Volgens Ruud de Wild, die er met zijn neus bovenop stond, was de moordenaar een lichtgetinte man met een petje.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:55 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Stemmingmakerij. Samen met alle al dan niet verkapte doodsbedreigingen in dit topic illustratief voor wat een fijne mensen die rechtsen zijn, ze willen zelfs z'n gezin wat aandoen.
Die kinderneuker verdient ook een natrap. Misselijk mannetje dat het wasquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:41 schreef Robin__ het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat ook voor dingen als moord die 2/3e regeling geldeen trap nageven aan fortuyn.
Gelukkig blijft dat andere stuk stront, Bouyeri, wel levenslang vastzitten. Volkert verdient niets minder dan dat.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:55 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Stemmingmakerij. Samen met alle al dan niet verkapte doodsbedreigingen in dit topic illustratief voor wat een fijne mensen die rechtsen zijn, ze willen zelfs z'n gezin wat aandoen.
Had hij ook een "ali b accent"?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:48 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Volgens Ruud de Wild, die er met zijn neus bovenop stond, was de moordenaar een lichtgetinte man met een petje.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:32 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik vrees ook voor zijn leven als ik deze malloten zo zie:
http://www.dumpert.nl/med(...)enken_in_de_bus.html
Al hoewel ik betwijfel of die mensen geestelijk labiel genoeg zijn om in aanmerking te komen voor een wapen vergunning.
Korte straf? Ik ben benieuwd hoe je het zou vinden om ook maar een jaar, misschien zelfs een maand in de cel te zitten. Geloof me, dan is 12 jaar heel wat langer dan je je ooit voor zult kunnen stellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:01 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Inderdaad, wat gaat de tijd snel en wat een korte straf
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:57 schreef Stokstaart het volgende:
Maar moord met voorbedachte rade is dus geen levenslang meer tegenwoordig ?
Van Ferdinand Elzas zei iedereen ook dat hij nooit meer een normaal leven zou hebben. Hij leefde zelfs in rijkdom, tot een vrachtwagen een einde aan zijn leven maakte.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
Volkert moet gewoon, als hij eenmaal vrij is, met rust gelaten worden. Tenslotte heeft hij zijn straf al gehad.
Die grootspraak van 'hij zal wel worden neergeschoten/stoken/geslagen etc.' wordt ook zelden waargemaakt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:22 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Van Ferdinand Elzas zei iedereen ook dat hij nooit meer een normaal leven zou hebben. Hij leefde zelfs in rijkdom, tot een vrachtwagen een einde aan zijn leven maakte.
Scheveningen, denk ik.quote:
Soms wel, iedereen doet alsof men de laatste tijd slap loopt te straffen, maar het aantal levenslang gestraften is in 15 jaar tijd explosief toegenomen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:57 schreef Stokstaart het volgende:
Maar moord met voorbedachte rade is dus geen levenslang meer tegenwoordig ?
Vanaf 1945 tot 2000 6, vanaf toen 6 per jaar.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Soms wel, iedereen doet alsof men de laatste tijd slap loopt te straffen, maar het aantal levenslang gestraften is in 15 jaar tijd explosief toegenomen.
Er is er maar 1 voor nodig, 1 Pim idolaat die zich de afgelopen 10 jaar heeft zitten verbijten en zich geneukt voelt door 'het systeem'. Eventueel zo'n figuur wat niet de intentie heeft om levend gepakt te worden. Oh, en waarvan niemand het verwacht hadquote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:48 schreef nietzman het volgende:
Alsof er nog maar iemand om Pim of Volkert geeft en bereid is eventueel een paar jaar zelf te gaan brommen door Volkert om zeep te helpen.
Inderdaad, Nederland straft ook zo flink tegen geweldsmisdrijven. Dat zie je wekelijks terug in het nieuws.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Soms wel, iedereen doet alsof men de laatste tijd slap loopt te straffen, maar het aantal levenslang gestraften is in 15 jaar tijd explosief toegenomen.
Grappig dat je dat zegt. Misschien dit eens lezen?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Inderdaad, Nederland straft ook zo flink tegen geweldsmisdrijven. Dat zie je wekelijks terug in het nieuws.
Zie bijvoorbeeld: Algemeen Dagblad: Hangjongeren Diamantbuurt nu gewelddadige criminelen
We zien de vruchten van dat zogenaamd hard optreden......en beloven in de toekomst voor de zoveelste keer weer eens beterschap.
Goh, ben je nu ook al hier?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Misschien dit eens lezen?
http://www.dailymail.co.u(...)iment--catch-UK.html
Dat verwacht ik inderdaad ook. Want anders is hij zijn leven niet zeker.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Die krijgt op overheidskosten een nieuwe identiteit in een ver buitenland
Interessant verhaal, maar totaal niet vergelijkbaar met de aanpak van jong straattuig in Nederland. Uit de tekst maak ik op dat de gevangenen eerst een aanzienlijke tijd in een reguliere gevangenis doorbrengen, voordat ze naar dit eiland gaan, waar ze werken aan hun terugkeer in de maatschappij. Ik lees verder nergens iets over automatische strafvermindering en ook blijken bepaalde straffen behoorlijk fors te zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig dat je dat zegt. Misschien dit eens lezen?
http://www.dailymail.co.u(...)iment--catch-UK.html
quote:Op maandag 9 mei 2011 11:18 schreef Vasilevski het volgende:
Het zal uiteindelijk allemaal wel overwaaien. Dit soort topics dient ook een heel specifiek maatschappelijk doel, namelijk dat allerlei frusties hier lekker kunnen gaan roepen wat ze allemaal wel niet met Volkert en z'n gezin zouden willen doen, terwijl ze daar in werkelijkheid natuurlijk veel te laf voor zijn. Al met al een prima regeling.
De link ontgaat me even.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:58 schreef ouderejongere het volgende:
Ex-vrouw Marc Dutroux kan vervroegd vrij komen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |