abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88199936
quote:
Telegraaf Groep neemt HYVES over

AMSTERDAM - Telegraaf Groep heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100% van de aandelen van sociaal netwerk Hyves. Met deze strategische overname versterkt TMG haar positie als grootste multimediale uitgever van Nederland.

De overname van Hyves is een belangrijke strategische stap voor TMG omdat een flinke impuls wordt geleverd aan verwezenlijking van de TMG-doelstelling een groter aandeel van het resultaat te realiseren met digitale media.
Sociale netwerken nemen een steeds belangrijkere rol in in het oriëntatie- en koopproces van consumenten. Dat vergroot de aantrekkingskracht voor adverteerders.

Daarnaast versnelt de overname ook TMG's groei in de mediatijdbesteding van consumenten. Met de toevoeging van Hyves aan het portfolio doet TMG een grote stap naar marktleiderschap op de internetmarkt in Nederland, aangezien Hyves en TMG daar een gecombineerd netto maandbereik realiseren van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder*. Ook biedt samenwerking met de print- en radiomerken van TMG nieuwe crossmediale exploitatiemogelijkheden.

Hyves kent 9 miljoen Nederlandse leden, groeit nog elke maand en heeft een grote voorsprong op concurrenten voor wat betreft het aantal leden en hun verblijfsduur op de site. Hyves is innovatief en loopt voorop met integratie van onder meer social tv en gaming. Onlangs is Hyves ook in de markt van mobiele telefonie gestapt.

Consumenten kunnen door deze overname relevante proposities verwachten, waarbij de verschillende platformen die TMG in print, online en op de radio kan bieden, met elkaar worden gecombineerd. In de afgelopen jaren is al op verschillende fronten samenwerking geweest tussen titels van TMG en Hyves.

Dat heeft ook de potentie getoond dat met behoud van de identiteit van de merken, waarde voor de consument kan worden toegevoegd. Zo heeft bijvoorbeeld de samenwerking tussen Hyves en telesport.nl rondom de WK-poule in 2010 voor een record aantal van ruim 250.000 deelnemers gezorgd en heeft Hyves een belangrijke rol gespeeld bij het uitbouwen van het succes van de verkiezing 'Baby van het jaar' van Sky Radio.

Een belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat het specifieke karakter en de eigen identiteit van Hyves behouden blijven. Het zittende management blijft aan. Hyves verwacht in 2010 met ongeveer 140 fte een omzet te behalen van circa 20 miljoen euro en is gevestigd in Amsterdam.
De acquisitie van Hyves wordt door TMG uit eigen middelen voldaan en heeft een positief effect op de winst per aandeel van TMG. De overname is nog onder voorbehoud van een advies van de Centrale Ondernemingsraad van TMG.
bron

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2010 09:08:45 ]
pi_88199968
Mooi, ik heb net mijn profiel op Hyves verwijderd. Wie doet er mee ;) ?
pi_88199995
Ik heb 'm al een tijdje terug verwijderd :Y

Hoe ze ook reppen over dat Hyves de grootste en beste is _O- en hard aan het innoveren :')

Goed, ze zijn qua Nederlandse netwerksites veruit de grootste, maar verder kopieren ze zo'n beetje iedere feature van Facebook, en ik moet zeggen dat ik in mijn vriendenkring vooral steeds vaker hoor dat mensen hun Hyves verwijderen, maar das misschien ook de leeftijd. Ze claimen nog steeds groei iig :Y
pi_88200012
Gadverdamme...
pi_88200014
Natuurlijk zitten Telegraaflezers vooral op Hyves ... op Facebook zitten immers allemaal buitenlanders.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88200050
Mooie tijd om mijn profiel te verwijderen. :r
pi_88200077
Slimme zet wel van Hyves, ze zijn toch over hun top heen en hebben de boel (waarschijnlijk) nog leuk weten te verkopen.

Verder ook handig van TMG, wat met deze zet ook een beetje richting de Google van NL wil gaan volgens mij. Met GeenStijl en nu Hyves hebben ze wel ineens de privegegevens en interesses van 9 miljoen Nederlanders in handen. Potentieel advertentie-goudmijntje :Y
  maandag 1 november 2010 @ 09:16:26 #8
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_88200089
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:15 schreef Blaxje het volgende:
Dit.

Was het gisteren al van plan, knoop is nu definitief doorgehakt.
pi_88200094
Hyves en innovatie :').
pi_88200108
moet zeggen dat dit wel een goede stap van de oude media richting de nieuwe is ...

maar het is niet echt mijn krant.
  maandag 1 november 2010 @ 09:17:23 #11
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_88200117
Guuóoódverdomme
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_88200150
Oprichters zijn wel mooi binnen natuurlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 1 november 2010 @ 09:21:38 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88200214
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:18 schreef DroogDok het volgende:
Oprichters zijn wel mooi binnen natuurlijk.
Ja, die zijn net op de top uitgestapt. Het zij ze gegund!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88200227
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 09:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja, die zijn net op de top uitgestapt. Het zij ze gegund!
Slim gedaan ja, ze waren idd wel een beetje op/over the top :Y
pi_88200299
nou daar gaat hyves lees winipeck weet je gelijk hoe het ga werken daar
  maandag 1 november 2010 @ 09:26:34 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_88200317
Ik wou een kaal profiel aanhouden, zodat je tenminste nog wat oud klasgenoten kon stalken, maar de gedachte dat de Telegraaf al mijn gegevens heeft maakt toch wel een erg dwingend argument om de zooi te deleten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88200368
God net weer even op de homepage gekeken om te zien of ze er zelf melding van maken, en wat zie je.

"Innovatie" :') ____!

Een balk met trending topics (keihard gejat van Twitter)
Er eronder de laatste nieuwe openbare 'krabbels' (keihard gejat van de livefeed van Facebook)
pi_88200453
brrr...
Twiddel
  maandag 1 november 2010 @ 09:35:12 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88200519
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:10 schreef Casos het volgende:
Sorry, dat is onmogelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 09:35:22 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_88200526
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:10 schreef Casos het volgende:
Eigenlijk zou het een leuke actie zijn om een oproep te plaatsen zodat er zoveel mogelijk mensen meedoen aan het *verwijder je Hyves* profiel.
pi_88200550
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het een leuke actie zijn om een oproep te plaatsen zodat er zoveel mogelijk mensen meedoen aan het *verwijder je Hyves* profiel.
Doen??
Twiddel
pi_88200562
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zie GeenStijl....
pi_88200575
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

VERWIJDER JE HYVES PROFIEL

NAMENS RUBEN

pi_88200657
Soort zoekt soort.... beide zijn pauper aangelegenheden....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 09:41:49 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_88200675
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Doen??
quote:
Sociale netwerken nemen een steeds belangrijkere rol in in het oriëntatie- en koopproces van consumenten. Dat vergroot de aantrekkingskracht voor adverteerders.

Met een Lambiek-achtig verhaal over de bovenstaande quote dat men ook toegang heeft tot je privé berichten en mails via Hyves moet het toch lukken om mensen paranoia te krijgen :P
Niemand zit te wachten op een journalist die je internetleven gebruikt voor een leuk stukje in de krant terwijl de psychologen je ondertussen stalken met *je hebt écht hulp nodig*. Daarnaast zal de pharmaceutische industrie ook een gat in de markt zien ....etc etc...

Zoiets dus.
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 09:45:03 #26
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_88200731
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:36 schreef Roel_Jewel het volgende:

Zie GeenStijl....
quote:
bartbertens: RT @iRob: Hyves opzeggen: "Mijn Menu --> Mijn Account --> Profielbeheer --> Account opzeggen" #deletejehyves
half a minute ago via TweetDeck
pi_88200794
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Met een Lambiek-achtig verhaal over de bovenstaande quote dat men ook toegang heeft tot je privé berichten en mails via Hyves moet het toch lukken om mensen paranoia te krijgen :P
Niemand zit te wachten op een journalist die je internetleven gebruikt voor een leuk stukje in de krant terwijl de psychologen je ondertussen stalken met *je hebt écht hulp nodig*. Daarnaast zal de pharmaceutische industrie ook een gat in de markt zien ....etc etc...

Zoiets dus.
Prive berichten zal niet, maar het is wel gewoon waar dat die data over je interesses en bezigheden gecombineerd met andere privegegevens zoals je emailadres, naam, etc. etc. écht goud geld waard is qua advertentie-inkomsten.
pi_88200799
Je hoeft niet paranoia te zijn om te beseffen dat alles wat op hyves staat en heeft gestaan lekker is bewaard. En als jij later in het nieuws komt en je stond (ooit) op hyves, dan weet maar dat de journalist dat gewoon kan opdiepen.

Google heeft ook heel veel geinvesteerd in data (usenet archief...). Wat zeg ik, ze hebben per ongeluk zelfs data opgevangen met die domme opeltjes met camera op het dak.

Kennis is macht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88200831
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:48 schreef Loveless85 het volgende:

Prive berichten zal niet
Uh-huh... :')
pi_88200867
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uh-huh... :')
Het lijkt me sowieso ook de minst boeiende info. So what dat jij neukt met de buurvrouw en haar daar op Hyves een privéberichtje over stuurt? Wat kan een adverteerder daarmee... Het is vele malen interessanter dat jij in het weekend altijd naar <insert voetbalclub> gaat, of bij je merken Adidas, HTC, en Heineken hebt staan, of fan bent geworden van de Opel Astra hyve.

Maar goed, het kán natuurlijk altijd dat ze die ook opslaan en eventueel in kunnen zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2010 09:51:38 ]
pi_88201033
Om te adverteren is het niet interessant. Maar als jij op een dag op staat en je besluit om de buurman een kogel door zijn kop te schieten, of je overleeft een vliegtuigongeval, of je besluit om een fietstocht om de wereld te doen... dan kun je een interessant achtergrondartikel verwachten.
pi_88201090
GeenStijl (voor de volledigheid; ook onderdeel van TMG) die gaat er wel vol in _O-

GeenStijl gaat Hyvers permabannen
Hyves is voor keuvelende huisvrouwen en BFF-ende Safari-sletjes. Algemeen bekend. Vandaag komt het nieuws naar buiten dat de Telegraaf Hyves opkoopt. Haha, de onrendabelen gaan samen met de kneuzen, die al aan het hokken waren met de T-Futile. En wie wil nou vriendjes zijn met Hyves? Snapt dan niemand dat Hyves niets meer is dan digitale HIV? Besmettelijk als de neten, het sloopt subtiel je weerstand tegen meuk en uiteindelijk sterf je een pijnlijke sociale dood. Hyves is sociale zelfmoord. Serieus, we hebben zelfs vernomen dat sommige van onze reaguurders nog steeds vakantiefoto's van oud-klasgenoten respecten op de Lidl van de sociale netwerken. Wij zijn dat zat. Vandaar dat Joris en wat bevriende hackers as we speak bezig zijn om de reaguurdersdatabase naast de IP-bank van Hyvesgebruikers te leggen. Daar kunnen ze in, inderdaad. Elke match tussen een reaguurder en een Hyves-account levert een permaban op. En dan mogen deze zondaars van geluk spreken dat we niet eveneens hun Hyves-account naar de eeuwige jachtvelden verbannen. Opdonderen met dat online woonwagenkamp. En voor die mensen die zeggen dat ze Hyves alleen gebruiken om voor de gein nog een beetje te koekeloeren naar wat hun ex-en doen... GET THE FUCK OVER IT! Hoe je een Hyves-account delete, staat stap-voor-stap uitgelegd bij "lees verder". Twitter weet er van.

STAP 1: Ga naar "Mijn menu" rechtsboven en klik op "Mijn account".

STAP 2: Klik links op "Profielbeheer" en dan rechts op de tab "Account opzeggen".

STAP 3: Vink "Anders" aan en druk op "Mijn account opzeggen ". Laat je niet ompraten door de emo-terreur onder (je vrienden die je 'kwijt' gaat raken), de kuddestatistieken rechts en de JIJ HOORT ER NIET MEER BIJ-waarschuwingen daaronder.

STAP 4: Met nog meer blablawaaromdoejeonsditaanhuilhuil tekst kun je een reden opgeven (tip: copypaste bovenstaand topic) en dan op "verwijderen" drukken.

STAP 5: Na het klikken op "verwijderen" is je account nog niet verwijderd. Je krijgt een mail met een link waar je op moet drukken om je account definitief te verwijderen. Dit heeft geenszins te maken met het feit dat men hoopt dat je alsnog gaat twijfelen.

En dan is het wachten op de bevestigingsmail van Hyves.

En wachten...

En wachten...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2010 10:00:35 ]
  maandag 1 november 2010 @ 10:08:52 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_88201311
Lekker recalcitrant van Geenstijl, even blaffen tegen de baas. God wat zijn ze toch eigengereid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88201345
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:08 schreef speknek het volgende:
Lekker recalcitrant van Geenstijl, even blaffen tegen de baas. God wat zijn ze toch eigengereid.
Ben benieuwd, ze willen idd altijd heel hard tegen TMG aanschoppen als het even kan om te laten zien hoe rebels en 'zelfstandig' ze nog zijn... Maar ooit gaat dat ze natuurlijk gewoon opbreken. Never bite the hand that feeds enzo... :Y
pi_88201393
Ah, als de 'oude media' links zouden zijn, dan is de 'nieuwe' dus rechts?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_88201460
quote:
Statistieken
10.650.718 Leden
455.305 Krabbels vandaag
8.634 Blogs vandaag
Aldus de counter op de Hyves homepage, morgen weer ff tsjekken :9
  maandag 1 november 2010 @ 10:15:04 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_88201466
Ik heb ooit een keer Boris vd Ham toegevoegd op m'n hyves, de enige die nog update, maar enniewees, die had wel een grappige 'openbare krabbel': "hey ik heb ineens een rechtse hobby".
pi_88201493
Is dat even toevallig :)
Heb hem gister net verwijderd!
pi_88201510

Lekkah bakkie sjampanje erbij om het te vieren
  maandag 1 november 2010 @ 10:16:46 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88201518
Tssk. Je Hyves-account deleten is zo 2008. Allang gedaan natuurlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 1 november 2010 @ 10:18:39 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88201568
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 09:28 schreef Loveless85 het volgende:
God net weer even op de homepage gekeken om te zien of ze er zelf melding van maken, en wat zie je.

"Innovatie" :') ____!

Een balk met trending topics (keihard gejat van Twitter)
Er eronder de laatste nieuwe openbare 'krabbels' (keihard gejat van de livefeed van Facebook)
Er is niets mis met goed jatten. Alle winnaars doen het of hebben het gedaan. Laat anderen risico's lopen en jat op tijd de succesvolle ideeën.

Het grotere probleem voor Hyves is de concurrentie van andere sociale netwerken met een globaal bereik. Het zal voor veel mensen steeds minder interessant worden om een Hyves-account te hebben, omdat je voor internationale contacten toch Facebook of Linkedin nodig hebt. Hyves loopt dan het gevaar een niche-speler te worden, bijvoorbeeld voor middelbare scholieren.

Ik vermoed eigenlijk dat dit scenario al wel in de verkoopprijs verwerkt zal zitten. Ondanks alles is het toch nog wel een hoop geld waard, als de kosten beheerst kunnen blijven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88201629
quote:
Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ringo het volgende:
Tssk. Je Hyves-account deleten is zo 2008. Allang gedaan natuurlijk.
Hyves was in 2008 al voor werkloze huisvrouwen die elkaar digitale glitterplaatjes sturen vanaf hun door gemeentegeld gesubsidieerde PC.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 1 november 2010 @ 10:21:19 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88201631
Het grootste minpunt van Hyves is nog wel de afgrijselijke vormgeving; die viezige kleuren en dat mongoloïde logootje, :r.
pi_88201642
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:18 schreef eleusis het volgende:

[..]

Er is niets mis met goed jatten. Alle winnaars doen het of hebben het gedaan. Laat anderen risico's lopen en jat op tijd de succesvolle ideeën.
Klopt, maar ga dan niet lopen pochen met innovativiteit :Y

Verder ben ik het ook wel eens, ben zelf geswitched naar Facebook omdat het er wat 'volwassener' uitziet en gewoon handig is als je internationale contacten hebt. En LinkedIn voor de professionelere kant.

Denk dat Hyves zich idd vooral zal gaan richten op de <20 jaar groep die nog niet echt werkervaring heeft en/of internationale contacten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2010 10:22:17 ]
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 10:25:05 #45
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88201723
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 10:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

da's alvast -1 van mij :D
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_88201732
ik gebruik nog steeds CU2
pi_88201739
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:25 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

da's alvast -1 van mij :D
En van ons opperhoofd;

gejat uit de FP-comments bij het artikel
  maandag 1 november 2010 @ 10:26:08 #48
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88201756
quote:
13s.gif Op maandag 1 november 2010 10:21 schreef Ringo het volgende:
Het grootste minpunt van Hyves is nog wel de afgrijselijke vormgeving; die viezige kleuren en dat mongoloïde logootje, :r.
Eens. Het zou voor sommige mensen ook verboden moeten worden om zelf te mogen 'pimpen'.

Wat maken mensen er toch een onleesbaar zooitje van.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_88201776
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:26 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Eens. Het zou voor sommige mensen ook verboden moeten worden om zelf te mogen 'pimpen'.

Wat maken mensen er toch een onleesbaar zooitje van.
Buiten dat, gewoon dat geel/blauwe, die font, al die kinderlijke icoontjes :')
pi_88201802
Hyves -> online woonwagenkamp :')
pi_88201840
quote:
Op maandag 1 november 2010 10:27 schreef Wijze_appel het volgende:
Hyves -> online woonwagenkamp :')
Past dus psies bij de Telegraaf.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 1 november 2010 @ 10:30:05 #52
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_88201854
Whehe GeenStijl, lijkt wel een kwaaie puber die zich tegen zijn ouders (TMG) afzet :')
pi_88202035
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 10:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Past dus psies bij de Telegraaf.
... en aan de comments te lezen, bij heul veul Fokkers. :')
pi_88202143
Permban op Geenstijl als je je hyves behoudt? Misschien dan toch niet verwijderen, dan kan ik me ook niet in een vlaag van verstandsverbijstering bij dat zooitje puberkneusjes aanmelden. :P
  maandag 1 november 2010 @ 10:42:49 #55
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_88202199
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:40 schreef Arth_NL het volgende:
Permban op Geenstijl als je je hyves behoudt? Misschien dan toch niet verwijderen, dan kan ik me ook niet in een vlaag van verstandsverbijstering bij dat zooitje puberkneusjes aanmelden. :P
Wel een hoop kritiek onder dat artikel. :P
  maandag 1 november 2010 @ 10:46:28 #56
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88202312
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:30 schreef Nibb-it het volgende:
Whehe GeenStijl, lijkt wel een kwaaie puber die zich tegen zijn ouders (TMG) afzet :')
Inderdaad, zóóó controversieel en stoerr :')
  maandag 1 november 2010 @ 11:01:20 #57
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88202736
Shit gaat nu los op http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml

Met een niet-werkende microfoon :')
pi_88202755
quote:
2s.gif Op maandag 1 november 2010 11:01 schreef eleusis het volgende:
Shit gaat nu los op http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml
Geluid is kut. :(

En net mijn account helemaal ontdaan van informatie. Denk eraan hem straks maar helemaal op te zeggen.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_88202769
Als er iets een goede reden is om je Hyves-profiel te behouden is het wel deze trieste actie van Geenstijl.

Ik geloof er trouwens niks van dat ze toegang hebben tot een IP-database van Hyves.
pi_88202779
Een persconferentie, moet niet gekker worden. Heb gelukkig geen profiel meer daar.
  maandag 1 november 2010 @ 11:05:22 #61
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88202839
Ik dacht dat Frank Govers overleden was
pi_88202840
Weinig nieuws, behalve het wat diepere kontlikken heen en weer..
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 11:09:31 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88202947
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hyves was in 2008 al voor werkloze huisvrouwen die elkaar digitale glitterplaatjes sturen vanaf hun door gemeentegeld gesubsidieerde PC.
_O-
Carpe Libertatem
pi_88203008

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2010 11:15:53 ]
pi_88203157
Gvd dan moet ik toch maar gaan stoppen met Hyves
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 1 november 2010 @ 11:16:58 #66
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_88203172
pi_88203536
Hyves was toch al een aflopende zaak. Hoorde van veel meer mensen al de afgelopen tijd die hun account verwijderden of er helemaal niets meer mee deden.
Heb zelf ook een account maar gebruik hem eigenlijk nooit, goede reminder om hem te verwijderen dit.
  maandag 1 november 2010 @ 11:36:59 #68
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_88203756
"Een triest moment... Hoe heeft het zo ver kunnen komen?"
:') !
Jusqu'ici tout va bien
pi_88203766
Een aandeel TMG is 'maar' 0,8% gestegen sinds ze de overname bekend maakten vanmorgen.
Lijkt me dat dat de TMG ook enigszins ontevreden stemt.
  Admin maandag 1 november 2010 @ 11:38:38 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88203802
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 09:12 schreef Loveless85 het volgende:
Ik heb 'm al een tijdje terug verwijderd :Y

Hoe ze ook reppen over dat Hyves de grootste en beste is _O- en hard aan het innoveren :')

Goed, ze zijn qua Nederlandse netwerksites veruit de grootste, maar verder kopieren ze zo'n beetje iedere feature van Facebook, en ik moet zeggen dat ik in mijn vriendenkring vooral steeds vaker hoor dat mensen hun Hyves verwijderen, maar das misschien ook de leeftijd. Ze claimen nog steeds groei iig :Y
Ze hebben ook GeenStijl, ze zeggen daarvan ook nog steeds dat het mega is en groeit én hoogopgeleide 30-ers als publiek heeft.
Tsja, ach, ze zijn nooit in hun eerste leugen gestikt zeg maar.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 1 november 2010 @ 11:40:16 #71
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88203838
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mooi, laat ze alsjeblieft naar Netlog gaan.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 1 november 2010 @ 11:41:27 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88203875
Saaiste persconferentie ever, overigens.
pi_88203933
quote:
'De Telegraaf koopt Hyves' - Gaan ze de enige overlevende van een vliegtuigramp nu gewoon krabbelen ipv bellen?
pi_88203987
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_88204623
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze hebben ook GeenStijl, ze zeggen daarvan ook nog steeds dat het mega is en groeit én hoogopgeleide 30-ers als publiek heeft.
Tsja, ach, ze zijn nooit in hun eerste leugen gestikt zeg maar.
Mjah ze hebben natuurlijk een berg accounts, maar wat er daar 'dubbel' aan is of inactief dat vermelden ze uiteraard niet.

Het lijkt wel een beetje op FOK! zo hé :7 Een berg accounts maar het werkelijk aantal actieve users ligt vele malen lager door inactieve users en kloontjes :Y
  Admin maandag 1 november 2010 @ 12:07:24 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88204767
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 12:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah ze hebben natuurlijk een berg accounts, maar wat er daar 'dubbel' aan is of inactief dat vermelden ze uiteraard niet.

Het lijkt wel een beetje op FOK! zo hé :7 Een berg accounts maar het werkelijk aantal actieve users ligt vele malen lager door inactieve users en kloontjes :Y
Appels peren,
dat inactieve valt op FOK! enorm mee.

En hoe weet je dat dan Yvonne?
Wel beste Loveless, verleden jaar met die password-reset hebben we wel gemerkt hoeveel er actief zijn :)

pi_88204806
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Appels peren,
dat inactieve valt op FOK! enorm mee.

En hoe weet je dat dan Yvonne?
Wel beste Loveless, verleden jaar met die password-reset hebben we wel gemerkt hoeveel er actief zijn :)
Oh ik geloof je zo hoor :Y

Ben wel benieuwd hoe dat dan ligt met die 10 miljoen op Hyves.
  maandag 1 november 2010 @ 12:08:54 #78
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_88204837
Te laat verkocht imo.
pi_88205351
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:08 schreef PLAE@ het volgende:
Te laat verkocht imo.
Als niet eerder (genoeg) is geboden kan je moeilijk te laat zijn. Bedragen van 20 tot 60 miljoen gaan rond, niet onaardig lijkt me zo. Denk dat ze precies op tijd zijn met de verkoop (nog voordat de echt grote massa naar facebook etc trekt).
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_88205436
Briljante zet hoor TMG, over een jaar of 2 is Hyves zo dood als een pier, aangezien er nu al een flinke verschuiving plaatsvindt richting Facebook, die alleen maar zal gaan toenemen. :').
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_88205581
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 12:26 schreef Misstique het volgende:
Briljante zet hoor TMG, over een jaar of 2 is Hyves zo dood als een pier, aangezien er nu al een flinke verschuiving plaatsvindt richting Facebook, die alleen maar zal gaan toenemen. :').
Je ziet ook steeds meer deze profiel foto.

pi_88206497
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:15 schreef Blaxje het volgende:
  PR/Manusje van alles maandag 1 november 2010 @ 13:10:37 #83
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_88206765
Briljante zet jongens!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_88207088
Trouwens, toen ik mijn hyves wilde verwijderen moest ik eerst al mijn 'vrienden' verwijderen.

De tering, is er niet een makkelijkere manier?
pi_88207336
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 13:20 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens, toen ik mijn hyves wilde verwijderen moest ik eerst al mijn 'vrienden' verwijderen.

De tering, is er niet een makkelijkere manier?
Ik niet hoor :) kon gewoon (nou ja gewoon, 100x klikken en bevestigen :') ) m'n profiel verwijderen met al m'n vrienden erop :Y
pi_88207662
Nu ga ik het dus helemaal nooit meer gebruiken.
  maandag 1 november 2010 @ 13:47:42 #87
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_88207926
Mijn profiel is al weg, ze worden steeds sneller!
  maandag 1 november 2010 @ 14:37:21 #88
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_88209566
:r ook hier wordt mijn profiel verwijderd!
pi_88209700
Eigenlijk is het wel heel grappig dat er mensen van hyves vertrekken omdat TMG de boel heeft overgenomen... Toch ook wel een hele aparte reactie. _O-
pi_88209956
Misschien gaat de Telegraaf dan eindelijk ten onder aan deze baggeraankoop. Dat zou wel komisch zijn, het ene kutbedrijf doet het andere kutbedrijf de das om...
pi_88209993
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:41 schreef DS4 het volgende:
Eigenlijk is het wel heel grappig dat er mensen van hyves vertrekken omdat TMG de boel heeft overgenomen... Toch ook wel een hele aparte reactie. _O-
Hoezo? Denk dat het gros van de mensen gewoon geen zin heeft dat hun gegevens ineens in andere handen komen...
  maandag 1 november 2010 @ 14:56:38 #92
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_88210197
Wat handig, nu kan Jolande v/d Graaf daar kinderen opsporen om te stalken voor een interview.

Telegraaf: de as van het Kwaad.
pi_88210314
quote:
Op maandag 1 november 2010 14:50 schreef Loveless85 het volgende:

Hoezo? Denk dat het gros van de mensen gewoon geen zin heeft dat hun gegevens ineens in andere handen komen...
Dat is dus al gebeurd. Dan had je nooit een account moeten nemen op hyves.

Als je de nieuwe eigenaar minder vertrouwt dan de vorige eigenaar dan kun je er voor kiezen om het account niet meer te gebruiken. Maar je kan niet meer terugnemen wat er is gebeurd. Allemaal bewaard en allemaal eigendom van TMG.
pi_88210873
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is dus al gebeurd. Dan had je nooit een account moeten nemen op hyves.

Als je de nieuwe eigenaar minder vertrouwt dan de vorige eigenaar dan kun je er voor kiezen om het account niet meer te gebruiken. Maar je kan niet meer terugnemen wat er is gebeurd. Allemaal bewaard en allemaal eigendom van TMG.
Je kunt gewoon je account zelf verwijderen, zoals je in dit topic ziet. De vraag is of achter de schermen alle data dan ook weg is, maar daar mag je wel vanuit gaan. Wat anderen ondertussen met die gegevens hebben gedaan, dat is een grote vraag, en dat is ook niet terug te draaien.
pi_88211524
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 10:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Statistieken

* 10.650.366 Leden
* 1.194.297 Krabbels vandaag
* 16.211 Blogs vandaag

Het wordt al minder :P Zou Lakeman hier achter zitten? Ik denk aan 100.000 KRABBELS! :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_88211574
Schiet al best op dan, zeker als je ook bedenkt dat er gewoon nieuwe leden bijkomen
pi_88212122
Toch maar eens wat actiever worden op Facebook dan :')
pi_88212309
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Statistieken

* 10.650.366 Leden
* 16.211 Blogs vandaag

Het wordt al minder :P Zou Lakeman hier achter zitten? Ik denk aan 100.000 KRABBELS! :')
_O-.
  maandag 1 november 2010 @ 16:03:05 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88212369
Gelukkig heeft Mark Zuckerberg Het Beste met ons voor. :').
  maandag 1 november 2010 @ 16:05:13 #100
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_88212457
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 16:03 schreef Ringo het volgende:
Gelukkig heeft Mark Zuckerberg Het Beste met ons voor. :').
Nee joh, die Zuckerberg is Satan zelf, net zoals Bill Gates en Steve Jobs voor hem.
  maandag 1 november 2010 @ 16:12:54 #101
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88212772
Ik vind Facebook overigens ook niet erg overzichtelijk werken. ;(
[i]Thanks. [/i]
pi_88212785
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:12 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Het ziet er iig heel wat beter en overzichtelijker uit dan Hyves.
  maandag 1 november 2010 @ 16:18:56 #103
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88212981
quote:
2s.gif Op maandag 1 november 2010 16:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het ziet er iig heel wat beter en overzichtelijker uit dan Hyves.
Ik vind de layout ook wel beter, maar de opzet is zo vaag (als je hyves gewend bent :P)

Je hebt één prikbord waar allemaal onnodige bagger op komt te staan.
[i]Thanks. [/i]
pi_88213012
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:18 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik vind de layout ook wel beter, maar de opzet is zo vaag (als je hyves gewend bent :P)

Je hebt één prikbord waar allemaal onnodige bagger op komt te staan.
Je kan zelf instellen welke bagger je ziet, dat scheelt natuurlijk weer een heel stuk
pi_88213546
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:12 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Facebook is ook totale bagger inderdaad. En qua privacygevoelige informatie waarschijnlijk erger dan hyves.
pi_88214225
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:33 schreef -0- het volgende:

[..]

Facebook is ook totale bagger inderdaad. En qua privacygevoelige informatie waarschijnlijk erger dan hyves.
Waarom? Je bepaalt toch zelf wat je vrijgeeft en wat niet? Facebook geeft je meer mogelijkheden en invoervelden; betekent niet dat je daar gebruik van hoeft te maken ;)
pi_88215234
gouden regel is gewoon dingen waarvan je niet wil dat iemand ze weet zet je niet op het internet.

Voorbeelden van mensen die wel doen zijn hier te vinden

http://failbook.failblog.org/
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 1 november 2010 @ 17:24:38 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_88215589
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 11:16 schreef Banzaiaap het volgende:

Zonet ook de GeenStijl tutorial gebruikt om m'n al 5 jaar niet gebruikte account te verwijderen, byebye Hyves, tot nooit meer ziens.

Ik moet zeggen, ze hebben het heel slim aangepakt bij Hyves. Er zitten zoveel drempels waar je overheen moet stappen met lange bangmaak tekst dat je het afsluiten van je account telkens weer uitstelt.

Door die tutorial heb ik geen woord van het geleuter gelezen was ik binnen een minuut klaar *)

[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 01-11-2010 18:30:11 ]
pi_88216001
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Zonet ook de GeenStijl tutorial gebruikt om m'n al 5 jaar niet gebruikte account te verwijderen, byebye Hyves, tot nooit meer ziens.
Hier ook :)
#winning
pi_88216869
Maak er een screenshot van en plaats het hier dan :( :P !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 1 november 2010 @ 18:54:57 #111
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_88218771
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Statistieken

* 10.650.366 Leden
* 16.211 Blogs vandaag

Nu snap ik er helemaal niks meer van.
Statistieken

* 10.651.096 Leden
* 2.595.560 Krabbels vandaag
* 23.132 Blogs vandaag

Zie ik het nou goed of zijn er in1keer meer leden bij gekomen :?
  maandag 1 november 2010 @ 19:14:45 #112
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_88219679
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:17 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Je kunt gewoon je account zelf verwijderen, zoals je in dit topic ziet. De vraag is of achter de schermen alle data dan ook weg is, maar daar mag je wel vanuit gaan. Wat anderen ondertussen met die gegevens hebben gedaan, dat is een grote vraag, en dat is ook niet terug te draaien.
Ehm, ga er maar niet vanuit. Waarschijnlijk staat er in de Algemene Voorwaarden (of weet ik hoe het daar heet) gewoon dat ze oneindig gebruiks- en distributierecht hebben voor je data, of iets dergelijks.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_88219883
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:14 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Ehm, ga er maar niet vanuit. Waarschijnlijk staat er in de Algemene Voorwaarden (of weet ik hoe het daar heet) gewoon dat ze oneindig gebruiks- en distributierecht hebben voor je data, of iets dergelijks.
Wow super erg man :o
Ik begrijp niet dat mensen zo'n moeite met een deel van hun leven online te hebben. Ik ga er echt niet neerzetten dat ik gister iemand heb afgeslacht ofzo :')
  maandag 1 november 2010 @ 19:34:11 #114
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88220495
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zulke tellers worden vaak eens in de zoveel tijd bijgewerkt, anders wordt het een beetje veel rekenwerk :)
  maandag 1 november 2010 @ 19:56:13 #115
183846 joepie91
pi_88221456
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 19:20 schreef Seam het volgende:

[..]

Wow super erg man :o
Ik begrijp niet dat mensen zo'n moeite met een deel van hun leven online te hebben. Ik ga er echt niet neerzetten dat ik gister iemand heb afgeslacht ofzo :')
Oh, weer iemand met het argument "ik heb niets te verbergen"?
pi_88222849
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:17 schreef AlphaOmega het volgende:

Je kunt gewoon je account zelf verwijderen, zoals je in dit topic ziet. De vraag is of achter de schermen alle data dan ook weg is, maar daar mag je wel vanuit gaan.
Daar mag je helemaal niet vanuit gaan, sterker nog: dat is hoogst onwaarschijnlijk? Waarom zou ik data vernietigen als hyves? Dat is geld waard.

Waarom denk jij dat Google het usenet archief gekocht heeft (en ook usenet zelf overigens)? Waarom denk jij dat Google "per ongeluk" data verzamelde tijdens de rondrit met de opel?
pi_88222908
quote:
Op maandag 1 november 2010 17:15 schreef DestroyerPiet het volgende:
gouden regel is gewoon dingen waarvan je niet wil dat iemand ze weet zet je niet op het internet.
Precies.
pi_88224158
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:33 schreef -0- het volgende:

[..]

Wat dacht je er van gewoon niet op internet te knallen wat je niet op internet wil hebben? Dan boeit het ook niet meer wat er in het privacybeleid van facebook of hyves staat. :')
pi_88224301
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:56 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Oh, weer iemand met het argument "ik heb niets te verbergen"?
Als je dat argument aanvoert "iedereen heeft wat te verbergen" als de overheid staat te fucken met je privacy sta ik vierkant acht je. Maar moeilijk doen over de privacy bij iets waar je vrijwillig aan deelneemt vind ik lachwekkend tot op het niveau dat ik er huilbuien van krijg.
Sinds wanneer is "niet op internet zetten wat je niet op internet wil hebben" niet meer relevant? Ik vind dat zo dom. Leuk zo'n privacybeleid hoor, maar als het in de eerste plaats al niet aan hun geeft de info is er ook niet zo veel aan de hand, ook al staat er dat je data doorverkocht word aan de maffia. Bovendien zegt zo'n privacybeleid ook niets. Leuk dat Hyves zo op de oppervlakte het brave jongetje van de klas is hoor maar wat weet jij van wat er gebeurt achter de schermen?
pi_88226598
quote:
Op maandag 1 november 2010 12:33 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Je ziet ook steeds meer deze profiel foto.

[ afbeelding ]
Verdorie! Heb ik net m'n account gewist. :(
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  maandag 1 november 2010 @ 22:33:05 #121
183846 joepie91
pi_88230384
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:51 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Als je dat argument aanvoert "iedereen heeft wat te verbergen" als de overheid staat te fucken met je privacy sta ik vierkant acht je. Maar moeilijk doen over de privacy bij iets waar je vrijwillig aan deelneemt vind ik lachwekkend tot op het niveau dat ik er huilbuien van krijg.
Sinds wanneer is "niet op internet zetten wat je niet op internet wil hebben" niet meer relevant? Ik vind dat zo dom. Leuk zo'n privacybeleid hoor, maar als het in de eerste plaats al niet aan hun geeft de info is er ook niet zo veel aan de hand, ook al staat er dat je data doorverkocht word aan de maffia. Bovendien zegt zo'n privacybeleid ook niets. Leuk dat Hyves zo op de oppervlakte het brave jongetje van de klas is hoor maar wat weet jij van wat er gebeurt achter de schermen?
Echter, als het gaat om dingen die je slechts met familieleden in oegaboegastan wilde delen, is het vervelend als ze dat gaan gebruiken. Als je met diezelfde familieleden zou bellen en ze dingen zou vertellen, zou je er ook vanuit mogen gaan dat je telecombedrijf die zooi niet opslaat en voor advertentiedoeleinden (bijvoorbeeld) gebruikt. Wat je publiek op je hyves-account zet, daar moet je niet over zeiken (daarvan weet je dat het publiek staat), maar zolang je poogt om dingen privé te houden en Hyves slechts als medium te gebruiken, is het wat mij betreft heel redelijk om te verwachten dat Hyves daar verantwoordelijk mee omgaat.
pi_88232721
Meteen nadat ik vanochtend dit nieuws hoorde, heb ik mijn Hyves-profiel verwijderd; en wel onmiddellijk en zonder enige aarzeling. Niet om mee te doen aan een hype (die was er toen nog niet), ook niet omdat ik Facebook beter vind (gebruik ik niet) en ook niet omdat ik zo zeer hecht aan privacy.

Nee, ik heb dat account onmiddellijk gewist omdat ik al langer de Telegraaf boycot. Ik wil op geen enkele manier geregistreerd staan of deel uitmaken van een "community" die eigendom is van de Telegraaf Media Groep. Ik heb geen enkel oordeel over mensen die wél op Hyves blijven. En verder moet iedereen gewoon fijn zijn of haar eigen afweging maken.

Mijn afweging duurde nog geen seconde.
pi_88260576
quote:
Op maandag 1 november 2010 18:54 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Nu snap ik er helemaal niks meer van.
Statistieken

* 10.651.096 Leden
* 2.595.560 Krabbels vandaag
* 23.132 Blogs vandaag

Al het personeel van de Telegraaf heeft een gratis nieuw PIMP account gekregen!
  Redactie Frontpage dinsdag 2 november 2010 @ 19:58:30 #124
145738 superworm
is erbij
pi_88260671
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:56 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Al het personeel van de Telegraaf heeft een gratis nieuw PIMP account gekregen!
Het aantal is vandaag gedaald:

* 10.650.779 Leden
* 2.886.533 Krabbels vandaag
* 26.601 Blogs vandaag
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:46:40 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_88396500
http://www.powned.tv/nieu(...)den_leden_kwijt.html

quote:
Zesduizend pimps en BreezaH-sletjes hebben hun Hyvesaccount vernietigd nadat de Telegraaf Media Group het sociale netwerk heeft overgenomen. Hyves-directielid Yme Bosma heeft dit zojuist bevestigd in het radioprogramma Dit Is De Dag.

Nog altijd negen miljoen medelanders hebben een account op Hyves, zo benadrukt Bosma. Tot de overname van TMG groeide het ledenaantal dagelijks, maar daar is nu verandering in gekomen. Hoe dit kan, is voor Yme Bosma een groot raadsel.
pi_88397118
quote:
NRC Handelsblad 02-11-2010, pagina 7
Plundering van Hyves

Is het afgelopen met de sociale-netwerksite Hyves nu de Telegraaf Media Groep het voor mogelijk veertig miljoen euro heeft overgenomen? Het succes van een sociaal netwerk is immers gebaseerd op het gevoel ‘onder ons’ te zijn. Iedere deelnemer heeft er de illusie eigen baas te zijn, om in totale vrijheid dat te kunnen delen wat je wilt. En alleen met wie jij wilt. Dat het voor de gebruiker kosteloos is, draagt sterk bij aan het communegevoel.

Een sociale-netwerksite is voor veel hedendaagse online burgers het alternatieve dorsplein. Er ontstaan ideeën, er wordt gekletst, rondgehangen en nieuws uitgewisseld.

Hyves is de populairste netwerksite onder scholieren. De site herbergt heel wat virtuele kinderkamers waar hobby’s, liefdes en huiswerk worden gedeeld. Elkaar even iets ‘krabbelen’ via deze site is een volstrekt gangbaar begrip.

Veel kinderen zijn met hun smartphones vrijwel de hele dag online en bereikbaar via Hyves.

Nu de uitgevers van het Telegraafconcern hier zijn binnengestapt en de Hyves-oprichters kunnen gaan rentenieren, is die droom verstoord. De Telegraaf heeft immers bij velen geen goede reputatie. Het dagblad, waaraan de uitgeverij zijn naam ontleent, interesseert zich niet voor privacy. Na de vliegramp in Tripoli werd een 9-jarig kind, dat als enige overleefde, telefonisch geïnterviewd. Het gesprek werd ook gepubliceerd. De kop: ‘Mijn benen doen erg pijn’. Tekst en foto staan nog steeds online. De Raad voor de Journalistiek deed daarover een opmerkelijke uitspraak en keurde het vraaggesprek als ‘ontoelaatbaar’ af.

Bij die vliegramp ontzag de krant zich niet om foto’s van omgekomen Nederlanders van de site Hyves te plunderen en in de krant af te drukken. Daarover oordeelde de Raad dat de krant de nabestaanden zo extra leed aandeed en de grenzen overschreed.

TMG is ook eigenaar van de website GeenStijl waarvan het ontbreken van normbesef juist het handelsmerk is. Vooral in het doorplaatsen van herkenbaar beeldmateriaal en het gelijktijdig belasteren van het onderwerp heeft deze site een specifieke reputatie opgebouwd. Wie zich tegen GeenStijl durft te verweren wordt doorgaans extra te grazen genomen.

Als nu een on-scrupuleuze uitgever van dergelijke media, een bij uitstek sociaal netwerk overneemt, is het geen wonder dat veel gebruikers op de vlucht slaan. Op de videosite YouTube verscheen vanochtend een instructiefilmpje hoe men zijn Hyves-account kon opzeggen. Op Twitter gonsde het van de vragen hoe het makkelijkst de ‘account delete’ knop gevonden kon worden. Een enkele gebruiker veronderstelde dat het dagblad De Telegraaf vanaf vandaag nooit meer om een voorpaginafoto verlegen hoeft te zitten. In beginsel heeft het nu immers toegang tot de server van Hyves waarop 9 miljoen gebruikers hun teksten en beelden opslaan en in eigen kring publiceren. Dat lijkt een spookbeeld. Maar het zou waar kunnen zijn. Een eigenaar met gebrek aan sociaal besef kan geen sociale-netwerksite voor jongeren beheren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_88397176
Hier staat de kern wat mij betreft:

quote:
Het dagblad, waaraan de uitgeverij zijn naam ontleent, interesseert zich niet voor privacy. Na de vliegramp in Tripoli werd een 9-jarig kind, dat als enige overleefde, telefonisch geïnterviewd. Het gesprek werd ook gepubliceerd. De kop: Mijn benen doen erg pijn. Tekst en foto staan nog steeds online. De Raad voor de Journalistiek deed daarover een opmerkelijke uitspraak en keurde het vraaggesprek als ontoelaatbaar af.

Bij die vliegramp ontzag de krant zich niet om fotos van omgekomen Nederlanders van de site Hyves te plunderen en in de krant af te drukken. Daarover oordeelde de Raad dat de krant de nabestaanden zo extra leed aandeed en de grenzen overschreed.
En los van de privacy vind ik het gewoon moreel en ethisch verwerpelijk.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:46:44 #128
256363 ZoKanIkHetOok
pi_88397790
Het is inderdaad een goede vraag.

Wat is er nog 'sociaal' aan een netwerk dat is overgenomen door de stalkers van Ruben?
pi_88398172
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Wat is er nog 'sociaal' aan een netwerk dat is overgenomen door de stalkers van Ruben?
maar goed, de mensen die het opzeggen lijken me vooral de wat ouderen en intelligente mensen.

de breezahjeugd en de tokkies zullen wel blijven.
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:01:13 #130
256363 ZoKanIkHetOok
pi_88415197
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Het aantal is vandaag gedaald:

* 10.650.779 Leden
* 2.886.533 Krabbels vandaag
* 26.601 Blogs vandaag
Goh, en nu is het weer 10.658.012.
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:01:42 #131
256363 ZoKanIkHetOok
pi_88415222
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:01 schreef karinaatje1 het volgende:

[..]

maar goed, de mensen die het opzeggen lijken me vooral de wat ouderen en intelligente mensen.

de breezahjeugd en de tokkies zullen wel blijven.
Oh, absoluut.

Daar twijfel ik niet aan.

Dit is een actie die nergens heen gaat.
pi_88417202
Gelukkig heb ik mijn Hyves één dag voor dat deze beslissing naar buiten werd gebracht verwijderd.
Toen geen seconde spijt gehad en nu al helemaal niet meer :-)
pi_88430537
Massaal wissen FOK!kers hun Hyves? :')
Ja, dat gaat een aderlating voor Hyves/Telegraaf zijn!

(Komt eerder kinderlijk op me over, maar goed Hyves is dat ook redelijk, natuurlijk)
Liej
pi_88513153
En het is eerste voorbeeld is er al snel:

http://www.telegraaf.nl/b(...)edrama__.html?p=38,1

quote:
Geschokt door jeugdig relatiedrama

IJMUIDEN - IJmuiden is in shock door het jeugdige relatiedrama van afgelopen vrijdag, waarbij de 21-jarige Pepijn S. en zijn 19-jarige vriendin Joyce Exalto om het leven kwamen. Het 19-jarige meisje werd vrijdagmiddag doodgestoken door haar 21-jarige vriend die daarna zelfmoord pleegde.

De 21-jarige IJmuidenaar vermoordde zijn vriendin in de Lange Nieuwstraat, alvorens hij zelfmoord pleegde bij de twaalfhoog-flat aan de Schiplaan. Op beide plekken liggen bloemen.
Inmiddels zijn al ruim 550 hyvesgebruikers lid geworden van een speciaal in het leven geroepen herdenkingspagina. "Tranen in mijn ogen", schrijft iemand. "Ik kende je helemaal niet, maar het laat me niet los."
"Waarom?", vraagt een ander zich af. "Daar zal niemand ooit nog een antwoord op krijgen."
Schuldvraag
Op de hyvespagina van S. ruziën bekenden van de jongen en het meisje over de schuldvraag. Zo wordt er gespeculeerd over het motief van S., dat voornamelijk gezocht wordt in het geruchtencircuit. S. zou in drugs hebben gehandeld en zelf ook hebben gebruikt.
Hij is daardoor flink in de problemen geraakt, suggereert een bekende van de jongen op zijn hyve. "Deze jongen heeft voordat ie die troep aanraakte nog nooit een vlieg kwaad gedaan. (...) We hadden deze jongen moeten helpen."
Weer even een mooi 'achtergrond'-artikeltje aan de hand van Hyves. Waar weer volop foto's en volledige namen worden gebruikt :|W
pi_88525194
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:32 schreef Loveless85 het volgende:
En het is eerste voorbeeld is er al snel:
http://www.telegraaf.nl/b(...)edrama__.html?p=38,1
Weer even een mooi 'achtergrond'-artikeltje aan de hand van Hyves. Waar weer volop foto's en volledige namen worden gebruikt :|W
Zum kotzen.

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:22 schreef Leigh het volgende:
Massaal wissen FOK!kers hun Hyves? :')
Ja, dat gaat een aderlating voor Hyves/Telegraaf zijn!
(Komt eerder kinderlijk op me over, maar goed Hyves is dat ook redelijk, natuurlijk)
Heeft niks met kinderlijk te maken; is gewoon een principekwestie.
pi_88616192
quote:
Ja wat raar, de meest gehate krant van NL koopt Hyves en dan gaan er mensen weg. _O-
  donderdag 11 november 2010 @ 23:36:30 #137
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88617910
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Ik vraag me af waarom Youp niet in actie is gekomen tegen Hyves. Daar is klantvriendelijkheid een woord dat uit het Swahili komt...
pi_91267477
Beetje laat maar toch besloten om Hyves op te zeggen, keek er toch al nooit op en facebook is relax.
rice rice baby tututututedudududum
pi_91269085
Thanks for the info!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91272149
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Thanks for the info!
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:28:37 #141
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_91272401
Mijn Hyvesaccount is ook down the drain.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_91273559
Zou wel lachen zijn als dit een flinke strop gaat betekenen voor de Telegraaf.

Verder begrijp ik nog steeds de behoefte niet van mensen om op hyves, facebook of wat voor onzin dan ook te staan.
pi_91274759
Nou, van de mensen die ik ken is zo'n 60% uit Nederland en 40% uit het buitenland. Wel handig om zo af en toe te kijken hoe het met ze gaat en een berichtje te sturen. Naar ze bellen of e-mailen zou ook kunnen maar tijdsverschil en het staat meteen allemaal op 1 site.

Hyves is nog steeds aan het groeien zag ik hier maar ik denk dat het uiteindelijk wel zal ophouden. Hyves is beperkt tot alleen Nederland en België.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')