SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, ik ben er ook echt enorm aan toequote:Op woensdag 15 december 2010 19:02 schreef Jojoortje het volgende:
Bijna vakantie
Wel genoeg gewerkt, pfff!
Ik ookquote:Op woensdag 15 december 2010 19:38 schreef Jojoortje het volgende:
Ik krijg voor Kerst mijn eerste echte loon voor een maand fulltime werkenChill
Hier hetzelfde ongeveerquote:Op woensdag 15 december 2010 19:41 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik ook! Heb al twee maanden betaald gekregen maar de eerste keer was zes dagen en de tweede keer werkte ik steeds maar drie dagen. Heb in novemeber alle dagen gewerkt dus dat zal flink aantikken
!
Oke :quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:05 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Oh, dat klinkt wel cool, over Scrooge! Kun je er wat meer over vertellen? Ik zoek nog een leuk idee voor Levensbeschouwing. En aangezien ik op een Nutsschool stage loop, mag het niet iets religieus zijn.
Bron.quote:Warming up klassikaal:
Verspreid door het lokaal voeren kinderen zonder geluid de volgende handelingen uit: de kerstboom optuigen, eten in nette kleren, cadeaus uitpakken
Kern: Scrooge.
Vertel over de vrek die zo werd gehaat en dat hij 5 dromen kreeg. De 5 groepjes gaan die dromen instuderen.
je geeft opdrachten.
Groep 1: Wat is Scrooge zn verleden (hoe komt hij zo gemeen?).
Groep 2: Wat is Scrooge zn heden? Hij droomt over hoe het nu gaat, over zn verjaardag: is hij gelukkig zonder vrienden?
Groep 3: Scrooge ziet het effect van hoe hij met zn arbeiders om gaat, droomt van iemands huis. Een van z'n arbeiders komt thuis met de boodschap dat er geen kerstgeld is, er kan daardoor geen kerst gevierd worden.
Groep 4: Hoe denkt de stad over hem?
Groep 5: Over zn eigen dood, wat zeggen de mensen, wat gebeurt er met zn spullen?
Enzovoorts, je kunt met dit eenvoudige principe allerlei variaties verzinnen (krabbel ze hieronder als je er nog meer weet).
Het is leuk als je Scrooge zelf als teacher in role tussendoor steeds laat reageren op de stukjes (gebruik daarvoor een hoedje). Wijk eventueel uit naar een kind mocht je hier niks voor voelen. Vandaag in groep 6 was dat erg leuk, één kind uit het publiek mopperde als Scrooge en tegen de laatste presentatie was hij genezen van z'n rotkarakter. In groep 8 heb ik vandaag in 45 minuten het origineel met de drie geesten gespeeld, ook leuk.
Veel plezier!
Zit je in België danquote:Op zaterdag 18 december 2010 17:05 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Bij ons is het nog geen vakantie... pas over een weekje.
Iedereen een fijne Kerstvakantie!
Is ook zo.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:20 schreef Rauzer het volgende:
Hmm vreemd, normaal gesproken is kerstvakantie overal gelijk.
Nou, dus niet blijkbaar?quote:
quote:Afwijking
Het advies voor de voorjaarsvakantie voor de regio Zuid valt niet samen met de carnavalsperiode. Daarom wijkt het B.O.V.-advies af. Daarnaast heeft het B.O.V. veel verzoeken gekregen van directies, medezeggenschapsraden en schoolbesturen om de herfst- en kerstvakantie in 2010 te verschuiven. De reden voor verschuiving van de herfstvakantie is dat de zomervakantie in 2010 laat valt, waardoor de lesperiode tussen de zomer- en de herfstvakantie relatief kort wordt. Een van de belangrijkste uitgangspunten van het B.O.V. is een evenwichtige verdeling van vakanties over het schooljaar.
Is een vakantie wat iedereen tegelijk heeft, dan heeft jou school een aparte regeling getroffen, want kerstmiddag (de 24) moet je eigenlijk vrij zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nou, dus niet blijkbaar?
Niet waar, zoek het dan eerst zelf ook op voordat je dat als waarheid verkondigt...quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:25 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Is een vakantie, dan heeft jou school een aparte regeling getroffen, want kerstmiddag (de 24) moet je eigenlijk vrij zijn.
Het staat er toch zelfquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Niet waar, zoek het dan eerst zelf ook op voordat je dat als waarheid verkondigt...
Ik beaam toch wat er gezegd wordt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ja, maar wat begrijp je niet aan mijn post dan?
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 19:20 schreef Rauzer het volgende:
Hmm vreemd, normaal gesproken is kerstvakantie overal gelijk.
Is ook zo.
Ja ookquote:
Dat is het nadeel van groepsopdrachten jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef DenshiKerio het volgende:
Nou, de kerstvakantie is voorbij.. Nu wordt 't duidelijk wie er allemaal stoppen met de opleiding bij ons...
Tot nu toe 5 klasgenoten die ermee gestopt zijn, en precies zodat projectgroepjes verwisseld worden. Ik moet over 2 weken een project inleveren, maar ik moet nu dus allemaal dingen gaan aanpassen en opnieuw doen omdat de samenstelling van m'n groepje is veranderd
Potverdorie, tijd voor peper in de reetquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh afstuderen schiet niet op, zeker niet zo'n tentamen wat nog ergens uit de tweede stamt
Hehe, ja het zijn even die kleine dingen om uiteindelijk af te studeren. Heb hier nog een berg papier liggen, nagekeken en wel. 40 studiepunten denk, moet alleen even naar school toequote:Op woensdag 5 januari 2011 15:29 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Potverdorie, tijd voor peper in de reet
Ik herken het wel, had mijn P pas in het 3e jaar gehaald.
Sodejuquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hehe, ja het zijn even die kleine dingen om uiteindelijk af te studeren. Heb hier nog een berg papier liggen, nagekeken en wel. 40 studiepunten denk, moet alleen even naar school toe
Zo gaat dat in het onderwijs, stapels papier gewoon laten liggen.quote:
Dus je doet niet aan goede voornemens?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zo gaat dat in het onderwijs, stapels papier gewoon laten liggen.
Ja, als ik tijd hebquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:41 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dus je doet niet aan goede voornemens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |