Westraven is beter. Hoef je niet met de stinkbus.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan zou ik parkeren bij P+R Papendorp... Voor 4 euro kun je daar de hele dag staan + met de bus...
Kan ook, dan kun je met de tram verder inderdaad.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Westraven is beter. Hoef je niet met de stinkbus.
Ik net dus ook. Met de grote meltdown vlak voor kerst was het ook lachen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dat altijd wel iets hebben, als er duizenden mensen zijn gestrand op Utrecht CS. In het verleden ging ik wel eens kijken op zulke avonden, als ik me verveelde.
Als je in de bus komt. Het was net bizar druk op het busstation.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:58 schreef speknek het volgende:
Dat wordt met de bus naar m'n schoonfamilie in de provincie.
Er stopt daarnet een trein uit de richting A.dam op Utrecht Zuilen en die mieterde er daar een stuk of 300 passagiers uit die het verder maar uit mochten zoeken! Voelde me net een plaatselijk VVV kantoor toen ik daar liep met mijn hondje, heb honderden mensen de weg moeten wijzen naar een bushalte richting centrumquote:Op zaterdag 20 november 2010 03:05 schreef dreamzk het volgende:
Echt jammer dat ik vanavond uit eten moest met mn ouders, anders had ik een paar biertjes meegenomen en gaan lachen om de chaos op CS. Morgen rijden er de hele dag btw geen treinen rond utrecht.
Gezellig, met 300 man in de lijn 3.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:47 schreef Ireth het volgende:
[..]
Er stopt daarnet een trein uit de richting A.dam op Utrecht Zuilen en die mieterde er daar een stuk of 300 passagiers uit die het verder maar uit mochten zoeken! Voelde me net een plaatselijk VVV kantoor toen ik daar liep met mijn hondje, heb honderden mensen de weg moeten wijzen naar een bushalte richting centrum
Valt mee, zat net in lijn 4, was een beetje vol, maar geen geprop.quote:
Jouw ouders zingen smartlappen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:09 schreef Paul het volgende:
Ik ga zo denk ik bij hetde Neude kijken, mijn ouders gaan er zingen
quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:50 schreef Q. het volgende:
Daarbij, Zuilen - CS is te lopen. Half uurtje max.
Ja? Geen last van je achterwerk nu?quote:Op zondag 21 november 2010 13:54 schreef dreamzk het volgende:
Gisteren in een of andere bar op de biltstraat karaoke gedaan, onwijs gelachen met alle utrechtenaren daarzo.
Was geen gay bar als je dat bedoelt hoor, paar oud utrechtenaren en dan hele hoop studenten.quote:Op zondag 21 november 2010 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
volgens mij hebben we dat wel een keer eerder uitgelegd aan dreamzk....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtenaarquote:Op zondag 21 november 2010 14:32 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Was geen gay bar als je dat bedoelt hoor, paar oud utrechtenaren en dan hele hoop studenten.
Ah nu snap ik hem, ook weer wat geleerd vandaagquote:Op zondag 21 november 2010 14:34 schreef Q. het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtenaar
Absoluut heel erg leuke act, maar weet je waar ik me dood aan geergerd heb: al die 40 en 50 plussers. Het was blijkbaar weer tijd voor het halfjaarlijkse uitje en nadat ze uit hun Vinex-wijk gekropen zijn, drinken ze net een biertje teveel en zijn vervolgens MEGA-irritant! De meerderheid in deze catagorie gedroeg zich ronduit lomp en associaal...quote:
Je hebt je eigen toekomst gezien?quote:Op zondag 21 november 2010 14:43 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Absoluut heel erg leuke act, maar weet je waar ik me dood aan geergerd heb: al die 40 en 50 plussers. Het was blijkbaar weer tijd voor het halfjaarlijkse uitje en nadat ze uit hun Vinex-wijk gekropen zijn, drinken ze net een biertje teveel en zijn vervolgens MEGA-irritant! De meerderheid in deze catagorie gedroeg zich ronduit lomp en associaal...
Nee ik was dus in Lofen, maar Belgie was altijd een vast adresje tijdens het Smartlappenfestival maar toen ik zag dat Patriek Verdriet niet kwam zijn we dus ergens anders heen gegaan.quote:Op zondag 21 november 2010 16:09 schreef speknek het volgende:
Keroppi was in Belgie? Je hebt mij zeker wel weer gezien eh.
Point taken. Ik was net nog even in de Dikke Dries, stond daar vol met asociaal VINEX-tuig die met hun kinderen op de nek helemaal vooraan stonden waardoor normale mensen niets meer konden zien. Oh, en eentje had zo'n kinddraag-device op de rug en zat daarmee volop in het gezicht van andere mensen te zwiepen.quote:Op zondag 21 november 2010 14:43 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Absoluut heel erg leuke act, maar weet je waar ik me dood aan geergerd heb: al die 40 en 50 plussers. Het was blijkbaar weer tijd voor het halfjaarlijkse uitje en nadat ze uit hun Vinex-wijk gekropen zijn, drinken ze net een biertje teveel en zijn vervolgens MEGA-irritant! De meerderheid in deze catagorie gedroeg zich ronduit lomp en associaal...
Toen we weer veilig in een groepje mede twenty-somethings stonden ging het gelijk weer een stuk beter.
(Jammer dat Patriek Verdriet niet meer in Belgie stond, dat was altijd erg gezellig)
Springer blijkbaar. Al het treinverkeer lijkt plat te liggen. Volgens Twitter dan.quote:Op zondag 21 november 2010 20:42 schreef Ireth het volgende:
Treinverkeer gaat weer plat?
21-11-10 20:33:07 Brandweer Utrecht P 1 AANRIJDING-SPOOR STATIONSHAL 12 UTR Station Utrecht-Centraal (TIS: 3-1) Eenh: UTR602 UTR767
0706001 Brandweer Regionaal Monitorcode
0708441 Brandweer Utrecht OvD Utrecht-Stad
0708450 Brandweer Utrecht Kazernealarm Schepenbuurt (Noord)
0708452 Brandweer Utrecht TS602 Schepenbuurt (Noord)
0708460 Brandweer Utrecht Kazernealarm Voordorp (Oost)
0708463 Brandweer Utrecht HA767 + HVH Voordorp (Oost)
Ben dit jaar helaas niet geweest (weinig animo bij vrienden, moet maar eens betere vrienden zoekenquote:Op zondag 21 november 2010 17:10 schreef Q. het volgende:
Point taken. Ik was net nog even in de Dikke Dries, stond daar vol met asociaal VINEX-tuig die met hun kinderen op de nek helemaal vooraan stonden waardoor normale mensen niets meer konden zien. Oh, en eentje had zo'n kinddraag-device op de rug en zat daarmee volop in het gezicht van andere mensen te zwiepen.
VINEXers. Nog asocialer dan Chinezen. Dat wil wat zeggen.
Zullen wel met een trein met stukjes mens erop zitten dan. Heb een keer de voorkant van een trein gezien die een hert ofzo aangereden had. Pink mist.quote:Op zondag 21 november 2010 20:48 schreef Q. het volgende:
Springer blijkbaar. Al het treinverkeer lijkt plat te liggen. Volgens Twitter dan.
quote:Op zondag 21 november 2010 22:26 schreef juxtaposition het volgende:
Utrecht heeft het te verdurenOm nou als springer uitgerekend weer Utrecht te nemen is nou op z'n zachtst gezegd niet attent.
Absoluut. Als je er toch een eind aan wil maken, doe dat dan ergens in Groningen op een of ander boemelbaantje ofzo. Heb je nog een fijn 'wijds' uitzicht ook!quote:Op zondag 21 november 2010 22:26 schreef juxtaposition het volgende:
Utrecht heeft het te verdurenOm nou als springer uitgerekend weer Utrecht te nemen is nou op z'n zachtst gezegd niet attent.
Absoluut. Paar jaar terug stond er een interview met een treinmachinist in de HP waarin 'ie vertelde dat 'ie na z'n 10e(!) springer arbeidsongeschikt was geraakt. Als hij nu op een trein zat en bij een spoorwegovergang iemand zag staan raakte 'ie in paniek.quote:Op maandag 22 november 2010 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Voor een trein springen is sowieso aso. Als je dood wil, prima, maar bezorg anderen daar niet meer trauma mee dan noodzakelijk.
Schijnt een pijnlijke dood te zijn. Een IC koppen is dat niet.quote:Op maandag 22 november 2010 10:00 schreef Vanyel het volgende:
Ja hee, paracetamol is ook toegankelijk.
Plus dat je dan een reden hebt om jezelf voor de trein te gooien, in tegenstelling tot wanneer je in ons bruisende stadsie bent.quote:Op maandag 22 november 2010 00:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Absoluut. Als je er toch een eind aan wil maken, doe dat dan ergens in Groningen op een of ander boemelbaantje ofzo. Heb je nog een fijn 'wijds' uitzicht ook!
A point you have young padawan.quote:Op maandag 22 november 2010 11:45 schreef speknek het volgende:
Plus dat je dan een reden hebt om jezelf voor de trein te gooien, in tegenstelling tot wanneer je in ons bruisende stadsie bent.
Natuurlijk, maar denk je dat die mensen die in zo'n diepe fase van hun leven zitten een fuck geven om of ze nog aso zijn of niet?quote:Op maandag 22 november 2010 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Voor een trein springen is sowieso aso. Als je dood wil, prima, maar bezorg anderen daar niet meer trauma mee dan noodzakelijk.
Absoluut.quote:Op maandag 22 november 2010 17:40 schreef Nielsch het volgende:
Rijk de Gooijer zong het in de jaren '50 al, maar Utrecht heeft inderdaad de lekkerste wijven van heel Nederland. Vind ik tenminste...
quote:Op maandag 22 november 2010 17:40 schreef Nielsch het volgende:
Rijk de Gooijer zong het in de jaren '50 al, maar Utrecht heeft inderdaad de lekkerste wijven van heel Nederland. Vind ik tenminste...
Van Wegen? Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:14 schreef Nielsch het volgende:
Utrecht beste cafestad van Nederland. Maar liefst 5 Utrechtse cafes in de Misset Cafe Top 100 (meer dan elke andere plaats, gelijk met Amsterdam). De cafes zijn:
- Nieuwe Dikke Dries
- Van Wegen
- De Zaak
- Olivier
- Springhaver
Ik, ook vrouw, ga op zaterdag regelmatig naar Lombok. Koop daar met name groente en fruit. Ik herken eigenlijk je verhaal over 'unheimisch' voelen niet helemaal. Misschien omdat het dan wat drukker is of omdat ze daar wel gewend zijn aan 'autochtonen'.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef Naamah het volgende:
Ik ben even helemaal klaar met supermarkteten en wil meer zelf gaan doen, maar 't lukt me gewoon niet prettige inkoopalternatieven te vinden. Woon aan de Amsterdamsestraatweg, dus genoeg Turkse groentenwinkels enzo, maar voel me er vaak niet prettig.. Heb soms twijfels aan de hygiene (vlees) en voel me lang niet overal welkom, dan staat er zo'n groepje mannen rond de toonbank en word ik nauwelijks een blik waardig gegund. Vredenburgmarkt ga ik graag heen, maar is ook niet altijd. Turkse bakker om de hoek ga ik nog heen voor Turks brood, al is t daar sinds de eigenaar zelf in de winkel staat ook niet beter geworden..
Welke groentenwinkel, slager, toko etc. gaan jullie graag heen? Ik zoek goede, verse producten en wil gewoon een beetje vriendelijk/normaal behandeld worden. Adamsestraatweg is handig, centrum ook, wil ook best naar Lombok fietsen.
Naast de AH burg. Reigerstraat ook, maar als je bij de Amsterdamsestraatweg woont is dat nogal uit de richtingquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:06 schreef Nielsch het volgende:
In de Twijnstraat zit een grote biologische supermarkt (EkoPlaza)... misschien is dat wat voor je.
Viel me trouwens van de week op dat de Twijnstraat echt meer en meer aan het veranderen is richting een biologisch/bewust eet straatje. De EkoPlaza zat er altijd al, maar is verhuisd en veel groter geworden. En er zijn ook wat andere winkels bijgekomen die vooral op eten gericht zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:06 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga wel eens naar Ton & Wil Tonus op de Jutfaseweg (slager), maar dat is dan ook bij mij om de hoek.
In de Twijnstraat zit een grote biologische supermarkt (EkoPlaza)... misschien is dat wat voor je.
Op de straatweg zo ongeveer tegenover de plantage zit ook een groente/vleesturk waar ik tot een paar jaar geleden (verhuisd) heel graag kwam omdat ze vriendelijk zijn en goed spul verkopen. Niet die op de hoek, maar die midden in een blok naast een marokkaanse bakker.quote:Op woensdag 24 november 2010 07:38 schreef Naamah het volgende:
En die winkel op de Plantage moet ik misschien gewoon wat meer een kans gevenkwam er eerst nog wel eens om zoete aardappels te halen. Thnx iig!
Oriental is inderdaad een heerlijke winkel!quote:Op woensdag 24 november 2010 11:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua toko hoef je echt niet naar Toko Centraal, je hebt Oriental aan de ASW.
'Turkse' slager: die tegenover station Overvecht, volgens mij is dat de Arnodreef, daar bij de moskee. I
Die is zeker erg goed en best wel groot ook. Het is duidelijk dat veel mensen uit verre oosten daar boodschappen doen. Gewone rijst kan je daar bijna alleen maar per baal van 10 kilo kopenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:34 schreef Nielsch het volgende:
Op de Croeselaan zit trouwens ook nog een goede Toko 'Yan Yan Lam'....
quote:Op woensdag 24 november 2010 11:35 schreef speknek het volgende:
Wanneer bouwen ze die pleuris Prins Hendrikbrug een keer af, moet al zes maanden omfietsen voor dat stomme subsidiepotje-opmaken-klusje.
Hee, hij staat nu ook op YouTube...quote:Op maandag 22 november 2010 17:40 schreef Nielsch het volgende:
Vooral jammer dat al dat glas en die ronde koker zijn verdwenenquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik kwam op Flickr deze foto tegen van de Galeries Modernes. Een redelijk mooi gebouw dat sindsdien een erg lelijk jasje heeft gekregen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is volgens mij wel een beetje flatteuze foto van de oude versie van het oude gebouw. Ik vraag me af hoe dat er overdag uit zou zien. 's Nachts met mooie verlichting ziet de Planeet er ook nog wel redelijk uit.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik kwam op Flickr deze foto tegen van de Galeries Modernes. Een redelijk mooi gebouw dat sindsdien een erg lelijk jasje heeft gekregen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, kan bij elke willekeurige bloementoko. Die op de Rijnlaan is wel een goede bloemist.quote:Op maandag 29 november 2010 17:13 schreef lost95 het volgende:
weet er iemand toevallig een zaak in Utrecht waar je rouwkransen kunt kopen? Of zou dat bij iedere willekeurige bloementoko kunnen?
Kapteyn, die is goed ja. Daar heb ik mijn bruidsboeket laten maken.quote:Op maandag 29 november 2010 18:34 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ja, kan bij elke willekeurige bloementoko. Die op de Rijnlaan is wel een goede bloemist.
Ja fucking treurig is dat hè, ik ben nu van kamer verhuisd, maar eerst moest ik daar ook altijd omfietsen. Echt ontzettend sneu dat ze daar al maanden mee bezig zijn.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:35 schreef speknek het volgende:
Wanneer bouwen ze die pleuris Prins Hendrikbrug een keer af, moet al zes maanden omfietsen voor dat stomme subsidiepotje-opmaken-klusje.
quote:Twee woningen aan de Prins Hendriklaan bij het Wilhelminapark zijn verzakt bij de vernieuwing van de Prins Hendrikbrug over de Minstroom aldaar. De werkzaamheden liggen al een week stil.
Volgens opdrachtgever, de gemeentelijke dienst Stadswerken, is bij het eerste signaal dat een aantal bewoners last kreeg van klemmende deuren het werk stilgelegd. Bewoners snappen niet hoe de gemeente het werk van de aannemer heeft kunnen goedkeuren. De bouwput, waaruit een flinke hoeveelheid water moest worden onttrokken, is niet aan alle kanten maar slechts aan twee kanten afgesloten met damwanden. Ze stellen dat daardoor grondwater uit de omgeving de bouwput werd ingezogen. De gemeente zegt nog niet te weten of het verplaatsen van grond of het wegpompen van water de oorzaak van de problemen is.
Wel zegt Stadswerken dat vooraf berekeningen zijn uitgevoerd. De uitkomsten hiervan vormden geen aanleiding om problemen te verwachten. Er is voor gekozen om de bouwput niet in zijn geheel af te sluiten omdat er een zinker doorheen moest. Als de bouwput wel afgesloten zou zijn geweest, dan had een aantal damwanden van de afgesloten bouwput uiteindelijk niet meer verwijderd kunnen worden en moeten achterblijven in de grond.
Sinds vorige week heeft Stadswerken meerdere metingen laten verrichten om te achterhalen of de bouwstop een positief effect heeft. Uit de metingen blijkt, zo zegt een woordvoerder, dat de situatie nu stabiel is.
De problemen ontstonden bij werk aan zogenoemde zinkers waar de kabels van nutsbedrijven doorheen moeten. De nutsbedrijven zijn nog bezig om met hun aannemer een alternatief te bedenken hoe het werk verder moet worden uitgevoerd. Zodra dit bekend is zal de gemeente omwonenden hierover informeren, zegt de dienst.
Schade-experts zijn inmiddels bij de gedupeerde bewoners langs geweest. Als aantoonbaar is dat de verzakking is veroorzaakt door de werkzaamheden zal er schade worden vergoed, zo zegt de gemeente.
Het vernieuwen van de brug is eind juli begonnen en zou tot maart 2011 duren. Tot die tijd is de Prins Hendriklaan aan de kant van het Wilhelminapark afgesloten. Door de tegenslag zal het werk uitlopen maar onduidelijk is nog hoe lang.
Ook in het centrum van Vleuten ligt een openbaar werk in de Dorpsstraat om ongeveer dezelfde redenen al tijden stil.
Godskolere hee, klein kutbruggetjequote:Oplevering Prins Hendrikbrug drie maanden vertraagd
Door Jos van Sambeek op vr, 26/11/2010 - 14:19
De oplevering van de Prins Hendrikbrug bij het Wilhelminapark is zeker drie maanden vertraagd. De gemeente denkt dat de nieuwe brug pas in juni of juli in gebruik kan worden genomen, de bedoeling was in maart.
Het werk aan de brug werd half oktober stilgelegd toen bewoners melding maakten van verzakkingen van hun huizen. Dat kwam door onttrekking van grondwater. De gemeente gaat nu de werkwijze aanpassen om verdere problemen te voorkomen.
De vernieuwing van de Prins Hendrikbrug is onderdeel van de aanpak van alle bruggen over de Minstroom.
Ik bedoelde eigenlijk de keet op de hoek bij de rotonde verderop op de Rijnlaan.quote:Op maandag 29 november 2010 18:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kapteyn, die is goed ja. Daar heb ik mijn bruidsboeket laten maken.
Zow, daar dacht een bewoner vast even heel slim te zijn.quote:Op maandag 29 november 2010 19:24 schreef speknek het volgende:
DNU brengt opheldering:
[..]
Bewoners snappen niet hoe de gemeente het werk van de aannemer heeft kunnen goedkeuren. De bouwput, waaruit een flinke hoeveelheid water moest worden onttrokken, is niet aan alle kanten maar slechts aan twee kanten afgesloten met damwanden. Ze stellen dat daardoor grondwater uit de omgeving de bouwput werd ingezogen. De gemeente zegt nog niet te weten of het verplaatsen van grond of het wegpompen van water de oorzaak van de problemen is.
[..]
Daar doen ze toch een draagkrachtmeting voor voordat ze dat invoeren?quote:Op maandag 29 november 2010 19:34 schreef The6thgate het volgende:
Jammer dat de gemeente het betaald parkeren heeft uitgebreid, nog net tot aan het blok waar ik m'n auto parkeerScheelt weer dat een vergunning maar 5 euro nogwat per maand is
quote:Op maandag 29 november 2010 20:00 schreef Q. het volgende:
Hier is het nog steeds gratis.
Niet dat het mij boeit, heb al twee één jaar geen auto meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |