dat ik er toch geen vrienden zal maken omdat ik toch niks weet te zeggen. En dan vind ik het al snel ook weer steeds minder leuk worden om er heen te gaan, weer druk te voelen... het weer te 'verpesten' bij nieuwe mensen die ongetwijfeld heel aardig zijn.

In mijn hoofd woedt een constante tweestrijd en dat ben ik zolangzamerhand spuugzat :( ik wil graag onder de mensen zijn en vrienden maken, maar als ik die kans dan krijg dan wil ik alleen maar weg... weg :{ ik kan goed leren en in die trainingsgroepen voor sociale vaardigheden enzo lukt het dan ook wel (in de oefensituaties)... maar in de praktijk of een nieuwe situatie met nieuwe mensen begint de ellende weer van voren af aan.

Zijn er hier die dit (deels) herkennen? En hoe gaan jullie daarmee om?
  maandag 22 november 2010 @ 08:27:27 #300
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89002897
@Noktan: welkom!
Het leven is niet eerlijk. Veel mensen met autisme (meestal Asperger) weten niet wat ze moeten zeggen, of praten veel over hetzelfde onderwerp. Wel goed dat je al hulp hebt gezocht. Groepsactiviteiten, je vraagt je terecht af of het zoden aan de dijk zet. Ergens is het wel een gesimuleerde omgeving: in zon groep zitten allemaal mensen met Asperger. In de werkelijke wereld gedragen mensen zich net even anders. Verpesten kun je het denk ik niet echt, omdat de hele groep moeite heeft met communiceren.

Ik denk dat een groot deel van de mensen met autisme zich in jouw verhaal herkent. En ik begrijp dat je in de ontkenningsfase zit. 90% van de mensen die later een diagnose krijgt, doorloopt fases als: ontkenningsfase, verwerkingsfase, acceptatiefase, verwerven nieuwe identiteit, en misschien ook opname in de Aspergergemeenschap.

Verder: heb je werk, studeer je nog?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')