abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:17:02 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88172590
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is dan weer onzin: je moet gewoon voldoende ramen hebben die open kunnen. Dat er mensen zijn die de boel potdicht houden is een ander verhaal...
Dat praat de overheid je aan met hun bla bla en hun bouwvoorschriften.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:22:00 #102
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88172745
Nou en? Survival of the fittest. Wat mij betreft gaat de maximumsnelheid naar 250 oid.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88173810
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Er werd gewoon niet gehandhaafd en die 100 km/u was totaal niet in verhouding tot de realiteit op de weg. Toen is het verhoogd naar 120 én werd er weer gehandhaafd, waardoor de gemiddelde of modale snelheid daalde. Het had natuurlijk ook niet zoveel zin om de maximumsnelheid aan te passen en dan weer niet te gaan handhaven.
Het is onjuist dat er indertijd niet werd gehandhaafd. Dat gebeurde wel, alleen op een andere wijze dan tegenwoordig. De AVD (tegenwoordig KLPD) werkte met het systeem van "alleen bekeuren indien aanleiding". Dat veranderde pas halverwege de jaren 90. Toen kwam het flitsbeleid.

quote:
Handhaving is wat anders dan flitsbeleid, je manipuleert de feiten.
Nee, jij manipuleert de feiten. Het is volslagen kul om te roepen dat men minder hard ging rijden nadat de maximumsnelheid in 1988 werd verhoogd. Dat is gewoon niet zo. Er veranderde NIETS in de handhaving tot halverwege de jaren 90.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88173864
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 14:11 schreef du_ke het volgende:
Overigens speelde toen de technologische vooruitgang waardoor auto's veiliger werden ook nogal mee. Vanaf begin jaren 90 kwam bijvoorbeeld de airbag op.
De airbag werd pas gemeengoed in NL halverwege/eind jaren 90 en heeft relatief weinig invloed gehad op het aantal verkeersdoden (itt ABS, ASR, enz.).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:06:09 #105
123170 alors
zlata1234
pi_88173998
Nouja boeie als Henk en Ingrid maar niet die doden zijn, maar Ali en Fatima, dan maakt het toch niet uit?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_88174340
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

De airbag werd pas gemeengoed in NL halverwege/eind jaren 90 en heeft relatief weinig invloed gehad op het aantal verkeersdoden (itt ABS, ASR, enz.).
ASR, wat heeft anti slip regeling met doden te maken. Is er ooit iemand gestorven door wielspin bij het wegrijden? ESP en EBD dat zijn functies die wel helpen...
pi_88174616
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:17 schreef ibaneX het volgende:


ASR, wat heeft anti slip regeling met doden te maken. Is er ooit iemand gestorven door wielspin bij het wegrijden? ESP en EBD dat zijn functies die wel helpen...
Er stond ook "enz.". Ik had geen zin om alle mogelijke afkortingen en systemen op te gaan noemen gek genoeg.

En ASR kan in een bocht weldegelijk voorkomen dat iemand van de weg af raakt. Probeer jij een auto met ASR maar eens dwars door de bocht te laten gaan mbv het gaspedaal...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88174641
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is onjuist dat er indertijd niet werd gehandhaafd. Dat gebeurde wel, alleen op een andere wijze dan tegenwoordig. De AVD (tegenwoordig KLPD) werkte met het systeem van "alleen bekeuren indien aanleiding". Dat veranderde pas halverwege de jaren 90. Toen kwam het flitsbeleid.
[..]

Nee, jij manipuleert de feiten. Het is volslagen kul om te roepen dat men minder hard ging rijden nadat de maximumsnelheid in 1988 werd verhoogd. Dat is gewoon niet zo. Er veranderde NIETS in de handhaving tot halverwege de jaren 90.
Uit de handelingen:
quote:
Met het uitgangspunt dat de beste regel die regel is die zich zelf handhaaft, omdat zij aansluit bij het rechtsgevoel, en met de conclusie dat 120 km/uur meer aansluit bij dit rechtsgevoel, begeeft de regering zich op een bedenkelijk pad. Zij speelt zeer eenzijdig in op wat ik eigenlijk een eng groepsbelang zou willen noemen. Het is ook interes-sant, in de resultaten van onderzoek te zien dat vooral het rijplezier voor de gemiddelde automobilist de als eerste aangevoerde reden is om harder te willen rijden. Het gaat dus om het rijplezier. Op deze manier wordt een voortdurende overtreding van wettelijke regels beloond met een versoepeling van die wettelijke regels. De regering suggereert dat de maatschappelijke acceptatie van een geloofwaardiger limiet zal worden vergroot en uiteindelijk zal leiden tot een zoveel mogelijk vrijwillig naleven van die limiet. Maar toch is ze daarvan zelf ook niet echt overtuigd, want er wordt een strenge handha-ving in het vooruitzicht gesteld om een min of meer gedwongen gedragsverandering te bereiken. Ik verwijs hiervoor naar de tekst op bladzijde 10. De feiten maken duidelijk dat voor een aanzienlijk deel van de automobilisten het rechtsge-voel alleen wordt bevredigd bij zo hard mogelijk rijden. In een van de bijlagen staat blijkt dat tussen de spitsuren op de vierbaansweg Den Haag-Utrecht ter hoogte van Harmeien een gemiddelde snelheid van 146 km/uur wordt gereden. Een gedwongen gedragsverandering is dus ook bij 120 km/uur nodig. Bij een maximumsnelheid van 100 km/uur kost de handhaving alleen een grotere krachtsinspanning. De maatschappelijke baten zoals de voordelen voor het milieu, de verkeersveiligheid, versterking van het normbesef, de hogere opbrengst van boetes en de werkgelgenheids-effecten van deze beperkte kostenverhoging als gevolg van de grotere inzet van politiepersoneel, zullen relatief hoog zijn. De door de regering in het vooruitzicht gestelde handhaving van de limieten zal overigens, zo moet ik begrijpen, zonder grotere inzet van het politiepersoneel moeten plaats-vinden. De regering mikt op een gericht en verscherpt politietoezicht en op automatisering, voor een deel in de vorm van radarkasten die door VROM worden betaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_88174983
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:

Uit de handelingen:

In de praktijk ging men pas echt optreden halverwege de jaren 90 (het flitsbeleid waar overigens naar verwezen wordt in de handelingen...).

De pakkans is ook gewoon enorm klein als je alleen maar hoeft te vrezen voor rondrijdende politiewagens. Daarmee krijg je geen gedragsverandering.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88176391
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

In de praktijk ging men pas echt optreden halverwege de jaren 90 (het flitsbeleid waar overigens naar verwezen wordt in de handelingen...).
Het werd maar gekker en gekker, dat klopt, maar dat neemt niet weg dat er gewoon niet meer gehandhaafd werd tot 88, alleen bij bijzondere aanleiding. Met het verhogen van het maximum werd er meteen weer gehandhaafd. Te hard is te hard is een boete. .

quote:
De pakkans is ook gewoon enorm klein als je alleen maar hoeft te vrezen voor rondrijdende politiewagens. Daarmee krijg je geen gedragsverandering.
Jawel, dat de pakkans niet zo hoog was was ook iets waar de automobilist eerst achter moest komen. En er was ook gewoon een behoorlijke mate van gezagstrouwheid, die relatief was, de 100 km werd achterhaald geacht en mocht daarom overtreden worden. De gedoogsituatie was beeindigd, daarvoor kreeg je 120 terug, en daarmee zakte de snelheid in de praktijk. Er kwam een norm ipv praktische normloosheid.

Dus je lult uit je nek waar je beweert dat het tot halverwege jaren alleen bekeuren bij bijzondere aanleiding was. En je lult uit je nek waar je insinueert dat de snelheid steeg met de verhoging van de maximumsnelheid. Die ging immers niet met 20 km omhoog van de gemeten 148 km naar 168 km.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_88176660
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is dan weer onzin: je moet gewoon voldoende ramen hebben die open kunnen. Dat er mensen zijn die de boel potdicht houden is een ander verhaal...
Er zijn zat nieuwe appartementencomplexen waarvan de ramen - afgezien van roosters - uberhaupt nauwelijks open kunnen, met het argument dat de ventilatie centraal geregeld wordt. Was een paar jaar geleden nog een kleine rel over in Amersfoort Vathorst, slecht ventilatiesysteem maakte mensen ziek, en de ramen konden niet open.
pi_88176838
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:

Het werd maar gekker en gekker, dat klopt, maar dat neemt niet weg dat er gewoon niet meer gehandhaafd werd tot 88, alleen bij bijzondere aanleiding. Met het verhogen van het maximum werd er meteen weer gehandhaafd. Te hard is te hard is een boete. .
Dat is dus niet zo. Die ommeslag was er niet. Er werd ook voor 1988 gehandhaaft en dat ging ruwweg op dezelfde methode als in 1989. Alleen indien je er echt om vroeg kreeg je een boete.

Sterker nog: zelfs tegenwoordig moet je het verdomd bont maken wil een KLPD-er jou aan de kant zetten.

quote:
Jawel, dat de pakkans niet zo hoog was was ook iets waar de automobilist eerst achter moest komen.
Dat is kletskoek natuurlijk. Iedereen kan zien dat je zelden een politieauto tegen komt, zeker op de snelweg.

quote:
En er was ook gewoon een behoorlijke mate van gezagstrouwheid, die relatief was, de 100 km werd achterhaald geacht en mocht daarom overtreden worden. De gedoogsituatie was beeindigd, daarvoor kreeg je 120 terug, en daarmee zakte de snelheid in de praktijk. Er kwam een norm ipv praktische normloosheid.
Maar daarmee was het publiek het nog niet ineens eens met de limiet. Hoe kom je daarbij? Niet voor niets acht Koos Spee het zelf nu nog nodig om veel overheidsgeld uit te geven aan propaganda hieromtrend. Er is een programma voor in het leven geroepen (omdat blik op de weg niet mee wilde in het propaganda praatje).

quote:
Dus je lult uit je nek waar je beweert dat het tot halverwege jaren alleen bekeuren bij bijzondere aanleiding was.
Nee, dat is een feit.

quote:
En je lult uit je nek waar je insinueert dat de snelheid steeg met de verhoging van de maximumsnelheid. D
Wijs eens aan waar ik dat doe?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88206713
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

De airbag werd pas gemeengoed in NL halverwege/eind jaren 90 en heeft relatief weinig invloed gehad op het aantal verkeersdoden (itt ABS, ASR, enz.).
Mooi. Ik wil nog steeds een w124 200d uit 1985. :) (airbag zit er meestal niet in)
pi_88207615
Mensen, let maar niet op Du_ke, want die heeft áltijd wel wat te zeuren. :') Wat een mentaliteit. Als het aan hem lag, zaten we nu nog in een grot met berevel en knuppel te mens-erger-je-nietten. Want je zou eens uit de grot gaan, dan kan er zo een meteoriet op je hoofd vallen!

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan n.a.v. dit nieuwsbericht. Ik heb gecalculeerd, dat als we de maximum snelheid op de snelweg verlagen naar 50 km/u, het saldo verkeersdoden NEGATIEF wordt. Met andere woorden: dode verkeersslachtoffers zullen OPSTAAN UIT DE DOOD!!! Echt!
pi_88207654
Maar goed, ik zeg: vrijgeven die snelheid! Maar 130 km/u is een mooi begin van dit mooie kabinet.
pi_88207936
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 14:11 schreef du_ke het volgende:
Overigens speelde toen de technologische vooruitgang waardoor auto's veiliger werden ook nogal mee. Vanaf begin jaren 90 kwam bijvoorbeeld de airbag op.
Zo... toch wel?

Maar die daling van het aantal verkeersdoden van de afgelopen 10 jaar komt natuurlijk door het beleid van Koos Spee en niet door technologische vooruitgang? Lekker selectief weer, Du_kie! :r
pi_88209028
quote:
Op maandag 1 november 2010 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Mooi. Ik wil nog steeds een w124 200d uit 1985. :) (airbag zit er meestal niet in)
Maar ook geen ESP.

De 500E heeft wel ASR (ga ik binnenkort een knopje voor laten inbouwen, ik wil dwars kunnen gaan, maar eerst een nieuwe RVS uitlaat laten bouwen), maar de minder krachtige types hebben die niet standaard en de wegenbelastingvrije W124's hebben het sowieso niet als ik mij niet vergis. Zelfs ABS was toen niet standaard (zou ik dus wel naar zoeken).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88210674
Ik vraag mij af waarom dit nieuwswaardig is, dit is toch logisch? Als je met 130 ergens tegenaan rijdt in plaats van met 120 dan heb je een grotere kans om dood te gaan. Big deal. Als het je niet bevalt dan rijd je toch nog steeds met 120, maar dan op de rechterbaan? Ik maak me daar niet druk om in elk geval.
  maandag 1 november 2010 @ 15:11:57 #119
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88210717
Ik hoop dat er vooral veel PVV'ers omkomen door deze beleidswijziging en niet te veel onschuldige verkeersdeelnemers.
  maandag 1 november 2010 @ 15:15:44 #120
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88210820
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:11 schreef Pool het volgende:
Ik hoop dat er vooral veel PVV'ers omkomen door deze beleidswijziging en niet te veel onschuldige verkeersdeelnemers.
Vooral veel onnodig linksrijders zullen het haasje zijn :9~
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88210835
PVV-ers zijn geen onschuldige verkeersdeelnemers?

Wat is een onschuldige verkeersdeelnemer eigenlijk?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 1 november 2010 @ 15:21:37 #122
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88210991
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:16 schreef DS4 het volgende:
PVV-ers zijn geen onschuldige verkeersdeelnemers?

Wat is een onschuldige verkeersdeelnemer eigenlijk?
Schuldig zijn PVV'ers en andere Telegraaflezers.
Onschuldig zijn mensen die met 120 een vrachtwagen inhalen die 90 rijdt.

Dus als er een PVV'er aan komt geraasd, dan hoop ik dat ze zich in de vrachtwagen of vangrail boren, in plaats van in de achterkant van de Skoda.
  maandag 1 november 2010 @ 15:35:21 #123
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88211377
quote:
6s.gif Op maandag 1 november 2010 15:11 schreef Pool het volgende:
Ik hoop dat er vooral veel PVV'ers omkomen door deze beleidswijziging en niet te veel onschuldige verkeersdeelnemers.
Dat blijven huilen omdat je partij niet in het kabinet het grootste woord mag voeren :')
The truth was in here.
  maandag 1 november 2010 @ 15:43:13 #124
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88211648
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:35 schreef Bastard het volgende:

[..]



Dat blijven huilen omdat je partij niet in het kabinet het grootste woord mag voeren :')
Inderdaad. Mocht het ooit tot massale dodelijke verkeersongelukken met PVV'ers komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.
pi_88217589
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 13:48 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Zo... toch wel?

Maar die daling van het aantal verkeersdoden van de afgelopen 10 jaar komt natuurlijk door het beleid van Koos Spee en niet door technologische vooruitgang? Lekker selectief weer, Du_kie! :r
Heb ik ooit ergens zoiets beweerd?

Volgens mij kan jij ofwel niet lezen ofwel je verwart me met iemand anders :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')