abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88361154
Lol ik woon 1 blok daarvoor. Volgens het nieuwsbericht zijn wel enkele panden ontruimd trouwens.
Too much is never enough!
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:37:42 #77
141482 Q.
JurassiQ
pi_88362314
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:15 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Iemand enig idee waar dit ergens precies was?
EEN KOFFER! PANIEK! PEEUW!

Ik ga binnenkort eens de politie bellen dat er allemaal onbewaakte koffers staan bij een kofferhandel. :').
For great justice!
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:00:19 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_88363139
Koffer niet gezien? Duidelijk een verdachte koffer. Hoeft er natuurlijk nog geen bom in te zitten, maar als dat niet zo was, was het overduidelijk een grap of dreigement van de persoon die het gedaan heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:06:43 #79
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_88363369
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef speknek het volgende:
Koffer niet gezien? Duidelijk een verdachte koffer. Hoeft er natuurlijk nog geen bom in te zitten, maar als dat niet zo was, was het overduidelijk een grap of dreigement van de persoon die het gedaan heeft.
Ziet er inderdaad best verdacht uit.

pi_88368649
Zal wel van een concurrerende kebabzaak zijn :')
Too much is never enough!
pi_88383506
Wolfsen op Nederland 2 :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:29:40 #82
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88397357
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 06:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Erger dan de NSB of de SS!
Heheh :P nee pvda en GL, weg ermee. D66 is nog best ok, soms ^O^

Maar genoeg over politiek. Ik had me gister toch zoiets moois (let op: ov chipkaartklacht #zoveel). Ik zit in een bomvolle bus 12 (zowat beslagen ruiten) in de spits van de Uithof naar CS. Rijden we het station binnen, vallen ALLE ovchip-uitcheckpoortjes uit. En iedereen heeft haast en moet de trein halen. Dus in paniek vraagt iedereen zich af wat nu, gaat er geld vanaf enzo... Maarja, veel mensen hadden geen tijd om te wachten dus die gingen weg. Ik ben toen uitgestapt en naar voren gelopen, waar de chauffeur haastig bezig was het te fixen. Duurde even, maar toen deden ze het weer. Dus alsnog uitgecheckt en m'n trein gehaald, maar toch! Ik vind dit echt niet kunnen -O- Omdat techniek faalt, moeten wij maar betalen hiervoor? :') Sowieso vind ik dat het uitstappen in bussen veel minder vloeiend gaat sinds de ovchipkaart. Je wordt opgehouden door mensen wiens kaart het niet doet of als dat machientje hem niet meteen pakt. Echt falers die dit hebben bedacht. |:(
pi_88398094
Eva4evah, ik had gisteren precies hetzelfde in bus 13. Alleen toen was hij op heenweg, niet naar Utrecht CS. En aangezien ik echt uit moest stappen heb ik me maar niet uitgecheckt. Als student is dat niet zo erg, je mag het 12x vergeten tot hij blokkeert. Maar toch, vervelend grapje }:| je zal maar betalen.
pi_88398219
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:58 schreef juxtaposition het volgende:
Eva4evah, ik had gisteren precies hetzelfde in bus 13. Alleen toen was hij op heenweg, niet naar Utrecht CS. En aangezien ik echt uit moest stappen heb ik me maar niet uitgecheckt. Als student is dat niet zo erg, je mag het 12x vergeten tot hij blokkeert. Maar toch, vervelend grapje }:| je zal maar betalen.
Meen je dat nou? Moet je als student uitchecken?

Het is ook behoorlijk irritant, vergeten uit te checken en je geld is weg. Je kan het terug vragen, maar dat duurt zo drie weken voor je je geld weer hebt.
pi_88398302
Ik heb al vier keer geprobeerd m'n geld terug te vragen door soortgelijke ov-chipkaart grapjes, maar nooit m'n geld teruggehad. Er werken ook een stel zwakzinnigen aan die helpdesklijn, die echt alles eraan doen om het je moeilijk te maken.
En je moet inderdaad uitchecken, én inchecken. Ik ken iemand die werd gecontroleerd in bus 12 (ja, bus 12 :') ) en die kreeg een boete omdat hij niet was ingecheckt. Echt achterlijk.
pi_88398938
De poortjes op CS deden het gisteren ook al niet, ik heb maar gewoon een kaartje gekocht. Falend pauperzooi die chipkaart. :')
For great justice!
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:44:45 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_88399304
Het is achterlijk dat je met een abonnement ook moet in en uit checken. Ik heb nu een Utrecht Bereikbaar pas (gratis OV B-) ), en daar hoeft het ook niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:13:03 #88
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88400050
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:06 schreef juxtaposition het volgende:
Ik heb al vier keer geprobeerd m'n geld terug te vragen door soortgelijke ov-chipkaart grapjes, maar nooit m'n geld teruggehad. Er werken ook een stel zwakzinnigen aan die helpdesklijn, die echt alles eraan doen om het je moeilijk te maken.
En je moet inderdaad uitchecken, én inchecken. Ik ken iemand die werd gecontroleerd in bus 12 (ja, bus 12 :') ) en die kreeg een boete omdat hij niet was ingecheckt. Echt achterlijk.
Ugh, helpdesken ja. Ik heb net nog met T-mobile gebeld maar het viel zowaar mee. ^O^ Was zelfs na 5 min wachten al aan de beurt. Hulde voor Youp. Maar das weer iets anders :P

Een boete krijgen omdat je niet hebt ingecheckt is echt triest. Ik heb de afgelopen tijd best veel controleurs gezien in bus 12 en ook in bus 11. Paar maanden geleden kwam je er nog met een waarschuwing vanaf, maar nu gaan ze maar bekeuren. Faal :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:15:19 #89
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88400107
quote:
12 keer? Oh, phew ik dacht dat het minder was. Ik ging een keer in maart ofzo langs de balie, weet niet meer, om iets te vragen ofzo. Zeiden ze dat ik ook al 3 keer niet had uitgecheckt, ik geen idee. Toen 'opgeschoond' als het ware, ik zou eigenlijk wel willen weten op hoeveel keer ik nu zit. Beetje lullig als dat ding het ineens niet meer doet.
pi_88403766
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:06 schreef juxtaposition het volgende:
Een controleur op de tram in Amsterdam wilde mij ook eens een boete geven omdat ik niet had ingecheckt met mijn all-inclusive OV-kaart van mijn werkgever. Toen ben ik ook gewoon weggelopen. Ja daaaaaag!
  zondag 7 november 2010 @ 12:04:40 #91
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_88428259
Ik snap dat ook nooit zo goed. Je hebt een geldig bewijs, en je hoeft niks te betalen. Waarom inchecken? Zodat ze weten wie waar met welke bus gaat?

Of als de bus in de brand vliegt, en alle lichamen verbrand zijn. Dan weten ze wie ingechecked is... Ofzo.

Ik log me met m'n gratis Ov. Ook nooit uit als ik al ingechecked ben.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 7 november 2010 @ 12:09:41 #92
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_88428398
quote:
Wait... What?

Oh, dat wist ik niet... Nooit ergens gelezen ook. Leuk dat ik dat zo hoor. Ik heb me volgens mij nog nooit uitgechecked in een bus... Vraag me af wanneer ik geblockt word dan...

Maar wat een omslachtigheid hey.
Als je iets gratis krijgt ga je toch ook geen 50 euro betalen om dan weer 50 euro wisselgeld te krijgen :{

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_88428728
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:04 schreef timbob het volgende:
Ik snap dat ook nooit zo goed. Je hebt een geldig bewijs, en je hoeft niks te betalen. Waarom inchecken? Zodat ze weten wie waar met welke bus gaat?
Zodat ze weten hoeveel er gebruik wordt gemaakt van welke lijnen en evt. de inkomsten op de juiste manier kunnen omslaan volgens mij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 7 november 2010 @ 15:12:53 #94
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88433985
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:03 schreef Neelix het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Moet je als student uitchecken?

Het is ook behoorlijk irritant, vergeten uit te checken en je geld is weg. Je kan het terug vragen, maar dat duurt zo drie weken voor je je geld weer hebt.
Bij het ov-infopunt onder het station krijg je meteen je geld terug, cash. Voor zowel GVU als Conexxion.
pi_88435440
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:29 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Heheh :P nee pvda en GL, weg ermee. D66 is nog best ok, soms ^O^

Maar genoeg over politiek. Ik had me gister toch zoiets moois (let op: ov chipkaartklacht #zoveel). Ik zit in een bomvolle bus 12 (zowat beslagen ruiten) in de spits van de Uithof naar CS. Rijden we het station binnen, vallen ALLE ovchip-uitcheckpoortjes uit. En iedereen heeft haast en moet de trein halen. Dus in paniek vraagt iedereen zich af wat nu, gaat er geld vanaf enzo... Maarja, veel mensen hadden geen tijd om te wachten dus die gingen weg. Ik ben toen uitgestapt en naar voren gelopen, waar de chauffeur haastig bezig was het te fixen. Duurde even, maar toen deden ze het weer. Dus alsnog uitgecheckt en m'n trein gehaald, maar toch! Ik vind dit echt niet kunnen -O- Omdat techniek faalt, moeten wij maar betalen hiervoor? :') Sowieso vind ik dat het uitstappen in bussen veel minder vloeiend gaat sinds de ovchipkaart. Je wordt opgehouden door mensen wiens kaart het niet doet of als dat machientje hem niet meteen pakt. Echt falers die dit hebben bedacht. |:(
Een oplossing zou kunnen zijn om op de bushalte onder het CS uitcheckpalen te zetten voor de OV chipkaart. Om zulke palen op elke bushalte te zetten is waarschijinlijk te duur, maar op de bushalte onder het CS moet toch mogelijk zijn (zowel technisch als financieel). PvdA, GL, CU en TROTS hebben de BRU dan ook onlangs gevraagd om dit soort palen op de bushalte onder het CS. Volgens mij is er nog geen antwoord gekomen van de BRU, maar ik kan binnenkort wel eens informeren bij een raadslid.
  zondag 7 november 2010 @ 16:07:44 #96
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_88436177
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zodat ze weten hoeveel er gebruik wordt gemaakt van welke lijnen en evt. de inkomsten op de juiste manier kunnen omslaan volgens mij.
Tja, het is voor hen ook wel nuttige info, maar om nou boetes te geven als je het niet doet is ook weer zoiets...

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_88438624
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:50 schreef zwelgje76 het volgende:

[..]

Een oplossing zou kunnen zijn om op de bushalte onder het CS uitcheckpalen te zetten voor de OV chipkaart. Om zulke palen op elke bushalte te zetten is waarschijinlijk te duur, maar op de bushalte onder het CS moet toch mogelijk zijn (zowel technisch als financieel). PvdA, GL, CU en TROTS hebben de BRU dan ook onlangs gevraagd om dit soort palen op de bushalte onder het CS. Volgens mij is er nog geen antwoord gekomen van de BRU, maar ik kan binnenkort wel eens informeren bij een raadslid.
Dat zou mooi zijn. Dan schiet het wat sneller op bij het uitstappen!
  zondag 7 november 2010 @ 19:27:08 #98
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88442670
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn. Dan schiet het wat sneller op bij het uitstappen!
Dat vind ik dus juist helemaal niet handig. Dan krijg je dus weer gedrom rondom die paaltjes. Ze hebben dat nu ook al bij de trams, dat er paaltjes op het perron staan ipv in de trams zelf. Dan ga je rennen om de tram te halen, o kut moet je terugrennen om in te checken :') slaat toch ook op kaas.
  zondag 7 november 2010 @ 19:47:05 #99
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_88443451
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bij het ov-infopunt onder het station krijg je meteen je geld terug, cash. Voor zowel GVU als Conexxion.
Thanks. In mijn geval was het in Amsterdam. Moest bij de VU zijn, stap uit de metro, alle paaltjes op storing, fijn :(
  zondag 7 november 2010 @ 19:54:50 #100
141482 Q.
JurassiQ
pi_88443773
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:47 schreef Neelix het volgende:

[..]

Thanks. In mijn geval was het in Amsterdam. Moest bij de VU zijn, stap uit de metro, alle paaltjes op storing, fijn :(
Dat moet je dus bij de GVB terug gaan vragen. :7. Mooi systeem.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')