Dankje allemaal voor de felicitaties. Ik voel me ook echt jarig op deze manier
Stiekem wil ik straks een Canon EOS camera gaan kopen voor mezelf, maar ik durf niet zo goed omdat het nogal een flinke investering is
@AA; leuke co2 set idd.
Opzich als je de bellen zelf regelt, heb je geen computer nodig en blijft alles mooi stabiel in je bak. Dus hiermee zou je co2 in je bak kunnen houden.
Om te weten hoeveel bellen per minuut je kunt gebruiken kun je deze berekening aanhouden:
kh*volumebak:50=aantal bellen per minuut
Volume moet je wel het netto volume nemen. Voor de zekerheid in het begin ff wat minder bellen, en als je dan na een dag je waterwaardes meet moet er echt verschil zijn. Daarna even een aantal dagen monitoren of alles goed blijft gaan.

Voor de zekerheid kun je in het begin wat minder bellen nemen, dan is het wat veiliger voor je visjes zodat het verschil wat minder snel optreedt.
En wil je het simpel hebben, dan idd zoeken naar een computer..
Let op; aan de computer zit ook een PH-electrode. De meeste die zo'n set verkopen geven je een oude ph-electrode mee. Die meet dus niet meer nauwkeurig of zelfs erg afwijkend. Die electrodes mogen ook niet droog liggen, want dan gaan ze kapot. En hou er rekening mee dat deze 1x per jaar vervangen moeten worden. Kost over het algemeen tussen de 70 en 110 euro..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')