Ik sta er in zo'n situatie niet per direct bij stil dat iemand op zo'n moment de behoefte heeft om een verbinding aan te leggen, zogezegd. En als ik er dan bij stil zou staan dan zou er meteen een negatieve link worden gelegd omdat ik het een te simpele manier van openen vind, kortweg dan. Er zijn ook mensen die wel door weten te breken en daar praat ik dan makkelijker en meer open mee, maar ook daarin kan makkelijk een storing in komen hoor.. ik raak er gewoon paniekerig van. En het duurt ook altijd wel even voordat ik iemand echt toelaat, zogezegd.quote:Op donderdag 18 november 2010 03:40 schreef Wii-Style het volgende:
Als mensen zoiets vragen, dan proberen ze wat conversatie te maken. Dat weet je zelf wel hoop ik? Dat laatste hoeft niet een vreemde vraag te zijn. Je kan zeggen ga je wat doen, maar dat is ook een vreemde vraag toch? Natuurlijk ga je wat doen. De vraag bij het eerste kan dus als volgt worden geïnterpreteerd: ga je iets doen dat je van plan bent, iets dat je met me wilt delen zodat we er een (kleine) conversatie van kunnen beginnen/maken? Dat wordt niet letterlijk gezegd maar dat hoort er wel bij. Zo lijkt die vraag een stuk logischer.
Dat kan ik me wel voorstellen. Gesprekken die niet op informatie-wisseling zijn gebaseerd zijn moeilijk omdat er veel non-verbale shit bij komt kijken. Maar als het je stoort, kan je wel beter dat communiceren aan de mensen om je heen. Mogelijk doe je dat al onbewust (zeer waarschijnlijk zelfs), maar het is beter om iets dat je dwars zit te laten merken aan anderen als anderen daar de oorzaak van zijn. Maar dat is ook weer moeilijk omdat dat non-verbaal gebeurt. Maar je zegt het zelf al. "Maar dat zeg ik nooit." Non-verbale communicatie lijkt zo debiel, maar toch erken je het belang ervan omdat je zelf dus niet kan laten merken aan anderen dat je geen zin hebt in slap gelul, en het alleen kan door acties te ondernemen zoals nooit zelf beginnen of andere dingen doen om zoiets te vermijden.
Gewoon even een observatie. Wat je zelf allemaal zegt kan ik me in vinden. Helaas voor mij is het verschil tussen jij en ik dat ik wel conversatie aan wil gaan, maar het blijft moeilijk.
Ik bewonder jouw standvastigheid, ik herken er namelijk veel in.. ook echt hard heh, niet te buigen.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Zolang de arbeidsmarkt NIET werkt is dit allemaal mooi gesproken. Ik geloof er niet in zolang we dit verwerpelijk systeem van markt blijven aanbidden. Alleen de sterksten krijgen de echte kansen.
Tsja, thnxs.. Maar ik zit mij er toch met een partij hersenspinsels.. Het is niet te beschrijven, Joost mag het weten.. Wie is Joost? Ik weet het niet, ik ken er een paar en die wisten het nietquote:
Dat het zo werkt, daar kun je maar beter vroeger dan later achter komen. Dat bespaart jezelf een hoop teleurstellingen. Het is erg jammer dat het is zoals het is, maar het is niet anders. Zeker in de werkcontext is het eigenbelang zeer sterk vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:29 schreef Deliah het volgende:
Ik voel mij niet helemaal serieus genomen op mijn werk en men maakt er grapjes over dat ik alles serieus neem, in de betekenis van 'gelooft alles', ik vat veel nogal letterlijk op als eerste.
Ik probeer oprecht ieder met respect te behandelen en elke collega als waardevol te zien en ik ben verbijsterd dat niet iedereen dit wil. Ik stoor me aan geroddel en aan foute grappen.
Mensen met Asperger zijn heer en meester in het analyseren van dingen. Dat komt misschien ook wel omdat zij genoodzaakt zijn om veel met de ratio te doen. De andere kant van de medaille is dat het voor begeleiders moeilijk is om mensen met Asperger iets bij te brengen, omdat ze vaak met tot in details geanalyseerde tegenargumenten komen. Ik kan me goed voorstellen dat begeleiders (GGZ, re-integratie) daar best van kunnen balen: zij voelen zich aangetast in hun deskundigheid.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik bewonder jouw standvastigheid, ik herken er namelijk veel in.. ook echt hard heh, niet te buigen.
Maar je snapt het wel![]()
Ik hou wel van jouw rebelse karakter, al is het soms te gek.. maar hey, zo ben ik zelf ook!
Verdiep je nu eens wat meer richting grijs dan.. Want JA je hebt gelijk! En je bent nog een baas ook dat je het hele happie zo goed weet te analyseren, MAAR.. je kan ook kansen creeren en daarbij gebruik maken van mogelijkheden die je al veel meer voordelen bieden dan een NT'er..
Ik zou zeggen.. Praise the lord!! niet lullig bedoeld, maar ik meen zelf ook echt, mocht er dan echt een Almachtige zijn dan ben ik Hem tot in den eeuwigheid dankbaar voor mijn kansen.
In Nomines Patris, Et Filli, Et Spiritus Sancti (zo even uit het hoofd)
Ik stop even met typen want ik loop helemaal vast, de ultieme eind conclussie of zelfs "levensles" zal later nog wel volgen..
Misschien houd dit je even bezig. En niet zo zeiken.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Laten we het topic aub niet vervuilen met dit soort crap.
Okequote:Op vrijdag 19 november 2010 00:53 schreef Pandora73 het volgende:
Die uitkomst ziet er wel erg uit als die van de Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) of vergis ik me nu? Er kwam in ieder geval bij mij exact hetzelfde uit (ISTJ)
Het was niet zeikend bedoeld hoorquote:Op donderdag 18 november 2010 23:56 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Misschien houd dit je even bezig. En niet zo zeiken.
http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp
Dat laatste is zo herkenbaar. We hebben de neiging om (te) sterk in ons hoofd te zitten. Teveel geneigd om over alles na te denken. Altijd weer op zoek naar het hoe en waarom.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Tsja, thnxs.. Maar ik zit mij er toch met een partij hersenspinsels.. Het is niet te beschrijven, Joost mag het weten.. Wie is Joost? Ik weet het niet, ik ken er een paar en die wisten het niet![]()
Als je begrijpt wat ik bedoel.. (MINDFUCK!!!!!)
Hoe alles steeds samenvalt is een wonder, in dat soort gevallen geloof ik wel degelijk in een God maar dan meer in de vorm van een Gids, welke dan weer een geest/ziel zou moeten zijn uit het "hiernamaals" .. , of zo iets.
Ik denk te veel.
De mens is een overmoedig wezen dat de ijdele gedachte koestert dat ooit alles door ons zal worden doorgrond. En de wetenschappelijke methode is de weg daar naartoe, zo is men van mening. Dat kan zo zijn, maar het kan ook niet zo zijn. Ik ben geen gelovig mens, maar net als jij ben ik van die verwachting niet overtuigd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste is zo herkenbaar. We hebben de neiging om (te) sterk in ons hoofd te zitten. Teveel geneigd om over alles na te denken. Altijd weer op zoek naar het hoe en waarom.
Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er zoveel tussen hemel en aarde is. We denken als mensheid al veel te weten, maar het blijft maar een beetje. Er is zoveel meer.
We zijn slechts in staat om in beperkte dimensies te denken. Het raadsel rond leven en bewustzijn zullen we denk ik nooit ontrafelen. Ik geloof dat eea ook etherisch van karakter is. (lees eigenlijk voor onze simpel zielen niet te bevatten is).
Probeer eens voor te stellen: ons bewust zijn.
Op uitzending gemist (beta!) intypen : "Eindeloos Bewustzijn" de film van Pim van Lommel. Aanrader, Auti
Hey servus-universitas,quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:49 schreef servus_universitas het volgende:
De mens is een overmoedig wezen dat de ijdele gedachte koestert dat ooit alles door ons zal worden doorgrond. En de wetenschappelijke methode is de weg daar naartoe, zo is men van mening. Dat kan zo zijn, maar het kan ook niet zo zijn. Ik ben geen gelovig mens, maar net als jij ben ik van die verwachting niet overtuigd.
De pensioenpremie is in sommige sectoren (zoals in de zorg) heel hoog waardoor het netto salaris tegenvalt. Ik doelde op de overheid (Rijk en gemeenten verschillen niet zo veel), maar binnen bedrijven is het weer heel andersquote:Op woensdag 17 november 2010 21:38 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Welke schaal heb jij het in vredesnaam over? Ieder bedrijf heeft zijn eigen schaalindeling... Mijn lief zat als leerling apothekersassistent in schaal 40 (en dat is écht niet veel) en een productmanager waar ik werk zit in schaal 11 (en die verdient wel veel). Bij ons gaan ze niet eens verder dan schaal 15 geloof ik, en dan ben je dus directeur (grootverdiener). Dus schalen noemen zegt volgens mij niet heel veel...
Moeilijk, moeilijk... aangezien je je Asperger/anders-zijn (blijkbaar) hebt geaccepteerd zul je misschien weinig behoefte hebben hier iets aan te veranderen. Aan de andere kant, je laat je stemming er niet door beïnvloedenquote:Op donderdag 18 november 2010 17:18 schreef Auti het volgende:
[...]
Maar ik moet wel verslag uitbrengen, progressie kunnen tonen, op enig niveau mijn ontwikkeling weten te vertalen naar een gesprek.. als ik dat dan zo mag noemen, want dat is een groot probleem.. Ik ben een computer.. ik werk in Jip en Janneke, dat is mijn eigen taal![]()
![]()
En als ik iets echt volledig master ben, dan heb ik dus wel de eigenschap om te presenteren.. dan is het fiepieEn een keiharde egopush/trip.. sheepdog.
Maar gewoon simpele quasi geinteresseerde gesprekjes, ik kan er niet tegen.. En ik heb best wel wat te vertellen hoor, wat zeg ik, ik lul je omver als het moet.. maar dat zijn dan weer dingen die men niet wilt horen. Er is gewoon een heel slechte verbinding/connectie/link/klik. Er zijn gewoon weinig aanknopingspunten.. (hihi, ap, accesspoint...wifi.. technerd.. roflolcopters/etc/bin)
[...]
Een fiep een afwijking? Volgens mij is een fiep iets waarin je een bovenmatig grote interesse toont... Ik zou dat toch niet als een afwijking willen neerzetten. "Afwijking" is voor mij iets ernstigs en iets negatiefs...quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:21 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als je een onderwerp voor je werk meester bent zodat je het kan presenteren, dan is het geen fiepje hoor. Een fiep is een afwijking. Je bent dan deskundig geworden op een bepaald onderwerp en dat is alleen maar goed.
Ja als die fiep je belemmert in je dagenlijks functioneren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:00 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Een fiep een afwijking? Volgens mij is een fiep iets waarin je een bovenmatig grote interesse toont... Ik zou dat toch niet als een afwijking willen neerzetten. "Afwijking" is voor mij iets ernstigs en iets negatiefs...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |