Uiteraardquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hebben jullie vandaag ook sinterklaas gevierd op jullie stageschool?
Ja idd, dat is toch een rustigere periode voor ze. Ik vind het alleen wel apart dit jaar kerst op school dit jaar zó vroeg gevierd wordt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:30 schreef Jojoortje het volgende:
Op naar de KerstZijn ze toch wat rustiger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, ik ben er ook echt enorm aan toequote:Op woensdag 15 december 2010 19:02 schreef Jojoortje het volgende:
Bijna vakantie
Wel genoeg gewerkt, pfff!
Ik ookquote:Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef Jojoortje het volgende:
Ik krijg voor Kerst mijn eerste echte loon voor een maand fulltime werkenChill
Hier hetzelfde ongeveerquote:Op woensdag 15 december 2010 19:41 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik ook! Heb al twee maanden betaald gekregen maar de eerste keer was zes dagen en de tweede keer werkte ik steeds maar drie dagen. Heb in novemeber alle dagen gewerkt dus dat zal flink aantikken
!
Oke :quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:05 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Oh, dat klinkt wel cool, over Scrooge! Kun je er wat meer over vertellen? Ik zoek nog een leuk idee voor Levensbeschouwing. En aangezien ik op een Nutsschool stage loop, mag het niet iets religieus zijn.
Bron.quote:Warming up klassikaal:
Verspreid door het lokaal voeren kinderen zonder geluid de volgende handelingen uit: de kerstboom optuigen, eten in nette kleren, cadeaus uitpakken
Kern: Scrooge.
Vertel over de vrek die zo werd gehaat en dat hij 5 dromen kreeg. De 5 groepjes gaan die dromen instuderen.
je geeft opdrachten.
Groep 1: Wat is Scrooge zn verleden (hoe komt hij zo gemeen?).
Groep 2: Wat is Scrooge zn heden? Hij droomt over hoe het nu gaat, over zn verjaardag: is hij gelukkig zonder vrienden?
Groep 3: Scrooge ziet het effect van hoe hij met zn arbeiders om gaat, droomt van iemands huis. Een van z'n arbeiders komt thuis met de boodschap dat er geen kerstgeld is, er kan daardoor geen kerst gevierd worden.
Groep 4: Hoe denkt de stad over hem?
Groep 5: Over zn eigen dood, wat zeggen de mensen, wat gebeurt er met zn spullen?
Enzovoorts, je kunt met dit eenvoudige principe allerlei variaties verzinnen (krabbel ze hieronder als je er nog meer weet).
Het is leuk als je Scrooge zelf als teacher in role tussendoor steeds laat reageren op de stukjes (gebruik daarvoor een hoedje). Wijk eventueel uit naar een kind mocht je hier niks voor voelen. Vandaag in groep 6 was dat erg leuk, één kind uit het publiek mopperde als Scrooge en tegen de laatste presentatie was hij genezen van z'n rotkarakter. In groep 8 heb ik vandaag in 45 minuten het origineel met de drie geesten gespeeld, ook leuk.
Veel plezier!
Zit je in België danquote:Op zaterdag 18 december 2010 17:05 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Bij ons is het nog geen vakantie... pas over een weekje.
Iedereen een fijne Kerstvakantie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |