abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88247383
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:33 schreef Cherna het volgende:
Het was nota bene de SP die ons al jaren geleden waarschuwde dat de migranten stroom problemen zou gaan opleveren zonder de juiste aanpak. Maar het kapitaal was voor rechts belangrijker.
Kapitaal is voor rechts zeker belangrijk.

Maar de politiek heeft toch ook een eigen mening en hersens? Het lijkt soms wel alsof de meeste van onze politieke leiders een IQ van een vinvis hebben, en dan beledig ik ook nog de vinvissen.

Je hebt goedkope arbeidskrachten nodig. Goed. Laten we dan eerst beginnen met nadenken en research doen. Waarom heeft men niet bijv. Chinese gastarbeiders gehaald (men weet dat dit een hardwerkend volk is), i.pv. Berberse gastarbeiders terwijl men wéét dat het merendeel daarvan andere meningen omtrent godsdienstvrijheid, tolerantie van andersdenkenen en homo's erop nahoudt, wat dus onherroepelijk voor cultuurproblemen zal zorgen.

Het motto moet zijn: eerst nadenken, dan researchen en dan pas doen.

:)
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:27:48 #177
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88247385
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:33 schreef Cherna het volgende:
Het was nota bene de SP die ons al jaren geleden waarschuwde dat de migranten stroom problemen zou gaan opleveren zonder de juiste aanpak. Maar het kapitaal was voor rechts belangrijker.
Voor de onderklasse, maar niet op gebied van criminaliteit. De autochtone onderklasse verdient nu minder doordat het aanbod van laaggeschoold werk vergroot is, door de toename van het aantal laaggeschoolden immigranten.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88248929
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 07:06 schreef voice-over het volgende:
Als je Job binnen haalt wordt het een puinhoop. Kijk maar wat er nu met dat linkse zooitje gebeurd. Hij heeft er alweer net zo'n puinhoop van gemaakt als in zijn tijd als burgemeester van Amsterdam. Het wordt nooit wat met die man.

Verheugender is het nieuws dat Rechts nu structureel 5 zetels meer heeft dan voor de verkiezingen. Dit zal Pechtold en zijn linkse companen tot razernij brengen. Men scheldt, dreigt, giert, brult, krijst, verwenst, vervloekt en demoniseert dat het een lieve lust is. Maar rechts blijft groeien.

Het hele media apparaat is inmiddels ingezet om "Bruin1" ten gronde richten maar kennelijk leven die lui nog steeds in Huize Ivoor. Internet en wijlen Fortuyn hebben de dominantie van de politiek correcte elite aan diggelen geslagen.

Vreugdevolle tijdingen dus. Voor het eerst sinds jaren is er weer hoop voor de Nederlanders.
Een en al onzin. Links is slecht en rechts redt het land weer, maar natuurlijk. _O-
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:17:40 #179
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88251992
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:27 schreef mlg het volgende:

[..]

Voor de onderklasse, maar niet op gebied van criminaliteit. De autochtone onderklasse verdient nu minder doordat het aanbod van laaggeschoold werk vergroot is, door de toename van het aantal laaggeschoolden immigranten.
En laat dat nou juist de meeste zijn die nu zo weg lopen met rechts. Wilders die gebruikt maakt van de situatie. Kies je voor kapitaal en nivelering dan moet je op de koop toenemen dat
laaggeschoolde immigranten nodig zijn. Wilders weet dat zijn uitspraken en plannen nooit door de EU komen. Maar hij komt er steeds mee weg omdat de mensen(greed) steeds voor het kapitaal zullen blijven kiezen en dus immigranten blijven komen(Polen,Roemen, Ossies etc).
en dus nooit iets wordt opgelost door Wilders. Sterker nog hij vergroot het probleem dat hem nog verder aan de macht helpt.(tweedeling)
Kies je voor kapitaal dan moet je niet zeuren over migranten maar dit accepteren incluis de muticul.
Tja zo denk ik erover en dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het juist zie. De toekomst zal dit nog moeten bewijzen.

Aan het links blok zou ik dan eigenlijk willen vragen: hoe deel je de mulitcul samenleving in die je toch niet kunt voorkomen zodat Wilders de mond gesnoerd kan worden. En Job lijkt me nu niet de geschikte persoon om mij dat duidelijk te maken als burger

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 02-11-2010 16:34:38 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:04:11 #180
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88258297
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 08:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een onzin, het zorgt juist voor extra afhankelijkheid ten opzichte van de overheid voor de burgers... Kijk eens hoeveel mensen in de problemen zeggen te komen als de HRA verdwijnt...
Zit niet zo te trollen.

Allicht dat er mensen in problemen komen als de belastingen opeens enorm verhoogd worden. Maar dat wist je vast zelf ook wel.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:09:00 #181
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88258533
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 08:50 schreef mlg het volgende:

[..]

Sorry Sach, maar de HRA is alles behalve liberaal. Ze moeten gewoon de belastingen van de laatste twee schalen verlagen en de HRA beperken. Afschaffen is desastreus voor de woningmarkt, mits de hypotheekrente verhoogd wordt, maar daar leiden dus de laagste inkomens onder. Jammer dat heel veel mensen dat niet begrijpen.
Natuurlijk kan het liberaler, maar in de huidige situatie werkt de HRA denivellerend, en wil links de HRA afschaffen, zonder compenserende verlaging van de IB. Hetgeen dus nivellerend is. In dat licht gezien is de HRA dus weldegelijk liberaal.
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:15:07 #182
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88258814
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het liberaler, maar in de huidige situatie werkt de HRA denivellerend, en wil links de HRA afschaffen, zonder compenserende verlaging van de IB. Hetgeen dus nivellerend is. In dat licht gezien is de HRA dus weldegelijk liberaal.
Dat is ook mijn bezwaar, maar fundamenteel gezien is het niet liberaal.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:28:18 #183
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88259354
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:15 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat is ook mijn bezwaar, maar fundamenteel gezien is het niet liberaal.
Denivelleren is weldegelijk liberaal. Het kan alleen beter. Echter heb je theorie en praktijk. In de praktijk heb je met oppositie te maken, en kun je het soms niet zo inrichten als je echt zou willen. Dan kun je maar beter genoegen nemen met suboptimaal als het alternatief is wat het hier is.
pi_88261163
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Denivelleren is weldegelijk liberaal. Het kan alleen beter. Echter heb je theorie en praktijk. In de praktijk heb je met oppositie te maken, en kun je het soms niet zo inrichten als je echt zou willen. Dan kun je maar beter genoegen nemen met suboptimaal als het alternatief is wat het hier is.
Ah, de liberaal laat zijn ware gezicht zien. Hij wil de verschillen tussen arm en rijk juist groter maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:29:40 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88262040
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, de liberaal laat zijn ware gezicht zien. Hij wil de verschillen tussen arm en rijk juist groter maken.
Als denivelleren wordt omvat als het niet meer kunnen uitgeven dan je kunt is dit prima. Juist het nivelleren zoals dit is uitgevoerd en ondersteund werd door de VVD(met name Dhr. Zalm) heeft veel problemen veroorzaakt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88291910
ben benieuwd naar de peilingen morgen op 377 nos text
pi_88314334
*Hoelang kan Cohen nog PvdA-leider blijven?*

Ik hoop net zolang totdat de PvdA geen zetel meer over heeft.
Geweldige kerel die Job... _O_ ...die zetels verdwijnen in rap tempo.
pi_88315036
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 05:51 schreef 0five8 het volgende:
Geweldige kerel die Job... _O_ ...die zetels verdwijnen in rap tempo.
Je beseft met wat voor aantallen zetels onze huidige premier Mark Rutte in de peilingen heeft gestaan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88315536
quote:
Op donderdag 4 november 2010 08:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je beseft met wat voor aantallen zetels onze huidige premier Mark Rutte in de peilingen heeft gestaan?
Verbazingwekkend dat veel mensen deze duikeling in de peilingen zien als het einde van de PvdA. Dat terwijl het jojo-effect de laatste jaren meer dan eens de kop is opgestoken. De VVD is daar inderdaad een goed voorbeeld van. In mindere mate de SP. Niet te vergeten het CDA die een enorme comeback maakte nadat Kok II op zn reet viel. Verdonk die op een gegeven moment zelfs de grootste is, maar momenteel niet eens meer lid is van de Tweede Kamer. En zo kunnen we nog wel effe doorgaan.
pi_88337134
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verbazingwekkend dat veel mensen deze duikeling in de peilingen zien als het einde van de PvdA. Dat terwijl het jojo-effect de laatste jaren meer dan eens de kop is opgestoken. De VVD is daar inderdaad een goed voorbeeld van. In mindere mate de SP. Niet te vergeten het CDA die een enorme comeback maakte nadat Kok II op zn reet viel. Verdonk die op een gegeven moment zelfs de grootste is, maar momenteel niet eens meer lid is van de Tweede Kamer. En zo kunnen we nog wel effe doorgaan.
Je vergeet daarbij dat in bijna alle gevallen sprake was van een leiderschapswissel. In dat opzicht is de vraagstelling uit de OP dus terecht. Sowieso koester ik niet de illusie dat de PvdA Cohen op zijn plaats laat zitten wanneer de peilingen zo dramatisch blijven voor de volgende TK verkiezingen. Wat mij betreft blijft Cohen zo lang mogelijk leider van de partij. Dat heeft tot nu toe namelijk uitstekend uitgepakt. Zonder Cohen was dit rechtse kabinet namelijk nooit mogelijk geweest.
pi_88337235
quote:
Op donderdag 4 november 2010 19:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Je vergeet daarbij dat in bijna alle gevallen sprake was van een leiderschapswissel. In dat opzicht is de vraagstelling uit de OP dus terecht. Sowieso koester ik niet de illusie dat de PvdA Cohen op zijn plaats laat zitten wanneer de peilingen zo dramatisch blijven voor de volgende TK verkiezingen. Wat mij betreft blijft Cohen zo lang mogelijk leider van de partij. Dat heeft tot nu toe namelijk uitstekend uitgepakt. Zonder Cohen was dit rechtse kabinet namelijk nooit mogelijk geweest.
Dat riepen tegenstanders van de VVD twee jaar geleden ook over Rutte.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 november 2010 @ 23:41:06 #192
862 Arcee
Look closer
pi_88348799
Job's days are numbered. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_88348813
Hoelang is een Chinees.
pi_88352931
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:41 schreef Arcee het volgende:
Job's days are numbered. :s)
Ach in ons christelijk-conservatieve kabinet geloven ze in de voorzienigheid. Dus dat gaat op voor meer mensen :+
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:31:05 #195
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88355714
quote:
7s.gif Op donderdag 4 november 2010 08:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat weet iedereen. Je vergelijkt alleen appels met peren: Job was de gedoodverfde premier, die zou het wel even doen. Als een soort grote wisseltruc vlak voor de verkiezingen. En hoe fout ging het. Dat is geheel aan Job te wijten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:32:25 #196
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88355760
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een onzin, het zorgt juist voor extra afhankelijkheid ten opzichte van de overheid voor de burgers... Kijk eens hoeveel mensen in de problemen zeggen te komen als de HRA verdwijnt...
Over ergens een draai aan geven zeg. Zit je echt zo vast in die afgunstige retoriek? Het is een korting op een tarief, uiteraard zorgt het voor een enorme lastenverzwaring als je dat afschaft. Nogal wiedes me dunkt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 november 2010 @ 13:22:52 #197
862 Arcee
Look closer
pi_88361828
Zoon Den Uyl gaat de politiek in

Daar is hij dan, de gedroomde opvolger van Cohen. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_88368821
kijk vanavond pownews
pi_88370431
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 10:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Over ergens een draai aan geven zeg. Zit je echt zo vast in die afgunstige retoriek? Het is een korting op een tarief, uiteraard zorgt het voor een enorme lastenverzwaring als je dat afschaft. Nogal wiedes me dunkt.
Dat het per direct en zonder enige andere regelingen de boel afschaffen een enorme lastenverzwaring is weet ook iedereen. Niemand die daar dan ook voor pleit...

Maar dat de HRA voor velen voor een grote afhankelijkheid zorgt kan je toch niet ontkennen? Ik heb een hypotheek die ik prima kan dragen zonder de aftrek maar voor velen gaat dat niet op. Dat heeft overigens niets met afgunst of retoriek te maken :{.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 10:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat weet iedereen. Je vergelijkt alleen appels met peren: Job was de gedoodverfde premier, die zou het wel even doen. Als een soort grote wisseltruc vlak voor de verkiezingen. En hoe fout ging het. Dat is geheel aan Job te wijten.
Geen enkele situatie is hetzelfde dat weet ik ook. Maar zo slecht heeft Cohen het niet gedaan. De PvdA is vanuit een kansloze en geslagen positie nog vlak bij het leveren van de premier gekomen. Maar qua achtbaan in de peilingen lijken PvdA en VVD erg op elkaar hoor. In die zin zijn het gewoon twee merken appels die je vergelijkt.
pi_88414270
maar over 4 jaar is ie te "oud"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')