abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 19:33:44 #251
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89148273
Typisch geval van een rode kaart :P
Jammer dat je niet altijd vrije keuze hebt wat betreft "hulp"verleners...
pi_89149962
Hebben jullie ook nare gebeurtenissen met hulpverleners meegemaakt misschien?
  donderdag 25 november 2010 @ 20:31:24 #253
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_89150871
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:17 schreef caroline88 het volgende:
Gimmegore, heftig omdat het lastige herinneringen of zo bovenbracht of was ze niet aardig?
moeilijke herinneringen en het labeltje wat daar aan werd geplakt.
Sowieso vind ik die (of het begin van) diagnoses best wel confronterend
  donderdag 25 november 2010 @ 21:09:07 #254
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89152667
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef Piertjj het volgende:
Afgezien van die man die het prima vond om relaxed achterover te leunen en te wachten tot er iets "in mij opkwam" - na een paar sessies ben ik gekapt want hij hielp me dus totaal niet terwijl deze methode beslist niet geschikt was. Er kwam helemaal niets in me op. En eigenlijk was het gewoon een luie en onaardige man.

Verder heb ik sinds ik Christen ben geworden nooit meer wat aan therapie gehad omdat ze vanuit hun andere wereldbeeld met totaal onzinnige suggesties komen. EDIT dat moet ik even wat relativeren. De suggesties zijn goed hoor. Vanuit hun optiek. Maar voor mij onuitvoerbaar dus ik kan er weinig mee. Vanuit mijn optiek. Net alsof je een zeer goede therapeut hebt die lief en aardig en alles is maar helaas. Ze spreekt alleen Chinees dus je hebt er zo weinig aan.

@GimmeGore: houdt moed! Dat confronterende slijt denk ik wel met de tijd. Tenminste dat was bij mij zo.
pi_89161852
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef Piertjj het volgende:
Zelf heb ik nooit een nare ervaring met een psycholoog gehad. Hooguit tijdens mijn vorige behandeling zo'n 3 jaar kwam er een noodgeval tussen en werdt de afspraak toen ik in de wachtkamer zat afgezegd :{
wat balen is, maar het was wel te snappen.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:31 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

moeilijke herinneringen en het labeltje wat daar aan werd geplakt.
Sowieso vind ik die (of het begin van) diagnoses best wel confronterend
Bij psychologische behandeling geldt het spreekwoord de laatste loodjes wegen het zwaarst niet maar de eerste wegen juist het zwaarst. Dan zeg ik uit ervaring...ik heb dat nu al 2x meegemaakt.
Dus gewoon moed houden hoor, het komt wel goed. Het is net als een conditie bouwen, in het begin is het moeilijk en zwaar en eindig je uitgeput maar met de tijd gaat het steeds beter en makkelijker.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:09 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Afgezien van die man die het prima vond om relaxed achterover te leunen en te wachten tot er iets "in mij opkwam" - na een paar sessies ben ik gekapt want hij hielp me dus totaal niet terwijl deze methode beslist niet geschikt was. Er kwam helemaal niets in me op. En eigenlijk was het gewoon een luie en onaardige man.

Verder heb ik sinds ik Christen ben geworden nooit meer wat aan therapie gehad omdat ze vanuit hun andere wereldbeeld met totaal onzinnige suggesties komen. EDIT dat moet ik even wat relativeren. De suggesties zijn goed hoor. Vanuit hun optiek. Maar voor mij onuitvoerbaar dus ik kan er weinig mee. Vanuit mijn optiek. Net alsof je een zeer goede therapeut hebt die lief en aardig en alles is maar helaas. Ze spreekt alleen Chinees dus je hebt er zo weinig aan.

Met dat laatste ben ik het wel eens. Je moet elkaar wel begrijpen en "aanvoelen" om iets te kunnen bereiken.

oeeee...mijn hechting onder is er nu ook uit ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:32:32 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89169617
Piertjj, lekkere lompe verpleegkundige idd. Kom je voor een depressie / angstklachten, gaat ze over je gewicht beginnen

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:35 schreef cafpow het volgende:

[..]

Maar er wordt gekeken naar een reintegratietraject enzo, maar dat is nog afwachten want alles loopt super gigantisch traag ;) wat ik aan de ene kant wel prettig vindt, dan kan alles rustig aan gedaan worden ;)
Zo voel ik het ook precies. :Y
Behalve dat er bij mij nog niet wordt gesproken over herintegratie, maar dat terzijde.

Ik vond het trouwens wel een mooi verhaal over de rubberen hamer! :D (weet ff niet meer wie het was. :@ )

Ik merk dat ik best huiverig ben om de goede dingen/vooruitgangen te vertellen aan mensen. Want tsja, als je zo vooruitgaat, is het vast snel voorbij, toch? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Met het aan mensen vertellen dat je wel vooruit gaat. Hoe reageren ze dan als je weer instort? En dat dan vertelt? Krijg je dan opmerkingen naar je hoofd geslingerd van het ging toch beter? Hoe kan je dan nog instorten? Met de nodige onbegrip van dien...

Het gevoel is inmiddels anders, maar nog steeds ben ik er nog lang niet. Tsja, hoe kan je zo vooruit gaan en schijnbaar niet dichterbij je doel komen?
Ander voorbeeld: eerst maakte ik foto's van de kinderen met de gedachte "nu kan ik er niet van genieten, maar als ik later de foto's terugzie, geniet ik er dan wel van" of zo. daarna maakte ik foto's omdat ik niet wist wat ik anders moest doen als ze leuk aan het spelen waren. En nu gaat het me echt om de "sport" om ze goed op de foto te krijgen. It's hard to shoot a moving target ;)
Heel ander gevoel. Dus ook weer vooruitgang. Ben ik nou beter? Nee, absoluut niet. Tsja, hoe leg je dat uit aan anderen, als ik het zelf niet eens snap?

[ Bericht 17% gewijzigd door DaviniaHR op 26-11-2010 10:37:55 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:01:48 #257
259233 GimmeGore
pi_89173114
In ieder geval weer een momentje van opluchting.

Ik heb net even met mijn coach (spannende benaming voor mentor) besproken hoe het nu gaat en hoe het verder gaat enzo.
Dus ik liet vallen dat ik me zorgen maakte om de kosten, want ik heb een studentenbudget. Dan is 10 euro eigen bijdrage voor een consult 4 dagen eten...
Dus hij liet weten dat ik eventueel aanspraak kan maken op een regeling van school voor financiele steun
pi_89187104
DaviniaHR, ik merk nog niet echt vooruitgang, dus zou niet echt weten of ik het zou vertellen en hoe mensen daarop reageren. Maar het lijkt me dat als je gewoon eerlijk bent dat het nu misschien wel beter gaat, maar je er nog niet bent en je altijd kans hebt om weer terug te vallen je minder last van onbegrip hebt als het wel weer minder goed met je gaat.

GimmeGore, fijn dat je waarschijnlijk via school financiële steun kunt krijgen :)

Ik twijfel toch best wel erg of de deeltijdtherapie wel bij mij past

Sinds ik depressief ben geworden is mijn gepieker alleen maar toegenomen. Ik piekerde altijd al wel veel, had sowieso al veel negatieve gedachten, maar nu is het nog erger. Ik vind het nu nog moeilijker om te stoppen met piekeren en alles weer in normale proportie te zien. Doordat ik veel pieker kan ik 's nachts slecht slapen en lig ik vaak nachtenlang wakker en te piekeren. Als ik vrij ben slaap ik dan lang uit ( tot rond het middaguur). Als ik ergens heen moet dan doe ik vaak 's middags een dutje, omdat ik het anders niet trek tot 's avonds. Ook het eten gaat slecht, ik sla maaltijden over ( omdat ik bijvoorbeeld de hele ochtend op bed heb gelegen of omdat ik gewoon geen honger heb). Maar het kan ook zijn dat ik juist heel veel honger heb en heel veel eet, waaronder ook veel ongezonde dingen.

De 3 belangrijkste kenmerken van mijn depressie zijn dus echt het piekeren, het (weinig/veel) eten en het (weinig/veel)slapen. Terwijl bij therapie het dus wel veel over piekeren gaat ( tijdens cognitieve therapie) maar de andere therapieën gaan over Sociale contacten ( interpersoonlijke therapie), Activiteiten en Conditie(training). Ik heb nu 4 bijeenkomsten van therapie gehad en ik twijfel toch wel een beetje of dit wel het goede voor mij is, omdat ik eigenlijk alleen het nut van Cognitieve therapie in zie. Die andere 3 therapieën heb ik wel wat aan natuurlijk, maar niet echt veel. Ik doe nog best wel veel dingen, vind best veel dingen nog leuk om te doen en onderneem ook nog van alles, ga gewoon naar feestjes, workshops enzo. Bij Activiteitentherapie zegt die vrouw nadat ik heb verteld hoe het de afgelopen weken is gegaan alleen maar "ga vooral zo door" Ja, daar heb ik dus ook weinig aan dan. Bij Interpersoonlijke therapie hebben we het over relaties, maar ik heb een goede relatie met Peter, heb vrienden en kennissen en ik ben niet depressief geworden omdat er wat in mijn relaties is veranderd ( In de groep ben ik de enige met een vaste relatie, rest is gescheiden, of heeft gewoon geen relatie (meer), wat vaak oorzaak van depressie was voor hen). Van de groep ben ik ook degene met het grootste sociale netwerk en ik ervaar hier weinig problemen in. Bij conditietraining lopen we in het bos, maar dat vind ik juist wel lekker en met mijn conditie is ook weinig mis. Ik ben ook 1 van de weinigen die daarnaast nog sport.

Ik voel me soms ook een beetje een buitenbeentje in de groep, want de anderen hebben dus wel veel problemen met sociale contacten, met activiteiten doen en met hun conditie. Terwijl ik best een groot netwerk heb, ik heb een relatie, vrienden, kennissen, ik doe nog van alles en ik sport ook nog gewoon. Bij mij is het echt het piekeren, slapen en eten dus en soms worden slapen en eten wel kort behandeld tijdens andere therapieën, maar het is geen hoofdzaak zeg maar. Dus vind het wel moeilijk wat ik nu moet, want ik moet natuurlijk wel wat aan de therapie hebben. Na 10 bijeenkomsten heb ik een tussenevaluatie, maar ik zou anders ook niet weten wat wel een goede therapie voor mij is. Want alleen een uurtje met een psych praten was in het verleden te weinig. Maar deze deeltijdtherapie in een groep past ook niet helemaal bij mijn situatie.

Lastig dilemma dus -O-

[ Bericht 7% gewijzigd door _Hestia_ op 26-11-2010 17:39:05 ]
pi_89187150
Depressie kan eigenlijk juist vaak goed voor je zijn. Dan bereik je een dieptepunt en is er daarna vaak alleen maar sprake van verbetering en geluk.
pi_89195992
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:16 schreef bramhim250 het volgende:
Depressie kan eigenlijk juist vaak goed voor je zijn. Dan bereik je een dieptepunt en is er daarna vaak alleen maar sprake van verbetering en geluk.
het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe zwaar de depressie is, want de depressie kan sommige dingen ook heel erg kapot maken ;)
het hangt er maar net vanaf :)
pi_89197175
Pff ik had gister weer een soort 'aanval' ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.. maar dan komt er opeens zon stem in me hoofd die dan zegt dat ik zelfmoord moet plegen enzo. het klinkt echt raar .. dat is het eigenlijk ook.. ik flipte hem helemaal heb ik maar me vriend gebeld die heeft me gerust gesteld.. en daarna ben je dan weer gewoon vrolijk... hoe raar kan het zijn?
pi_89200846
Vervelend dat je af en toe zo'n aanval hebt Piertjj ;( Wel fijn dat je vriend je dan gerust kan stellen. Heb je enig idee hoe het komt dat je zo'n aanval krijgt?

Ik voel me nog steeds heel klote om het zo maar even te zeggen. :X
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_89205692
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:44 schreef Piertjj het volgende:
Pff ik had gister weer een soort 'aanval' ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.. maar dan komt er opeens zon stem in me hoofd die dan zegt dat ik zelfmoord moet plegen enzo. het klinkt echt raar .. dat is het eigenlijk ook.. ik flipte hem helemaal heb ik maar me vriend gebeld die heeft me gerust gesteld.. en daarna ben je dan weer gewoon vrolijk... hoe raar kan het zijn?
oeii..dat is balen. Ik weet niet wat te zeggen maar wel sterkte :* En gewoon niet toegeven aan die stomme stem :(
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:47:32 #264
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89205937
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:43 schreef cafpow het volgende:

[..]

oeii..dat is balen. Ik weet niet wat te zeggen maar wel sterkte :* En gewoon niet toegeven aan die stomme stem :(
Eens. Ik was ook even geschrokken en was ook bang om het verkeerde te zeggen.
Ik ben blij dat je vriend er voor je was en dat je daarna weer gewoon vrolijk kon zijn.
De menselijke geest zal voor ons altijd raadseltjes blijven bedenken, sprak zij met haar filosofenpetje op :)
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:12:32 #265
259233 GimmeGore
pi_89217333
Ik zit te twijfelen of ik mijn ouders moet vertellen over de reis waar ik aan ben begonnen...

Ik weet het niet, ik ben bang voor de reactie van mijn moeder.
pi_89221228
Piertjj, heftig hoor, fijn dat die vriend je een beetje gerust kon stellen.

Swietje, balen dat je je nog steeds zo klote voelt.

GimmeGore, wat voor reactie verwacht je van je moeder dan?

Ik twijfel nog steeds over therapie, maar heb inmiddels al wel een iets duidelijker idee waarom het voor mij misschien niet werkt. Ik heb me in augustus al aangemeld, toen was ik echt heel depressief omdat ik net een paar maanden thuis zat omdat ik moest stoppen met mn jaarstage. Toen had ik ook echt geen zin om dingen te ondernemen, beleefde ik weinig lol aan dingen, was mn sociale leven op een laag pitje enzo. Vanwege miscommunicaties en wachtlijsten kon ik pas in november met deze therapie beginnen.

In de tussentijd had ik echter zelf al redelijk veel dingen opgepakt, lijstjes maken met wat ik minimaal op een dag wil doen, toch sociale contacten onderhouden, toch gaan sporten als ik geen zin had etc. Bij therapie zijn ze daar nu met mn groepsgenoten mee bezig, om dat allemaal op orde te krijgen. Maar dat heb ik zelf dus al gedaan, omdat ik dat zelf wel wist dat dat moest veranderen om niet nog depressiever te worden.

Maar wat ik niet zelf kan veranderen, dat piekeren, slechte slapen en eten, daar zijn ze bij therapie dus niet echt mee bezig, omdat ze eerst die andere dingen belangrijker vinden. Maar dat gaat bij mij dus al redelijk goed ( ene dag beter dan andere dag natuurlijk) Dus denk eerlijk gezegd dat ik gewoon te laat met deze therapie ben begonnen, dat het echt nut had gehad als ik gewoon in augustus/september er mee was begonnen, ipv pas in november. Zo voelt het een beetje als mosterd na de maaltijd zeg maar.

Waar ik ook nog aan zat te denken: Tijdens het diagnostisch onderzoek kwam er ook als diagnose een gegeneraliseerde angststoornis uit. Ze zeiden toen dat als mijn depressie minder werd, die gegeneraliseerde angsstoornis ook minder zou worden. Maar zou het niet juist andersom zijn? Dat ze die gegeneraliseerde angsstoornis moeten behandelen en dat dan mijn depressie ook minder wordt?

[ Bericht 10% gewijzigd door _Hestia_ op 27-11-2010 14:02:03 ]
pi_89226268
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:12 schreef GimmeGore het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik mijn ouders moet vertellen over de reis waar ik aan ben begonnen...

Ik weet het niet, ik ben bang voor de reactie van mijn moeder.
IK zou het aan in ieder geval een van mijn ouders vertellen,degene waar ik het beste meer overweg kan, want zo komen er op bepaald moment wel achter.
Verder heeft het natuurlijk ook invloed of je nog thuiswoont, je leeftijd enz.

@Sylvana:

tja, lastig is het als je zo vooruitloopt op de rest. Dat zorgt voor een grote kloof en minder effect van de terapie.
Maar wel knap dat je zelf zo ver bent gekomen.

Vanuit mijn kant, is het vandaag wel een redelijke dag. Zit alleen als zo vaak niet zo goed in mijn vel. Ik ben het allemaal beetje beu, en verveel me bij alles, en zit dus maar een beetje achter mijn pc maar dat verveelt mij ook. En zit de hele dag maar wat op mijn kamer om mijn ouder niet aan te horen, die moet namelijk altijd praten, en lijkt inmijn ogen net een papegaai. Alles krijg ik in detail te horen en om iets te vertellen wat in 5 minuten kan doet ze ruim 10 minuten over...en het intereseert me eigenlijk al niet, trouwens wat intereseert me eigenlijk? Ik ben eigenlijk een persoon zonder echte interesses. Mijn hele leven bestond vroeger eigenlijk altijd uit school/stage en naar huis.en dan achter de pc kruipen.
Al mijn contacten enzo zijn ook digitaal.
En straks kruip ik waarschijnlijk weer even in mijn bed, puur uit verveling.
pi_89226566
Dankjewel en jammer dat je je zoveel verveelt. maar dat is ook niet zo gek als je weinig interesses hebt. Dan ga je idd maar een beetje tv kijken/computeren om de tijd te doden, maar van die activiteiten word je vaak ook niet echt blijer. Hoe komt het dat je zo weinig interesses hebt? Wat vond je vroeger leuk om te doen, voordat school/stage zo belangrijk waren? Misschien dat je dingen die je vroeger leuk vond kunt gaan doen, zoals creatief bezig zijn ofzo?

Ik heb een schoonmaakaanval vandaag. Heb al 2 wassen gedraaid ( 1 is al opgehangen, ander moet straks nog) heb een wasmand kleding gestreken, heb mn kledingkast opgeruimd ( zomerjurkjes eruit enzo) heb de keuken schoongemaakt, inclusief 1 kastje helemaal leeggehaald en schoongemaakt, en heb het bed afgehaald. Straks nog afwassen en dan vanavond nog het bed opmaken. Maar lekker productief bezig vandaag dus :) Al neem ik tussendoor steeds wel ff pauze, ff achter de pc, maar hou het goed vol zo :)
pi_89226842
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:55 schreef Sylvana het volgende:
Dankjewel en jammer dat je je zoveel verveelt. maar dat is ook niet zo gek als je weinig interesses hebt. Dan ga je idd maar een beetje tv kijken/computeren om de tijd te doden, maar van die activiteiten word je vaak ook niet echt blijer. Hoe komt het dat je zo weinig interesses hebt? Wat vond je vroeger leuk om te doen, voordat school/stage zo belangrijk waren? Misschien dat je dingen die je vroeger leuk vond kunt gaan doen, zoals creatief bezig zijn ofzo?

Ik heb een schoonmaakaanval vandaag. Heb al 2 wassen gedraaid ( 1 is al opgehangen, ander moet straks nog) heb een wasmand kleding gestreken, heb mn kledingkast opgeruimd ( zomerjurkjes eruit enzo) heb de keuken schoongemaakt, inclusief 1 kastje helemaal leeggehaald en schoongemaakt, en heb het bed afgehaald. Straks nog afwassen en dan vanavond nog het bed opmaken. Maar lekker productief bezig vandaag dus :) Al neem ik tussendoor steeds wel ff pauze, ff achter de pc, maar hou het goed vol zo :)
dat is het punt. Sinds de brugklas was het echt school en huis en pc. Tv kijk ik bijna niet, op een paar series ofzo.
Ik ben ook met heel selectief tv kijken opgegroeid. En tja, op de basischool waren en meer dan zat klasgenoten in dezelfde straat. Maar naarmate ik ouder werdt was het steeds duidelijker dat ik buiten de boot viel en veel te veel optrok met kinderen van ongeveer 2 tot 5 jaar kleiner, gewoon actief zijn.
maar daarna is iedereen verhuisd en bleef ik alleen over. En nu ongeveer 1 a 2 maanden heb ik de diagnose pdd-nos binnen wat dus ook niet helemaal helpt.
En goed een depressie verminderd de interesses ook wel en ik zit al tijden met een depressie die komt en gaat
pi_89277411
Bedankt iedereen voor jullie lieve reacties!

Ik zal wat meer over die gedachtes vertellen, ik krijg dat gewoon soms ineens.. en dan flip ik hem helemaal omdat ik dan bang ben om mezelf wat aan te gaan doen... het is heel naar maar het gebeurt gelukkig niet dagelijks...

Vandaag gaat het wel goed gelukkig.

Iedereen sterkte :*
  maandag 29 november 2010 @ 10:41:59 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89289293
Sylvana, heb je zin om eens hier langs te komen? O-)
Ihkv schoonmaakdrang ;)
pi_89293797
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Sylvana, heb je zin om eens hier langs te komen? O-)
Ihkv schoonmaakdrang ;)
Haha,als ik dat bij iedereen moet doen die dat zegt dan hoef ik niet meer naar school, maar kan ik zo mn geld wel verdienen :P
pi_89295234
DUO werkt wel goed mee om mijn depressie/piekeren te verminderen zeg :o

Had dus vorige week bericht gekregen dat mijn verzoek voor een nieuwe studiebeurs was toegekend. Zaterdag kreeg ik allemaal berichten dat de studiefinanciering die ik al gehad heb is teruggehaald, zodat ik nieuwe stufi kon krijgen. Er werd bij vermeld dat er daardoor schulden konden ontstaan, die door DUO zouden worden kwijtgescholden. Maar nu kijk ik net op de site van DUO en nu zijn naast mijn voorlopige leningen ook mijn definitieve leningen van die tijd kwijtgescholden :o Althans, eerst was mijn studieschuld totaal zo'n 55.000 euro ( voorlopige en definitieve leningen) en nu is het totaal nog maar een kleine 7000 euro, waarvan zo'n 2500 aan definitieve lening :o

Als dat klopt dan zou dat wel erg relaxed zijn :D En ik dacht dat ik met die nieuwe studiefinanciering alleen basisbeurs zou krijgen en de rest zou moeten lenen, maar ik krijg ook nog gewoon aanvullende beurs :D Dus hoef per maand ook nog eens minder te lenen :D

:W Geldzorgen
pi_89295838
Wat heerlijk Sylvana! Geniet ervan :Y

Damn, ik ben zo bloedchagrijnig :( en een 'de hele wereld is tegen mij' gevoel heb ik vandaag. Bah. Had beter in bed kunnen blijven. :'(
pi_89301895
goedendag ik ben er ook nog. alleen de vraag is echt voor hoelang? }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want echt alles gaat kapot, eerst de kachel, daarna de tv, de pc van mijn ma, de cv, nu mijn muis en mijn laptop nou..die kan ieder moment zijn leven stopzetten :(
Dus het is hier echt alleen geld uitgeven, en daarbij wordt de huurtoeslag van mijn ouder verlaagd vanwege mijn inkomen, krijgen we ook nog de belastingdienst over ons heen.
Dus deze kerst zal waarschijnlijk heel simpel worden :'(

Dus ik zou zeggen, sylvana geniet ervan..de duo is bij jou in ieder geval goed bezig *O* hoewel bij mij niet zo zeer -O- nu ben ik aan het vechten omdat ze een aflossing van vorige maand niet verwerkt hebben :(

En ik wordt er echt depressief van, ik moet zoveel doen maar ik krijg me er niet toe gezet ;) en alles vreet mijn energie op...en ik wil zoveel maar krijg zo weinig voor elkaar :N

Verder had ik een paar weken medicatie gekregen tegen de spanning in mijn hoofd, maar het probleem is dat ik niet goed tegen medicatie kan en mijn exceem echt super erg wordt.
Van de week werd ik wakker met een oog dat net een tennisbal leek en mijn vingers die jeukten en er niet uitzagen. Dus er maar mee gestopt, maar de medicatie had gelukkig nog niet veel effect dus voel ik me nog hetzelfde.
pi_89302216
Cafpow, wat rottig allemaal, die kleine tegenslagen die bij elkaar zo'n groot geheel kunnen innemen. Dat je zoveel wilt maar niets voor elkaar krijgt is heel herkenbaar en hoort denk ik ook bij een depressie, helaas.
Heb je aangegeven dat de medicatie je eczeem verergert? Hebben ze niets anders of heb je het bij elk medicijn? :*
pi_89302691
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_89349669
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:31 schreef vamperotica het volgende:
*O* Vampje op huizenjacht
Wat fijn zeg, gefeliciteerd!

cafpow, balen zeg dat alles stuk gaat, wet van Murphy is erg irritant ja. En vervelend dat je zoveel eczeem van je medicijnen krijgt. Zijn er idd geen andere medicijnen waar je geen eczeem van krijgt? Sterkte ermee!

Ik heb vandaag contact opgenomen met het UMC St. Radboud in Nijmegen. Daar hebben ze op de afdeling Psychiatrie een speciale mindfulnesstraining voor mensen met terugkerende depressies (http://www.umcn.nl/Zorg/A(...)T/Pages/default.aspx)

Aangezien ik zelf al veel met mindfulness en meditatie bezig ben lijkt me dat wel een goede training. Als ik een verwijsbrief van de huisarts of huidige behandelaar heb wordt de training vergoed. Het is alleen wel 1.5 uur reizen, vandaar dat ik nog wel twijfel. Als ik het ga doen kan ik in maart 2011 met de training beginnen. In januari begint er ook een training, maar die is al vol.

Ben dus gewoon een beetje aan het rondkijken wat er nog meer aan therapie en trainingen zijn die beter helpen om mijn piekergedrag te verminderen. Want 1 keer in de 2 weken 1.5 uur cognitieve therapie die ik nu heb is wel erg weinig en aan de andere therapieën heb ik persoonlijk niet zoveel. Dus wil me toch meer gaan richten op therapieën/trainingen die meer over het piekeren gaan en wat minder op de andere aspecten van een depressie.
pi_89366038
Die exceem die krijg ik dus altijd heel overwacht, ik heb talloze keren van migraine medicatie moeten wisselen, en heb al een stuk of 2 anti-depressiva's achter de rug, die de exceem niet helemaal zelf opwekten maar wel verergerden. En nu begint het allemaal een beetje op te drogen en korstjes te vormen.
Maar goed, die exceem heb ik sinds baby, en zal wel blijven want ik heb tig onderzoeken gehad maar daar komt niks uit. Het is een soort zuigelingen exceem, wat op de meest irritante plaatsen voorkomt. Maar goed dat is Off topic.

On-topic.
Ik vraag geen andere medicatie omdat het momenteel niet zo super slecht als een aantal maanden geleden gaat, en het liefst doe ik alles zelf. Aangezien ik totaal anti medicatie ben, ik heb in mijn hele leven geloof ik 4 a 5 keer antibiotica geslikt of iets zwaarder dan paracetamol.
Verder hier een raar dagje gehad, wakker geworden met een knallende koppijn en zwaar depresseif gevoel, het kon me echt niks meer schelen. En ik had zelf zoiets van van mij mag ik nu wel dood. Uiteindelijk maar wat dingen wezen regelen, en eindigde letterlijk helemaal over mijn toeren. Toen ik thuiskom kon ik niks anders dan in bed gaan liggen.
Heb net het gevoel alsof ik alles wat ik wil al heb gedaan, en 80 jaar ben, en het wel genoeg is. Terwijl ik nog zat dingen heb die ik wil doen, maar mezelf gewoon niet zover krijg.
Maar goed, hier heeft waarschijnlijk ook weer met die maandelijkse hormoonschommeling te maken die bij mij vrij extreem is. Ik ben dan echt 2 dagen totaal depressief achtig, constant huilen.
Maar toch ben ik super veel aan het piekeren de laatste dagen, en droom ook echt super veel. Laats over een een man die in de straat rondliep en iedere bewoner 2 vragen stelde en als je een bepaald antwoord gaf op 1 van die 2 snee hij 2 vinger eraf. En zulk soort dromen helpen ook niet echt, of ik droom met dingen die me echt dwarzitten en dan loop ik er de hele dag mee rond.
Maar goed, hier ook iets positiefs ik begin een soort van compulsieve-obsessie lichtelijk onder controle te krijgen hoewel het met ups en downs gaat.

Verder sylvana:
Goed van je, dat je zelf actief op zoek bent naar trainingen waar je denkt er wat meer aan te hebben.
hier heb ik ongeveer 1x in de 2 weken een soort van cognitieve terapie, die heel ongemerkt plaatsvindt, mede ook doordat het door mijn koppigheid zo lastig is om tot mij door te dringen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:40:53 #280
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89367901
:W :*

Ben er nog maar ben deze afgelopen paar dagen meer zombie-achtig dan anders.
Morgen op pad met aanhanger om nog een fitness apparaat op te halen. Heb vandaag al mijn gereedschap aangevuld. En heel laf via de mail, een vrij nieuwe kennis gevraagd of ze het leuk vindt om te komen helpen met het in elkaar sleutelen (tegelijk mijn stulpje bekijken want dat heeft ze nog niet gezien).
Toen ze me belden dat het spul opgehaald kon worden heb ik gelijk een vermeend mankement aangekaart maar dat bleek dus een bedieningsfout van mij te zijn. Of een tekortkoming in de gebruiksaanwijzing, het is maar net hoe je er naar kijkt ;) Maar ik ben blij dat het is opgelost. En ik kon meteen een geschikte aanhanger huren op eerste moment van mijn keus. Die kleine lichtpuntjes helpen wel.

Nog een extra knuffel dat we allemaal de moed erin houden :*
pi_89375696
@Sylvana, ik heb helemaal geen cognitieve therapie(had er wel naar gevraagd maar dat geven ze hier niet..of niet in groeps sessies in ieder geval..al hoewel ik wel eens iets had gelezen waarbij het misschien de ietwat achterliggende gedacchte kan zijn, t zal wel)
Heb wel muziek therapie, hardlopen buiten, opdrachten maken, PMT en nog wel wat meer dingen.
Is best wel leuk ik kan het mensen wel aanraden om in deeltijd behandeling te gaan, raak je uit je sleur en zo :)
Ben wel verkouden geraakt :{
pi_89425390
@cafpow, dat is idd wel een rare droom ja! Kan me voorstellen dat je daarom ook een beetje van slag bent. Balen dat je zoveel piekert en je zo'n vervelende dag had dinsdag. Hoe gaat het nu?

@caroline88, balen dat je nog steeds zo zombie-achtig voelt. Is het inmiddels gelukt met de fitnessapparaten?

ScarFace-, vreemd dat je geen cognitieve therapie hebt, dat is meestal toch wel een belangrijk onderdeel van een depressiebehandeling.

Ik heb vanochtend weer cognitieve therapie gehad. We hebben het vooral gehad over mijn gebrek aan zelfvertrouwen ( voel me nogal snel waardeloos) dat ik bang ben voor afwijzing en veel waardering/bevestiging van anderen nodig heb. Ik doe vaak dingen niet voor mezelf, maar voor een ander, zodat diegene trots op mij is en me waardering geeft dat ik het gedaan heb. In plaats van dat ik het voor mezelf doe omdat ik er zelf een goed gevoel van krijg als ik het gedaan heb.

Bij conditietraining gingen we vanwege de sneeuw en de gladheid niet naar buiten, maar hebben we gewoon in de gymzaal gesport. Ik heb eerst 30 minuten op de crosstrainer gestaan en daarna nog 20 minuten gefietst. Was erg fijn :)
pi_89426320
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:00 schreef Sylvana het volgende:
@cafpow, dat is idd wel een rare droom ja! Kan me voorstellen dat je daarom ook een beetje van slag bent. Balen dat je zoveel piekert en je zo'n vervelende dag had dinsdag. Hoe gaat het nu?

@caroline88, balen dat je nog steeds zo zombie-achtig voelt. Is het inmiddels gelukt met de fitnessapparaten?

ScarFace-, vreemd dat je geen cognitieve therapie hebt, dat is meestal toch wel een belangrijk onderdeel van een depressiebehandeling.

Ik heb vanochtend weer cognitieve therapie gehad. We hebben het vooral gehad over mijn gebrek aan zelfvertrouwen ( voel me nogal snel waardeloos) dat ik bang ben voor afwijzing en veel waardering/bevestiging van anderen nodig heb. Ik doe vaak dingen niet voor mezelf, maar voor een ander, zodat diegene trots op mij is en me waardering geeft dat ik het gedaan heb. In plaats van dat ik het voor mezelf doe omdat ik er zelf een goed gevoel van krijg als ik het gedaan heb.

Bij conditietraining gingen we vanwege de sneeuw en de gladheid niet naar buiten, maar hebben we gewoon in de gymzaal gesport. Ik heb eerst 30 minuten op de crosstrainer gestaan en daarna nog 20 minuten gefietst. Was erg fijn :)
Hier gaat het de afgelopen dagen iets minder, maar dat is niks bijzonders. Dat zijn simpelweg de maandelijkse hormonen. Dus breng vandaag waarschijnlijk een redelijk deel van de dag op bed door. En de schommelingen kunnen nu dus 2 oorzaken hebben, dus doe vandaag en morgen maar rustig aan.

@ caroline, en al druk bezig met de apparaten ;)

@ sylvana, het werken aan zelfvertrouwen lijkt mij ook wel een belangerijk onderdeel moet ik zeggen. Want zonder of met weinig zelfvertrouwen kom je niet ver.
En ik denk niet dat met conditietraining buiten je met dit weer ver zou zijn gekomen.

@ scarface- Beterschap :*
pi_89427419
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:00 schreef Sylvana het volgende:

Um..denk ik althans.
Ik heb wel individuele gesprekken met een psycholoog.
Ik zit ook "nog maar" in de orientatie groep.
pi_89430678
Nou ik heb gister de vragenlijsten gehad, ging wel goed.
Ik word nu binnenkort gebeld voor een vervolg afspraak :)
  donderdag 2 december 2010 @ 16:00:56 #286
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89432579
Druk bezig maar nog zonder apparaten. Het spul wat ik nu heb moet nog in elkaar gezet worden. 346 onderdelen maar dus dat is zo gebeurd. Nee dus want je moet dat echt met 2 personen doen.
A.s. woensdag komt eindelijk mijn loopband dus dan kan ik per donderdag met cardio starten.
Ben vandaag druk geweest met opruimen. 1.5 van de 2 dozen van de halterbank zitten in de afvalcontainer en deksel van een andere doos zit in de kofferbak. met alle oud papier en plastic, dat soort dingen. Het is nu woekeren met de ruimte want ik heb alle dozen open - moest wel want een doos van 65 kilo kan ik (nog!!!) niet sjouwen en daar waren er dus 2 van. Gisteren opengemaakt op de aanhanger en stuk voor stuk de inhoud naar binnen gesjouwd, wel weer terug in de doos gestopt zodat het beschermd is tegen krassen en mijn tere enkeltjes ook een stootkussentje hebben. De lange dozen liggen nu dwars in de woonkamer, ben nog even moed aan het verzamelen om ze te verplaatsen (65 kilo) dan kan ik de halterbank van slechts 37 kilo naar de andere kant verschuiven en dan de vloer schoonmaken en de matjes neerleggen (geschat gewicht 65 gram haha). Dan is het plan om de onderdelen te gaan uitleggen omdat ik nog steeds maar 1 persoon ben maar ook eigenwijs dus ik kan het niet nalaten om het toch te gaan proberen. Of tenminste de 4 gronddelen uit te leggen zodat ik kan kijken hoeveel plek hij nu innneemt. Ja ik heb de maten (ergens) maar moet dat toch zien op de grond voor ik kan beoordelen hoeveel plek ik heb en wat handig is. Misschien is het wel handig om te wachten met opbouwen tot de loopband is gekomen want ik denk dus dat ik die dicht tegen de muur zet (met de neus naar mijn bureau dan kan ik dvd kijken terwijl ik train...)
Maar misschien stap ik wel af van dat plan als ik die vier vloerdelen uitleg, want dan kan ik beter inschatten wat wel en niet kan.

Verder klachtenmailtje gestuurd over niet werkende hartritmemeter, belastingtelefoon gebeld waar mijn rekening motorrijtuigenbelasting blijft... kpn gebeld om mijn telefoonaansluiting te regelen... had allemaal eerder gemoeten maar ik kon het even niet :@
Morgen wil ik langs de verhuizer (waar mijn inboedel opgeslagen is) en hoop dat ik over 1.5 week daar terecht kan om mijn spullen door te zoeken naar de missing pieces.

Viel bijna flauw dus heb als goed atlete even een banaantje gepeuzeld en ga nu toch die dozen omsjouwen want ik weet het is geen leuke klus maar ik voel me happier als het gedaan is.

Iedereen hier veel succes :)
pi_89435454
Wat een gedoe met die fitnessapparaten zeg. Hoop voor je dat je als ze eenmaal in elkaar gezet zijn er veel plezier van hebt!

Verder ben je goed bezig met al dat geregel ^O^
  donderdag 2 december 2010 @ 20:15:54 #288
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89445329
Ach, gedoe valt wel mee hoor Sylvana. Ik ben gewoon die gestoorde gek die de sportschool ontwijkt en meteen full out een fatsoenlijke uitrusting neerplempt. (Met hiervoor als hoogst behaalde kwalificatie het in elkaar zetten van een Ikea boekenkast hahaha). Is een beetje onhandig omdat ik het allemaal alleen moet doen maar dit is maar tijdelijk ongemak.
Heel wat makkelijker te verdragen dan dagelijks onder spervuur te liggen van een specialist in psychologische oorlogsvoering (mijn moeder).

Oh en bedankt :)
Ik zou willen dat het allemaal wat sneller en efficiënter ging maar van teveel tijd achter de computer (en het continu gezoem van de hulpverwarming-fan) word ik dus tamelijk sloom en suffig. Plezier van hebben? Hm. Het komt grotendeels met levenslange garantie. Maar aan de andere kant. Heb hard moeten werken en sparen om het geld te verdienen. Als het straks staat moet ik NOG harder gaan werken. Iets klopt niet in dit plaatje :? ;)
pi_89472086
Gisteren bij therapie stilgestaan dat ik dus veel waardering/bevestiging van anderen nodig heb omdat ik weinig zelfvertrouwen heb en bang ben voor afwijzing. En dat ik het moeilijk vind om mijn grenzen aan te geven en veel voor anderen doe ipv voor mezelf. Elke maand krijg ik een affirmatie van de website www.affirmatie.nl. Kreeg vandaag dit mailtje binnen:

quote:
Lieve Sylvana,

Hier is jouw affirmatie voor de maand december:

De enige die ik nodig heb ben ik zelf.

Extra affirmatie, in combinatie met bovenstaande:

Het enige wat ik nodig heb is mijn eigen waardering, mijn eigen respect en mijn eigen liefde.

Korte uitleg van deze affirmaties: Sylvana, het is zo makkelijk om van de andere mensen in ons leven te verwachten dat ze ons gelukkig maken... nog gemakkelijker is het om de mensen in ons leven te verwijten als er iets niet goed loopt in ons leven, of als we ongelukkig zijn.

Een goede vriend zei deze week tegen mij: "Als je iemand anders iets verwijt, ben je een dief van je eigen geluk. Alleen jij bent verantwoordelijk voor dat wat er in je leven is." Ook al heb je iets gedaan op advies van de ander, ook al lijkt de ander jou iets aangedaan te hebben.

De enige die jij nodig hebt om gelukkig te zijn ben jijzelf. Want als jij jezelf waardering, respect en liefde geeft, heb je niemand anders nodig om dat aan jou te geven. Als jij zelf verantwoordelijkheid neemt voor je leven, ben je niet afhankelijk van anderen. Als jij jezelf kunt geven wat je nodig hebt, ben je vrij in elke relatie - dan maakt het niet uit of je kinderen ruzieën, je partner wegloopt of je vader geen contact meer met je wil.

Waardeer jezelf. Waardeer wie je bent, wat je allemaal doet en gedaan hebt, waardeer het licht in jou.

Respecteer jezelf. Ken je grenzen en hou je daar aan. Doe dingen voor jezelf die jezelf opbouwen, niet naar beneden halen. Spreek positief over jezelf.

Hou van jezelf. Geef jezelf elke dag het geschenk van je eigen liefde, door je bewust te zijn van wie je bent, door contact te maken met je diepere zelf, en de liefde die je daar treft door je heen te laten stromen.

Dat is alles wat je wérkelijk nodig hebt.
Wel erg toevallig dus :o Maar wel iets waar ik dus zeker aan moet werken :Y
  vrijdag 3 december 2010 @ 15:32:54 #290
259233 GimmeGore
pi_89478626
Nou voelde ik me al rottig, maar nu ben ik kwaad en krijg ik er nog koppijn van ook
pi_89481187
@ Sylvana, wel handig die berichten van affirmatie.nl ;) helpt toch om je eraan te herinneren aan hetgene waar je mee aan het werk bent.

@ Gimmegore, wat balen zeg, dat je je niet goed voelt. En ik ken die koppijn maar al te goed heb ik zelf ook veel te vaak. Vooral na woede-buien.

Updatje van mijn kant, mwa. Vandaag is niet mijn dag. Ik stond al beetje dubbel op, ben gisterennacht veels te vaak wakker geworden tussendoor, en heb dus niet al te best geslapen.
En ik zou nieuwe pantoffels halen(heb last van koude voeten) maar daarvanuit ontstonddus een heel misverstand. Wat dus weer uit de hand liep, waardoor ik weer geen zin meer had om te gaan. En vanuit weer hetzelfde balletje als altijd ging rollen. Waardoor mijn dag vandaag dus echt niet slechter kan :{
En ik me nu dus echt helemaal slecht voel en deels zelfs schuldig en ik dus echt geen zin meer heb in deze dagen. En gewoon het liefst de hele dag maar op bed zou blijven..zelfs de pc vindt ik niet meer interesant ;( en dat betekend dat het dus echt niet goed gaat met mij nu.
En die stomme ruzie/discussie van vandaag die gaat nu weer dagen in mijn hoofd blijven spoken en het opnieuw "herbeleven" ervan en het "afmaken" ervan in mijn hoofd, en dat is super irritant }:|
Maar goed nog even doorzetten en dan mag ik volgende week weer een bezoekje aan mijn psycholoog brengen
  zondag 5 december 2010 @ 15:24:31 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89552033
Ach cafpow, wat je schrijft in post 279 is zo herkenbaar... Ben blij dat ik daar niet meer zit.
Ook de weerstand tegen medicatie. Al was dat voor mij geen keuze, door het bipolaire aspect.
Ben je alweer wat opgeknapt na vrijdag?

Caroline, zit je fitnessapparatuur al in elkaar?

Sylvana, heb je al een beslissing genomen over de behandeling (of heb ik dat ff gemist)? Ik zat nog te denken, het is wellicht wel een boost voor je zelfvertrouwen dat je op eigen kracht al zo ver gekomen bent. En mss is het dan juis wel handig om mee te doen, want dan kan je op een veilig moment de groep/behandelaars al leren kennen. Als het dan echt belangrijk wordt, heb je dat al gehad. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb trouwens weer gesprek gehad met de bedrijfsarts, over 8 weken opnw evaluatie.
Gesprek met psychiater gaf ook weinig nws. Ze was nog bezig met vervolgtherapie uit te zoeken. Ze dacht wel dat ik bij centrum "X" het snelst en het best geolpen kon worden. Die hebben ervaring met bipolaire patiënten en korte wachttijd.
Hoe ironisch, toen ik hulp ging zoeken, ben bij centrum "X" begonnen, maar daar duurde het 3 wk tot ik de intake kreeg en daarna was het nog ruim 2 mnd wachten op de diagnose. Toen ben ik redelijk snel verder gaan kijken en kwam ik terecht bij het academisch ZKH waar ik nu onder behandeling ben.
Het cirkeltje is rond. :D
pi_89552892
Nee, ik heb nog geen definitief besluit genomen. Woensdag 19 januari heb ik mijn tussenevaluatie. Denk dat ik deze therapie wel gewoon af maak, en dan in maart die mindfulnesstraining in Nijmegen ga doen bij het UMC St. Radboud. En misschien dat ik tot die tijd al wat extra cognitieve therapie kan krijgen ofzo. Maar dat vraag ik in tussenevaluatie wel.

Afgelopen dagen ging het hier wel redelijk. Vrijdag de nieuwe auto opgehaald, gisteren ff naar de woonboulevard geweest en verjaardag gehad van een vriend. Lekker pannenkoeken wezen eten bij een pannenkoekenrestaurant en daarna bij hun thuis verder gefeest. Waren pa om 1 uur thuis, maar was erg gezellig :) Vandaag even rustig dagje thuis om bij te komen :)
pi_89554310
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Ach cafpow, wat je schrijft in post 279 is zo herkenbaar... Ben blij dat ik daar niet meer zit.
Ook de weerstand tegen medicatie. Al was dat voor mij geen keuze, door het bipolaire aspect.
Ben je alweer wat opgeknapt na vrijdag?

Ik heb trouwens weer gesprek gehad met de bedrijfsarts, over 8 weken opnw evaluatie.
Gesprek met psychiater gaf ook weinig nws. Ze was nog bezig met vervolgtherapie uit te zoeken. Ze dacht wel dat ik bij centrum "X" het snelst en het best geolpen kon worden. Die hebben ervaring met bipolaire patiënten en korte wachttijd.
Hoe ironisch, toen ik hulp ging zoeken, ben bij centrum "X" begonnen, maar daar duurde het 3 wk tot ik de intake kreeg en daarna was het nog ruim 2 mnd wachten op de diagnose. Toen ben ik redelijk snel verder gaan kijken en kwam ik terecht bij het academisch ZKH waar ik nu onder behandeling ben.
Het cirkeltje is rond. :D
Tja, echt opgeknapt zou ik niet zeggen. Heeft ook helemaal met de maand te maken. Ik ben echt geen fan meer van de december maand. En al dat "neppe" gedoe, van lief zijn voorelkaar enz. Moet ik gewoon niks van hebben. Ik heb na mijn kinderperiode zowieso nooit veel bijzonders gevonden aan de decembermaand. Sinterklaas doen we echt niks aan, en ik vindt het ook niks meer, maar goed ik ben die fase al meer dan 113 jaar voorbij. En kest was altijd gezellig met oude bekenden. Maar met die bekenden hebben we eigenlijk geen contact meer. Mede doordat mijn moeder steeds meer afstand nam en ik automatisch ook omdat ik nog niet echt zelfstandig was toen. EN inmiddels zijn we zo uitelkaar gegroeid dat ik me er gewoon bij verveel.
Dus verder is kerst/oud en nieuw enzo, ieder jaar hetzelfde, met zijn 2en thuis, voor de tv ofzo. Gewoon hetzelfde als iedere dag. En die kerstfilms gatver kan ik echt niet meer tegen.

Dat hoort ook weer bij de depressei als het aan mij zou liggen zou ik nu gaan slapen en pas volgend jaar zo ongeveer 2 a 3 januari wakker worden.
En dit jaar is kerst nog stommer, want er is niet echt sprake van cadeau's vroeger wist ik altijd wel iets wat ik graag wilde ofzo, en dat liet ik altijd wachten tot kerst. Maar nu echt niks, ik wil niks en heb ook niks nodig.
En deze dagen gaat hier de kerstboom opgetogen worden en daar heb ik echt geen zin in. ik haat het op en aftuigen van de kestbook. Maar goed ik moet wel.
Ik heb gewoon geen zin in alles wat met kerst te maken en vieringen.

Verder tja, heb ik gewoon veel te weinig geslapen en voel me gewoon ronduit slecht. Heb echt nergens zin in, en ik merk het ook aan de contacten die ik heb. want de enige contacten die ik heb zijn 3(4) virtuale contacten en de gesprekken lopen gewoon helemaal dood. Ik kom niet veel verder dan hoi,hoe is het enzo.
Verder ook superveel gepieker want ik wil eind januari graag voor 1 maandje weg, maar ik moet wachten op toestemming van uitkeringsinstantie en dat duurt nu al ruim een week. En prijzen voor de reis die stijgen steeds meer en sneller. Dus ik ga er morgen mischien zelf achteraan, kijken of er al wat bekend is.

Verder denk ik ook steeds vaker om over een tijd maar opmezelf te gaan. Eerst wilde ik dit niet doen vanwege kosten maar ik metk dat de relatie tussen mij en mijn ouder steeds stroever loopt omdat mijn ouder bepaalde conclusies heeft getrokken over hoe ik naar haar kijk, die deels kloppen maar deels niet.
En mischien helpt het op mezelf gaan me wel om een beter leventje op te bouwen, maar dat zijn zo veel dingen, want ik heb geen zin om op kamers te gaan. En zelf appartement ofzo huren is onbetaalbaar met alleen stufdiefinanciering. Maar goed dit is dus echt materiaal voor juli of verder.
maar ik heb dus echt steeds vaker zoiets van wat maakt het uit. En soms tja, "fantaseer" ik over mijn dood. Bijvoorbeeld ik rij op mijn fiets en zak weg in gedachten en heb dan zoiets van ik kan nu makkelijk aangereden worden en sterven en mij zelf zou het echt niks uitmaken, ja, oke mijn familie zou het wel veel uitmaken. Maar ik zou er geen moeite mee hebben.
En mijn gepieker, tja ik kom er echt niet vanaf, ik kan in het centrum zijn en ik ben zo weg in mijn gedachten dat ik niet "echt" in het centrum ben. Hoewel als ik buiten ben tijdens het piekeren blijft het meer ratio niet zo heel emotioneel.

Nu ben ik echt zo moe, dat ik denk dat ik maar even ga slapen. en moet nog stofzuigen in mijn kamer.

Maar gisteren wel in de sneeuw naar het centrum geweest en aan de ene kant vondt ik het echt verschrikkelijk maar het heeft mij wel even geholpen gisteren uit die dip te komen, ook al ben ik er inmiddels al lang weer in teruggevallen.
Maar wel heel wat leuke fotos eraan overgehouden ;)
Verder tja, eigenlijk is alles een circel, het leven dingen die je doet en denkt. Alles eigenlijk.

@sylvana,lijkt me een goed plan wat je van plan bent.
  zondag 5 december 2010 @ 17:08:25 #295
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89555083
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Caroline, zit je fitnessapparatuur al in elkaar?
Hoi Davinia. Nee nog niet. Maar door jouw vraag werd ik wel weer even geprikkeld en ik heb wat slim gestapeld. Ik kan nu morgenochtend als het weer licht is in 5 minuten de vloer vrijmaken en dan poetsen, vloermat uitleggen en dan gaan puzzelen hoe of ik het wil gaan neerleggen. Ik heb best wel ruimtelijk inzicht maar ik kan geen dingen in gedachten uittekenen zoals een binnenhuisarchitect dat kan.
Het feitelijke sleutelwerk zou met 2 personen moeten. Ik wil wel een poging wagen in mijn eentje maar dat was vandaag niet verantwoord omdat ik de afgelopen nacht amper geslapen heb. Vannacht en vandaag ook veel op het fitness forum geweest.
pi_89555274
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 17:08 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Hoi Davinia. Nee nog niet. Maar door jouw vraag werd ik wel weer even geprikkeld en ik heb wat slim gestapeld. Ik kan nu morgenochtend als het weer licht is in 5 minuten de vloer vrijmaken en dan poetsen, vloermat uitleggen en dan gaan puzzelen hoe of ik het wil gaan neerleggen. Ik heb best wel ruimtelijk inzicht maar ik kan geen dingen in gedachten uittekenen zoals een binnenhuisarchitect dat kan.
Het feitelijke sleutelwerk zou met 2 personen moeten. Ik wil wel een poging wagen in mijn eentje maar dat was vandaag niet verantwoord omdat ik de afgelopen nacht amper geslapen heb. Vannacht en vandaag ook veel op het fitness forum geweest.
haha..het inelkaar zetten van fitnessaparaten is ook een hel. Ik ben zelf heel erg handig, had vorige week binnen 4 minuten door hoe ik de TL lamp kon demonteren door alleen het kijken naar de klusjesman. Ik ben ook altijd handig en technisch ingesteld geweest, ik kan zo een laptop uitelkaar halen en weer inelkaar. Techniek op school was ook echt het enige vak waar ik altijd met plezier heen ging, en kreeg altijd goede cijfers.
Maar op het moment dat ik mijn fitness fiets en buikspiertrainer inelkaar moest zetten..wat een klungel was ik toen :{ Vooral die fiets was een ramp. Maar uitenlijk heb ik na heel wat gevloek en gescheld en geschop die 2 inelkaar gekregen :)
En ze staan nu nog helemaal gemonteerd in de kelder, hoewel ze er niet echt goed aan toe zijn :X

Dus veel sterkte ermee ^O^
  zondag 5 december 2010 @ 18:17:26 #297
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89557399
Dankjewel Cafpow :)
Het gaat me echt wel lukken hoor, de instructies en de onderdelen zijn heel erg duidelijk en ik heb op een kleiner apparaat van dezelfde fabrikant alvast kunnen oefenen. Maar het zijn heel zware palen en balken en om die overeind te houden heb je octopushandjes nodig. Twee van die dozen met onderdelen wogen 65 kilo per stuk dus het is een staander van ruim 10 kilo, of een dwarsbalk van ruim 15 kilo....en je moet ook nog oppassen waar je het beetpakt want een aantal delen zijn ingevet.
Het leven zou saai zijn zonder interessante uitdagingen :P
  maandag 6 december 2010 @ 18:51:07 #298
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89597014
Hij staat *G*

Normale mensen moeten dat met zijn tweetjes doen maar Caroline knapt het in haar eentje op.
Ok ik was op het laatst niet helemaal mijn beleefde positieve zelf meer. (Juist die laatste paar onderdelen waren loeizwaar en lastig te monteren!) Maar ben nu best een beetje trots.
Morgen nog wel alle boutjes aandraaien. Ik kan nu best mijn lijf wel voelen en het is ook al weer donker. (Het was 3,5 uur werk) En hoewel aandraaien niet heel erg zwaar is, wil ik wel goed geconcentreerd kunnen werken omdat ik geen boutjes wil vergeten.
Enige "tegenvallertje" is dat ik voortaan zonder open haard zit. Ik had e.e.a. wel uitgemeten maar in de praktijk blijkt dat ik het toch even iets anders moet neerzetten en dat de loopband dus voor de open haard moet komen staan. Het goede nieuws is weer dat daar in een stiekem hoekje een paar nuttige stopcontacten tevoorschijn kwamen.
pi_89599346
Fijn dat hij staat en echt goed van je dat je hem helemaal zelf in elkaar hebt gezet ^O^

Wel jammer van die open haard, helemaal met dit weer. Maar als het niet anders kan, kan het niet anders.

Ik heb op 19 januari al mijn tussenevaluatie van therapie, tijd gaat echt snel, donderdag is al de 6e keer :o

Vandaag een goeie dag gehad. Vanochtend ff de stad in geweest, een was gedraaid en opgehangen. Vanmiddag naar school geweest, de afwas gedaan en eten gekookt en gegeten. Nu lekker een avondje relaxen :) Morgen en woensdag ben ik vrij, moet nog wel wat dingen voor school en het huishouden doen, maar kan lekker mn eigen tijd indelen, dus komt wel goed :)
pi_89600811
Ooooh...Ik heb gewoon helemaal geen tijd om depressieverig te zijn!
Alles lijkt opeens in een stroomversnelling te gaan en ik sta er zo ---> O+ *O* O+ :* :o :'( O+ middenin
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')