abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89106304
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:17 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jawel zie vorige post.
Wij moesten het altijd combineren, vandaar mijn vraag.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Het komt wel uit de methode van hun biologieboek. Maar ik heb hier totaal geen zin in.. Zwaar onderwerp :{
Gewoon paar keer overlezen en er staan inderdaad leuke filmpjes op Beeldbank :)
Noot noot.
pi_89106369
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Doe wat met mijn info, zal je les echt leuker en soepeler door lopen..

En ja ik heb tuig in groep 8 dus ik weet er alles van :7
Ja bedankt :o
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:20 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wij moesten het altijd combineren, vandaar mijn vraag.

[..]

Gewoon paar keer overlezen en er staan inderdaad leuke filmpjes op Beeldbank :)
Ja daar staan veel leuke filmpjes inderdaad!
Mn volgende probleem is dat ik deze keer het digibord niet mag gebruiken omdat ik elke les het digibord heb gebruikt... :{
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_89106538
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ja bedankt :o

[..]

Ja daar staan veel leuke filmpjes inderdaad!
Mn volgende probleem is dat ik deze keer het digibord niet mag gebruiken omdat ik elke les het digibord heb gebruikt... :{
Doe iets met vakintegratie :) Maak er bijvoorbeeld een (deels) handvaardigheidsles van, waarbij ze in groepen elk een taak krijgen om een onderdeel van het 'binnenwerk' van het lichaam na te maken. Als ze daarmee klaar zijn, zetten ze alles in elkaar. Hoef je het digibord niet te gebruiken maar kun je ze wel lekker bezig houden!

Enne... natuurlijk wel los van de methode jezelf even inlezen op internet. Wikipedia, eventuele andere betrouwbare medische sites. Dan voel je je vast al zelfverzekerder.
pi_89106985
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Doe iets met vakintegratie :) Maak er bijvoorbeeld een (deels) handvaardigheidsles van, waarbij ze in groepen elk een taak krijgen om een onderdeel van het 'binnenwerk' van het lichaam na te maken. Als ze daarmee klaar zijn, zetten ze alles in elkaar. Hoef je het digibord niet te gebruiken maar kun je ze wel lekker bezig houden!

Enne... natuurlijk wel los van de methode jezelf even inlezen op internet. Wikipedia, eventuele andere betrouwbare medische sites. Dan voel je je vast al zelfverzekerder.
Ohh dat is wel leuk !! :o Even denken hoe ik dat kan toepassen bij mijn les.

Bedankt Dark_Angelus, Jojoortje en Flappe-du-Pomme, voor de tips e.d.! ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Doe wat met mijn info, zal je les echt leuker en soepeler door lopen..

En ja ik heb tuig in groep 8 dus ik weet er alles van :7
oh trouwens ik heb een hele lieve groep, die kinderen zijn stil als ik uitleg en lachen me niet uit oid als ik iets fout doe :)
LEAVE KB ALONE.
pi_89107163
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ohh dat is wel leuk !! :o Even denken hoe ik dat kan toepassen bij mijn les.

Bedankt Dark_Angelus, Jojoortje en Flappe-du-Pomme, voor de tips e.d.! ^O^

[..]

oh trouwens ik heb een hele lieve groep, die kinderen zijn stil als ik uitleg en lachen me niet uit oid als ik iets fout doe :)
Graag gedaan :) Gewoon vertrouwen hebben in jezelf. De term vakintegratie dan ook gebruiken he :Y :)

Je kunt ook zoeken op lesideeën voor handvaardigheid en dan op het menselijk lichaam o.i.d. Dan weet je een beetje wat je kunt kiezen qua materialen etc.
pi_89307240
Vandaag voor het eerst (in 2,5 jaar) gezongen in een midden/bovenbouwklas.

en VALS!!!

Dat was natuurlijk ook de reden dat ik het nog nooit had gedaan ;)
En niet vaak meer zal doen.
pi_89313423
Mijn biologie les vandaag over de nieren + bloedsomlopen was een fiasco :{
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:12 schreef bakayarou het volgende:
Vandaag voor het eerst (in 2,5 jaar) gezongen in een midden/bovenbouwklas.

en VALS!!!

Dat was natuurlijk ook de reden dat ik het nog nooit had gedaan ;)
En niet vaak meer zal doen.
Haha aww :D Sinterklaas liedjes?
LEAVE KB ALONE.
pi_89314003
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Oh, da's goed balen... vond je mentor dat ook?
pi_89314910
Kinderen vinden het toch altijd leuk als juf/meester gaat zingen? *) Dat is tenminste mijn ervaring...

Klinkerbotsing, wat gebeurde er tijdens je les dat je er nu zo ontevreden over bent?
Je moet én mag tijdens je opleiding gewoon nog heel veel leren he :Y, vergeet dat niet.

Enne, is het al bijna kerstvakantie? -O-
pi_89316304
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Oh balen :{ Vertel!
Noot noot.
pi_89317288
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:26 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Oh, da's goed balen... vond je mentor dat ook?
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:02 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh balen :{ Vertel!
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Klinkerbotsing, wat gebeurde er tijdens je les dat je er nu zo ontevreden over bent?
Je moet én mag tijdens je opleiding gewoon nog heel veel leren he :Y, vergeet dat niet.

Ik weet het niet :'( Ik had alles goed uitgewerkt en ik wist precies wat ik ging zeggen... maar toen ik aan de uitleg begon, was ik binnen 5 minuten klaar en was het doodstil in de klas.. dus ik vraag zo: Is het duidelijk? Geen respons, dus toen zei ik oke dat is duidelijk, wat snappen jullie niet? En zelfs toen kwamen ze met niks jeetje :{ En ik werd onzeker en dat merkten de kinderen en daar maakten ze natuurlijk gebruik van door te gaan praten en toen moest mn mentrix invallen omdat ik het niet meer stil kreeg. Op zich klinkt dit niet als een fiasco maar toch, toen ik daar stond dacht ik aan twee dingen: Wegrennen of huilen voor de klas.. Gelukkig hield ik me sterk :')
LEAVE KB ALONE.
pi_89317734
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik weet het niet :'( Ik had alles goed uitgewerkt en ik wist precies wat ik ging zeggen... maar toen ik aan de uitleg begon, was ik binnen 5 minuten klaar en was het doodstil in de klas.. dus ik vraag zo: Is het duidelijk? Geen respons, dus toen zei ik oke dat is duidelijk, wat snappen jullie niet? En zelfs toen kwamen ze met niks jeetje :{ En ik werd onzeker en dat merkten de kinderen en daar maakten ze natuurlijk gebruik van door te gaan praten en toen moest mn mentrix invallen omdat ik het niet meer stil kreeg. Op zich klinkt dit niet als een fiasco maar toch, toen ik daar stond dacht ik aan twee dingen: Wegrennen of huilen voor de klas.. Gelukkig hield ik me sterk :')
Da's wel vervelend ja. Vond je het ook vervelend dat je mentor ingreep? Of was het echt nodig?
pi_89317847
Eeeeuh, matig dat je mentor ging ingrijpen. Ze had je gewoon de les moeten laten afmaken, hoe erg de kinderen ook kletsten.
Noot noot.
pi_89317856
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Da's wel vervelend ja. Vond je het ook vervelend dat je mentor ingreep? Of was het echt nodig?
Nee ik vond het wel fijn want ik stond daar maar een beetje :{ ;( Ze waren daarna wel stil.
In de pauze praatte ik met een jongen en die zei het volgende:
Ja jij bent anders dan de juf, bij jou kunnen we even praten en jij bent aardig en dat kan bij onze juf niet, daarom doen we dat. Hehe was best interessant om te horen :')

Ik moet wel meer als juf voor de klas staan van mn mentor, en ze heeft een punt. Als ik eenmaal onzeker word dan ben ik echt niet meer goed te krijgen, epic fail.
LEAVE KB ALONE.
pi_89317963
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:27 schreef Jojoortje het volgende:
Eeeeuh, matig dat je mentor ging ingrijpen. Ze had je gewoon de les moeten laten afmaken, hoe erg de kinderen ook kletsten.
Heb de les ook niet af kunnen maken want zij wou haar lessen ook nog geven, dus heb het ook niet nabesproken met ze en nu kan ik niet controleren of ik mn lesdoelen gehaald heb of niet. Bah.
LEAVE KB ALONE.
pi_89317984
Is geen epic fail, maar t is juist duidelijk dat je wel wat hulp kunt gebruiken. En dat lijkt me heel normaal als je nog studeert.

Misschien kun je je er extra op voorbereiden? Bijvoorbeeld om een paar open vragen op te schrijven die een discussie met de leerlingen op gang brengt? Dat je die altijd achter de hand hebt?
pi_89318246
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:29 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Is geen epic fail, maar t is juist duidelijk dat je wel wat hulp kunt gebruiken. En dat lijkt me heel normaal als je nog studeert.

Misschien kun je je er extra op voorbereiden? Bijvoorbeeld om een paar open vragen op te schrijven die een discussie met de leerlingen op gang brengt? Dat je die altijd achter de hand hebt?
Ja ik moet er nu echt aan werken, 10 januari WAP en dat moet goed gaan :o

Ik had trouwens wel een leuke inleiding voor de les:
Slagaders, aders en het hart
we zijn net gestart,
We gaan nu leren over de nieren
en nee we gaan het niet hebben over de alvleesklieren.

Ook gaan we het hebben over de bloedsomlopen
Ik ga ervoor zorgen dat jullie voorlopen
Dan gaan we zo beginnen
En dit keer blijven we binnen.

(vorige keer gingen we naar buiten om een rondje op het schoolplein te rennen en de hartslag te meten) :P
LEAVE KB ALONE.
pi_89318416
Ik zou de volgende keer dan ook duidelijke afspraken maken tot hoe laat je de tijd hebt. Het is belangrijk om de les goed af te ronden en eventueel te evalueren met de kinderen. Als jouw mentor het zo plotseling overneemt, overruled ze jouw positie als leerkracht en kinderen voelen dat feilloos aan.
Noot noot.
pi_89318980
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ja ik moet er nu echt aan werken, 10 januari WAP en dat moet goed gaan :o

Ik had trouwens wel een leuke inleiding voor de les:
Slagaders, aders en het hart
we zijn net gestart,
We gaan nu leren over de nieren
en nee we gaan het niet hebben over de alvleesklieren.

Ook gaan we het hebben over de bloedsomlopen
Ik ga ervoor zorgen dat jullie voorlopen
Dan gaan we zo beginnen
En dit keer blijven we binnen.

(vorige keer gingen we naar buiten om een rondje op het schoolplein te rennen en de hartslag te meten) :P
Wat Jojoortje zegt, en zorg ook dat je altijd een klaar-opdracht hebt. Een soort leuke verdiepingsopdracht waar de kinderen enthousiast mee aan de slag kunnen gaan. Bijvoorbeeld een tekening, kunstwerk, affiche, puzzel o.i.d.

Zeker als je je al niet zo zeker voelt over een les. Komt ook nog eens heel goed voorbereid over op je mentor ;)
pi_89319289
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:44 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Wat Jojoortje zegt, en zorg ook dat je altijd een klaar-opdracht hebt. Een soort leuke verdiepingsopdracht waar de kinderen enthousiast mee aan de slag kunnen gaan. Bijvoorbeeld een tekening, kunstwerk, affiche, puzzel o.i.d.

Zeker als je je al niet zo zeker voelt over een les. Komt ook nog eens heel goed voorbereid over op je mentor ;)
Oh dat klinkt leuk! :o :D -noteert-
Volgende week mag ik gelukkig een Aardrijkskunde les geven en een taalles geven en dat gaat goedkomen ^O^
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:35 schreef Jojoortje het volgende:
Ik zou de volgende keer dan ook duidelijke afspraken maken tot hoe laat je de tijd hebt. Het is belangrijk om de les goed af te ronden en eventueel te evalueren met de kinderen. Als jouw mentor het zo plotseling overneemt, overruled ze jouw positie als leerkracht en kinderen voelen dat feilloos aan.
Dat zeker ja.. nouja volgende keer beter!
LEAVE KB ALONE.
pi_89319524
Komt wel goed. Iedereen is wel eens op z'n bek gegaan, maar daar leer je van! ^O^
Noot noot.
pi_89319800
Ik heb een keer een les voor groep 8 gegeven over Noorder- en Zuiderbreedte en Ooster- en Westerlengte. Waar ik bang voor was gebeurde: ik haalde al die termen door elkaar. Oosterbreedte, Noorderlengte... pffff... die kinderen keken echt van "Huh? Waar hééft ze het over?" :D . Gelukkig wel schatjes dus ze bleven heel lief meedoen.

Heb daarna een Powerpoint gemaakt waarmee ik mezelf ook hielp, stapsgewijs door de les. Die les gaf ik een week later. Ging toen prima! Komt dus goed :D zorg dat je zelf gewoon wat extra (spiek)materiaal hebt.
pi_89320684
Klinkerbotsing, heb je wel op je handelen gereflecteerd? Dat is bij deze les belangrijker dan je lesdoelen.
Ik ben wel benieuwd hoe je het de volgende keer aan zou pakken. Zoals je het nu schetst lijkt het voor mij inderdaad niet op een fiasco. Hooguit wat vervelend dat je in paniek raakte. Maar hier leer je vast heel veel van. Dit overkomt je niet meer zo snel.
pi_89320911
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:11 schreef bakayarou het volgende:
Klinkerbotsing, heb je wel op je handelen gereflecteerd? Dat is bij deze les belangrijker dan je lesdoelen.
Ik ben wel benieuwd hoe je het de volgende keer aan zou pakken. Zoals je het nu schetst lijkt het voor mij inderdaad niet op een fiasco. Hooguit wat vervelend dat je in paniek raakte. Maar hier leer je vast heel veel van. Dit overkomt je niet meer zo snel.
Ja dat heb ik gedaan, en ik hoop inderdaad dat dit niet meer gebeurd, nooit meer niet :X blegh
LEAVE KB ALONE.
pi_89448401
Wauw, wat een dag. Stagebeoordeling gehad O+ én super tentamenresultaten. O+
pi_89449177
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:06 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wauw, wat een dag. Stagebeoordeling gehad O+ én super tentamenresultaten. O+
Aah tof ! ^O^ Gefeliciteerd!!
Ik kreeg vandaag ook tentamenresultaten terug, heb alles gehaald !
LEAVE KB ALONE.
pi_89450187
Thanks, jij ook gefeliciteerd!
pi_89480351
Hebben jullie vandaag ook sinterklaas gevierd op jullie stageschool? :D
LEAVE KB ALONE.
pi_89481674
Ja, en ik ben echt doodmoe thuis nu :D !

Ik sta in 4/ 5 en de kinderen uit 5 vonden het volgens mij nog veel spannender dan de 4-tjes...!

Buikpijn, huilen, noem maar op :D Maar uiteindelijk kwam alles goed en is iedereen tevreden naar huis gegaan.

Hoe was het bij jullie?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 december 2010 @ 16:37:55 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89481699
Lekker vrij op vrijdag.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: