Wij moesten het altijd combineren, vandaar mijn vraag.quote:
Gewoon paar keer overlezen en er staan inderdaad leuke filmpjes op Beeldbankquote:Op woensdag 24 november 2010 19:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Het komt wel uit de methode van hun biologieboek. Maar ik heb hier totaal geen zin in.. Zwaar onderwerp
Ja bedanktquote:Op woensdag 24 november 2010 19:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Doe wat met mijn info, zal je les echt leuker en soepeler door lopen..
En ja ik heb tuig in groep 8 dus ik weet er alles van
Ja daar staan veel leuke filmpjes inderdaad!quote:Op woensdag 24 november 2010 19:20 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wij moesten het altijd combineren, vandaar mijn vraag.
[..]
Gewoon paar keer overlezen en er staan inderdaad leuke filmpjes op Beeldbank
Doe iets met vakintegratiequote:Op woensdag 24 november 2010 19:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja bedankt
[..]
Ja daar staan veel leuke filmpjes inderdaad!
Mn volgende probleem is dat ik deze keer het digibord niet mag gebruiken omdat ik elke les het digibord heb gebruikt...
Ohh dat is wel leuk !!quote:Op woensdag 24 november 2010 19:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Doe iets met vakintegratieMaak er bijvoorbeeld een (deels) handvaardigheidsles van, waarbij ze in groepen elk een taak krijgen om een onderdeel van het 'binnenwerk' van het lichaam na te maken. Als ze daarmee klaar zijn, zetten ze alles in elkaar. Hoef je het digibord niet te gebruiken maar kun je ze wel lekker bezig houden!
Enne... natuurlijk wel los van de methode jezelf even inlezen op internet. Wikipedia, eventuele andere betrouwbare medische sites. Dan voel je je vast al zelfverzekerder.
oh trouwens ik heb een hele lieve groep, die kinderen zijn stil als ik uitleg en lachen me niet uit oid als ik iets fout doequote:Op woensdag 24 november 2010 19:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Doe wat met mijn info, zal je les echt leuker en soepeler door lopen..
En ja ik heb tuig in groep 8 dus ik weet er alles van
Graag gedaanquote:Op woensdag 24 november 2010 19:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ohh dat is wel leuk !!Even denken hoe ik dat kan toepassen bij mijn les.
Bedankt Dark_Angelus, Jojoortje en Flappe-du-Pomme, voor de tips e.d.!
[..]
oh trouwens ik heb een hele lieve groep, die kinderen zijn stil als ik uitleg en lachen me niet uit oid als ik iets fout doe![]()
Haha awwquote:Op maandag 29 november 2010 18:12 schreef bakayarou het volgende:
Vandaag voor het eerst (in 2,5 jaar) gezongen in een midden/bovenbouwklas.
en VALS!!!
Dat was natuurlijk ook de reden dat ik het nog nooit had gedaan
En niet vaak meer zal doen.
Oh, da's goed balen... vond je mentor dat ook?quote:Op maandag 29 november 2010 20:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mijn biologie les vandaag over de nieren + bloedsomlopen was een fiasco
[..]
Haha awwSinterklaas liedjes?
Oh balenquote:Op maandag 29 november 2010 20:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mijn biologie les vandaag over de nieren + bloedsomlopen was een fiasco
[..]
Haha awwSinterklaas liedjes?
quote:Op maandag 29 november 2010 20:26 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Oh, da's goed balen... vond je mentor dat ook?
quote:
Ik weet het nietquote:Op maandag 29 november 2010 20:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Klinkerbotsing, wat gebeurde er tijdens je les dat je er nu zo ontevreden over bent?
Je moet én mag tijdens je opleiding gewoon nog heel veel leren he, vergeet dat niet.
Da's wel vervelend ja. Vond je het ook vervelend dat je mentor ingreep? Of was het echt nodig?quote:Op maandag 29 november 2010 21:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik weet het nietIk had alles goed uitgewerkt en ik wist precies wat ik ging zeggen... maar toen ik aan de uitleg begon, was ik binnen 5 minuten klaar en was het doodstil in de klas.. dus ik vraag zo: Is het duidelijk? Geen respons, dus toen zei ik oke dat is duidelijk, wat snappen jullie niet? En zelfs toen kwamen ze met niks jeetje
En ik werd onzeker en dat merkten de kinderen en daar maakten ze natuurlijk gebruik van door te gaan praten en toen moest mn mentrix invallen omdat ik het niet meer stil kreeg. Op zich klinkt dit niet als een fiasco maar toch, toen ik daar stond dacht ik aan twee dingen: Wegrennen of huilen voor de klas.. Gelukkig hield ik me sterk
Nee ik vond het wel fijn want ik stond daar maar een beetjequote:Op maandag 29 november 2010 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Da's wel vervelend ja. Vond je het ook vervelend dat je mentor ingreep? Of was het echt nodig?
Heb de les ook niet af kunnen maken want zij wou haar lessen ook nog geven, dus heb het ook niet nabesproken met ze en nu kan ik niet controleren of ik mn lesdoelen gehaald heb of niet. Bah.quote:Op maandag 29 november 2010 21:27 schreef Jojoortje het volgende:
Eeeeuh, matig dat je mentor ging ingrijpen. Ze had je gewoon de les moeten laten afmaken, hoe erg de kinderen ook kletsten.
Ja ik moet er nu echt aan werken, 10 januari WAP en dat moet goed gaanquote:Op maandag 29 november 2010 21:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Is geen epic fail, maar t is juist duidelijk dat je wel wat hulp kunt gebruiken. En dat lijkt me heel normaal als je nog studeert.
Misschien kun je je er extra op voorbereiden? Bijvoorbeeld om een paar open vragen op te schrijven die een discussie met de leerlingen op gang brengt? Dat je die altijd achter de hand hebt?
Wat Jojoortje zegt, en zorg ook dat je altijd een klaar-opdracht hebt. Een soort leuke verdiepingsopdracht waar de kinderen enthousiast mee aan de slag kunnen gaan. Bijvoorbeeld een tekening, kunstwerk, affiche, puzzel o.i.d.quote:Op maandag 29 november 2010 21:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja ik moet er nu echt aan werken, 10 januari WAP en dat moet goed gaan![]()
Ik had trouwens wel een leuke inleiding voor de les:
Slagaders, aders en het hart
we zijn net gestart,
We gaan nu leren over de nieren
en nee we gaan het niet hebben over de alvleesklieren.
Ook gaan we het hebben over de bloedsomlopen
Ik ga ervoor zorgen dat jullie voorlopen
Dan gaan we zo beginnen
En dit keer blijven we binnen.
(vorige keer gingen we naar buiten om een rondje op het schoolplein te rennen en de hartslag te meten)
Oh dat klinkt leuk!quote:Op maandag 29 november 2010 21:44 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat Jojoortje zegt, en zorg ook dat je altijd een klaar-opdracht hebt. Een soort leuke verdiepingsopdracht waar de kinderen enthousiast mee aan de slag kunnen gaan. Bijvoorbeeld een tekening, kunstwerk, affiche, puzzel o.i.d.
Zeker als je je al niet zo zeker voelt over een les. Komt ook nog eens heel goed voorbereid over op je mentor
Dat zeker ja.. nouja volgende keer beter!quote:Op maandag 29 november 2010 21:35 schreef Jojoortje het volgende:
Ik zou de volgende keer dan ook duidelijke afspraken maken tot hoe laat je de tijd hebt. Het is belangrijk om de les goed af te ronden en eventueel te evalueren met de kinderen. Als jouw mentor het zo plotseling overneemt, overruled ze jouw positie als leerkracht en kinderen voelen dat feilloos aan.
Ja dat heb ik gedaan, en ik hoop inderdaad dat dit niet meer gebeurd, nooit meer nietquote:Op maandag 29 november 2010 22:11 schreef bakayarou het volgende:
Klinkerbotsing, heb je wel op je handelen gereflecteerd? Dat is bij deze les belangrijker dan je lesdoelen.
Ik ben wel benieuwd hoe je het de volgende keer aan zou pakken. Zoals je het nu schetst lijkt het voor mij inderdaad niet op een fiasco. Hooguit wat vervelend dat je in paniek raakte. Maar hier leer je vast heel veel van. Dit overkomt je niet meer zo snel.
Aah tof !quote:Op donderdag 2 december 2010 21:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wauw, wat een dag. Stagebeoordeling gehadén super tentamenresultaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |