enquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:37 schreef Nielsch het volgende:
Mijn jas is ook een keer gestolen in Heerenplein. Omdat ik zo'n beetje als laatste wegging rond een uur of 6 toen, was er niet heel veel anders meer. Alleen een kleine jas, maar aangezien ik 1.96 ben paste ik dat niet. Toen heb ik maar een taxi naar huis genomen.
Mij ben je ook nog nooit tegengekomen...quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:19 schreef Paul het volgende:
[..]
Nou moet ik Misshobje nog eens tegenkomen in Utreg
Mijn mooie jas was een keer gejat, heb toen de laatste jas die overbleef (en verdomd veel op die van mij leek) maar meegenomen. Daarna een nieuwe jas gekocht waardoor ik dus nu een zuipjas hebquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:18 schreef The6thgate het volgende:
Net nog een nieuwe winterjas gekocht, maar die blijft denk ik buiten de kroeg. Nog even ergens een goedkoop ding zien te vinden voor die situaties. Vooral in hartje winter heel fijn als je zonder komt te zitten
Oh ik heb niet echt naar andere tafels gekeken eigenlijkquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:31 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Ow, wij waren er vroeg, maar vertrokken pas om 19.30 uur. Ben wel benieuwd haha. Wij zaten gelijk als je achter het opstapje opkomt links. Vlak voor het halletje naar de keuken. Ik zat daar met twee dames. Jij?
Eten was wel redelijk. Heb een raketje als toetje genomen. De dames natuurlijk een brownie, daar was ik achteraf wel even jaloers op.
Dat is ook al weer zoiets waar je niet naar toe gaan als je zelf in de stad woont.quote:Op maandag 1 november 2010 08:31 schreef Neelix het volgende:
Ik ben gisteren naar het Rietveld-Schröder huis geweest, dat is toch echt ontzettend mooi zeg.
Daarna de Rietveld tentoonstelling in het Centraal Museum, dat was ook wel aardig, maar niet zo indrukwekkend als het huis.
Zeker, ik woon hier ook pas 14 jaar en dat was echt de eerste keer...quote:Op maandag 1 november 2010 08:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is ook al weer zoiets waar je niet naar toe gaan als je zelf in de stad woont..
Dat wil ik toch ook nog eens doen. Altijd als ik langs dat huis rij verbaas ik me er over dat het in de jaren '20 van de vorige eeuw is gebouwd. Het heeft nog steeds een hele moderne uitstraling.quote:Op maandag 1 november 2010 08:31 schreef Neelix het volgende:
Ik ben gisteren naar het Rietveld-Schröder huis geweest, dat is toch echt ontzettend mooi zeg.
Daarna de Rietveld tentoonstelling in het Centraal Museum, dat was ook wel aardig, maar niet zo indrukwekkend als het huis.
Maar hoe herkenden jullie elkaar dan? Ik zou niet weten hoe Q of Paul eruitziet in het echt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:57 schreef Q. het volgende:
Niet te vaak hopelijk. Één keer was al genoeg schrikken.
Omdat ik vroeger nog wel eens naar de ONZ meets ging in Utrecht. En daar was Q ook altijd.quote:Op maandag 1 november 2010 10:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar hoe herkenden jullie elkaar dan? Ik zou niet weten hoe Q of Paul eruitziet in het echt.
Altijd! Zelfs toen ik nog niet in Utrecht woonde. Meer dan vijf jaar geleden dus.quote:Op maandag 1 november 2010 10:33 schreef Paul het volgende:
[..]
Omdat ik vroeger nog wel eens naar de ONZ meets ging in Utrecht. En daar was Q ook altijd.
http://dnu.nu/artikel/335(...)et-zonder-slag-stootquote:Het BraTra-team van de Utrechtse politie is maandag tegen 17.00 uur begonnen met de ontruiming van het voormalig KPN-kantoor in Transwijk. Nadat de deur werd geforceerd is een deel van de krakers met stadsbussen afgevoerd.
Een aantal krakers heeft zich vastgeketend en is niet van plan het pand zonder slag of stoot te verlaten.
Het gebouw is eigendom van woningbouwcorporatie Mitros die het wil slopen om er woningen voor terug te bouwen. Een deel van kantoor is verhuurd aan een aantal bedrijfjes.
Inmiddels zijn er ook politiehonden ingezet. Het werd even grimmig toen de politie de wapenstok trok. De Koningin Wilheminlaan is na het gooien van vuurwerk geheel afgezet.
Sterker nog, ik heb er drie jaar praktisch tegenover gewoond en ik ben er ook nog nooit geweest.quote:Op maandag 1 november 2010 08:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is ook al weer zoiets waar je niet naar toe gaan als je zelf in de stad woont..
Nee, het gebouw wordt volgend jaar gesloopt mbv woningbouw in de Merwedekanaalstrook.quote:Op dinsdag 2 november 2010 03:48 schreef MoneyTalks het volgende:
En terecht, die flat is bedoeld voor studentenwoningen (SSHU gaat het pand beheren in de toekomst), daar is een nijpend tekort aan.
Oh leuk kunnen we hier ook over FC Utreg pratenquote:Op dinsdag 2 november 2010 03:59 schreef Lo-Fi het volgende:
We hebben - zeker deze week - natuurlijk weinig met studenten etc. te schaften, aangezien er donderdag een zeer belangrijke wedstrijd op het programma staat. Overigens zondag ook (thuis tegen psv), maar dat is een latere zorg.
In dat kader voel ik mij geroepen het volgende te posten:
FC Twente.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:17 schreef Paul het volgende:
[..]
Oh leuk kunnen we hier ook over FC Utreg praten
Hee, daar woon ik!quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:57 schreef Q. het volgende:
Je kan van het GVU zeggen wat je wil maar ik vind hun site geweldig, ze hebben een hele goede lijnennetkaart:
[ afbeelding ]
Ik had het over de site van The Wall zelf! Dank iig!quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:57 schreef Q. het volgende:
Je kan van het GVU zeggen wat je wil maar ik vind hun site geweldig, ze hebben een hele goede lijnennetkaart:
[ afbeelding ]
Die is vast niet gericht op mensen die met het OV komen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:38 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Ik had het over de site van The Wall zelf! Dank iig!
Serieus nog nooit van gehoord? Maar hij is wel rood idd.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:25 schreef TMan het volgende:
The Wall? Is dat net zoiets als de rode doos?
QFTquote:Op woensdag 3 november 2010 19:13 schreef zwelgje76 het volgende:
The Wall is een doodgeboren kindje. Ze proberen een in andere landen succesvol concept na te doen. Wat ze echter vergeten is dat als je zo'n concept kopieert, je moet proberen het te verbeteren. The Wall doet echter alles slechter.
De winkels zijn alleen buitenom toegankelijk, wat de sfeer bepaald niet ten goede komt aangezien de buitenruimte heel erg ongezellig is. In malls in het buitenland is er over het algemeen een grote binnenruimte waardoor je niet ziet dat je je eigenlijk op een heel ongezellig industrieterrein bevindt.
Het aanbod van winkels is slecht, want beperkt en zonder echte publiekstrekker. Al zou er maar één hele bijzondere winkel zijn die veel publiek trekt, dan wordt de rest van de winkels vanzelf meer bezocht. Op dit moment zijn het allemaal winkels die je ergens anders ook al hebt en waarvoor je zekerr niet naar The Wall hoeft. Daarnaast zijn de winkels, met uitzondering van Saturn en BCC, allemaal heel verschillend , dus het is ook nog eens niet zo dat je producten kunt vergelijken tussen verschillende winkels (zoals bijvoorbeeld op een meubelboulevard).
Tenslotte is het bizar dat The Wall in feite gericht is op mensen die met de auto komen, maar er moet betaald worden om te mogen parkeren. Ik ben nog nooit een mall tegengekomen waar je moest betalen voor het parkeren. Je zet zo'n ding juist buiten het centrum neer omdat de grondprijs daar laag is en je daardoor gratis parkeren kunt aanbieden. Als ik toch moet betalen voor het parkeren dan ga ik wel naar het centrum. Of naar een andere winkel op een ongezellig industrieterrein waar ik niet hoef te betalen voor het parkeren.
The Wall: slecht idee, belabberde uitvoering.
Wat zit er wél dan?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:28 schreef Nielsch het volgende:
Er is gewoon veel te weinig te doen. Na het winkelen kun je niet even gezellig eten of naar de bios, tenzij je de Mac gezellig en lekker vindt. Bovendien zitten er geen kledingwinkels, wat toch belangrijk is om de vrouwen te trekken. Er zijn amper winkeltjes en vanwege het XL concept zal je nooit leuke boetiekjes krijgen. Het betaald parkeren slaat echt nergens op. Als ik nu naar de BCC wil rij ik wel naar Kanaleneiland, want daar is parkeren gratis. Of ik wandel/fiets de binnenstad in. Het zal zo echt niets worden.
Saturn, BCC, MacDonalds, Megabike en nog iets geloof ik...quote:Op woensdag 3 november 2010 20:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat zit er wél dan?
Ik zou op zich 1 gebouw met veel grote winkels best relaxt vinden, maar dan moet er idd wel een en ander te halen zijn..
Sfeerloos, maar prima als je allemaal iets anders wil. Dan kun je bij Vandaag voor weinig rondjes lopen en eten waar je zin in hebt.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, en in de buurt daar kun je wel 'echt' eten, is iemand daar al eens geweest? The food spot, met een subway, restaurant vandaag, new york pizza en wok to go. Lijkt me bijzonder sfeerloos.
Er is zeker nog veel ruimte over, maar ondernemers zijn niet happig om deze te huren. Niet zo heel erg gek ook, aangezien het lijkt te floppen. Ook het aangekondigde 3* Golden Tulip hotel dat er zou komen, gaat niet door.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Weet iemand of The Wall nog uitgebreider gaat worden dan het nu is? Het oogde een half jaar geleden nog erg on-af, alsof er nog winkels bij moeten komen ofzo.
Wat hebben we toch een prachtig B&W, vooral de B, daar ben ik een groot fan van.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:55 schreef Paul het volgende:
Utrecht is aardig in het nieuws:
http://nos.nl/artikel/195(...)kkeert-scriptie.html
Oh echt?quote:Op donderdag 4 november 2010 09:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat hebben we toch een prachtig B&W, vooral de B, daar ben ik een groot fan van.
Inderdaad, en dat is het nu totaal niet, zo'n totaalconcept. Eerst winkelen, kinderen naar de speelhal, dan lekker eten, een film kijken in de bios en daarna misschien nog een drankje. Onbegrijpelijk dat daar nooit rekening mee is gehouden.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:41 schreef TMan het volgende:
Jemig, ik heb dus echt nog nooit van dat hele winkelcentrum gehoord, laat staan dat ik er geweest zou zijn. Vast wel eens langsgereden.
In "het buitenland" zijn dit soort dingen best succesvol volgens mij, maar wat denk ik belangrijk is is dat het een totaalconcept is. Als iemand daar met z'n gezinnetje heen gaat moet het een dagje uit bieden, een ervaring. Eten, bios, winkels, een fontein met bankjes in het midden. Hoewel ik nog steeds liever naar de binnenstad ga
Hij gaat natuurlijk niet weg, de gemeente reageert nergens op en het waait vanzelf over. Wolfsen kan gewoon blijven zitten.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:11 schreef Paul het volgende:
Lol op twitter, hoe mensen praten over Wolfsen
http://twitter.com/#search?q=wolfsen
Uberhaupt is de PvdA het slechtste wat Nederland ooit is overkomen.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Wolfsen is het slechtste dat Utrecht ooit is overkomen.
Erger dan de NSB of de SS!quote:Op donderdag 4 november 2010 23:06 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Uberhaupt is de PvdA het slechtste wat Nederland ooit is overkomen.
De PvdA en GL (en vooral de SP) zijn inderdaad duivels maar D'66 is best een goeie partij.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:10 schreef MoneyTalks het volgende:
Mensen, OPEN JE OGEN!
Ik snap die PvdA, GL en D66 stemmers in Utrecht echt niet.
Wat hij zegt!quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:23 schreef Q. het volgende:
[..]
De PvdA en GL (en vooral de SP) zijn inderdaad duivels maar D'66 is best een goeie partij.
Iemand enig idee waar dit ergens precies was?quote:Gebied Utrecht afgezet vanwege verdachte koffer
De politie heeft vrijdagochtend een deel van de Amsterdamsestraatweg in Utrecht afgezet nadat een verdachte koffer op straat was aangetroffen. Enkele panden werden ontruimd. Er bleken geen explosieven in de koffer te zitten. Een persoon is aangehouden, meldt een politiewoordvoerder.
De koffer werd rond 09.00 uur gevonden. De politie nam geen enkel risico en zette een gebied in een straal van zo'n honderd meter rond het verdachte object af. Rond 10.25 uur werd duidelijk dat er niets gevaarlijks in de koffer zat.
De persoon die is aangehouden is de eigenaar van de koffer. Onduidelijk is wat de precieze toedracht van het incident is.
EEN KOFFER! PANIEK! PEEUW!quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:15 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Iemand enig idee waar dit ergens precies was?
Ziet er inderdaad best verdacht uit.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:00 schreef speknek het volgende:
Koffer niet gezien? Duidelijk een verdachte koffer. Hoeft er natuurlijk nog geen bom in te zitten, maar als dat niet zo was, was het overduidelijk een grap of dreigement van de persoon die het gedaan heeft.
Hehehquote:
Meen je dat nou? Moet je als student uitchecken?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:58 schreef juxtaposition het volgende:
Eva4evah, ik had gisteren precies hetzelfde in bus 13. Alleen toen was hij op heenweg, niet naar Utrecht CS. En aangezien ik echt uit moest stappen heb ik me maar niet uitgecheckt. Als student is dat niet zo erg, je mag het 12x vergeten tot hij blokkeert. Maar toch, vervelend grapjeje zal maar betalen.
Ugh, helpdesken ja. Ik heb net nog met T-mobile gebeld maar het viel zowaar mee.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:06 schreef juxtaposition het volgende:
Ik heb al vier keer geprobeerd m'n geld terug te vragen door soortgelijke ov-chipkaart grapjes, maar nooit m'n geld teruggehad. Er werken ook een stel zwakzinnigen aan die helpdesklijn, die echt alles eraan doen om het je moeilijk te maken.
En je moet inderdaad uitchecken, én inchecken. Ik ken iemand die werd gecontroleerd in bus 12 (ja, bus 12) en die kreeg een boete omdat hij niet was ingecheckt. Echt achterlijk.
12 keer? Oh, phew ik dacht dat het minder was. Ik ging een keer in maart ofzo langs de balie, weet niet meer, om iets te vragen ofzo. Zeiden ze dat ik ook al 3 keer niet had uitgecheckt, ik geen idee. Toen 'opgeschoond' als het ware, ik zou eigenlijk wel willen weten op hoeveel keer ik nu zit. Beetje lullig als dat ding het ineens niet meer doet.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:58 schreef juxtaposition het volgende:
Eva4evah, ik had gisteren precies hetzelfde in bus 13. Alleen toen was hij op heenweg, niet naar Utrecht CS. En aangezien ik echt uit moest stappen heb ik me maar niet uitgecheckt. Als student is dat niet zo erg, je mag het 12x vergeten tot hij blokkeert. Maar toch, vervelend grapjeje zal maar betalen.
Een controleur op de tram in Amsterdam wilde mij ook eens een boete geven omdat ik niet had ingecheckt met mijn all-inclusive OV-kaart van mijn werkgever. Toen ben ik ook gewoon weggelopen. Ja daaaaaag!quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:06 schreef juxtaposition het volgende:
Ik heb al vier keer geprobeerd m'n geld terug te vragen door soortgelijke ov-chipkaart grapjes, maar nooit m'n geld teruggehad. Er werken ook een stel zwakzinnigen aan die helpdesklijn, die echt alles eraan doen om het je moeilijk te maken.
En je moet inderdaad uitchecken, én inchecken. Ik ken iemand die werd gecontroleerd in bus 12 (ja, bus 12) en die kreeg een boete omdat hij niet was ingecheckt. Echt achterlijk.
Wait... What?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:58 schreef juxtaposition het volgende:
Zodat ze weten hoeveel er gebruik wordt gemaakt van welke lijnen en evt. de inkomsten op de juiste manier kunnen omslaan volgens mij.quote:Op zondag 7 november 2010 12:04 schreef timbob het volgende:
Ik snap dat ook nooit zo goed. Je hebt een geldig bewijs, en je hoeft niks te betalen. Waarom inchecken? Zodat ze weten wie waar met welke bus gaat?
Bij het ov-infopunt onder het station krijg je meteen je geld terug, cash. Voor zowel GVU als Conexxion.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:03 schreef Neelix het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Moet je als student uitchecken?
Het is ook behoorlijk irritant, vergeten uit te checken en je geld is weg. Je kan het terug vragen, maar dat duurt zo drie weken voor je je geld weer hebt.
Een oplossing zou kunnen zijn om op de bushalte onder het CS uitcheckpalen te zetten voor de OV chipkaart. Om zulke palen op elke bushalte te zetten is waarschijinlijk te duur, maar op de bushalte onder het CS moet toch mogelijk zijn (zowel technisch als financieel). PvdA, GL, CU en TROTS hebben de BRU dan ook onlangs gevraagd om dit soort palen op de bushalte onder het CS. Volgens mij is er nog geen antwoord gekomen van de BRU, maar ik kan binnenkort wel eens informeren bij een raadslid.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:29 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Hehehnee pvda en GL, weg ermee. D66 is nog best ok, soms
![]()
Maar genoeg over politiek. Ik had me gister toch zoiets moois (let op: ov chipkaartklacht #zoveel). Ik zit in een bomvolle bus 12 (zowat beslagen ruiten) in de spits van de Uithof naar CS. Rijden we het station binnen, vallen ALLE ovchip-uitcheckpoortjes uit. En iedereen heeft haast en moet de trein halen. Dus in paniek vraagt iedereen zich af wat nu, gaat er geld vanaf enzo... Maarja, veel mensen hadden geen tijd om te wachten dus die gingen weg. Ik ben toen uitgestapt en naar voren gelopen, waar de chauffeur haastig bezig was het te fixen. Duurde even, maar toen deden ze het weer. Dus alsnog uitgecheckt en m'n trein gehaald, maar toch! Ik vind dit echt niet kunnenOmdat techniek faalt, moeten wij maar betalen hiervoor?
Sowieso vind ik dat het uitstappen in bussen veel minder vloeiend gaat sinds de ovchipkaart. Je wordt opgehouden door mensen wiens kaart het niet doet of als dat machientje hem niet meteen pakt. Echt falers die dit hebben bedacht.
Tja, het is voor hen ook wel nuttige info, maar om nou boetes te geven als je het niet doet is ook weer zoiets...quote:Op zondag 7 november 2010 12:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zodat ze weten hoeveel er gebruik wordt gemaakt van welke lijnen en evt. de inkomsten op de juiste manier kunnen omslaan volgens mij.
Dat zou mooi zijn. Dan schiet het wat sneller op bij het uitstappen!quote:Op zondag 7 november 2010 15:50 schreef zwelgje76 het volgende:
[..]
Een oplossing zou kunnen zijn om op de bushalte onder het CS uitcheckpalen te zetten voor de OV chipkaart. Om zulke palen op elke bushalte te zetten is waarschijinlijk te duur, maar op de bushalte onder het CS moet toch mogelijk zijn (zowel technisch als financieel). PvdA, GL, CU en TROTS hebben de BRU dan ook onlangs gevraagd om dit soort palen op de bushalte onder het CS. Volgens mij is er nog geen antwoord gekomen van de BRU, maar ik kan binnenkort wel eens informeren bij een raadslid.
Dat vind ik dus juist helemaal niet handig. Dan krijg je dus weer gedrom rondom die paaltjes. Ze hebben dat nu ook al bij de trams, dat er paaltjes op het perron staan ipv in de trams zelf. Dan ga je rennen om de tram te halen, o kut moet je terugrennen om in te checkenquote:Op zondag 7 november 2010 17:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Dan schiet het wat sneller op bij het uitstappen!
Thanks. In mijn geval was het in Amsterdam. Moest bij de VU zijn, stap uit de metro, alle paaltjes op storing, fijnquote:Op zondag 7 november 2010 15:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bij het ov-infopunt onder het station krijg je meteen je geld terug, cash. Voor zowel GVU als Conexxion.
Dat moet je dus bij de GVB terug gaan vragen.quote:Op zondag 7 november 2010 19:47 schreef Neelix het volgende:
[..]
Thanks. In mijn geval was het in Amsterdam. Moest bij de VU zijn, stap uit de metro, alle paaltjes op storing, fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |