abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88490601
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb in een andere kamer ook nog 2 bakken staan. Eentje voor jonkies (is gevuld met platys momenteel), en een plantenbak :P
Ah, wil je een foto maken?

Van de jonkies? Het zijn toch wel erg leuke visjes alleen blijven ze maar doorgroeien. Die ene vreetzak die ik heb iig wel en hij blijft ook maar groter worden.
pi_88491471
Speciaal voor jou zal ik dat woensdag even doen.
Nu zie ik niks meer (bak moet ook verschoond worden :P)
En morgen ben ik jarig, dus dan komt er weinig van met al die familie ;)

Eerdaags gaan er +- 10 jonkies weg, en dan komen er 3 nieuwe in de grote bak. Zorgt weer voor wat contrast :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88493077
Ben aan het twijfelen welke visjes ik nog in de bak erbij zet. Nog een schooltje of een koppeltje. Heb nu 5 cory's, 2 L-nummers, 3 jonge kersenbuikjes en 7 sherry barbeeltjes.
  maandag 8 november 2010 @ 22:36:20 #104
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88495215
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:19 schreef Joene het volgende:
Net geschoten :)

[ afbeelding ]

die grote volle bos links achter, welke plant is dat? Die ziet er super mooi uit!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88499243
Lieve Perry,

Van harte gefeliciteerd jongen. :*.

Nog vele jaren en hoop dat je een gezellige dag zult hebben.
pi_88499436
Wat een ongelooflijk vieze taart post ik hier eigenlijk.
Kom maar eens een frietje halen. ;).
pi_88500231
nog een filmpje, nu ik toch druk aan het posten ben:

pauwooggrondeltjes, eigen kweek. ik vind ze steeds leuker worden :P

gefeliciteerd perry!
  dinsdag 9 november 2010 @ 00:34:35 #108
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88500452
Perry gefeliciteerd!!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_88503651
Ahhh Dankjewel!!! :*
Stali, dat frietje kom ik zeker eens halen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 9 november 2010 @ 08:57:51 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88504602
Gefeliciteerd *O*
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:14:22 #111
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88512478
Ik zit er aan te denken om eens te beginnen met een heel simpel CO2 setje in me 60cm bak.

Wat is nou een mooi start setje wat heel simpel is om te gebruiken en genoeg is voor me 60cm bak.

Wel kant en klaar zetje en goedkoop om
Mee te beginnen.
pi_88512510
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.

Overigens ga ik wel voor mn verjaardagsgeld een nieuwe eheim externe filter kopen ^O^

Leuk dat bijna jarig zijn O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88512767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:14 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit er aan te denken om eens te beginnen met een heel simpel CO2 setje in me 60cm bak.

Wat is nou een mooi start setje wat heel simpel is om te gebruiken en genoeg is voor me 60cm bak.

Wel kant en klaar zetje en goedkoop om
Mee te beginnen.
Ik heb de flora-grow co2 nanoset nu een maand of 3 en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Kostte me maar 80 euro dus vind het wel meevallen
pi_88514099
Gefeliciteerd Perry-de-alwetende *O*
pi_88514507
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:15 schreef Joene het volgende:
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.

Overigens ga ik wel voor mn verjaardagsgeld een nieuwe eheim externe filter kopen ^O^

Leuk dat bijna jarig zijn O+
Waarom een Eheim? Via Zooplus is een geweldige aanbieding op JBL filters.
pi_88514619
quote:
marktplaats is je vriend :)
ik heb mijn set bijna compleet. lang geleden al eens een pH controller gekocht (~$80), tijdje terug een magneetventiel (25 euro) om te proberen bioCO2 te regelen, maar nooit aan toegekomen. deze week krijg ik mn 2L CO2 fles + reduceerventiel + diffusor (70 euro). je kunt dus de totale kosten best uitspreiden over langere tijd. in mij geval +/- 5 jaar. en de totaalprijs vind ik ook best meevallen.
pi_88515455
Dankje allemaal voor de felicitaties. Ik voel me ook echt jarig op deze manier O+
Stiekem wil ik straks een Canon EOS camera gaan kopen voor mezelf, maar ik durf niet zo goed omdat het nogal een flinke investering is ;(

@AA; leuke co2 set idd.
Opzich als je de bellen zelf regelt, heb je geen computer nodig en blijft alles mooi stabiel in je bak. Dus hiermee zou je co2 in je bak kunnen houden.

Om te weten hoeveel bellen per minuut je kunt gebruiken kun je deze berekening aanhouden:
kh*volumebak:50=aantal bellen per minuut

Volume moet je wel het netto volume nemen. Voor de zekerheid in het begin ff wat minder bellen, en als je dan na een dag je waterwaardes meet moet er echt verschil zijn. Daarna even een aantal dagen monitoren of alles goed blijft gaan. :)

Voor de zekerheid kun je in het begin wat minder bellen nemen, dan is het wat veiliger voor je visjes zodat het verschil wat minder snel optreedt.

En wil je het simpel hebben, dan idd zoeken naar een computer..
Let op; aan de computer zit ook een PH-electrode. De meeste die zo'n set verkopen geven je een oude ph-electrode mee. Die meet dus niet meer nauwkeurig of zelfs erg afwijkend. Die electrodes mogen ook niet droog liggen, want dan gaan ze kapot. En hou er rekening mee dat deze 1x per jaar vervangen moeten worden. Kost over het algemeen tussen de 70 en 110 euro..
Prrrrttt
pi_88516601
dat zijn wel hoge prijzen voor electrodes hoor. een wegwerp electrode (levensduur ong 2 jaar) kun je voor 30-40 euro wel vinden. een navulbare (betere investering, gaat >10 jaar mee) voor onder de 100 euro.
pi_88518773
quote:

Ik had gewoon mijn eigen co2-generatoren gemaakt met colaflessen en slangen met luchtsteentjes.
1x per maand een gelatine/suiker/gist mix gemaakt, en de planten groeiden enorm snel.
Kosten: iets van 2 euro per maand.
pi_88520746
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:05 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Waarom een Eheim? Via Zooplus is een geweldige aanbieding op JBL filters.
Die aanbieding is idd ERG mooi ! die had ik nog niet gezien. Maar Eheim is gewoon mn vertrouwde merk :)

Ik moet zeggen die JBL e900 voor minder dan 100 eurie wel interresant :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88524624
Kheb zelf hier sinds januari dit jaar een e1500 staan.. Verder perfect en fluisterstil :)
Prrrrttt
pi_88524761
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Die aanbieding is idd ERG mooi ! die had ik nog niet gezien. Maar Eheim is gewoon mn vertrouwde merk :)

Ik moet zeggen die JBL e900 voor minder dan 100 eurie wel interresant :D
Heb ook een E900 aangeschaft voor mijn 110l bakkie. Heb hem alleen nog niet aangesloten, omdat dit eigenlijk mijn kerst cadeau is. :') Helaas is mijn bak op een week tijd alweer zo groen dat ik hem waarschijnlijk al op een eerder moment in moet zetten. Ligt gewoon een groene laag op het water. :?
pi_88524932
Hmmm ik ga dan dus maar voor die e900 gezien mn hoekbakje maar 180 liter is.

Ik wil overigens wel mn Binnenfilter aanhouden van juwel ernaast.
pi_88539451
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb zelf hier sinds januari dit jaar een e1500 staan.. Verder perfect en fluisterstil :)
Makkelijk te installeren btw?
pi_88543865
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:27 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Makkelijk te installeren btw?
Ja dat stelt eigenlijk niks voor. Al het filtermateriaal zit er standaard al in, en hierin hoef je eigenlijk niks te doen. Ik heb zelf tussen de bovenste 2 nog filter watten gedaan, zodat de kleinste dingen ook gefilterd worden. Als je die in de bovenste doet heb je kans dat deeltjes loslaten en weer in het water komen, of dat er stukjes filterwatten in je rotor blijven hangen. Daar heb ik die tussen de eerste 2 geduwd.

Verder is het aansluiten, water erin, aanzetten en een keer pompen.. Klaar :P
Het kan zijn dat je in het begin ff een paar keer moeite hebt om het filter aan de gang te krijgen, zodat ie blijft stromen. Maar als je dat onder de knie hebt, stelt het niks voor. Je moet het ff door krijgen.

Voor mij iig geen ander filter meer, aangezien dit perfect werkt :)
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')