quote:Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je de correlatie maakt tussen het aanwijzen van een oorzaak en het gevoel hebben dat iemand zichzelf in een slachtofferrol plaatst. De 'vrije' wil is overigens sowieso een heikel punt, waarover filosofen en psychologen maar al te vaak over zijn gevallen.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:03 schreef Lkw het volgende:
Dat leg ik uit in dezelfde post als je quote. Ze dacht nooit veel na over de islam, maar nu is ze opeens protestmoslima geworden. En dat is - volgens haar - de schuld van Wilders cs. Komt op mij behoorlijk slachtofferachtig over. Net alsof ze zelf geen eigen wil heeft hierin.
quote:Zo'n roman lijkt natuurlijk een beetje op de roman <Ik heb altijd gelijk!> van Hermans.Ik wil ook wel een boek schrijven toch.
Ik ben altijd geïntrigeerd geweest door Willem Frederik Hermans en mis zijn kijk op de wereld een beetje tegenwoordig. Er is niemand die in zijn schaduw kan staan.
Wat mij zo aan hem aansprak, was het idee dat de wereld een chaos is, en dat protagonisten daarin weliswaar een patroon zagen, maar dat dat patroon van die protagonisten toch weer werd achterhaald door de chaos van onze wereld.
Eenvoudigweg omdat er niets te weten of kennen valt.
quote:Ze zegt protestmoslima geworden te zijn doordat Wilders cs haar daartoe dwingen. Ze gaat eraan voorbij dat het haar eigen keuze is.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je de correlatie maakt tussen het aanwijzen van een oorzaak en het gevoel hebben dat iemand zichzelf in een slachtofferrol plaatst. De 'vrije' wil is overigens sowieso een heikel punt, waarover filosofen en psychologen maar al te vaak over zijn gevallen.
quote:Ooit gehoord van het psychologisch fenomeen 'selffulfilling prophecy'?Op zaterdag 30 oktober 2010 00:31 schreef Lkw het volgende:
Ze gaat eraan voorbij dat het haar eigen keuze is.
quote:Ja.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het psychologisch fenomeen 'selffulfilling prophecy'?
quote:OP?
quote:Zoals het jouw eigen keuze is om Henk of Ingrid vrij nauwkeurig te imiteren?Op zaterdag 30 oktober 2010 00:31 schreef Lkw het volgende:
Ze zegt protestmoslima geworden te zijn doordat Wilders cs haar daartoe dwingen. Ze gaat eraan voorbij dat het haar eigen keuze is.
quote:Yep: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/PWOp zaterdag 30 oktober 2010 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik keek in 123 en 122 en zag geen OP. Maar die is er dus wel?
quote:Dat is jouw (beperkte) interpretatie van mijn posts. Ik laat 'm graag voor jouw rekening. Nu kun je een jij-bak plaatsen en stellen dat mijn posts ook slechts een interpretatie zijn van wat mevrouw de protestmoslima te zeggen had, en dat is ook zo.Op zaterdag 30 oktober 2010 01:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Zoals het jouw eigen keuze is om Henk of Ingrid vrij nauwkeurig te imiteren?
quote:Martin Bosma diskwalificeert zichzelf en terecht.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:00 schreef Ringo het volgende:
Wat een nare uitstraling heeft die Bosma toch. Als ik iemand van tactische leugens verdenk, taqiyyaïsme, dan is hij het. Ik houd honderd procent van u, mevrouw. Poef!
Welnee. Haar opvattingen, en de haast wanhopige handreikingen die ze deed, passen niet in het beeld dat hij als PVV-spindoctor zo graag schetst. Omwille van de menselijkheid kon hij niet anders dan zeggen dat hij "honderd procent" van deze mevrouw hield, ze vroeg het nu eenmaal en had hém ook al háár liefde verklaard — maar hij zal het koste wat kost vermijden om bij het grauw&gemeen bekend te staan als de Turkenvriend.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:46 schreef Kreupeldicht het volgende:
Een perfect geïntegreerde Turkse, die geen moslima meer is. Dat is toch precies wat een Bosma graag ziet?
"Ik hou van u"quote:
quote:Ik denk niet dat Martin Bosma cum laude is geslaagd voor zijn studie Journalistiek, voor zover het geen studie Scorebordjournalistiek is...Op zaterdag 30 oktober 2010 14:17 schreef Ringo het volgende:
Geen discussie, geen inhoudelijk verweer, geen argumenten; sociaal éénrichtingsverkeer en maatschappelijke beeldvorming ten koste van de ander, de vijand.
quote:Hij verstaat zijn vak, dat in ieder geval. En is even ideologisch gedreven als een talibanstrijder.Op zaterdag 30 oktober 2010 14:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Martin Bosma cum laude is geslaagd voor zijn studie Journalistiek, voor zover het geen studie Scorebordjournalistiek is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |