moeilijke herinneringen en het labeltje wat daar aan werd geplakt.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:17 schreef caroline88 het volgende:
Gimmegore, heftig omdat het lastige herinneringen of zo bovenbracht of was ze niet aardig?
Afgezien van die man die het prima vond om relaxed achterover te leunen en te wachten tot er iets "in mij opkwam" - na een paar sessies ben ik gekapt want hij hielp me dus totaal niet terwijl deze methode beslist niet geschikt was. Er kwam helemaal niets in me op. En eigenlijk was het gewoon een luie en onaardige man.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef Piertjj het volgende:
Hebben jullie ook nare gebeurtenissen met hulpverleners meegemaakt misschien?
Zelf heb ik nooit een nare ervaring met een psycholoog gehad. Hooguit tijdens mijn vorige behandeling zo'n 3 jaar kwam er een noodgeval tussen en werdt de afspraak toen ik in de wachtkamer zat afgezegdquote:Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef Piertjj het volgende:
Hebben jullie ook nare gebeurtenissen met hulpverleners meegemaakt misschien?
Bij psychologische behandeling geldt het spreekwoord de laatste loodjes wegen het zwaarst niet maar de eerste wegen juist het zwaarst. Dan zeg ik uit ervaring...ik heb dat nu al 2x meegemaakt.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:31 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
moeilijke herinneringen en het labeltje wat daar aan werd geplakt.
Sowieso vind ik die (of het begin van) diagnoses best wel confronterend
Met dat laatste ben ik het wel eens. Je moet elkaar wel begrijpen en "aanvoelen" om iets te kunnen bereiken.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:09 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Afgezien van die man die het prima vond om relaxed achterover te leunen en te wachten tot er iets "in mij opkwam" - na een paar sessies ben ik gekapt want hij hielp me dus totaal niet terwijl deze methode beslist niet geschikt was. Er kwam helemaal niets in me op. En eigenlijk was het gewoon een luie en onaardige man.
Verder heb ik sinds ik Christen ben geworden nooit meer wat aan therapie gehad omdat ze vanuit hun andere wereldbeeld met totaal onzinnige suggesties komen. EDIT dat moet ik even wat relativeren. De suggesties zijn goed hoor. Vanuit hun optiek. Maar voor mij onuitvoerbaar dus ik kan er weinig mee. Vanuit mijn optiek. Net alsof je een zeer goede therapeut hebt die lief en aardig en alles is maar helaas. Ze spreekt alleen Chinees dus je hebt er zo weinig aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo voel ik het ook precies.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:35 schreef cafpow het volgende:
[..]
Maar er wordt gekeken naar een reintegratietraject enzo, maar dat is nog afwachten want alles loopt super gigantisch traagwat ik aan de ene kant wel prettig vindt, dan kan alles rustig aan gedaan worden
het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe zwaar de depressie is, want de depressie kan sommige dingen ook heel erg kapot makenquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:16 schreef bramhim250 het volgende:
Depressie kan eigenlijk juist vaak goed voor je zijn. Dan bereik je een dieptepunt en is er daarna vaak alleen maar sprake van verbetering en geluk.
oeii..dat is balen. Ik weet niet wat te zeggen maar wel sterktequote:Op vrijdag 26 november 2010 20:44 schreef Piertjj het volgende:
Pff ik had gister weer een soort 'aanval' ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.. maar dan komt er opeens zon stem in me hoofd die dan zegt dat ik zelfmoord moet plegen enzo. het klinkt echt raar .. dat is het eigenlijk ook.. ik flipte hem helemaal heb ik maar me vriend gebeld die heeft me gerust gesteld.. en daarna ben je dan weer gewoon vrolijk... hoe raar kan het zijn?
Eens. Ik was ook even geschrokken en was ook bang om het verkeerde te zeggen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:43 schreef cafpow het volgende:
[..]
oeii..dat is balen. Ik weet niet wat te zeggen maar wel sterkteEn gewoon niet toegeven aan die stomme stem
IK zou het aan in ieder geval een van mijn ouders vertellen,degene waar ik het beste meer overweg kan, want zo komen er op bepaald moment wel achter.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:12 schreef GimmeGore het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik mijn ouders moet vertellen over de reis waar ik aan ben begonnen...
Ik weet het niet, ik ben bang voor de reactie van mijn moeder.
dat is het punt. Sinds de brugklas was het echt school en huis en pc. Tv kijk ik bijna niet, op een paar series ofzo.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:55 schreef Sylvana het volgende:
Dankjewel en jammer dat je je zoveel verveelt. maar dat is ook niet zo gek als je weinig interesses hebt. Dan ga je idd maar een beetje tv kijken/computeren om de tijd te doden, maar van die activiteiten word je vaak ook niet echt blijer. Hoe komt het dat je zo weinig interesses hebt? Wat vond je vroeger leuk om te doen, voordat school/stage zo belangrijk waren? Misschien dat je dingen die je vroeger leuk vond kunt gaan doen, zoals creatief bezig zijn ofzo?
Ik heb een schoonmaakaanval vandaag. Heb al 2 wassen gedraaid ( 1 is al opgehangen, ander moet straks nog) heb een wasmand kleding gestreken, heb mn kledingkast opgeruimd ( zomerjurkjes eruit enzo) heb de keuken schoongemaakt, inclusief 1 kastje helemaal leeggehaald en schoongemaakt, en heb het bed afgehaald. Straks nog afwassen en dan vanavond nog het bed opmaken. Maar lekker productief bezig vandaag dusAl neem ik tussendoor steeds wel ff pauze, ff achter de pc, maar hou het goed vol zo
Haha,als ik dat bij iedereen moet doen die dat zegt dan hoef ik niet meer naar school, maar kan ik zo mn geld wel verdienenquote:Op maandag 29 november 2010 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Sylvana, heb je zin om eens hier langs te komen?
Ihkv schoonmaakdrang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want echt alles gaat kapot, eerst de kachel, daarna de tv, de pc van mijn ma, de cv, nu mijn muis en mijn laptop nou..die kan ieder moment zijn leven stopzetten![]()
Dus het is hier echt alleen geld uitgeven, en daarbij wordt de huurtoeslag van mijn ouder verlaagd vanwege mijn inkomen, krijgen we ook nog de belastingdienst over ons heen.
Dus deze kerst zal waarschijnlijk heel simpel worden![]()
Dus ik zou zeggen, sylvana geniet ervan..de duo is bij jou in ieder geval goed bezighoewel bij mij niet zo zeer
nu ben ik aan het vechten omdat ze een aflossing van vorige maand niet verwerkt hebben
![]()
En ik wordt er echt depressief van, ik moet zoveel doen maar ik krijg me er niet toe gezeten alles vreet mijn energie op...en ik wil zoveel maar krijg zo weinig voor elkaar
![]()
Verder had ik een paar weken medicatie gekregen tegen de spanning in mijn hoofd, maar het probleem is dat ik niet goed tegen medicatie kan en mijn exceem echt super erg wordt.
Van de week werd ik wakker met een oog dat net een tennisbal leek en mijn vingers die jeukten en er niet uitzagen. Dus er maar mee gestopt, maar de medicatie had gelukkig nog niet veel effect dus voel ik me nog hetzelfde.
Wat fijn zeg, gefeliciteerd!quote:
Hier gaat het de afgelopen dagen iets minder, maar dat is niks bijzonders. Dat zijn simpelweg de maandelijkse hormonen. Dus breng vandaag waarschijnlijk een redelijk deel van de dag op bed door. En de schommelingen kunnen nu dus 2 oorzaken hebben, dus doe vandaag en morgen maar rustig aan.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:00 schreef Sylvana het volgende:
@cafpow, dat is idd wel een rare droom ja! Kan me voorstellen dat je daarom ook een beetje van slag bent. Balen dat je zoveel piekert en je zo'n vervelende dag had dinsdag. Hoe gaat het nu?
@caroline88, balen dat je nog steeds zo zombie-achtig voelt. Is het inmiddels gelukt met de fitnessapparaten?
ScarFace-, vreemd dat je geen cognitieve therapie hebt, dat is meestal toch wel een belangrijk onderdeel van een depressiebehandeling.
Ik heb vanochtend weer cognitieve therapie gehad. We hebben het vooral gehad over mijn gebrek aan zelfvertrouwen ( voel me nogal snel waardeloos) dat ik bang ben voor afwijzing en veel waardering/bevestiging van anderen nodig heb. Ik doe vaak dingen niet voor mezelf, maar voor een ander, zodat diegene trots op mij is en me waardering geeft dat ik het gedaan heb. In plaats van dat ik het voor mezelf doe omdat ik er zelf een goed gevoel van krijg als ik het gedaan heb.
Bij conditietraining gingen we vanwege de sneeuw en de gladheid niet naar buiten, maar hebben we gewoon in de gymzaal gesport. Ik heb eerst 30 minuten op de crosstrainer gestaan en daarna nog 20 minuten gefietst. Was erg fijn
Um..denk ik althans.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:00 schreef Sylvana het volgende:
@cafpow, dat is idd wel een rare droom ja! Kan me voorstellen dat je daarom ook een beetje van slag bent. Balen dat je zoveel piekert en je zo'n vervelende dag had dinsdag. Hoe gaat het nu?
@caroline88, balen dat je nog steeds zo zombie-achtig voelt. Is het inmiddels gelukt met de fitnessapparaten?
ScarFace-, vreemd dat je geen cognitieve therapie hebt, dat is meestal toch wel een belangrijk onderdeel van een depressiebehandeling.
Ik heb vanochtend weer cognitieve therapie gehad. We hebben het vooral gehad over mijn gebrek aan zelfvertrouwen ( voel me nogal snel waardeloos) dat ik bang ben voor afwijzing en veel waardering/bevestiging van anderen nodig heb. Ik doe vaak dingen niet voor mezelf, maar voor een ander, zodat diegene trots op mij is en me waardering geeft dat ik het gedaan heb. In plaats van dat ik het voor mezelf doe omdat ik er zelf een goed gevoel van krijg als ik het gedaan heb.
Bij conditietraining gingen we vanwege de sneeuw en de gladheid niet naar buiten, maar hebben we gewoon in de gymzaal gesport. Ik heb eerst 30 minuten op de crosstrainer gestaan en daarna nog 20 minuten gefietst. Was erg fijn
Wel erg toevallig dusquote:Lieve Sylvana,
Hier is jouw affirmatie voor de maand december:
De enige die ik nodig heb ben ik zelf.
Extra affirmatie, in combinatie met bovenstaande:
Het enige wat ik nodig heb is mijn eigen waardering, mijn eigen respect en mijn eigen liefde.
Korte uitleg van deze affirmaties: Sylvana, het is zo makkelijk om van de andere mensen in ons leven te verwachten dat ze ons gelukkig maken... nog gemakkelijker is het om de mensen in ons leven te verwijten als er iets niet goed loopt in ons leven, of als we ongelukkig zijn.
Een goede vriend zei deze week tegen mij: "Als je iemand anders iets verwijt, ben je een dief van je eigen geluk. Alleen jij bent verantwoordelijk voor dat wat er in je leven is." Ook al heb je iets gedaan op advies van de ander, ook al lijkt de ander jou iets aangedaan te hebben.
De enige die jij nodig hebt om gelukkig te zijn ben jijzelf. Want als jij jezelf waardering, respect en liefde geeft, heb je niemand anders nodig om dat aan jou te geven. Als jij zelf verantwoordelijkheid neemt voor je leven, ben je niet afhankelijk van anderen. Als jij jezelf kunt geven wat je nodig hebt, ben je vrij in elke relatie - dan maakt het niet uit of je kinderen ruzieën, je partner wegloopt of je vader geen contact meer met je wil.
Waardeer jezelf. Waardeer wie je bent, wat je allemaal doet en gedaan hebt, waardeer het licht in jou.
Respecteer jezelf. Ken je grenzen en hou je daar aan. Doe dingen voor jezelf die jezelf opbouwen, niet naar beneden halen. Spreek positief over jezelf.
Hou van jezelf. Geef jezelf elke dag het geschenk van je eigen liefde, door je bewust te zijn van wie je bent, door contact te maken met je diepere zelf, en de liefde die je daar treft door je heen te laten stromen.
Dat is alles wat je wérkelijk nodig hebt.
Tja, echt opgeknapt zou ik niet zeggen. Heeft ook helemaal met de maand te maken. Ik ben echt geen fan meer van de december maand. En al dat "neppe" gedoe, van lief zijn voorelkaar enz. Moet ik gewoon niks van hebben. Ik heb na mijn kinderperiode zowieso nooit veel bijzonders gevonden aan de decembermaand. Sinterklaas doen we echt niks aan, en ik vindt het ook niks meer, maar goed ik ben die fase al meer dan 113 jaar voorbij. En kest was altijd gezellig met oude bekenden. Maar met die bekenden hebben we eigenlijk geen contact meer. Mede doordat mijn moeder steeds meer afstand nam en ik automatisch ook omdat ik nog niet echt zelfstandig was toen. EN inmiddels zijn we zo uitelkaar gegroeid dat ik me er gewoon bij verveel.quote:Op zondag 5 december 2010 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Ach cafpow, wat je schrijft in post 279 is zo herkenbaar... Ben blij dat ik daar niet meer zit.
Ook de weerstand tegen medicatie. Al was dat voor mij geen keuze, door het bipolaire aspect.
Ben je alweer wat opgeknapt na vrijdag?
Ik heb trouwens weer gesprek gehad met de bedrijfsarts, over 8 weken opnw evaluatie.
Gesprek met psychiater gaf ook weinig nws. Ze was nog bezig met vervolgtherapie uit te zoeken. Ze dacht wel dat ik bij centrum "X" het snelst en het best geolpen kon worden. Die hebben ervaring met bipolaire patiënten en korte wachttijd.
Hoe ironisch, toen ik hulp ging zoeken, ben bij centrum "X" begonnen, maar daar duurde het 3 wk tot ik de intake kreeg en daarna was het nog ruim 2 mnd wachten op de diagnose. Toen ben ik redelijk snel verder gaan kijken en kwam ik terecht bij het academisch ZKH waar ik nu onder behandeling ben.
Het cirkeltje is rond.
Hoi Davinia. Nee nog niet. Maar door jouw vraag werd ik wel weer even geprikkeld en ik heb wat slim gestapeld. Ik kan nu morgenochtend als het weer licht is in 5 minuten de vloer vrijmaken en dan poetsen, vloermat uitleggen en dan gaan puzzelen hoe of ik het wil gaan neerleggen. Ik heb best wel ruimtelijk inzicht maar ik kan geen dingen in gedachten uittekenen zoals een binnenhuisarchitect dat kan.quote:Op zondag 5 december 2010 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Caroline, zit je fitnessapparatuur al in elkaar?
haha..het inelkaar zetten van fitnessaparaten is ook een hel. Ik ben zelf heel erg handig, had vorige week binnen 4 minuten door hoe ik de TL lamp kon demonteren door alleen het kijken naar de klusjesman. Ik ben ook altijd handig en technisch ingesteld geweest, ik kan zo een laptop uitelkaar halen en weer inelkaar. Techniek op school was ook echt het enige vak waar ik altijd met plezier heen ging, en kreeg altijd goede cijfers.quote:Op zondag 5 december 2010 17:08 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hoi Davinia. Nee nog niet. Maar door jouw vraag werd ik wel weer even geprikkeld en ik heb wat slim gestapeld. Ik kan nu morgenochtend als het weer licht is in 5 minuten de vloer vrijmaken en dan poetsen, vloermat uitleggen en dan gaan puzzelen hoe of ik het wil gaan neerleggen. Ik heb best wel ruimtelijk inzicht maar ik kan geen dingen in gedachten uittekenen zoals een binnenhuisarchitect dat kan.
Het feitelijke sleutelwerk zou met 2 personen moeten. Ik wil wel een poging wagen in mijn eentje maar dat was vandaag niet verantwoord omdat ik de afgelopen nacht amper geslapen heb. Vannacht en vandaag ook veel op het fitness forum geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |