abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2010 @ 20:29:47 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88223107
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

De Tarantula serie was in (kwa vermogen) vergelijkbare versie al bijna 2000 euro... De Human Reign is uit 2002/2003, dus kent geen guldenprijs.

Mij stond om exact te zijn een adviesprijs van 4.699 euro bij. In de AutoHifi (bestenliste) staat een prijs van 4.500 euro. Dus ik vermoed dat mijn geheugen goed is, want in NL was de adviesprijs vaak net wat hoger.
[..]

In theorie zou men ergens een vergeten partij kunnen hebben opgekocht, maar ik heb ook mijn twijfels. Maar nogmaals: als ze voor een Mediamarkt prijs verkrijgbaar zijn, dan ben ik wel geďnteresseerd.
Die tarantula vond ik ook zooooo vet he .. niet zo mooi als de HR, da's echt een kunstwerk _O_

voor de niet-kenners:



Te koop in Finland voor 1399 volgens die site; en dat voor een, in principe, hoogbejaard model :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88223482
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

De Tarantula serie was in (kwa vermogen) vergelijkbare versie al bijna 2000 euro... De Human Reign is uit 2002/2003, dus kent geen guldenprijs.

Mij stond om exact te zijn een adviesprijs van 4.699 euro bij. In de AutoHifi (bestenliste) staat een prijs van 4.500 euro. Dus ik vermoed dat mijn geheugen goed is, want in NL was de adviesprijs vaak net wat hoger.
[..]

In theorie zou men ergens een vergeten partij kunnen hebben opgekocht, maar ik heb ook mijn twijfels. Maar nogmaals: als ze voor een Mediamarkt prijs verkrijgbaar zijn, dan ben ik wel geďnteresseerd.
Mijn geheugen gaat niet meer zo ver terug, teveel voor gezien de laatste jaren.
Maarre voor MM prijzen wil ik ze ook wel :P :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88224652
quote:
Op maandag 1 november 2010 20:20 schreef DroogDok het volgende:
WTF.

Kan dat ding er ook uit als je naar de Ikea wil of op vakantie gaat?
Heb je het over die Human Reign?

Die ligt momenteel netjes in de doos te wachten om weer te worden ingezet.

Maar ik heb weer wat inspiratie. Ik denk dat ik wat Jehnert boards ga kopen voor de 500E en die aansturen met de HR.

Ps naar de Ikea wil ik nooit... en ik heb nog een andere (ruimere) auto.

[ Bericht 6% gewijzigd door DS4 op 01-11-2010 21:04:37 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88224878
Hier harman kardon met 13 speakers in mijn familie unit :)
pi_88224962
quote:
Op maandag 1 november 2010 20:29 schreef Sounddragon het volgende:

Die tarantula vond ik ook zooooo vet he .. niet zo mooi als de HR, da's echt een kunstwerk _O_

voor de niet-kenners:

[ afbeelding ]

Te koop in Finland voor 1399 volgens die site; en dat voor een, in principe, hoogbejaard model :)
Superversterkers ook. Heb ik ook nog liggen (de 500.4).

Overigens: de Van Gogh serie uit die tijd was ook een hele goede versterker, zeker voor het geld.

Helaas zijn de namen later misbruikt voor mindere modellen. Je koopt nu al voor het geld van een Van Gogh een Human Reign, maar kwalitatief heb je een mindere versterker als de Van Gogh toen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88225129
Ben begonnen met een Boschmann 4 kanaals prulding met 2 pioneer 3weg hoedenplankspeakers en een Caliber EK112 kist. Caliber opgeblazen (clippen van versterker waarschijnlijk) en een Kenwood erin gedaan.

Later de Boschmann vervangen voor een Ground Zero Hydrogen 4 kanaals.

Toen de Pioneers vervangen voor een Ground Zero Hydrogen composet.

Later de Kenwood vervangen voor een Hifonics Boltar icm een Kicker S10L7

Toen de compo weer vervangen voor een Ground Zero Nuclear compo, toen de hoogste serie.

Toen de versterkers vervangen voor 2 2 kanalers van ESX.

Toen de Kicker vervangen voor een Ground Zero Nuclear 12.

En als laatste de compoversterker vervangen voor een Audison Sedici, en de sub versterker vervangen voor een Celestra DA4K (die op dit forum nog heel lang te koop gestaan heeft hehe, 2 jaar onderhand.)

Eerste HU was een van de eerste MP3 HU's van Kenwood, daarna een Pioneer (zo'n retro geval weet de naam niet meer) en nu een Alpine IVA w202r.

Gebruik nu de standaard audioset van de auto, en ik vind het allemaal wel best. Geluid is redelijk goed, en 't gaat redelijk hard als ik daar zin in heb.

Als die dBs hoeft voor mij niet meer.
  maandag 1 november 2010 @ 21:08:52 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88225363
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Superversterkers ook. Heb ik ook nog liggen (de 500.4).

Overigens: de Van Gogh serie uit die tijd was ook een hele goede versterker, zeker voor het geld.

Helaas zijn de namen later misbruikt voor mindere modellen. Je koopt nu al voor het geld van een Van Gogh een Human Reign, maar kwalitatief heb je een mindere versterker als de Van Gogh toen.
Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclass ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88225385
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:
Hier harman kardon met 13 speakers in mijn familie unit :)
Ook leuk altijd dat de fabrikanten de tweeters, midrangers, kicks en subs apart tellen. Zo lijkt het veel, en veel=goed voor de gemiddelde consument :P

Gokje: 3 weg voorin, 3 weg achter, plus een sub? Dat is in mijn boekje gewoon 4 speakers + sub. Dat is wel ideaal voor een standaard setup. En meer dan dat slaat nergens op, dan gaat het rommelig worden.
pi_88225430
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclass..
Ja vertel mij wat.... bijna niet van af te komen, of je moet geluk hebben....
pi_88225686
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:09 schreef Faxie het volgende:

[..]



Ook leuk altijd dat de fabrikanten de tweeters, midrangers, kicks en subs apart tellen. Zo lijkt het veel, en veel=goed voor de gemiddelde consument :P

Gokje: 3 weg voorin, 3 weg achter, plus een sub? Dat is in mijn boekje gewoon 4 speakers + sub. Dat is wel ideaal voor een standaard setup. En meer dan dat slaat nergens op, dan gaat het rommelig worden.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik zie overal speakers 2 in mijn deur voorin, 1 in de raam lijst voor, een aantal achterin de deur en in de raam stijlen achterin de auto bij de 7e rij. Onder mijn stoel beukt het en dus zal daar de subwoofer wel zitten

Nu met plaatje: (speaker in de stijl achter is slecht te zien
pi_88225896
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:08 schreef Sounddragon het volgende:

Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclass ;)
De mediamarktsering van audio... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 1 november 2010 @ 21:26:09 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88226441
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

De mediamarktsering van audio... ;)
Ja okč, maar dan heb je het over merken als Sony, JVC en Pioneer en Kenwood enzo, maar HiFonics en Soundstream enzo heb ik daar volgens mij nog nooit gezien; nou kom ik er niet heel vaak, maar doorgaans verkopen ze toch alleen maar de gemiddelde consumenten'rommel', niet het spul voor de fanatiekere autoaudiogek.. ik geloof er geen kont van dat daar écht dikke versterkers in de schappen liggen :N

Zal binnenkort eens FF checken wat er ligt/hangt, moet er nog even heen voor wat computerzooi..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88231299
Ik ga het ook even controleren. Ik kom toch langs MM Roermond op weg naar de Ring, dus redelijk eenvoudig te checken.

Als ze de HR verkocht hebben deze zomer is er vast iemand die dat weet. Het is een redelijk opvallend ding. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88231502
Ik ben benieuwd heren!

Weet in ieder geval zeker dat ik een soudstream met zo'n karikatuur op de bovenkant heb zien liggen bij een mediamartk.. Of het nu roermond(buiten de stad bij een burger king) was of amsterdam nabij de arena weet ik niet..

Mocht hier nu totaal niks van kloppen begin ik al te dementeren 8)7
  FOK!fotograaf maandag 1 november 2010 @ 23:11:08 #115
145146 Andyy
pi_88231903
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

De mediamarktsering van audio... ;)
Maar dat kan je niet serieus nemen, oordopjes voor 300+ verkopen terwijl ze voor 100 dollar te koop zijn ed.
pi_88232366
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:05 schreef Faxie het volgende:
Ben begonnen met een Boschmann 4 kanaals prulding met 2 pioneer 3weg hoedenplankspeakers en een Caliber EK112 kist. Caliber opgeblazen (clippen van versterker waarschijnlijk) en een Kenwood erin gedaan.

Later de Boschmann vervangen voor een Ground Zero Hydrogen 4 kanaals.

Toen de Pioneers vervangen voor een Ground Zero Hydrogen composet.

Later de Kenwood vervangen voor een Hifonics Boltar icm een Kicker S10L7

Toen de compo weer vervangen voor een Ground Zero Nuclear compo, toen de hoogste serie.

Toen de versterkers vervangen voor 2 2 kanalers van ESX.

Toen de Kicker vervangen voor een Ground Zero Nuclear 12.

En als laatste de compoversterker vervangen voor een Audison Sedici, en de sub versterker vervangen voor een Celestra DA4K (die op dit forum nog heel lang te koop gestaan heeft hehe, 2 jaar onderhand.)

Eerste HU was een van de eerste MP3 HU's van Kenwood, daarna een Pioneer (zo'n retro geval weet de naam niet meer) en nu een Alpine IVA w202r.

Gebruik nu de standaard audioset van de auto, en ik vind het allemaal wel best. Geluid is redelijk goed, en 't gaat redelijk hard als ik daar zin in heb.

Als die dBs hoeft voor mij niet meer.
Is die Celestra onderhand al is verkocht inderdaad? :D Heb toen nog een bod gedaan maar je was het er niet mee eens :9
pi_88232484
Als ik maar geluid heb dan ben ik al tevreden.

* bietelboer maar één speaker in de auto heeft :@
pi_88232711
Hier overigens nog een video van een maand terug waarbij de 18inch in actie te zien is.. Opgenomen met een gsm dus echt crap-kwaliteit maar wel een leuke indruk van hoe het tekeer gaat binnenin:
pi_88232942
Met een 18" moet je neger muziek draaien vanwege de sub-bass daarin dan gaat het pas lekker waaien 8-) 2x 10" is beter voor de wat snellere muziek hoge bpm's.

Met welke amp stuur je die 18" aan? Gaat wel aardig te keer volgens het filmpje.
pi_88233391
B&O hier.
  maandag 1 november 2010 @ 23:55:04 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88233446
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef Wisheh het volgende:
Met een 18" moet je neger muziek draaien vanwege de sub-bass daarin dan gaat het pas lekker waaien 8-) 2x 10" is beter voor de wat snellere muziek hoge bpm's.

Met welke amp stuur je die 18" aan? Gaat wel aardig te keer volgens het filmpje.
Eensch vwb de keuze van de sub icm de gespeelde muziek; je zou voor de leut eens 4 10 inchers in een gepoorte behuizing moeten zetten, of in een 4 in één bandpass, ben je helft van de ruimte kwijt, en dat gaat zoooo veel strakker en harder :9~

Voor de wat hardere house is 12 inch wel een beetje de max in een auto vind ik, anders krijg je zo'n 'flubber' geluid :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88233529
quote:
Op maandag 1 november 2010 23:11 schreef Andyy het volgende:

Maar dat kan je niet serieus nemen, oordopjes voor 300+ verkopen terwijl ze voor 100 dollar te koop zijn ed.
Wat bedoel je?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88236406
Dat inch en snelheid verhaal is niet per definitie waar. Een 18" in een goede kist gaat net zo strak en reageert net zo snel als een 10".

Probleem is dat kisten voor dat soort grote woofers in de regel niet voor strakke bassen gemaakt worden (de woofers zelf vaak ook niet trouwens)
pi_88237830
Daar ben ik het toch niet mee eens... De grotere massa speelt een rol.

Daarnaast is voor SQ zo'n enorme woofer nergens voor nodig in een auto. Natuurlijk kan een grote woofer lage frequenties beter weergeven, maar het probleem is dat de ruimte in een auto voor die hele lage frequenties te klein is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:10:49 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88240542
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:35 schreef Faxie het volgende:
Dat inch en snelheid verhaal is niet per definitie waar. Een 18" in een goede kist gaat net zo strak en reageert net zo snel als een 10".

Probleem is dat kisten voor dat soort grote woofers in de regel niet voor strakke bassen gemaakt worden (de woofers zelf vaak ook niet trouwens)
De spoel is inderdaad wel snel, maar de conus trekt dat geweld vaak niet, of je moet underpowered en gepoort spelen, maar ik heb al diverse 15 en 18 inch conussen aan snippers zien gaan omdat de conussen scheurden met hardcore/hardstyle, en dat was géén Remco spul :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:15:20 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_88240680
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 09:05 schreef DS4 het volgende:
Daar ben ik het toch niet mee eens... De grotere massa speelt een rol.

Daarnaast is voor SQ zo'n enorme woofer nergens voor nodig in een auto. Natuurlijk kan een grote woofer lage frequenties beter weergeven, maar het probleem is dat de ruimte in een auto voor die hele lage frequenties te klein is...
Als de ruimte niet te klein was had je helemaal geen super-woofer nodig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_88241937
Wat jullie zeggen klopt, deze muziek is net op het randje.. moet geen snelllerre beat zijn.
Ik wil best nog een 'vergelijkend filmpje' maken maar dan met lil john - throw it up als daar liefhebbers voor zijn.
Naar mijn gevoel voel je de bass even goed, maar vind de sub deze bass wat fijner als de snelle :)
pi_88242140
Dit staat te koop voor 700 euri, op SyS!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  FOK!fotograaf dinsdag 2 november 2010 @ 12:41:44 #130
145146 Andyy
pi_88243447
quote:
Op maandag 1 november 2010 23:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Audio en hifi bij grote electronicazaken
pi_88247704
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 09:05 schreef DS4 het volgende:
Daar ben ik het toch niet mee eens... De grotere massa speelt een rol.

Daarnaast is voor SQ zo'n enorme woofer nergens voor nodig in een auto. Natuurlijk kan een grote woofer lage frequenties beter weergeven, maar het probleem is dat de ruimte in een auto voor die hele lage frequenties te klein is...
Het gaat om een combinatie van verschillende factoren, en oppervlakte heeft niet zo'n grote invloed.

Een 10 inch van merk A met een slappe ophanging en relatief zware conus en lage Q-factor op een versterker met een lage dempingsfactor zal toch heel wat minder strak spelen dan een 18 incher van merk B met een stugge ophanging, hoge Q-factor en een versterker met hoge demping.

Als je dan binnen eenzelfde serie blijft zal je met kisten die gelijkwaardig berekend zijn kwa group delay en gain ook bijna geen verschil merken hoor.

Ergens op SyS was een bericht van iemand die ik wel aardig hoog inschat kwa kennis van zaken waar hij het haarfijn uitlegde.... ik wil wel eens zoeken hoor....
pi_88248240
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit staat te koop voor 700 euri, op SyS!
Ook erg leuk. Maar schijnt nogal eens wat mee mis te gaan... Wat ook wel duidelijk blijkt uit de prijzen die er voor gevraagd worden, die zijn nl. relatief laag tov de nieuwprijs (wat deels ook te maken heeft met het feit dat deze versterker alleen zin heeft als je componenten gescheiden aan gaat sturen). Als de versterker werkt komt er wel heel mooi geluid uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88248318
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:41 schreef Andyy het volgende:

Audio en hifi bij grote electronicazaken
Nou is het nog niet echt duidelijk. Bedoel je nu te zeggen dat je bij de mediamarkt hetzelfde voor een derde van de prijs kan krijgen, of dat het bij de mediamarkt veel goedkoper is en dat jij denkt dat het enige verschil de prijs is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88248594
Helaas is onze Saab 9-3 van een vrij exotisch optisch MOSTnet netwerk voorzien, en dus is een andere radio en/of versterker inbouwen nogal een klus. Als ik de head-unit verwijderd, start de auto simpelweg niet. :N Eigenlijk de enige optie die ik heb, zijn andere/betere speakers. Gelukkig heb ik dan wel het 7-speaker systeem, wat nog wel redelijk klinkt, het basis 4-speaker systeem schijnt echt een drama te zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88248615
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:35 schreef Faxie het volgende:

Een 10 inch van merk A met een slappe ophanging en relatief zware conus en lage Q-factor op een versterker met een lage dempingsfactor zal toch heel wat minder strak spelen dan een 18 incher van merk B met een stugge ophanging, hoge Q-factor en een versterker met hoge demping.
Ja, maar dan heb je het over de minst strakke 10" vs de meest strakke 18" en dat lijkt mij geen goed vergelijk.

In zijn algemeenheid speelt een 10" strakker.

quote:
Als je dan binnen eenzelfde serie blijft zal je met kisten die gelijkwaardig berekend zijn kwa group delay en gain ook bijna geen verschil merken hoor.
Maar waarom dan zo'n grote joekel? Als ik geen verschil ga merken heb ik liever een 1" woofer (maar er is een reden dat je die nooit ziet natuurlijk).

quote:
Ergens op SyS was een bericht van iemand die ik wel aardig hoog inschat kwa kennis van zaken waar hij het haarfijn uitlegde.... ik wil wel eens zoeken hoor....
Het belangrijkste is dat je je hele install aanpast op wat je wil. Ik merk alleen dat er een hoop mensen zijn die denken dat groter meteen beter is... terwijl je vaak prima af bent met een 10". Of misschien zelfs wel kleiner...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88248680
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 14:57 schreef fruityloop het volgende:
Als ik de head-unit verwijderd, start de auto simpelweg niet.
Dat is ook een stupide systeem.... Als jouw HU wordt gejat rijdt de auto niet meer. Nee, dat is slim bedacht van die Zweden! :')
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88248967
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is ook een stupide systeem.... Als jouw HU wordt gejat rijdt de auto niet meer. Nee, dat is slim bedacht van die Zweden! :')
Die HU moet je echt ruig er uit slopen, dat is niet een simpel 2DIN iets met een leuk frontje zoals bij VW tegenwoordig. Je moet het systeem ook herprogrammeren als je er een nieuwe in zet, en ook bijvoorbeeld als je er een GSM kabel aan knoopt. Dat systeem bestuurd echt alles, ook de geluiden van de richtingaanwijzer, en de nightpanel functie van het dashboeard etc etc. An-sich is het een goed en robuust systeem, maar niet echt upgrade vriendelijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88249112
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:57 schreef DS4 het volgende:

Ja, maar dan heb je het over de minst strakke 10" vs de meest strakke 18" en dat lijkt mij geen goed vergelijk.

In zijn algemeenheid speelt een 10" strakker.
In zijn algemeenheid wordt een 10 incher ook ontwikkeld op snelheid, omdat de markt daar voor vraagt.

En bedenk ook dit: Als een 10 inch en een 18 inch op een bepaalde frequentie even hard willen spelen, dan moet de 10 inch veel meer uitslag maken dan de 18 inch, welke is dan sneller?

quote:
Maar waarom dan zo'n grote joekel? Als ik geen verschil ga merken heb ik liever een 1" woofer (maar er is een reden dat je die nooit ziet natuurlijk).
Een woofer met groter oppervlak kan dieper gaan.

quote:
Het belangrijkste is dat je je hele install aanpast op wat je wil. Ik merk alleen dat er een hoop mensen zijn die denken dat groter meteen beter is... terwijl je vaak prima af bent met een 10". Of misschien zelfs wel kleiner...
Groter is zeker niet altijd beter. Maar hard gaan gaat wel makkelijker met een grote speaker, en dat is nu eenmaal wat veel mensen willen.
pi_88251225
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:05 schreef fruityloop het volgende:

Die HU moet je echt ruig er uit slopen, dat is niet een simpel 2DIN iets met een leuk frontje zoals bij VW tegenwoordig.
Ik heb wel eens een dashboard gezien waar met geweld de boel uit is gesloopt. Doe mij maar een 2din met leuk frontje...

quote:
Je moet het systeem ook herprogrammeren als je er een nieuwe in zet
Criminelen zijn tot veel in staat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88251425
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een dashboard gezien waar met geweld de boel uit is gesloopt. Doe mij maar een 2din met leuk frontje...
[..]

Criminelen zijn tot veel in staat.
Ik hoop dat het mij nooit overkomt....
pi_88251593
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:08 schreef Faxie het volgende:

Een woofer met groter oppervlak kan dieper gaan.
Maar de golflengte bij 20 hz is 17 meter... Dan moet je je auto fiks aanpakken wil je dat redden.

Kortom: theoretisch gaat die woofer dieper. In de praktijk echter...

quote:
Groter is zeker niet altijd beter. Maar hard gaan gaat wel makkelijker met een grote speaker, en dat is nu eenmaal wat veel mensen willen.
Ik had het dus over SQ. Dat had ik erbij gezet...

Die bakken die heel hard gaan klinken over het algemeen voor geen meter. Nog afgezien van het feit dat je met geblindeerde ramen rond moet rijden, want je wil niet gezien worden in een auto die alleen maar staat te stampen.

Mijn mening. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88251625
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 16:05 schreef Faxie het volgende:

Ik hoop dat het mij nooit overkomt....
Ik gun het ook niemand, maar helaas...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88251995
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar de golflengte bij 20 hz is 17 meter... Dan moet je je auto fiks aanpakken wil je dat redden.

Kortom: theoretisch gaat die woofer dieper. In de praktijk echter...
[..]

Ik had het dus over SQ. Dat had ik erbij gezet...

Die bakken die heel hard gaan klinken over het algemeen voor geen meter. Nog afgezien van het feit dat je met geblindeerde ramen rond moet rijden, want je wil niet gezien worden in een auto die alleen maar staat te stampen.

Mijn mening. ;)
Ik speel dus 18inch, stampt behoorlijk door inderdaad. Máááár bij laag volume komt er nog best een kwaliteit op je af al zeg ik het zelf. Oké, thuis klinkt het allemaal stukken beter.. Maar een rustig bassje krijg je er nog wel uit hoor.
Dan heb ik het ook over Dire straits of Pink floyd die ik draai O+
pi_88252450
18 inch kan natuurlijk ook in SQ. Het is alleen overbodig in een auto als je voor SQ gaat. Het grote voordeel is inderdaad dat je dieper gaat. Dan haal je ipv 30 Hz, misschien wel 20 Hz. Niet dat je in de ruimte die je hebt kwijt kan, maar op papier... Of met alle deuren open, dan lukt het wel natuurlijk. ;) Maar dan krijg je weer andere problemen.

Daarnaast kost het een partij ruimte die ik niet op zou willen geven.

Mijn speakers thuis (High End) gaan ook maar tot 34 Hz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88252506
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar de golflengte bij 20 hz is 17 meter... Dan moet je je auto fiks aanpakken wil je dat redden.

Kortom: theoretisch gaat die woofer dieper. In de praktijk echter...
[..]

Ik had het dus over SQ. Dat had ik erbij gezet...

Die bakken die heel hard gaan klinken over het algemeen voor geen meter. Nog afgezien van het feit dat je met geblindeerde ramen rond moet rijden, want je wil niet gezien worden in een auto die alleen maar staat te stampen.

Mijn mening. ;)
Een golf hoeft niet volledig in je auto te passen.... hoe mensen daar toch altijd op komen is me een raadsel....

Om het heel simplistisch uit te leggen.... :

Je oor is een vast punt in een ruimte. Die golf begint met reizen en het begin van de golf komt aan bij je oor. Vanaf dat moment ga je de golf al horen. Vervolgens reist de golf gewoon verder langs je oor tot het einde. Je trommelvlies wordt continu in beweging gehouden. Zodra de golf op het laatste stuk is, dan is het begin van de golf al 20 meter verder, maar die heb je ondertussen dus allang gehoord.
pi_88254941
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 16:30 schreef Faxie het volgende:

Een golf hoeft niet volledig in je auto te passen.... hoe mensen daar toch altijd op komen is me een raadsel....

Om het heel simplistisch uit te leggen.... :

Je oor is een vast punt in een ruimte. Die golf begint met reizen en het begin van de golf komt aan bij je oor. Vanaf dat moment ga je de golf al horen. Vervolgens reist de golf gewoon verder langs je oor tot het einde. Je trommelvlies wordt continu in beweging gehouden. Zodra de golf op het laatste stuk is, dan is het begin van de golf al 20 meter verder, maar die heb je ondertussen dus allang gehoord.
Let wel, we hebben het over SQ. Als de ruimte te klein wordt krijg je problemen. Dan hebben we het met name het toenemen van de geluidsdruk in het laag (waardoor de lage tonen te hard worden waargenomen).

Als het gaat om effectbejag kan het allemaal prima. Maar als je mooi geluid wil... dat het klinkt zoals bedoeld: dan heb je een probleem met die kleine ruimte icm zeer lage tonen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88257523
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Let wel, we hebben het over SQ. Als de ruimte te klein wordt krijg je problemen. Dan hebben we het met name het toenemen van de geluidsdruk in het laag (waardoor de lage tonen te hard worden waargenomen).

Als het gaat om effectbejag kan het allemaal prima. Maar als je mooi geluid wil... dat het klinkt zoals bedoeld: dan heb je een probleem met die kleine ruimte icm zeer lage tonen.
In een auto heb je sowieso problemen met alle tonen. Akoestisch is een auto aardig kut, maar de uitdaging bij SQ zit 'm juist in het oplossen van die akoestische problemen. En die zitten voornamelijk in het hoge gebied mbt reflecties en looptijdverschillen. Uitrichten van kicks, mids en tweeters is het belangrijkste. Lage tonen zijn niet zo directioneel als hoge tonen dus kwa uitrichting niet zo gevoelig.

Trouwens, bij een goede SQ opstelling heb je niet eens in de gaten dat er een woofer meespeelt. En bij een goede SQ opstelling wordt bij de kistberekening ook rekening gehouden met de zgn cabin gain (+20 dB, meestal rond de 60 Hz) van het interieur. (Bij een goede SPL opstelling trouwens ook)

En dan heb je nog altijd RTA... als polijstmiddel.
pi_88259507
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:45 schreef Faxie het volgende:

In een auto heb je sowieso problemen met alle tonen. Akoestisch is een auto aardig kut, maar de uitdaging bij SQ zit 'm juist in het oplossen van die akoestische problemen. En die zitten voornamelijk in het hoge gebied mbt reflecties en looptijdverschillen. Uitrichten van kicks, mids en tweeters is het belangrijkste. Lage tonen zijn niet zo directioneel als hoge tonen dus kwa uitrichting niet zo gevoelig.

Trouwens, bij een goede SQ opstelling heb je niet eens in de gaten dat er een woofer meespeelt. En bij een goede SQ opstelling wordt bij de kistberekening ook rekening gehouden met de zgn cabin gain (+20 dB, meestal rond de 60 Hz) van het interieur. (Bij een goede SPL opstelling trouwens ook)

En dan heb je nog altijd RTA... als polijstmiddel.
Dit klopt wel allemaal, maar dat verandert niets aan het feit dat voor SQ een 18" nergens voor nodig is en meer problemen oproept dan oplost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88261175
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit klopt wel allemaal, maar dat verandert niets aan het feit dat voor SQ een 18" nergens voor nodig is en meer problemen oproept dan oplost.
Maar dat heb ik dan ook nooit beweerd :P
pi_88261655
quote:
Welk nummer is dat tweede filmpje? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')