abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88083340

Turken op FOK!? ;(. Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, :o.

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. :Y). En af en toe ook dialogen tussen deze users, :Y. En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, :N.

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! *O*.

De Begintopics: 2 t/m 21 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

quote:
- En iedere vatandaş die ik vergeten ben, 14.gif.

- als je hierop klikt! -
Heeft een cholesterol- en bloeddrukverlagende werking.
pi_88083394
tvp
pi_88083398
Die titel. :').
pi_88083424
:D :D TT
pi_88083463
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:55 schreef IHVK het volgende:
:D :D TT
Ontken dat maar! :')
pi_88083545
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:56 schreef Knoflook. het volgende:

[..]

je hebt perzische alleen maar weggehaald :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_88083555
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom haat je mij? ;(
Het is niet wat het lijkt!
pi_88083562
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:56 schreef Knoflook. het volgende:

[..]

Turken hebben geen DNA, ze hebben DNA van een ander etniciteit biologisch geërfd.
pi_88083608
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

je hebt perzische alleen maar weggehaald :')
Is het dan geen idee om nu de Perzen terug te pakken? :')
pi_88083617
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:57 schreef Rookert het volgende:

[..]

Het is niet wat het lijkt!
Bron?
pi_88083640
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is het dan geen idee om nu de Perzen terug te pakken? :')
Nee want dan is de grap weg.
pi_88083643
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bron?
wat zit je dwars gozer?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_88083684
Niks?
Ik ben niet serieus.

En ga nu weer leren trouwens :P
pi_88083695
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bron?
The Usual Suspects
pi_88083697
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee want dan is de grap weg.
Wil jij alleen antwoord geven als je wat gevraagd wordt?
pi_88083710
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 20:52 schreef yvonne het volgende:
FB>>>ONZ
Of naar TRU, want jij en wippen.... _O-
pi_88083737
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wil jij alleen antwoord geven als je wat gevraagd wordt?
Nee.

Doei.
pi_88083846
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee.

Doei.
Allah zihin acikligi versin :*
pi_88084156
Bedankt :)
pi_88084324
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:01 schreef IHVK het volgende:
Niks?
Ik ben niet serieus.

En ga nu weer leren trouwens :P
ik moet ook eigenlijk leren :|W
-Rabia Al-Basri
pi_88084770
Voor wat? :P
pi_88084884
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:23 schreef Knoflook. het volgende:
Voor wat? :P
een cursus die ik moet doen van de werkgever ;(
-Rabia Al-Basri
pi_88085433
Als ik niet naar Leiden kan he, moet ik dan het tentamen in de kerstvakantie maken?

Duitsers :r :r
pi_88086086
Hoorden jullie die knal ook? Volgens mij bestaat Rotterdam niet meer. ;(
pi_88086257
Alweer?
pi_88086347
Wik woont dichtbij het centrum. RIP
pi_88086695
ned 2 turks op tv kweet niet wat het is
-Rabia Al-Basri
pi_88086777
Documentaire
Voor Gülsah Dogan zijn haar oom Cemal en tante Emine het toonbeeld van de ideale liefde. Ondanks zijn hoge leeftijd gaat Cemal dagelijks langs bij zijn vrouw, die in een verzorgingstehuis verblijft. En ondanks haar vergevorderde Alzheimer glimt zijn vrouw als hij in de buurt is.

Dogan vraagt zich af hoe zo'n liefde ontstaat en vooral: hoe de liefde zolang stand weet te houden. Daarvoor gaat ze te rade bij familieleden in Nederland en Turkije. Die rondgang levert haar een veelheid aan antwoorden op , elk gekleurd door het liefdesverleden van de spreker. Van onbegrip bij de oude tante die uitgehuwelijkt werd en de liefde alleen uit verhalen kent tot woede bij de jongere vrouw die het aandurfde bij haar man weg te gaan.

Tegelijkertijd vertelt de film het verhaal van de liefde van Cemal en Emine: hoe neef en nicht in hun Koerdische geboortedorp aan elkaar gekoppeld werden en via het Turkse Adana in het Hollandse Enschede belandden. Gaandeweg Dogans zoektocht verschijnen er steeds meer barstjes in het rooskleurige beeld dat zij van haar oom en tante had.
pi_88087341
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:55 schreef zarGon het volgende:
Die titel. :').
pi_88087797
wat is ware liefde? :') beetje uitgekauwd, niet?

schakel maar over naar pauw en witteman
-Rabia Al-Basri
pi_88088206
Ramsey Nasr O+
pi_88088582
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:39 schreef IHVK het volgende:
Ramsey Nasr O+
echt heh! ik zat er net ook naar te kijken, echt briljant verwoord, wat wilders is, waarom moest die witteman em nou afkappen? :(

quote:
Het nieuwe vaderland van Ramsey Nasr

Ramsey Nasr leest vanavond bij Pauw en Witteman:

Mijn nieuwe vaderland

Wie neerlands bloed in d’aders vloeit
van vreemde smetten vrij
wiens hart voor volk en orde gloeit
verhef uw zang als wij.
Vandaag zien wij weer één van zin
de vlaggen afgestoft.
Vandaag zet ik mijn feestlied in
voor vaderland en schoft.
Ik eer de leiders van mijn land.
Hun vlekkeloos parcours
leert mij wat macht vóór al verlangt:
’t geweten van een hoer.
Ik eer mijn leiders hemelhoog
en ’t hoogst zit een fascist
die u en mij zolang gedoogt –
zolang als hij beslist.

Beschermt gij, leiders, onze grond
waar vreemde adem gaat
gij die zo rein zijt, kerngezond
en zuiver op de graat.
Wij smeken om een harde hand
in aangewreven haat.
Behoud voor 't lieve vaderland
de blanke natiestaat.
Braakt uit, gij vrienden, vrij van zin
uw krop, uw kreet, uw gal.
Niets is taboe en niets te min
uw bagger minst van al.
Verneder dus wat u niet zint
sla stuk wat niet bevalt
omhels het op zijn smalst.

Hoe klopt ons hart, hoe zwelt ons bloed
bij 't rijzen van dees’ toon.
Klonk ooit een zuiverder gemoed
een leger hart zo schoon?
Waar hoorde men die koekoekszang
voor volk en vaderland?
Dat was toen in het landsbelang
een heel volk werd verbrand.
Dood nu wat afwijkt van uw bloed
en van uw onderbuik.
Bewaar het niet, verdelg het goed
zodat dit land ontluikt.
Wie hier nog onze mildheid zoekt:
los op in brandend veen.
Waar elk verschil werd opgedoekt
zijn staat en burger één.
Wie neerlands bloed in d’aders vloeit
van vreemde smetten vrij
die fabel staat weer eens in bloei
in dwazen zoals wij.
Veel liever word ik door een volk
van hunnen aangerand
dan mee te gaan in deze kolk
van schoft en vaderland.

Ramsey Nasr
-Rabia Al-Basri
pi_88088625
YEAHHHHH :7

*O* *O* *O*

Bedankt zG. en remlof! :D O+
pi_88088643
Ramsey Nasr heeft opdezelfde school gezeten als ik!
pi_88088852
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:48 schreef IHVK het volgende:
Ramsey Nasr heeft opdezelfde school gezeten als ik!
Oke leuk.
pi_88088939
coolstory
pi_88088952
quote:
17s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:47 schreef Ayca het volgende:
YEAHHHHH :7

*O* *O* *O*

Bedankt zG. en remlof! :D O+
Vreugde ende blijdschap.

O+!
pi_88089836
ik ben ramsey nasr fan geworden vanavond, kwist niet dat ie palesijns was

holland the movie
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:41:27 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88091076
Ahh in dit turkentopic had ik nog niet gepost.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88091657
Hallo!
pi_88091916
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:41 schreef SpecialK het volgende:
Ahh in dit turkentopic had ik nog niet gepost.
Wat vind jij nou van Turken?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:09:46 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88092077
Turken in Turkije of zichzelf-turk-noemende Nederlanders?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88092208
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 01:09 schreef SpecialK het volgende:
Turken in Turkije of zichzelf-turk-noemende Nederlanders?
Allebei? Ik gok dat je alleen ervaring - of in ieder geval de meeste - hebt met NederTurken, dus alleen dat mag ook.

Ik merk dat je 'ons' ook gewoon Nederlanders noemt. Hm. Tof.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:24:12 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88092412
Woon in Slotermeer (heet nu Nieuw-West dat helpt te huizenprijzen denk ik :') ) dus ik zit hier tussen een significante populatie.

Volgens mij zijn alle "ik ga je doodsteken" berdreigingen die ik heb geincasseert in deze buurt gekomen van "Marokkaantjes" wat gewoon onopgevoed tuig is wat totaal niet door ouders gecontroleerd wordt. Turkse jongeren zijn hier op straat niet zo zichtbaar.

De Turkse bakker hier is vrij vriendelijk.

Wel zie je overdreven vaak Turkse vlaggen hangen tijdens bepaalde gelegenheden of gewoon standaard. Dat diasporanationalisme vind ik maar vreemd. Ik vraag me af of Turken die hier geboren zijn en dan naar Turkije verhuizen later in hun leven daar ook met de Nederlandse vlag lopen te wapperen. Verwacht het eigenlijk niet. Vind het daarom maar erg arbitrair. Maarja waar ze zelf warm van worden mij best.

Ben nog nooit in Turkije geweest dus geen idee wat dat betreft.
pi_88092722
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 01:24 schreef SpecialK het volgende:
Woon in Slotermeer (heet nu Nieuw-West dat helpt te huizenprijzen denk ik :') ) dus ik zit hier tussen een significante populatie.

Volgens mij zijn alle "ik ga je doodsteken" berdreigingen die ik heb geincasseert in deze buurt gekomen van "Marokkaantjes" wat gewoon onopgevoed tuig is wat totaal niet door ouders gecontroleerd wordt. Turkse jongeren zijn hier op straat niet zo zichtbaar.

De Turkse bakker hier is vrij vriendelijk.

Wel zie je overdreven vaak Turkse vlaggen hangen tijdens bepaalde gelegenheden of gewoon standaard. Dat diasporanationalisme vind ik maar vreemd. Ik vraag me af of Turken die hier geboren zijn en dan naar Turkije verhuizen later in hun leven daar ook met de Nederlandse vlag lopen te wapperen. Verwacht het eigenlijk niet. Vind het daarom maar erg arbitrair. Maarja waar ze zelf warm van worden mij best.

Ben nog nooit in Turkije geweest dus geen idee wat dat betreft.
Geïncasseerd.

Wat vind jij van Turks brood? Ik neem aan dat jij je brood bij die bakker haalt.

Ja, Turken zijn trots, vooral als je het vergelijkt met Nederlanders. Hier merk je zoiets pas bij een EK of WK, bijvoorbeeld. Wat vind je er vreemd aan? Dat er (nog) zoveel verbondenheid is, terwijl men hier leeft? Als ik ten tijde van de WK-finale in Turkije was, zou ik gewapperd hebben met de Nederlandse vlag.

Waar ga jij wel op vakantie?
pi_88093036
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 01:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geïncasseerd.

Wat vind jij van Turks brood? Ik neem aan dat jij je brood bij die bakker haalt.

Ja, Turken zijn trots, vooral als je het vergelijkt met Nederlanders. Hier merk je zoiets pas bij een EK of WK, bijvoorbeeld. Wat vind je er vreemd aan? Dat er (nog) zoveel verbondenheid is, terwijl men hier leeft? Als ik ten tijde van de WK-finale in Turkije was, zou ik gewapperd hebben met de Nederlandse vlag.

Waar ga jij wel op vakantie?
Of je merkt het bij de verkiezingen. Heb een paar dagen terug een semidoc gezien van de Henk en Ingrids in Spijk. 35% procent hebben gestemd op Wilders. Zij hebben geen allochotonen op het dorp maar voelen zich verwaarloosd. Er zaten een hoop oud PvdA stemmers bij. Proteststemmen en kiezen voor de Nederlandse vlag.

Het is nl. best gek dat men in de provincie juist voor iemand als Wilders kiest. Waar ik woon stemt een kwart van de bevolking op Wilders. Dat is wel kwalijk.
pi_88093267
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 01:53 schreef Stali het volgende:

[..]

Of je merkt het bij de verkiezingen. Heb een paar dagen terug een semidoc gezien van de Henk en Ingrids in Spijk. 35% procent hebben gestemd op Wilders. Zij hebben geen allochotonen op het dorp maar voelen zich verwaarloosd. Er zaten een hoop oud PvdA stemmers bij. Proteststemmen en kiezen voor de Nederlandse vlag.

Het is nl. best gek dat men in de provincie juist voor iemand als Wilders kiest. Waar ik woon stemt een kwart van de bevolking op Wilders. Dat is wel kwalijk.
Is het kwalijk dat ze op Wilders stemmen, of dat ze op Wilders stemmen zonder dat zij last hebben van allochtonen?

Nederlanders mogen best wel wat trotser zijn op hun Nederland.
pi_88093388
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 02:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is het kwalijk dat ze op Wilders stemmen, of dat ze op Wilders stemmen zonder dat zij last hebben van allochtonen?

Nederlanders mogen best wel wat trotser zijn op hun Nederland.
Ik vind het kwalijk dat burgers zichzelf zo in de kou voelen staan en het idee hebben dat er alles voor immigranten wordt gedaan en daarom uit protest op PVV stemmen. Er is aardig wat misgegaan met de PvdA. Het is geen partij voor de arbeiders meer. Ik begrijp alleen niet waarom ze niet gewoon op de SP gestemd hebben.

Dat trots zijn op je land is in mijn ogen gewoon sentimenteel gelul. Je wieg had waar dan ook kunnen staan. Ik ben in ieder geval nooit trots op dingen waar ik zelf geen invloed op heb gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')