Goede tip! Dank!quote:
hangt er ook van af welke provider je hebtquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:23 schreef Gkhn het volgende:
11 november zou Gingerbread toch uitkomen?
Het is nu 12 november en ik heb nog niets gezien?
Oh ja joh?quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
hangt er ook van af welke provider je hebt
Misschien dat het uit zou komen, maar dan moete alle fabrikanten er nog mee gaan testen, implementeren, uitrollen e.d.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:23 schreef Gkhn het volgende:
11 november zou Gingerbread toch uitkomen?
Het is nu 12 november en ik heb nog niets gezien?
quote:
Precies, ik zie het sowieso niet naar huidige modellen meer komen om die reden. Tegen de tijd dat ze klaar zijn met het aanpassen e.d. zijn modellen zoals de huidige Desire, Legend, Galaxy S en Wildfire al hevig verouderd. Misschien dat ze het op de Desire HD & Z brengen, maar verder zou ik niks kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Misschien dat het uit zou komen, maar dan moete alle fabrikanten er nog mee gaan testen, implementeren, uitrollen e.d.
Was niet juist het idee van Gingerbread dat heel het aanpassen door fabrikanten niet meer nodig zou zijn?quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, ik zie het sowieso niet naar huidige modellen meer komen om die reden. Tegen de tijd dat ze klaar zijn met het aanpassen e.d. zijn modellen zoals de huidige Desire, Legend, Galaxy S en Wildfire al hevig verouderd. Misschien dat ze het op de Desire HD & Z brengen, maar verder zou ik niks kunnen bedenken.
Ze zullen het nog wel moeten testen, omdat iedereens' hardware anders is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Was niet juist het idee van Gingerbread dat heel het aanpassen door fabrikanten niet meer nodig zou zijn?
Ja ze willen wel uniformere uitstraling, maar zie jij HTC ineens hun Sense opgeven?quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Was niet juist het idee van Gingerbread dat heel het aanpassen door fabrikanten niet meer nodig zou zijn?
Goed punt inderdaad. Ach, ik zie vanzelf wel een leuke Gingerbread ROM verschijnenquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja ze willen wel uniformere uitstraling, maar zie jij HTC ineens hun Sense opgeven?
Zou toch mooi zijn als Sense voortaan een schil is die je aan of uit kan zetten en dat je niet meer afhankelijk bent van de fabrikant voor updates van Android.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja ze willen wel uniformere uitstraling, maar zie jij HTC ineens hun Sense opgeven?
Sense kan je nu ook wel uitzetten hoor...quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn als Sense voortaan een schil is die je aan of uit kan zetten en dat je niet meer afhankelijk bent van de fabrikant voor updates van Android.
Je kan het gewoon uitzetten, gewoon het programma Sense quitten volgens mij... Ik weet het niet zo precies want ik heb mijn Legend Geroot en heb nu geen Sense meer..quote:Op zondag 14 november 2010 14:01 schreef Schanulleke het volgende:
Dat hoor ik voor het eerst. Ik ken mijn instellingenmenu ook redelijk goed maar zo'n optie heb ik nog nooit gezien. Althans, niet in mijn herinnering.
Ja het is wel andersquote:Op zondag 14 november 2010 15:16 schreef kikoooooo het volgende:
Is android 'normaal' echt totaal anders dan Sense?
Ik vind sense eigenlijk wel oke werken..
Ja ik ook. Sense biedt toch wat dingen die in stock android niet zitten of onhandig zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 15:16 schreef kikoooooo het volgende:
Is android 'normaal' echt totaal anders dan Sense?
Ik vind sense eigenlijk wel oke werken..
SE heeft Peggle standaard! Hoezo heb je nog spellen nodig?quote:Op zondag 14 november 2010 20:19 schreef neo2000 het volgende:
Vriendin heeft een SE Touch Mini Pro gescoord. (die MET qwerty keyboard vanwege het haten van typen op OSK)
Do's en don'ts op spelletjes gebied?Algemene tips, misschien specifiek voor de telefoon iemand?
Hahaha, ook maar eens proberen dan, had ik nog niet gedaan..quote:Op zondag 14 november 2010 21:39 schreef skittelman het volgende:
[..]
SE heeft Peggle standaard! Hoezo heb je nog spellen nodig?
Air Control
Abduction
Angry Birds
Gem Miner
FunTowers
Hoe kan de SD Kaart nu om zeep zijn geholpen?quote:Op maandag 15 november 2010 07:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vorige week, na een hoop problemen met mijn HTC Hero, maar besloten mijn T-Mobile G1 te gaan gebruiken. Zet ik mijn telefoon vanmorgen aan, blijkt 'ie mijn SD-kaart om zeep geholpen te hebben. Ik ben, eerlijk gezegd, langzamerhand wel klaar met Android en HTC...
Wist ik het maar... Ik kon de data iig niet meer op de PC zetten om na het formatteren van de SD-kaart terug te plaatsen. De data waren dus echt verminkt. Het meest irritante vind ik nog, dat ik nu weer opnieuw de kaart van Europa voor Co-Pilot moet downloaden en dat duurt echt een paar uur...quote:Op maandag 15 november 2010 08:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hoe kan de SD Kaart nu om zeep zijn geholpen?
Ik vind de Pure Calender Widget echt de bestequote:Op maandag 15 november 2010 09:52 schreef FL_Freak het volgende:
Wat is de nou de beste app voor een overzichtelijk agenda?
moet je sneller internet kopen..quote:Op maandag 15 november 2010 08:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wist ik het maar... Ik kon de data iig niet meer op de PC zetten om na het formatteren van de SD-kaart terug te plaatsen. De data waren dus echt verminkt. Het meest irritante vind ik nog, dat ik nu weer opnieuw de kaart van Europa voor Co-Pilot moet downloaden en dat duurt echt een paar uur...
Of ALK koopt zich een snellere server...quote:Op maandag 15 november 2010 10:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
moet je sneller internet kopen..
Heb ik ook gehad, dacht ook eerst dat het aan de kaart lag, maar na twee keer een nieuwe kaart te hebben gekocht (goed merk) en steeds weer hetzelfde probleem, heb ik het gemeld bij HTC. Uiteindelijk is het door HTC opgelost door een nieuw moederbord te plaatsen. Sindsdien (ik klop het af) geen last meer gehad.quote:Op maandag 15 november 2010 09:25 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb ook met regelmaat dat mijn HTC roept dat hij de SD-kaart niet meer kan lezen. Dacht dat het ouderdom was.
Kan het ook nergens vinden.quote:Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef Sold het volgende:
Waar haal jij swype vandaan dan? Heb een tijd swiftkey gebruikt, en gebruik nu al een hele tijd smart keyboard pro, maar als dat swype echt zoveel fijner is dan de andere keyboards wil ik het ook wel eens proberen.
Kijk eens in de Desire topics van 1t/m29quote:Op maandag 15 november 2010 20:04 schreef Trava het volgende:
Hee hoe krijg ik hotmail werkend op de HD, ik wil zodra er een mailtje binnenkomt er een melding van krijgen.
En kan ik in de market ook zoeken op categorie ofzo?
Ik ben te lui om alles naar gmail over te zetten en allerlei kaartjes etc aan te passenquote:Op maandag 15 november 2010 21:03 schreef kikoooooo het volgende:
Neem een gmail account en laat die je hotmail ophalen. Die gmail stel je weer in op je android. Een android is gemaakt voor gmail.
Tevens snap ik echt niet dat mensen in 2010 nog hotmail gebruiken, maargoed.
Gaat dit wel goed en tijdig? Ook bijvoorbeeld dat de mails verwijdert zijn in hotmail als ik ze op me mob verwijder? En ze ook direct ontvang.quote:Op maandag 15 november 2010 21:03 schreef kikoooooo het volgende:
Neem een gmail account en laat die je hotmail ophalen. Die gmail stel je weer in op je android. Een android is gemaakt voor gmail.
Tevens snap ik echt niet dat mensen in 2010 nog hotmail gebruiken, maargoed.
ik wil je absoluut niet afzeiken, maar google voor de gein eens hotmail instellen android.quote:Op maandag 15 november 2010 22:07 schreef Trava het volgende:
[..]
Gaat dit wel goed en tijdig? Ook bijvoorbeeld dat de mails verwijdert zijn in hotmail als ik ze op me mob verwijder? En ze ook direct ontvang.
Off-topic maar wel interessant, dus ik ben even zo vrij:quote:Op maandag 15 november 2010 22:31 schreef skittelman het volgende:
ben het overigens eens met kiko, sollicitanten met een hotmail adres neem ik op een of andere manier toch minder serieus. (helemaal als er xxxjes in staan)
hoort inderdaad hier niet thuis maar zal kort reageren. zoals ik aangaf ligt het waarschijnlijk aan mij maar op een of andere manier koppel ik hotmail aan xxjes jaartallen en breezer-sletjes.quote:Op maandag 15 november 2010 22:59 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Off-topic maar wel interessant, dus ik ben even zo vrij:
Niet iedereen heeft de behoefte aan een eigen internetprovider, zeker als er een leuke overeenkomst met de buurman-met-draadloos-internet gesloten kan worden. En veel mensen switchen ook regelmatig van internetprovider dus dan is het wel handig om een provider-onafhankelijk mailadres te hebben.
Maar als ik dus een sollicitatie instuur met p.de.vries@hotmail.com word ik dus minder serieus genomen dan als ik p.de.vries@gmail.com zou hebben? Wat is dan in vredesnaam het verschil, want het zijn allebei gratis en anonieme mailaccounts? En hotmail is nou eenmaal lekker handig voor MSN enzo...
Overigens: adressen met xxxjes en jaartallen en dat soort dingen kan ik me inderdaad voorstellen dat dat niet helemaal handig is, maar als het een gewone naam is...
Gmail werkt perfect icm MSN.quote:Op maandag 15 november 2010 22:59 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En hotmail is nou eenmaal lekker handig voor MSN enzo...
Ik heb geen idee, ik gebruik al een jaar of 7 geen hotmail meer.quote:Op maandag 15 november 2010 22:07 schreef Trava het volgende:
[..]
Gaat dit wel goed en tijdig? Ook bijvoorbeeld dat de mails verwijdert zijn in hotmail als ik ze op me mob verwijder? En ze ook direct ontvang.
Instellingen > Synchronisatie?quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:24 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij moet je hem dan eerst hard-resetten als ik mij niet vergis. Want je huidige gmailaccount zit ingebakken in alle functies van je toestel...
Ik was in de veronderstelling dat hij zijn oude gmail eruit wou gooien en dat is volgens mij onmogelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:39 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Instellingen > Synchronisatie?
Klopt, ik wil m'n oude e-mailadres vervangen voor een nieuwe.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat hij zijn oude gmail eruit wou gooien en dat is volgens mij onmogelijk.
https://www.3vcash.nl/quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:44 schreef robertapeldoorn het volgende:
Ik wil graag dingen uit de market halen.
Hoorde iets over prepaid credit kaarten.
Is dat te doen? En vanaf hoeveel euro haal je zon ding dan?
En kan ik die als 15-jarige aanvragen? iemand ervaring?
Sinds 2.1 ofzo kun je volgens mij meerdere accounts hebben? En dan dus het oude en het nieuwe account aanhouden, en synchronisatie uitschakelen voor de oude.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:24 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij moet je hem dan eerst hard-resetten als ik mij niet vergis. Want je huidige gmailaccount zit ingebakken in alle functies van je toestel...
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:37 schreef Assassin92 het volgende:
HTC Desire hier. Opeens zijn AL mijn smsjes weg, wat echt een paar duizend waren.
quote:
Ik gebruik hem wel op m'n Desire voor m'n iTunes op de iMac. Heb je Wifi wel aan staan?quote:Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef skittelman het volgende:
weet iemand nog een goeie remote app.
wil met mn android mn itunes (mac) bedienen.
gremote heb ik alleen voor de pc kunnen vinden
tunes remote werkt niet
iTunes remote for android zegt nadat ik hem gekocht heb telkens dat het niet de goede versie is?
Kan pas bij Froyo volgens mij (2.2)quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:25 schreef zlakto het volgende:
Ik heb een telefoon met daarop Android 2.0 OS. Op deze telefoon kan ik maar een beperkt aantal apps downloaden, omdat na verloop van tijd het interne geheugen vol raakt. Is er een mogelijkheid apps op een sd-kaart te installeren?
Ja en zelfs dan lukt het niet altijdquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:33 schreef Luco het volgende:
[..]
Kan pas bij Froyo volgens mij (2.2)
Ach ja, misschien dat de app ook geschreven moet zijn voor 2.2 en hoger om ergens anders geinstalleerd te kunnen worden?quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:10 schreef zlakto het volgende:
Ok, dat is dan wel een flinke tekortkoming van Android. Toch jammer moet ik wat selectiever worden
Maak een backup van je SD-kaart, en maak er een ext3 partitie op aan (gaat perfect met ROM Manager). Root de Desire en installeer een custom ROM waar A2SD+ in zit. Klaar is klaraquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:58 schreef Visitor.Q het volgende:
Je schijnt het te kunnen uitbreiden door een ext2 partitie op je sdcard aan te maken, maar ik heb nog geen ervaringen e.d. gevonden. Misschien is het alleen bij rooted devices, dat heb ik niet en doe ik voorlopig ook niet.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703quote:A2SD+
* Moves apps & Dalvik cahche to your SD card
* Lots of free internal memory!
* You will be required to format you SD card with 2 partitions as laid out below
Partitioning your SD Card ready for A2SD+
* Backup all data on you SD card (this will be wiped)
* The card should be formatted with your standard FAT32 partition 1st followed by an EXT2/3 partition (I would recommend 512mb, EXT4 is also supported but may shorten the life of you SD card)
* Linux users use GParted or a similar software.
* For everyone else I would recommend using Rom Manager
* Once you have downloaded ROM manager from the market, open the app and click partition SD Card, Select your EXT size and set 0mb for swap
* Restore your data to your SD and the job is done.
Is het idee dat deze partitie gemount blijft als ik hem aan mijn pc koppel? Dus dat alle apps die op de SD partitie staan gewoon beschikbaar blijven?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Maak een backup van je SD-kaart, en maak er een ext3 partitie op aan (gaat perfect met ROM Manager). Root de Desire en installeer een custom ROM waar A2SD+ in zit. Klaar is klaraAlthans bij mij werkt het.
[..]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703
Ik heb vanmiddag gemerkt dat de apps die dan op de SD-kaart staan niet werken als ik de Desire als diskdrive aan mijn pc hang. Eens kijken of het een fout van mij is of dat de kaart dan idd niet gemount is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:23 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Is het idee dat deze partitie gemount blijft als ik hem aan mijn pc koppel? Dus dat alle apps die op de SD partitie staan gewoon beschikbaar blijven?
En ik dacht dat apps2sd overbodig was geworden zodra froyo uit was gekomen (die van zichzelf al (delen van) apps naar de SD kan verkassen), maar dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn.
quote:The original A2SD ”symbolically linked” the folder from the phone’s internal storage where apps are normally stored, to the ext3 partition on the SD card. A symbolic link is a bit like a shortcut for folders, except it’s transparent to the operating system. In other words, Android doesn’t know that when it’s installing it’s apps to the internal phone storage, it’s actually being stored in the ext3 partition on the SD card. Current A2SD is integrated directly into the framework, rather than using the symbolic linking described above. A2SD effectively boosts your internal phone memory by whatever size you made the ext3 partition on your SD card (usually 512Mb).
Plus, because ext3 is a native Linux filesystem, it doesn’t need to be “mounted”, meaning it’s ready to go as soon as the phone starts – so your widgets and apps work immediately (unlike Froyo A2SD, where widgets disappear because the apps stored on the SD card can’t be located until the card is mounted after the phone finishes booting up).
Ik denk idd dat het ext fs niet gemount zou moeten worden. Maar bedankt voor de info, ik zal er eens naar kijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:28 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag gemerkt dat de apps die dan op de SD-kaart staan niet werken als ik de Desire als diskdrive aan mijn pc hang. Eens kijken of het een fout van mij is of dat de kaart dan idd niet gemount is.
Als ik het goed begrijp hoeft de SD kaart niet gemount te worden mbt ext3 filesystem, dus dan zou het geen probleem moeten zijn als je de telefoon aan de pc koppelt.
[..]
Bij mij komt onderaan het scherm "Alles bijwerken" o.i.d. te staan, dus dan hoef ik niet elke keer iets aan te klikken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende:
Het zou trouwens wel lekker zijn als er een app of functie was waarmee je iets gemakkelijker al je applicaties kunt bijwerken in de market in plaats van 1 voor 1 zoals nu.
Das een 2.2. functie naar mijn weten. Heb je al Froyo?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende:
Het zou trouwens wel lekker zijn als er een app of functie was waarmee je iets gemakkelijker al je applicaties kunt bijwerken in de market in plaats van 1 voor 1 zoals nu.
www.appbrain.com. Ik gebruik het zelf ook, en je kan je apps beheren vanaf je PC. Installeren, deinstalleren, apps zoeken, allemaal mogelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende:
http://www.dev47apps.com/quote:Op woensdag 24 november 2010 01:21 schreef Roolio het volgende:
Ik probeerde van mijn telefoon een webcam te maken (die je ook kan gebruiken bij Skype, MSN enzo) maar dat is echt niet te doen. Daar zou iemand eens een goede app voor moeten schrijven.
't Is een soort WoW op je telefoon. Het ziet er grafisch ook best leuk uit (zie youtube-filmpjes). Maar volgens mij ben je op gegeven moment wel verplicht om écht geld uit te geven om in-game credits te kopen (platinum) om dingen vrij te spelen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:28 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het niet. Wat is er zo leuk aan?
Dat dus. Eerste twee steden krijg je gratis daarna moet je de andere kopen. Ben nu na een week met de 1e stad klaar en ben nog niet echt tegen dingen aangelopen die ik had moeten kopen of andere users die een duidelijk voordeel hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Is een soort WoW op je telefoon. Het ziet er grafisch ook best leuk uit (zie youtube-filmpjes). Maar volgens mij ben je op gegeven moment wel verplicht om écht geld uit te geven om in-game credits te kopen (platinum) om dingen vrij te spelen.
Thanks! Het lukte in het begin even niet op in te stellen, maar bleek dat ik Skype eerst nog opnieuw moest opstarten om de webcam in de webcamopties te krijgen. Jammer dat er (nog) geen audio bij zit.quote:
Ben jij het niet zat om dagelijks een andere rom op dat ding te knallen man? En dan elke keer weer alles opnieuw in te moeten stellen?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:07 schreef Juup© het volgende:
Heb wel de indruk dat de accu sneller leeg is na het installeren van de LeeDrOiD 2.2f ROM. Maar goed, zal wel door de overclock komen die ik ingesteld heb om te testen. Werkt nu op 1190,4MHz
Verder merk ik toch enige vertraging in de applicaties e.d. sinds ik A2SD+ gebruik (wat ook wel logisch is want lezen vanuit intern geheugen is sneller dan vanaf een sd-kaart. Kijken of daar iets aan te doen is. A2SD+ is wel fijn, ik heb nu nog 123MB intern over ondanks dat er toch applicaties op staan. Ik ga trouwens de belangrijkste en veel gebruikte applicaties gewoon in het intern geheugen zetten, heb nog wel wat over
Nee, kwestie van belangrijke dingen backuppen en er opnieuw opzetten. LeeDrOiD draait tot nu toe stabiel en goed, en misschien blijf ik daar wel bij.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ben jij het niet zat om dagelijks een andere rom op dat ding te knallen man? En dan elke keer weer alles opnieuw in te moeten stellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |